sapa يوللىغان ۋاقتى 2012-2-24 10:34 AM
توقماق ئەپەندىم، تېما ئىگىسىنىڭ «.تەڭرى ھەققىدىكى مەس ...
توقماق ئەپەندىم، تېما ئىگىسىنىڭ «.تەڭرى ھەققىدىكى مەسىلىلەر تەبىى پەن مەسىلىسىمۇ ياكى دىننى ،سىياسى مەسىلىمۇ،بۇ ئەلۋەتتە سىياسى مەسىلە بولىدۇ» دېگەن گەپلىرىنى چۈشەندىڭىزمۇ؟ ئۇنىڭچە بولغاندا، ئەگەر سىياسىي بولمىغان بولسا تەڭرىمۇ بولمىغان بولار ئىكەن. توقماق ئەپەندىم، مۇسۇلمان ئەۋلادى بولغاندىكىن، كۇپۇرانە گەپ-سۆزلەردىن يىراق تۇرۇڭ. نە سىياسىي، نە تەبىئىي، نە ئىجتىمائىي پەننى چۈشەنمەيدىغان بىر كىم بىلەن تالىشىپ ئۆزىڭىزنىڭ ۋاقتىڭىزنى ئىسراپ قىلماڭ.
يىقىندىن بويان بۇ تېمىغا چۈشىۋاتقان تېمىلارغا دىققەت قىلىۋاتقان ئىدىم، سورالغان سوئاللارغا بېرىلگەن جاۋابلاردىن چىشلىرىم غۇچۇرلاپ كەتتى، جاۋابلاردىن ئۇنىڭ ئەڭ ئەقەللىي بىلىملەرنىمۇ بۇرمىلاپ چۈشىنىۋالغان بىر ئاجىز بەندە ئىكەنلىكىنى بىلىۋالغىلى بولىدۇ.
ئۇنىڭ پەنلەر ئاكادېمىيىسىدىكى توردى دوكتورنى تىلغا ئاپتۇ. ئۇ كىشىنىڭ ھۆل مېۋىلىرنى ئۆز پېتى ساقلاش قەغىزىنى ياسىغانلىقىنى تېلېۋىزورلاردا تەشۋىق قىلىپ يۈرەتتى بىر چاغلاردا. ئەمدى كېلىپ ئۇ مۇشۇنداق تاققا-تۇققا ماقالىگە ئۆزىنىڭ ئىسمىنى يازدۇرۇپ يۈرەرمۇ؟ ئۇنىڭغا نەدە ۋاقتى؟ ئۇنىڭ نام-شۆھرىتىچۇ؟
جانابىي توقماق ئەپەندىم، ئۆزىڭىزنى بېسىۋېلىڭ، ۋاقتىڭىزنى زايە قىلماڭ.--بۇ سۇزنى خاتا قىلىپ قاپسىز ساپا ئەپەندىم،مەسىلىگە ئەتىراپلىق قاراڭ،شەكلىدىن ئۇتۇپ ماھىيەتنى كۇرۇش كېرەك،‹روخ بىرلەمچى،ماددا ئىككىلەمچى›دىگەن سىياسى بىلەن مۇناسىۋىتى يوق دىسىڭئىز بۇ لوگىكىغا ئۇيغۇن كەلمەيدۇ،‹يەر مەركەز تەلىماتى› بىلەن ‹قۇياش مەركەز تەلىماتى› تەبىى پەن ساھاسىدىكى سۇزغۇ،،بۇنى كىملا بولسا شۇنداق چۇشەنسە،،كوپىرنىكنىڭ كىتاپلىرى نىمە ئۇچۇن كۇيدۇرۇلىدۇ،گالىلېي نىمە ئۇچۇن قەدىمقى رىمنىڭ سوتىغا تاتىلىدۇ،سىياسى بىلەن تەبىى پەن مۇناسىۋەتلىك بولمىسا،ئالىملار بىلەن دۇلەت سىياسىتىنىڭ مۇناسىۋىتى بولمىغان بولىدۇ،مۇسۇلمان ئەۋلادى دىگىنىڭئىزدە ۋاقىت قىسقا بولىدۇ،بۇنىڭدىن بۇرۇنقى يىلتىزىمىزنى ئىنكار قىلسىڭئىز قانداق بولىدۇ،بۇنىڭدىن سىزنىڭ سۇلتان سۇتۇق بوغراىاننىڭ ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلغان ۋاختى بىزنىڭ تۇيۇقسىز پەيدا بولغان ۋاختىمىز دەپ چۇشەنگەندەك قىلىسىز،بۇ ئۇز ئەجدادىدىن يۇز ئۇرىگەنلىك بولىدۇ،چۇنكى بۇندىن بۇرۇنمۇ بىزنىڭ ئەجداتلىرىمىز مۇشۇ زىمىندا ياشاپ كەلگەن ئەمەسمۇ،ئۇلارنىڭ كىيىنكىلىرى ئىسلامنى قۇبۇل قىلغان،مۇشۇ ۋاقىتتىن باشلاپ مۇسۇلمان بولغان،بۇندىن بۇرۇن بۇنى ئىلمى ئاتاپ غەيرى دىندىكىلەر دەپ ئاتايمىز،پەيغەممبىرىمىز 40ياشقا كىرگەندە ئاندىن قۇرئان ئاسماندىن چۇشكەن دىيىلىدۇ،‹قۇرئانى كەرىم› نى كۇرۇشتىن بۇرۇن پەيغەمبەرنى قانداق ئاتايمىز،تۇردى ئۇمەر ئەپەندىم ھازىر خوتەننىڭ قاراقاش ناھىيىسىدە مۇشۇ يىلنىڭ 11-ئايدا يېنىپ كېلىدىغان بولۇپ،خىزمەتكە چۇشتى،يولغا چىقىشتىن بۇرۇن بەك ئالدىراش بولۇپ كېتىپ،خۇشلۇشىۇشمۇ شۇ تېلىفوندا بولدى،ھازىرمۇ كۇندە دىگۇدەك تېلىفوندا ئالاقە قىلىپ تۇرىمىز،بۇنى دەلىللەش ئاسانغۇ؟پاكىت مويىم دىگىنىمىز مۇشۇ شۇ؟بۇ كىشىنىڭ ئەڭ ياقتۇرىدىغىنى ئوخشىمىغان پىكىرلەر،مەيلى سىز نىمىلا دىمەڭ،بۇنىڭ بىز ئۇچۇن قىممىتى بار،سۇزلىرىڭئىزنى دائىم تۇردى ئەپمدىم تۇردىن كۇرۇپ تۇرۇدۇ،توقماق ئەپەندىم ئوخشىمىغان پىكىرلەرنى بايان قىلىپ،بىزنىڭ يەنىمۇ ئىزدىنىشىمىزگە تۇرتكە بولىۋاتىدۇ،بۇنى چۇشەنمەي قېلىۋاتقىنىڭئىزغا ھەل ھەيران بولىۋىتىمەن،