(تۆت ئادەم ئورۇنلايدۇ،يالغانتېلۋىزوردىن بىرسى ياسىلىدۇ)
ئا:ئەسسىلامئەلەيكۇم ياخشىمۇ سىلەر كېچىلىككە تەشىرىپ قىلغىنىڭلارنى قارشى ئالىمىز،مۇشۇكېچىلىكتە بىر نېمە كام بىلدىڭلارما نېمىلىقىنى؟ھەي سىلەر بىلمىدىڭلار،بولدىلائۆزۈم دەپ بېرەي،تېلۋىزور كەم شۇندامۇ؟مانا مەندە بار تېلۋىزورقاراڭلار،ئاقسامىكەن؟بىللە ئولتۇرۇپ كۆرىلى ھە؟چولتۇرۇق
ب:تۆتلۈك،
س:بەشلىك
ب:ئونلىكك
س:تۈزلىك
ب:ئىككىلىك
س:كارۋۇللۇكزا
ب:ۋاڭزا
س:ۋوجو
ئا:ھېيھەقەسىڭ نېمە قىۋاتسەن؟كېچىلىك كۆرىمىز دېسە بۇ يەردە قارىت ئويناپ
ب: ۋوي ۋوي ئەسسىلام ئەلەيكۇم تېلۋىزور ئالدىدىكىبىزنى كۆرىۋاتقان،قىماۋارۋاز چىراي ئۇز پەرىلەر،ماشىنا بەدەن ياغاچ تىپىدىكى قامەتئوغلانلار،چىشىنى پىنسىيەگە چىقىرۋەتكەن ماك ماك بوۋا مومايلار،دۆلتىمىزكەلگۈسىنىڭ ئۈمىدى بولغان ئايشارىدىن ئۆي ئالىدىغان تەۋپىق چىراي ئوماق بالىلار.
س:نۆۋەتتەمىلادىيە كالىندارى بويىچە 2014-يىلى .......قاتارلىق ئەرتىسلىرىمىز كۈندۈزنىكېچىگە ئۇلاپ،تېنىغا بېنزىن قاچىلاپ،تەييارلىق قىلىپ كەلگەن،كېچىلىكىمىزكېنوخانىنىڭئالدىغا كەپ بولدى ھازىر كۆرۈرمەن بىلەن يۈز كۆرۈشىدۇ.
ئا:كۆردىڭلارمۇ،كۆردىڭلارمۇ،مانۇ بىز ئوتتاغان كېچىلىكنى تېلۋېزوردىمۇ كۆرسىتىۋاتىپتۇ،ھېلىغۇچەبىز چىقىپ قالىمىزمۇ ھە، ھە بولدىلا كېچىلىكنىڭ ئورنىغا كېنو كۆرىلى ھە،چولتۇرۇق،
ب:ھەرقېتىممۇشۇنداق دەيسىز يۈنجۇ .مېنىڭ زادى نەرىم خاتا سىزنى ياخشى كۆرۈپ قالغىنىم خاتابوپ قالدىمۇ؟
د:جېنمئوتانچى كېپۇڭ ساقام بوشراق سۆزلىڭە،قۇلاق سىزگە خېلى يېقىن ،دېدىمغۇ بولمايدۇ،مەن ھازىر كېجۇڭ ئاكامنى ياخشى كۆرۈپقالدىم،قاراڭ ئۇ دېگەن دۆلەت مەمۇرى يانچۇقۇدا بارى پۇل ھوقۇق،ئۇنىڭ ئۈستىگەتەۋپىقتا ئېنگىلىزچە،روسچە،كومپىيۇتېر ئۆگنىپ سەۋىيىسى بىر يەرگە باردى،ئۇنىڭئۈستىگە ئاڭلىشىمچە غۇلام مۇئەللىم ۋە ئەلى مۇئەللىملەر بىلەن چاي ئوينايدىكەن.سىزچۇسىز ؟ كوچىنىڭ بۇلۇڭىدا ئۇسسۇل ئوينايدىغان تىكتونىكچى .
ب:سىزئاكامنىڭ ھوقۇقىنى ياخشى كۆرەمسىز ياكى ئاكامنىڭ ئۆزىنىمۇ؟مەن سىزنى ياخشىكۆرىمەنغۇ؟
د:ھازىرياخشى كۆگەنغۇچۇ مۇشۈكمۇ ئاپتاپ چىقمايدۇ،ئۆيىڭىزدە مۇشۈك بېقىپ مېنى ئىزدەڭ ھە؟
ئا:ۋوجونمۇشۇ كورىيەنىڭ كېوسىنى زادى خوگونىڭ قازىنىدا قاينىتىپ پارلاندۇرۋەتسە،كۆيۈدۇبىزنىڭ خوتۇنلىرىمىز مۇش كوووووووورىيەلىكلارغا،مۇشۇ مۇشۇ بولدىلا ،لېكىنغۇبۇلارنىڭ دېگىنىغۇ راس ھازىر قىزلارنىڭ ھەمىسىنىڭ مەمۇرلارغا تېگىپلام ۋېلىشخىيالى بار.مۇشۇنداق قىزلارنى بىريەرلەرگە ئاپىرىپ تازا تازا
د:ئاكا،تېلۋىزوركۆرەتىمىسىز؟نېمە كېنوكەن شۇندا قىزىق
ئا:بىللەكۆرىلى.
د:ياقبولدى ئاكا مەن كېتەي خوش ھە،تېلفۇن نۇمۇرۇم2853000،ئىزدەپ قويۇڭ توموچى ئاكا ھە؟
ئا:ماقۇلماقۇل ئىزدەي ئىزدەي.(تاماشىبىنلارغا قاراپ ھەجەپ چىرايلىق قىز بالاكەن ھە؟ۋوينېمە دەپ كەتتىم،بولدىلام بىردەم خەۋەر ئاڭلايلى
ب:بىرلەشكەندۆلەتلەر تەشكىلاتنىڭ باش كاتىۋى پەنجىۋىن 2014-يىلى2-ئاينىڭ14-كۈنى ئاشىق-مەشۇقلار كۈنى تۇيۇقسىز يېغىن ئېچىپ تەۋپىق تىل تەربىلەش مەركىزىمىزنىڭ مۇھەببەتئىقتىسادىنى مۇزاكىرە قىلدى،ھەم تۆۋەندىكىدەك خۇلاسە چىقادى،ھەر قايسى ئوقۇشرايوندىكىلەر، بويتاقلىق نىسپىتىنى ئەڭ تۆۋەن چەككە يەتكۈزۈش،ھەرقايسىئوقۇتقۇچىلار تەنھا ئوقۇغۇچىلارنىڭ يوقلاش خىزمىتىنى ئەڭ مۇھىم ئورۇنغا قويۇپ،بېچارەئايپاتەم-ئەيسالارنىڭ مۇرادمەقسەتلىرىنى ئامال بار تېزدىن يەتكۈزۈش،ھەر قايسى تىل گۇرپىلىرى،ئوقۇش رايونىغا مەنزىرلىك يەر ۋە ئاشۇق-مەشۇق تاغلىرى ياسىتىپ،باللىلارنىڭمۇھەببەت تۇرمىشىنى ئۆگىنىشتىن بىر بالداق يۇقرى كۆتۈرۈش كېرەك.
س:تارىخىمەلۇماتلارغا ئاساسلانغانداتەربىلەش مەركىزىمىزنىڭ مىلادىيىدىن ئىلگىركى يىللىرىتەراققىياتى ئېنتاين تېز بولۇپ،ئوقۇتقۇچىلىرىمىزنىڭ كىشبىشى كىرىمى بىر مىلىيونبولغان، بۇنى دوسلۇق دوختۇرخانىنىڭ تاش ئابىدەلەردىن كۆرىۋالغىلى بولىدۇ،شۇڭا شۇسەۋىيەگە يېتىمىز دەيدىكەنمىز چوقۇم،تەۋپىق قۇرۇلتاي روھىنى ئىزچىلاشتۇرۇپ،ئەلىمۇئەللىمنىڭ ئىللىق نۇرىدا پىسخىكىنى بىردىن بىر چىقىش
يولى قىلىپ مەركىزىمىزنىڭ مەنىۋىي مەدىيەتتۇرمۇشىنى كۆتۈرۈپ،مەركىزىمىزنى مەدىنىيەتلىك مەركەز قۇرۇپ چىقىشقا تىرشايلى،ھەرقايسى ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارنىڭ تۇرمىشىنى ئاساسى مەسىلە ئورنىدا تۇرۇپ ھەلقىلىش،ھورۇنلۇق ،تىرىشماسلىققا قارشى تۇرۇپ تۆت گۈزەل بەش بولۇش مەركىزقىلىپ قۇرۇپچىقىرشقا قەدەم ئېلىشمىز كېرەك،خىلاپلىق قىلغۇچىلارنىڭ كاللىسى ئېلىنىدۇ.
ب:ھېيئېغىر كېتەمىكى.
س:چاق-چاق،خىلاپلىققىلغۇچىلار جىنايى جاۋاپ كارلىقنى ئۆز ئۈستىگە ئالىدۇ.
ئا:ھەيدېسەك شۇ يەنە ئوقۇغۇچىلار تۇرمىشى،تەربىلەش مەركىزىمىزنىڭ تەرەقىياتى دېمىسمۇشۇندا ياخشى لېكىن يەنە بەزەن قىسىم ئوقۇغۇچىلىرىمىز بار،يالغاندىن ئۆگەنگىلى كىرۋالغان،ئۆگندىڭمائۆگەندىم بىلدىڭما ؟بىلدىم.،ھەي قېرىنداشلىرىم،(بېشىنى كۆرسىتىپ)بۇ نېمە؟باشكاللىنى ئىشلىتەيلى بېز نېمە ئۈچۈن كەلدۇق بۇيەرگە؟ئۆگىنىمىز دەپ.مۇشۇ باللاغىغۇچوپ چوڭ بوپ قالغاندا ئارتۇق سۆزلىگىسىمۇ كەلمەيدۇ.ھەي...بولدىلا بېردەمتەنتەربىيە خەۋىرىكۆرەيچۇ.
ب:ھۆرمەتلىكتېلۋىزور كۆرگۈچىلەر،تېلۋىزور كۆرگۈچىلەر،سىلەرنىڭ ھازىر كۆرىۋاتقىنىڭلار،تەۋپىقلوڭقۇسىنى تالىشىش مۇسابىقىسىنىڭ ھەل قىلغۇچ مۇسابىقىسى،مەيداندىكى ئاقكىيىملىكلەريېڭى ئۇقۇم ئىنگىلىز تىلى بىرىنجى كىتاب كىيىنكى قىسىم كوماندىسى قىزىل كىيىمدىكىلەر بولسائالىي مەكتەپئىنگىلىستىلى كوماندىسى.
س:ھازىرمۇسابىقە شۇندا كەسكىنلەشمەكتە،يېڭى ئۇقۇم ئىنگىلىز تىلى بىرىنجى كىتاب كىيىنكىقىسىم كوماندىسىن ئالماس تۇرغۇن 129مېتىر يەردىن يۈگۈرۈپ بېرىپ بىر ئۇرۋېدى،توپ تەۋپىقنىڭئېللىق نۇرىدا ۋارتاغا ئىلگىرلىمەكتە،توپ كىردىغان بولدى، كىردىغان بولدى ،ئاپلاكىرمىدى.
ب:كىردىغۇ،93گىرادۇسقا كىردى ئەنە،
س:كىرمىدىدېدىممۇ كىرمىدى ،قىيىپ كەتتى ئۇ توپ.
ب:كىردىدېدىممۇ كىردى،كىردى دەپ ئېلان قىلە
س:ئىشقىلىپكىرمىدى
ب:ئۇكەمگەپ باما چىقە بۇياققا (تېلۋىزوردىن تارىپ چىقىرىپ)گېپىڭ با ئوخشىمامدۇ؟كىردىغۇئەنە.
س:كىرمىدىئۇتوپ،ھىقىپ كەتتى.
ب:مەنتەپكەن توپ نېمىشقا كىرمەيدىكەن؟كىردى دېدىممۇ كىردى.
س:سەنتەپسە نېمە بوپتۇ؟
ب:گېپىڭباما؟(ياقىسىدىن تۇتۇپ،ئىككىسى ئۇرۇشماقچى بولىدۇ)
ئا:ۋويباللا تېشلىقتۇ؟نېمە بولاتىمىز،نېمە قىلىۋاتىسىلەر؟كىرىۋالامسىلەريا؟(ب س لارچاندۇتماي كىرىۋالىدۇ)مۇشۇ ھازىرقى پۇتپولچىلىقىمىز نېمە بولاتىدۇ ھە،ئۇرۇشتالاش،ئادىل بىر مەيدان مۇسابىقە يوق،ئۇكۇلۇرم ئاكىلار مۇسابىقىنى بىز قورال ياراقتۇتۇپ تەپمەيمىز،دوسلۇق ئۈچۈن تېپىمىز،توپنى ئەخلاق بىلەن تېپىلى ھەي.بولدىلا بىرئېلان كۆرىلى ھە
ب:ئەسسىلامئەلەيكۇم باللار ياخشىمۇسىلەر ھازىر ئېلان ئاڭلىتىمىز ،مەن تەۋپىق زىققا يېمەكلىكدۇنياسىدىن ئالماس بولىمەن ،نۆۋەتتە سىلەگە زىققا شىركىتىمىز نىڭ داڭدار مەھسۇلاتى بولۇپ زامانىۋىكاۋاپتاندا يارشىملىق زىققائۆتكۈزۈپ پىشۇرۇلغان تەمى چەكلىك يىيىشكە ئەپلىكقېرىلاردائوردا،ئوتتۇرا ياشلاردا مودا ياشلار،ئۆسمۈرلەردە سودا بولاتقان پاھ پاھ كاۋاپلىرىنىتونۇشتۇرماقچىمەن،يەنى ئۇيغۇرچە پاھ-پاھ مالاچۇنلىرى،بۇكاۋاپ سىتىلىشى بىلەن يېڭىئۇقۇم ئېنگىلىزتىلى بازىرىدا غەزەپ سودىسىئالىي مەكتەپ ئىنگىلىز تىلى بازىردا قورقۇنۇشلۇق سودا سودىسى ،ئايىلتىس بازىرداۋەھىمىلىك سودىسى بولۇپ بۈگۈن كېچىلىككە قەدەم ئېلىپ كەلدى،بۇكاۋاپ ساقيار دورادۇكىنىنىڭ رىتسىپلىرىنى سورىماي ئېلىپ ھەرخىل مايدا،كاۋاپتانلاردا،قايناقسۇلاردامەززە بىلەن پىشۇرلۇپ سېتىلىپ ئوغۇللانىڭ ئىچى سۈرەلمەسلىك ،قىزلانىكەلتۈرەلمەسلىك ،ئەرزان تاماق يىيەمەسلىككىسەللىكلىرىنى ،قىزلاردا بولدىغانئاشقىزاننى ئاغرىتالماسلىق،ئوغۇل دوستىنى قويالماسلىق،ئاچچىق نەرسەيىيەلمەسلىككىسەللىكلىرىنى ساقايتىدۇ،بۇكاۋاپ يەنە قىز ئوغۇللار ئارسىدا ئۇرشۇپقىلىش ،قىيداپ قىلىش ،بىر بىرسىدىن كۈنلەپ قىلىش كىسەللىكلىرىنى ،ئوغۇللاردائالدىنى ئالغىلى بولمايدىغان جۇاڭكۇ جۇاڭشۇەي راكلىرىنى زىزۇو دوچىڭ پالەچلىكىنى،قىزلادا ئارقىنى ئالغىلى بولمايدىغان ،زىلىەن،ئەنلىەن راكلىرىنى ،كىيىمتاپالماسلىق پالەچلىكىنى ساقايتىدۇ.
س:بۇ كاۋاپ يەنە ئوتتۇرا-ياش ياشانغانلاردابولدىغان،تېلۋىزورنى ئاچالماسلىق،ئاياللاردا،مومايلاردا بولدىغان لەغمەنتاتالماسلىق،پولو ئەتكەندە مايلىق قىپ قويۇش،پىلانلىق تۇغۇتتىنسىرىت بالا تۇغۇپقويۇش،نەۋرىسىنى يىغلىتىپ قويۇش كېسەللىكىنى،ئەر ۋە بوۋايلاردا بولدىغان،خوتىنىخاپا قىپ قويۇش،تاماكىسىنى تۇتاشتۇرالماسلىق،يولماڭغاندا ياش قىزلارغا قاش ئېتىپقويۇش،ساناتورىيەگە ئېمتىھان بېرىپ ئۆتەلمەسلىك كېسەللىكلىرىنى ساقايتىدۇ.
ئا:ھەي توۋا نېمەقىلىسىلەر دەيمەندە مۇشۇ خوگونى يەپ،پۇلۇڭلار تېشىپ كەتسە ماڭا بېرىڭلار،مەنئورنۇڭلاردا خەجلەپ بېرەي،مۇشۇ بىرنېمە نۇرغۇن قېرىنداشلىرىمىزنى جىگە كېسىلىبىلەن ئۆلتىراتقان.ھەي بولدىلا ھاۋارايدىنمەلۇماتتىن بىر ئاڭلاي.
.ب:ئەتە ئەتىگەن دىنكەچكىچەتەۋپىقنىڭ ھاۋاراھى ئەھۋالى خېلى تېشلىق،زۇكامداش،يەل تۇرۇپ قىلىش،بۇرنىدىن11 ئېقىش تامغا ئۈسسۈپ تومىرى سوقماسلىق ئەھۋاللىرى يۈز بەرمەيدۇ،
س:توغرا دەيدۇ،شۇنداقتەۋپىقدە يانا ئاچارچىلىق،پۇل پاخاللىق،ئۆي ئىسسىماسلىق،قايناقسۇ تۆكۋېلىش،ناخشائېتقاندا ھېسىياتى گېشىخۇا بولۇش ئېھتىماللىقى يۈز بەرمەيدۇ،
ب:ئەمدى بىر قىسىمزاللار ۋە دەرىسخانا ھاۋارايى مەلۇماتىنى ئاڭلىتىمىز،ۋ ئاي پى سىنىپىدا ھاۋا ئوچۇقئازاراق بۇلۇتسىز،ئەلى مۇئەللىمنىڭ پېسخىكا روھىتىدىن بەش كېلو يامغۇر ئۈچ پىيالەچاقماق چاقىدۇ،ئابباس مۇئەللىمنىڭ ئايتىلىس ھېسىيات تەسىردە ئارسىدا قىيپاش قار ۋەتۈز سىزىقلىق مۆلدۈر ياغىدۇ،قارنىڭ قېلىنلىقى ئابباس مۇئەللىمنىڭ چېچىدىنقېلىن.ئەخمەتجان مۇئەللىم سىنىپى بۇيەرنىڭ ھاۋارايى تېخ ئېنىق ئەمەس كۇچالىق ئالىملارئىزدىنىۋاتدۇ.ئېرشات مۇئەللىم سېنىپىدا قۇياشنىڭ چاقنىشى ئېغىر بولۇپ،ئوقۇغۇچىلارئۈچۈن كەڭرى ئازادە يورۇق سىنىپ ھازىرلىنىدۇ..
س:رۇس تىلىدەرىسخانىسىدا ئون كىلو قىروۋ چۈشۈپ ھەرقايسى ساۋاقداشلارنىڭ تىل ئۈسۇزلىقىدىنتولۇق چىقىدۇ،ئېم ئېچ كى نىڭ 220ۋات توك كۈچىدە ئوقۇغۇچىلارنى قوش تىل توكى سوقۇپ،زۆھرە مۇئەلىمنىڭكىدەك يېڭىچە 15ئامپىرلىق ھېمالايە چاچ پاسونى ھاسىلقىلىدۇ،ۋېروسنىڭ تەسىرىدە كومپىيۇتېرى ساناتورىيەگە كىرىپ قالغان ئوقۇغۇچىلەرئۈچۈن ئەتە كومپىيوتېر دەرىسخانىسىدا غوپۇرجان مۇئەللىم پارتلايدۇ،كومپىيۇتېرىئەخلەتكە توشقانلار تېزدىن غوپۇرجان مۇئەللىمدىن360نى چۈشۈرۋېلىڭلار.
ئا:ۋوجون،ئەتەبىرەر سىنىپتا ياخشى ئەھۋال يوقمۇ نېمە؟ھەي بولدىلا مۇشۇ ئېنگىلىزتىلىنى ئۆگەنمەيدېسە تېخى بومىغان ئەڭ ياخشىسى مەن بېشىمغا قانداق مۈشكىلات كېلىشىدىن قەتتى نەزەرمۇشۇ تېلنى ياخشى ئۆگنىپ ئۆزۈمنىڭ يولىنىئۆزۈم يورۇق قىلاي،تېلۋىزورنى ئاز كۆرۈپ دەرسىمگە قارايچۇ،بومىسا ئەتە يۈز تۆكۈشمۇراسىمىنىڭ مېھمىنى بولۇپ قالماي.
مەنبە:ئۆزۈم