ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 9قەۋەت پادىشاھ كە 2011-07-10 12:22 AMئەۋەتىلدى :
مەنچە ئۇ بىلىم بولماستىن بەلكى كىشىلەر ئارىسىغا زىدىيەت سالىدىغان ،ياشلارنى-ئۆسمۈرلەرنى يامان يولغا باشلايدىغان ئەپۈيۈن.چۈنكى مەزھەپ دىگەنلەر مۇسۇلمانلارغا پايدا ئېلىپ كەلگىنى يوق بەلكى ئۆچمەنلىك ئۇرۇقىنى چېچېپ مەزھەپ تالىشىپ بىر-بىرىنى كەمسىتىپ قىرىشىپ كېلىۋاتىدۇ شۇ تۈپەيلى ئۇنداق نەرسىلەرنى تەرغىپ قىلمايلى مەنچە ئۇ بىد ئەتلىك .بىز ھەقىقىي مۇسۇلمان بولساق بىر ئاللاھقا ئىبادەت قىلىپ مۇھەممەت ئەلەھىسالامغا ئىمان كەلتۈرگىنىمىز تۈزۈك پالانى مەزھەپ،پۇكۇنى مەزھەپ دەپ تەرغىپ قىلمايلى دەيمەن دوستۇم.
مەزھەب دىگەن ئەلمىساقتىن بۇيان ھەر يان تەرەپلەردىن توغرا - خاتالىقلارغا يول تۇتقۇچى كىشىلەرنىڭ ئۆز ئېتىقادى - تۇنۇشلىرىغا قارىتا ھەر خىل ۋە سەر خىل بولۇپ كەلگەن . ئاللاھنىڭ ياراتمىقى ھەر زامان ، ھەر ماكان ئۈزۈلۈپ قالمايدىغان يېڭىلىقلارغا ئىگە يول ئىچىدىدۇر ! شۇ سەۋەبتىن ھەر بىر ھەق - ناھەقلەر ، دىيندا خۇددى تۇزلۇق دېڭىزغا تاتلىق دەريانىڭ سۇلىرى بىركىشىپ كەتكەندەك ، راست - يالغانلار ئارلىشىپ كەتكەن ، مۆئمىنلەرنىڭ زادى قايسى توغرا - خاتاسىنى ئېنىق چۈشىنىشى ، ئايرىشى ئۈچۈن مېھرىبان ئاللاھ ھەر ۋاقىت نادانلار ، ھاماقەتلەر ، شۇنداقلا ئاللاھقا خاس ئىبادەت قىلمايدىغان ، نەپسىگە قۇل بولغان ، نەپسى نىمىنى بۇيرىسا شۇنىڭدا بولىدىغان ، شۇنى قىلىش بىلەن قارىماققا ئىسلام شۇئارى دىينىدا بولسىمۇ ئۇنىڭ ئىچكى دۇنياسى ، ئېتىقادى يەنىلا يەھۇدىي - ناسارالارغا ، ھەتتە بۇتخانىدىكى راھىبلارغا ئوخشاش بولىنىپ قېلىنىشلىرىدەك ئورنى بىلەن ئۆزلىرىنى يەنىلا ئاللاھنىڭ دوستلىرى ، يېقىن بەندىللىرى دەپ داۋراڭ سېلىشلىرىدەك ئەسلى دورامچى مايمۇنلىقىنى كىشىلەرگە ، تەييار تاپ چوشقىلىقىنى ھەم تەۋسىيە قىلىشلار بىلەن ئاتا - بوۋىلىرى زامانىدا زامان - ماكاننىڭ ئورنىغا قارىتا تۇتقا قىلىنغان ، ئېلىپ بېرىلغان شەرىئەت قىسمىنى تۇتقا قىلىۋېلىپ ، ئەمىلىيەتتە شۇ خىل دىيننى ئىلاھ قىلىۋېلىشتەك ئېتىقادلارغا ئىزچىل بولىۋالغان كىشىلەر ئۆز ئارا ئىختىلابلىشىپ ھەر پىرقىلەر بولۇپ ئۆزىنىڭ يولىنى تۇتقا قىلىپ شۇنىڭ بىلەنلا رازى بولىشىپ ئۆتكەنلەردە ئاللاھ ئۆزىگە ئۇ كىم بولسۇن تۆۋەنچىلىك بىلەن تىگىشلىك رەۋىشتە ئىبادەتتە بولىنىپ كەلگۈچى بەندىللىرىگە قارىتا ئۇلار نەپسانىيەتچىلەر ھەققە قارشى ، توغرىلىققا ، ئاللاھنىڭ شۇ زامانغا خاس توغرىلىققا قارشى ئىختىلاپلىشىپ كېلىۋاتقان ھەقىقەتكە يىتەكلەش بىلەن ئويلىمىغان يەردىن خۇددى قۇرئاندا ھەر خىل رەۋىشتە ئىلگىركىلەرنىڭ قىسسىنى بايان قىلغاندەك گاھ ھەقىقەتنى ئۈستۈنلۈككە ، گاھ تۆۋەنلىككە چىقىرىش - چۈشىرىش بىلەن پەقەت نەپسىگە بىرىلىپ كەتكەن ، غاپىل قالغان ۋە شۇنىڭ بىلەن ھەقىقەتنى ئىنكار قىلىپ زالىم بولغان ، ھەققە قارشىلىق قىلىش بىلەن كاپىر بولۇپ كەتكەن كىشىلەرنى پەرىشتىلەرگە ، مۆئمىنلەرگە ۋە ھەقىقەت ئىزدىگۈچىلەرگە قارىتا ئاشكارا ھاللاردا دەلىل بىلەن ئايرىپ تۇنۇتۇش ئۈچۈن ھەر 3 يىلدا ، 30 يىلدا ۋە ھەر يۈز يىلدا ۋە ھەر مىڭ يىلدا ھەر ۋەزىيەتتىكىلەرگە ئۆزىگىچە يول تەيىن قىلىپ كىملەركى توغرىلىقنى ئاللاھدىن تىلەيدىكەن ، شۇ بەندىلەرنى شۇ خىل مەزھەپ ، گۇرۇھ ئىچىگە سېلىش ، يىتەكلەش بىلەن ئىمانى نۇرغا ئېلىپ چىققان . دۇنيادىلا مەھشەر كۈنىنىڭ جەننىتىنىڭ يول خېتىنى بىرىشتەك دەلىلگە ئاساسلاندۇرۇپ ياشىتىش قىلدۇرغان .
ئاللاھ ئۆز ۋاقتىدا پۈتۈن ئىنسانلار ھاياتىنى ئالدىن پۈتكەن . ھەر بىر ئۆزگىرىشلەر ، زامان - ماكانلار ئالدىن پۈتۈلگەن . ھەر بىر ئۆزگىرىشلەر ، بىر زاماندىن كىيىن يەنە بىر زاماننىڭ كىلىشى ، بىر خەلىپىدىن كىيىن يەنە بىر خەلىپىنىڭ كىلىشى ، ئۇنىڭ قەيەردىن ، قايسى رەۋىشتە كېلىشىدىن تارتىپ ئالدىن پۈتكەن ۋە بۇنى قۇرئاننىڭ ئىچكى دۇنياسى مەناسىغا ھىكمەتلەشتۈرۈپ لەۋھۇلمەھپۇز قىلىپ پۈتكەن . بۇ خىل ئىلىمنى پەقەت ئاللاھقا توغرا رەۋىشتە شۇنىڭدەك تەقۋادارلىق ئىچىدە ياشىغان كىشىلەرگە قارىتا ھەقنى بىۋاستە بىرىش ، ياكى پەردە ئارقىسىدىن ئاڭلىتىش ۋە ياكى ئۇلارنىڭ كۆڭلىدە ئايان قىلىشتەك ھەر خىل رەۋىشتە ئۇسلۇبلاردا شۇ خىل بەندىللىرىنى دىيندىكى ئورنىغا قارىتا ئىلىم ئاتا قىلىپ توغرىلىقنى بىلدۈرۈپ ، ئاڭلىتىپ كەلگەن .
قۇرئاننىڭ تۈزىلىشى ، يۇمشىتىشى قاتتىق تۆمۈر مەسەللىك ئىچىدە يارىتىلغان بولۇپ ، ئاللاھ خالىغان بىر زاماندا شۇنىڭدەك ئالىي ئۈستۈنلۈك ئىچىدىكى بەندىسىنى چىقىرىش ۋە ئۇنىڭغا ئۆز مۇددىئاسى ، ئىرادىسىنى بىلدۈرۈپ قۇرئاننى ئۇنىڭ تىلى بىلەن كىشىلەرنىڭ چۈشىنىشىگە ئاسانلىق يارىتىپ بەرگەن . ئەمما شۇ خىل نىمەت كېلىشتىن ئىلگىرى جەمىيەتتە نۇرغۇنلىغان پىتنە - پاساتلار تارقايدىغان بولۇپ ، كىشىلەرنى پەقەت ئاللاھقىلا ئىبادەت قىلىشقا چاقىرىق قىلىش ئىچىدىكى تۆۋەنلىك ئىچىدىكى مەزھەب ئۆلىمالىرى ، تەقۋادارلىرى كىشىلەرنى چاقىرىق قىلغان . ئەمما ھاماقەتلەر ئۇلارنى پەس ، نادان ، ھەقىقەتتىن چىقىپ كەتكەن ، دىيننى بۇزىۋاتقان دەپ تۇنۇپ قېلىشلار بىلەن كىمنىڭ ئاۋازى يۇقىرى ، يوغان بولسا ، ئاچچىقتىن كۆزلىرى پىيالىدەك يوغىناپ پولتىيىپ چىقسا شۇنى تاللاشتەك ، پەقەت دىين بىلەن كۆڭلىنى رازى قىلىش بىلەن تەسكىن تاپقان . ئاقىۋەتتە ، شۇ خىل پىتنىچى دەججالارنىڭ تەۋسىيە قىلغان سۇ دەپ بايان قىلغانلىرىنى ئۆز كۆڭۈللىرى بىلەن رازى بولۇشۇپ ئىچىشكەن . ئەمىلىيەتتە ئۇ ئۇلارغا ئاچچىق ئەمەلدىن باشقا ئوتتىن ئىبارەت بولۇپ ، ئاقىۋەتتە پۇشايمانغا سالغان .
ئاللاھ يارىتىشتا ياراتتى . ئەمما بەندىللىرىنى ھىچقاچان تاشلىۋەتمىدى . ئۇلارغا ئەڭ مۇۋاپىق بولغان يوللارنى ، سىنىپىي شەرىئەتلەرنى ئاشكارا ھاللاردا بايان قىلىپ كەلدى . پەقەت ئۆزلىرىگە ئۆزلىرى زۇلۇم قىلغۇچىلارلا نىمىنى توغرا تاپسا شۇنى تاللاشتەك ئىنسانىي تەپەككۇرىغا ، ئىنسانىي ھىسىياتىغا بىرىلىپ كىتىش بىلەن ئۆزلىرىگە زالىم بولۇشتى . ئاقىۋەتتە ماڭغان يولى باتىلدىن ئىبارەت خالتا كوچا بولۇپ ،ھەقىقەت ئاشكارا بولغاندا ھەق تەرەپكە قايتاي دىسە غورورى ئۇنىمىدى . ماڭاي دىسە يولى يوق ئىدى . شۇ ۋەجىدىن جاھىللىق قىلىپ ‹‹ نېمىنى كۆرسەم شۇنى كۆرەي ›› دىگەن تەرسالىقى بىلەن ئۆزىنى ۋە باشقىلارنى ئاللاھقا ئاشكارا دۈشمەن بولۇش يولىغا رازى بولغان ھاللاردا ئۆز ئىززىتىنى ، ئىلگىركى ئورنىنى ، ئۈستۈنلۈكىنى ساقلاپ قالماققا تەييار تۇردى . چۈنكى ئۇلار ئىلگىرى پەقەت كىشىلەرنىڭ رازىلىقىغا ئېرىشىش ئۈچۈن ئىبادەتتە بولغان ئىدى . ئۇلار تىلىگەنلىرىگە ئىرىشتى . چۈنكى ئۇلار ئاللاھدىن شۇنى تىلىگەن ئىدى .
ئىلگىرى زومىزو پىتنىلەرگە ئۆزلىرىنى سېلىشىپ بىلمىگەنلىرىگە ئەگىشىپ ، ھالالنى ھارام قىلىشىپ ، ھارامنى ھالال قىلىشىپ شەيتاننىڭ دېپىغا ئۇسۇل ئوينىغانلىقرىدىن ئۆزلىرىنى ھەقىقەتەن ھاماقەتلىككە سېلىش بىلەن مەنا چۈشەنمەس قەلىبلىرىگە ئىگە قىلىش بىلەن ئۆزلىرىنى پەقەت تاۋۇشنىلا ئاڭلايدىغان ۋە شۇ بۇيىچىلا ئىش كۆرىدىغان چاھارپايلاردەك ۋە ھەتتە ئۇلاردىنمۇ بەتتەر ھاللارغا قويۇش بىلەن ئۆز كۇرىسىنى پەسلەشتۈردى . نەپسىنى پىسقى بىلەن كەمسىتتى . ئاقىۋەتتە ئاللاھنىڭ رەھمىتىنى چۈشەنمەس بولدى . بۇ رەھمىتى ئىلگىرى نامازدا يۈزىنى قىبلىگە يۈز كەلتۈرگەندەك بىر تەرەپتىن يەنە بىر تەرەپكە يۆتكەش قىلغاندەك بىر شەرىئەتتىن يەنە بىر شەرىئەتكە ، بىر گوروھلىقتىن يەنە بىرىگە يۆتكەش قىلىش بىلەن دىيننى بەرپا قىلغۇچى ئىبراھىملارنىڭ توۋلىشى بىلەن ۋە ئاللاھنىڭ ياخشى بەندىللىرىنى شۇ تەرەپكە يۈزلەندۈرىشى بىلەن تاتلىق سۇلۇق دەريانىڭ تۇزلۇق دېڭىزغا قايسى رەۋىشتە كىرگىنىدەك ۋە كىيىنمۇ ھەم شۇ پېتىچە چىقىپ كىتىشىدەك تەقدىر - قىسمەتلەر بىلەن ئاشكارا ھەم ئايرىلغۇسىدۇر !
كىشىلەر نۇرغۇن يىللاردىن بۇيان ئۆزلىرى ياكى ئاتا - بوۋىللىرى قاتارلىق بىر يۈرۈش كىشىلەر بىرلىشىپ ھەم نىمىلەرنى تىلەشتى ، نىمىلەرنى قىلىشتى ، ئاللاھنىڭ قايسى يولىدا بولۇشتى ھەممە ئۆز نەتىجىسىنى كۆرىدىغان ۋاقىت ھەم يىتىپ كەلدى .
ھەقىقەت بىر . ئەمما كىشىلەرنىڭ تاللىغىنى ھەرخىل !
شۇ ۋەجىدىن ھەر ۋاقىت نۇرغۇنلىغان پىرقىلەر بارلىققا كەلگەن ۋە شۇ خىل پىرقىچىلىك ئىچىدە بىر - بىرلىرىگە ئوخشىمايدىغان يول تۇتۇش مەزھەبلىرى بارلىققا كەلگەن . ئاللاھقا ئىبادەت قىلىشتا نەپسىگە بىرىلىپ غاپىللىققا سىڭىپ كەتكەنلەر شۇنىڭدەك ھەر ۋاقىت تېڭىرقاش ئىچىدە ئىختىلاپتىن باش كۆتىرەلمىگەن . تەۋھىد بىلەن ئەسلا كارى يوق ، نىمىنى قىلىش ياكى قىلماسلىقتەك پۈچەك ئىشلار بىلەن ۋاقتىنى ئىسراپ قىلىپ كاللىسىنى چارچىتىپ ئاللاھدىن تىلەشنى ۋە ئاللاھقا دۇئا قىلىشنى تەرك ئەتكەن ياكى غاپىل قالغان . ئۆزلىرىگە نىمىنىڭ ئەڭ پايدىلىق بولىدىغانلىقى بىلەن ئەسلا كارى بولماستىن ، پەقەت مۆئمىنلەرنىڭ ئىبرەت ئالىدىغان شەيئىسى بولۇپ قالغان . ئۆزلىرىنى خالاپ شۇنىڭدەك ماتىرىياللىق يولىنى تۇتقا قىلغان ، رازى بولغان . بۇلارمۇ ھەم ئالدىن قۇربانلىق بەرگۈچى سائادەتمەنلەردۇر !
ئى مۆئمىنلەر ! شۇنىڭدەك سائادەتمەنلەردىن سىلەرگە سالام !