مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: ئۇمۇن

ئىلمىيلىككە ئىچىنىش(ئۇمۇن) [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 91880
يازما سانى: 1505
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8815
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 912 سائەت
تىزىم: 2013-2-18
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 03:22:07 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |



   مەن ئاخشام ساراڭدەك ئۆزۈمچە ئەلى مۇئەللىمنىڭ مۇشۇ توردىكى ئىنكاسلارغا قارىتا تۇتۇدىغان مۇئامىلىسنى تەقلىدى تەسەۋۋۇر قىلىپ باققان . ئەلى قۇربان مۇئەللىم چوقۇم يەنە گەپ ئوينىتىپ ئىمكان بار ئۆزىنىڭ دىگەنللرى ئۈستىدە سەمىمىيلىك كۆرسەتمەيدۇ دەپ ئويلىغان ئىدىم .مۇنبەرگە يوللانغان 20 نەچچە مىنۇتلۇق زىيارەت خاتىرسىدا دەل شۇنداق ئويلىغىنىمدەك چىقىپتۇ . ئەمدى ئەلى قۇربان مۇئەللىمنىڭ مۇشۇ سىلىنىڭ يوللىغان تىمڭلارغا قانداق پوزىسستىيە تۇتىدۇ بۇنى تەسەۋۋۇر قىلىپ باقسام .  ئەلى قۇربان مۇئەللىم كۆز-قارشىڭلارنى قوبۇل قىلالماي  نىرۋىسى %99 قا ئىنىق چىقىدۇ . جەزمەن سىلىنىڭ كۆز-قارشىڭلارغا قاتتىق ئىتراز بىلدۈردۇ  .

  
  مۇشۇ مۇنبەردە ھەممە ئادەم ئۇيغۇرچە پىكىر يازىدۇ . بىراق ئىككى ئادەمنىڭ ئۇيغۇرچە پىكىرىنى يەنە ئۇيغۇرچىغا تەرجىمە قىلمسا ( تەپسىر ) قىلمىسا كۆپ سانلىق ئادەم چۈشۈنۈپ كىتەلمەيدۇ . بىرسى كۆزنەك  ئىككىنجىسى دەل سىلى .

كۆزنەكنىڭ ئارمان دەپ بىر تەرجىمانى بار . شۇنداقتىمۇ  بۇ ئىككەيلەننىڭ ئەسسىرىنى بىر قىز بالىدىن باشقا ھىچكىم چۈشىنەلىگەن ئەمەس شۇڭلاشقا بۇلارنى مۇنبەرگە پاتقۇزدىغانلار يوق دىيەرلىك .  بىراق سىلىنىڭ تەرجىمانىڭلار يوق . شۇڭا ھەر قاچان  سىلى مەيلى قايسى مۇنبەرگە ئىنكاس ياكى تېما يىزىڭلار يازماڭلارنى  چۈشەنمەي ئالدىدىن چىشلەيدىغان كەينىدىن تىپىدىغانلار كۆپ .  

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81879
يازما سانى: 676
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1208
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 339 سائەت
تىزىم: 2012-6-20
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 10:53:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تېما نادىرلاشقا تېگىشلىك.تېما ئىگىسىنى قوللايمەن.

لۇغىتىڭدا پەقەت ‹ھازىر›دېگەن سۆزلا بولسۇن.ئۆتمۈشىنىڭ بۇلۇتلىرى بۈگۈننىڭ قۇياشىنى توسۇۋالمىسۇن!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81879
يازما سانى: 676
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1208
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 339 سائەت
تىزىم: 2012-6-20
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-10 11:08:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kanjahun1 يوللىغان ۋاقتى  2015-1-10 06:15 PM
تامامەن قوشىلىمەن .ئاجايىپ ئادەملەر باركەن ،خاتا سۆز ...

پىكىر ئەركىنلىكى ياشىسۇن!! مەيلى خاتا ياكى توغرا بولسۇن ھەر ئىككىلىسىنىڭ ئەھمىيىتى بار.ھەتتا تېتىقسىز گەپلەردىن ئەخلاقنى،دۇرۇسلۇقنى ئۆگىنىۋالساق تامامەن بولىدۇ.خاتا تونۇشنىڭ زىيىنى شۇ ئادەمنىڭ ئۆزىگە،ھەقىقەت ۋە جەمىيەت تەرەققىياتى بۇنداق پىت باسماس گەپلەرنى ھامىنى چۆرۈپ تاشلىۋېتىدۇ. ئەگەر ھەق گەپ بولسا دېيىشتىن قورقمىسۇن.خاتالىق دۇنيادا يۇشۇرۇلسىمۇ ئەمما قىيامەت كۈنى ھېسابى چوقۇم بولىدۇ.نادانلارچە پىكىرگە قارىتا كۈلۈپ قويۇشلا كۇپايە.   

لۇغىتىڭدا پەقەت ‹ھازىر›دېگەن سۆزلا بولسۇن.ئۆتمۈشىنىڭ بۇلۇتلىرى بۈگۈننىڭ قۇياشىنى توسۇۋالمىسۇن!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97341
يازما سانى: 73
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 214
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 46 سائەت
تىزىم: 2013-8-28
ئاخىرقى: 2015-1-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-11 12:06:59 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كاشكارى يوللىغان ۋاقتى  2015-1-9 10:33 PM
سىز ئەل كۈيىدىكى تورداشمۇ

ياق ئەمەس

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 96756
يازما سانى: 68
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2827
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 161 سائەت
تىزىم: 2013-8-5
ئاخىرقى: 2015-3-6
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-11 12:40:00 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
uzum-tal يوللىغان ۋاقتى  2015-1-10 03:22 PM
مەن ئاخشام ساراڭدەك ئۆزۈمچە ئەلى مۇئەللىمنىڭ مۇشۇ  ...

ئورتاقلىقلىقىمىزدىن سۆيىنىمەن.

قىزىققان ئەزا

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 111164
يازما سانى: 128
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 619
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 146 سائەت
تىزىم: 2014-11-24
ئاخىرقى: 2015-3-28
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-11 01:36:51 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

بىر ئېشەكنىڭ كەينىگە كىرۋالساڭ ئۆزىنى دۇبەينىڭ نەسىللىك ئېتى چاغلايدۇ!!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100179
يازما سانى: 4
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 31
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 6 سائەت
تىزىم: 2013-11-27
ئاخىرقى: 2015-2-9
يوللىغان ۋاقتى 2015-1-12 06:01:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم «ئۇمۇن» سىزنىڭ ئەلى قۇربان مۇنازىرىسىگە مۇناسىۋەتلىك ئىككى تېمىڭىزنى ئوقۇپ، سىزنىڭ ھەقىيقى بىلىم ۋە ئىلىم ئىگىلىرىدە بولۇشقا تېگىشلىك بۇرچ ۋە مەسئۇلىيەت تۇيغۇڭىزدىن سۆيۈندىم.
   مەن ئەلى قۇرباننىڭ نامىنى خېلى بۇرۇنلا ئاڭلىغان بولساممۇ ، ئەمما كۈنىمىزدە ئۇيغۇر چەمئىيىتىدە ئەۋج ئېلىۋاتقان «لىكسىيە قىزغىنلىقى » ھادىسىسىنىڭ بىر قىسمى دەپ چۈشەنگەنلىكىم ئۈچۈن ئۇنىڭ ھەرقانداق بىر لىكسىيىسىگە دېققەت نەزىرىمنى ئاغدۇرمىغان ئىدىم. بىراق يېقىنقى كۈنلەردە ئۇيغۇر مۇنبەرلىرىنى قاپلىغان ئەلى قۇربان مۇنازىرىسىنى كۆرگەندىن كېيىن، ئۇنىڭ مىللەتلەر ئۇنۋېرستىتىدا سۆزلىگەن لىكسىيەسىنى (ئالتە قىسىم) ۋە تورداشلارغا قايتۇرغان ئىنكاس لىكسىيەسى (ئۇچ قىسىم) تولۇق ئاڭلاپ چىقتىم. مىنىڭ يۇقۇرىقى سىن لېنتىلىرى ۋە توردىكى مۇنازىرىلەردىن ئېرىشكىنىمنى پەقەتلا تۆۋەندىكى ىككى نوقتقغا يىغىنچاقلىغۇم بار. بىرى، ئۇيغۇر جەمئىيىتىدە ئەلى قۇرباندىن ئېبارەت بىر ساراڭ كۆپىيىپتۇ. يەنە بىرى، بىر قىسىم تورداشلار (پۇتكۈل ئۇيغۇر جەمئىيىتى ئەمەس) ئېغىر چۈشكۈنلىشىش ھادىسىسى مەۋجۇت ئىكەن. دېگەنلىكتىن ئىبارەت، خالاس.
    ئەلى قۇرباننىڭ نېرۋىسىدىن ئاجرىغان ساراڭ ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ۋاقىت ئىسراپ قىلمايمەن . چۈنكى ئۇ ئۆزىنىڭ مىللەتلەر ئۇنۋېرستىتىدا سۆزلىگەن ئاتالمىش لېكسىيەسى ۋە مىسرانىم تورىدىكى «جاۋاب باياناتى'دا بۇنى تولۇق ئىسپاتلاپ بولدى.
    بىر قىسىم تورداشلاردىكى  چۈشكۈنلىشىش ھادىسىسى مەسىلىسىگە كەلسەك ، ئەلى قۇرباندەك بىر ساراڭغا ئەگىشىپ تور دۇنياسىدا »ئاق تاغلىق، قارا تاغلىق 'بولۇشۇپ كېتىۋاتقان، دۇنياۋىي ئالىملىرى ھەزىل قىلىنسا خۇدىنى بىلمەي چاۋاك چېلىۋاتقان، ئاساسسىزلا باشقىلارنى ئەڭ پەسكەش تىللار بىلەن تىللاۋاتقان... تورداشلار بۇنىڭ دەلىلى بولسا كېرەك.
    مەن ئاخىرىدا سىزگە ئىككى ئېغىز تەكلىپ بەرمەكچى:  
    بىرى، سىز «ئىلمىيلىككە ئېچىنىش» ناملىق بۇ يازمىڭىزدا ئايرىمىلىقنى ئومۇملۇق ئۇستىگە قويۇپ، ئاز ساندىكى تورداشلارنىڭ ئىلمىي مۇنازىرىگە تۇتقان نادانلەرچە پوزىتسىيەسىدىن ئاغرىنىپ ، بۇنى پۇتكۇل ئۇيغۇر جەمئىيىتىنىڭ كۆرۈنىشى، ئۇيغۇر زىيالىلىرىنىڭ ھالىتى ، دەپ ئۆزنىڭزنىڭ ناھايىتى ئېچىنغانلىقىڭىز ۋە ئۇيغۇر جەمئىيىتىنىڭ كەلگۈسىدىن ئۈمىدسىزلەنگەنلىكىڭىزدە پوزىتسىيەڭىزنى ئىپادىلەپسىز.  مەن سىزنىڭ يازمىڭىزنىڭ سالمىقى بىلەن بۇخىل ئۈمىدسىزلىكنى بىر ئورۇنغا قويسام ھەر قانچە قىلىپمۇ كاللامدىن ئۆتكۈزەلمىدىم.
    يەنە بىرى، سىز بۇ تېمىڭىزدا تېمىنىڭ ئېھتىياجى  ۋە مەيدانغا چىقىش سەۋەبى بىلەن ئانچە ئىچكى باغلىنىشى بولمىغان مەسىلىلەر ( سەنئەت مەسىلىسى ۋە يالقۇن روزى بىلەن پەرھات تۇرسۇن ھادىسىسى) تىلغا ئېلىپ ئۆتۈپسىز. بۇنىڭ زۆرۈرىيىتى بارمۇ؟  يۇقۇرىقى مەسىلىلەرنى تىلغا ئالمايمۇ بۇ تېمىڭىزدىكى مۇددىئانى يۇرۇتقىلى بولاتتىغۇ؟ ئۇنىڭ ئۈستىگە «يالقۇن -پەرھات ھادىسىسدە يالقۇن روزى ئەڭ چاكىنا ئۇسۇل بىلەن رەقىبىنى قانداق جايلاشنى ئىلمىي كەيپىياتقا سىڭدۇرگەن بولسا...» دېگەن سۆزنى ئىشلىتىپسىز. ئېسىمدە قېلىشىچە، ئون يىللار ئىلگەرى يۈز بەرگەن «يالقۇن- پەرھات ھادىسىسى» دە يالقۇن روزى تور يۈزىدە بىرەر نەرسە دېگەندەك قىلمىغان . ئەمما دەل ئۇنىڭ ئەكسىچە پەرھات تۇرسۇن خۇددى بېشەم خوتۇنلاردەك يالقۇن روزىنى «ياقىلىغۇچىلار» بىلەن ئىت- مۇشۇك بولۇپ تىللاشقان ئىدى. (ئەلۋەتتە مەن نۇرغۇن تورداشلارغا ئوخشاش،  ياندىن كۈزەتكۈچىلىك سالاھىيىتىدە بۇ جىدەللەرگە گۇۋاھچى بولغانمەن) .
     بىراق، سىزنىڭ يۇقۇرىقى سۆزىڭىز مەن كۆرگەن ئەمەلىيەت بىلەن ئوخشاش بولماي قالدى. شۇڭا مەن ئويلاپ قالدىم، يولداش ئۇمۇن بۇ تېما بىلەن مۇناسىۋىتى بولمىغان ، مۇناسىۋىتى بار دېگەندىمۇ تورداشلار ئاللىقاچان ئۇنتۇپ كەتكەن بۇ ۋەقەنى غەرەزلىك تىلغا ئالدىمۇ قانداق؟

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش