مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: alpamix:aziz

مەشھۇر دىننى ئولىما ئەككاش ۋە بۈگۈر ناھىيىسىدىكى ئەككاش :ئالپامىش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 29160
يازما سانى: 21
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5301
تۆھپە نۇمۇرى: 290
توردا: 2245 سائەت
تىزىم: 2011-2-5
ئاخىرقى: 2013-5-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-22 10:47:34 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلام دىنىنىڭ تۈپ ئاساسى ئادەم ئەلەيھىسسالام يەر شارىغا چۈشۈرۈلگەندىن باشلاپ بار ئىدى،مۇھەممەت ئەلەيھىسسالام ئارقىلىق مۇكەممەللىككە ئىگە قىلىندى،لىكىن مۇھەممەت ئەلەيھىسسالام ئىسلام دىنىنى ئىجات قىلغان ئەمەس،ئاللاھ يەر شارىغا رەھمەت قىلىپ مۇھەممەت ئەلەيھىسسالامنى ئەلچىلىككە تاللاش ئارقىلىق چۈشۈرگەن.قېرىنداش قارىغاندا سىز ئىسلام بىلىملىرىنى كاللىڭىزغا تەسىر قىلغۇدەك ئۆگەنمەپسىز!!!http://nurlanislam.blogbus.com/logs/164064366.html

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 53836
يازما سانى: 1358
نادىر تېمىسى: 13
مۇنبەر پۇلى : 51017
تۆھپە نۇمۇرى: 1889
توردا: 9841 سائەت
تىزىم: 2011-8-30
ئاخىرقى: 2015-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-22 11:05:07 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
idayat920 يوللىغان ۋاقتى  2012-2-22 12:41 AM
يوتكەپ قالساڭلا  كورلىدىكى  ئىشلەمچى بازىرىدىن  ئادەم ...

مەدىكار بازىرىدىكى ئادەمنى ھاقارەتلىماڭ،سىزنىڭ بۇ ئىنكاسىڭىزنى كۆرۈپ ئاچچىقىم كېپ قالدى.
سىز چىۋۇم مازىرىنىڭ گېپىنى قىلىۋاتىسىز،ئۇمۇ ئىنتايىن كونا قەبرىستانلىق ئىدى،لېكىن،شەھەر يولىغا تاقىشىپ قالدى،خۇالىڭ بېكەتتىكى قەبرىستانلىقنى سېتىۋىتىسقا بۇرۇنقى شەھەر باشلىقىنى تىللىيالمايسىز.
ئۇ چىۋۇم مازىرىنى يۆتكەشكە كورلىدىكى نۇرغۇن دىننىي ئۆلىمالار بۇ ئىشقا قارشى چىقالمىدى.ماقۇللۇق بىلدۈردى،كورلىنىڭ يەرلىك پۇقرالىرىنىڭ كۆپى شۇنداق قورقانچاق تۇرسا،مەدىكار بازىرىدىن ئاشۇنداق ئۆلۈمدىن قوقمايدىغان،قەبرە يۆتكەشتە ئىشلەپ باققان ئادەمنى سالماي قانداق قىلىدۇ.
ئۇلارمۇ قىيىىنچىلىق دەستىدىن جەنۇبىي شىنجاڭدىن كورلىغا كېلىدۇ پۇل تاپقىلى،پۇل ئۈچۈن ھەممە ئىشنى قىلىدۇ دېمەڭ،ھۆكۈمەتتىن بۇيرۇق شۇنداق چۈشكەنكىن ئامال يوق،بوۋامدىن ئاڭلىشىمچە،60-يىللاردىن باشلاپ يۆتكەپ،يوق بۇلۇپ كەتكەن مازارلار نەچچە ئونغا بارىدىكەن.شەھەر كېڭەيتىشتە قەبرە يۆتكەش بۇلىنۋاتقان ئىش،بۇنىڭغا ھېچكىم قارشى چىقالمىدى.
شۇ قەبرىنى يۆتكەپ قىلغان ئادەملىرىمىزنى خالىغانچە ئەيىپلىمەيلى.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73629
يازما سانى: 120
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3375
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 169 سائەت
تىزىم: 2012-1-21
ئاخىرقى: 2013-5-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-22 05:35:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مارشال يوللىغان ۋاقتى  2012-2-22 11:05 AM
مەدىكار بازىرىدىكى ئادەمنى ھاقارەتلىماڭ،سىزنىڭ بۇ ئ ...

مەدىكارلا شۇ قەبرىنى  چاقمىسا جېنىنى باقالماسمۇ،چاقالمايمىز قوقىمىز دىسە مەجبۇرلىماس ئۇلانى ما15  قەبرىنى مەن بولىۋالدىم دىيىشلىرىچۇ.مېيىت ئېگىللىرىنى تۇسۇپ تۇردېغان باشلىق باكەئەمەسمۇ ئۇلاغا،
شۇلاچاقمىسا سىزبىلان بىز  ئاتابوۋىللىرىمىزنىڭ قەبرىسىنى بۇزماسمىز،قەبرىنى يوتكەشكە بولمايدۇ ئولىمالىرىمىز دەۋاتسا تىلىمىز نى بۈلىشۈدىغان تۇر ساق ئاڭلىمىغانمىدۇ شۇلا ،ئۇلاچاخمىسا  ياتخەق كىلىپ ماشىنىغا ئۇسۇپ ئەكەتمەس  شىنجاڭدا يەركوپ تۇرسا 1   2  يۇزمويەرگە چېقىلمىسا نىم بوغىدەك.    كودۇققۇ ئەينا مازارلىقنى ساتقانلانىمۇ  ئولدى كورلىدىن مازار چىقمىدى.دەردىنى بۇئالەمدىلا تاتىدۇ.مەن ئۇلاغا ھاقارەت قىغىنىم يوق بوغان ئىشلاغا قايناپ قويدۇم شۇ،   شۇلانىڭ يۇر تىغابېرىپ ئۈرىيالمايۋاتقان تېمىنى ئۇرۇشۇپىرىپ بېقىڭا نىم دەيدىكە سىزگە .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 53836
يازما سانى: 1358
نادىر تېمىسى: 13
مۇنبەر پۇلى : 51017
تۆھپە نۇمۇرى: 1889
توردا: 9841 سائەت
تىزىم: 2011-8-30
ئاخىرقى: 2015-3-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-22 06:25:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
idayat920 يوللىغان ۋاقتى  2012-2-22 09:35 PM
مەدىكارلا شۇ قەبرىنى  چاقمىسا جېنىنى باقالماسمۇ،چاقا ...

مېنىڭ بىر دوستۇممۇ چىۋىم مازىرىمنى يۆتكەش ئىشىغا قاتناشتى،ئامال يوق،سىز مىڭ قاقشىغىنىڭىز بىلەنمۇ بىكار،خۇالىڭ بېكىتىنىڭ يېنىدىكى نۇرغۇن يەرلەرنى بۇرۇنقى شەھەر باشلىقى مۇتەللىپ سىجاڭ سېتىۋاتقىنىنى خەلق ئاغزىدا تارقىلىپ يۈرمەكتە.ئۇ شەھەر باشلىقىمۇ تۇيۇقسىز ئۆزىنى ئۆلتۈرۋىلىپ،شۇنچىلىك كەڭرى زېمىنى مۇنۇپۇل قىلىۋالدى.تاغ مازىرىمنىڭ ئورنى كىچىكلەپ كەتتى.
قەشقەردىكى تار كوچىلار،نۇرغۇن سېپىللار بۇزۇلۇپ تاشلاندى،خەۋەرلەردىن كۆرۈۋاتىمىز،ئاڭلاۋاتىمىز،لېكىن،كورلىدىمۇ تارىخى ئۇزۇن بولغان نۇرغۇن مازارلار يوق بولدى.
كورلىنىڭ داڭلىق دىننىي ئۆلىماسى،جامائەت ئەربابى،ئىسمىنى سىزگە دېمەي،ئۆزىڭىزمۇ بىلىسىز،ئۇ ئادەم ئۆز ئۇستازىنى شۇ قەبرىدىن ئېپ چىقىپتۇ،ساقالىرى ئۆسكەن،شېھىت بوپ كېتىپتۇ،ھازىرلا يەرلىككە قويغاندەك تۇرۇپتۇ.شۇ چاغدا ئۇ ئۆلىما:
.........
يىغلاپ تۇرۇپ دېگەن گېپىنى دەپ يۈرمەي،ئۆزىڭىز بىلىۋىلارسىز!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73629
يازما سانى: 120
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3375
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 169 سائەت
تىزىم: 2012-1-21
ئاخىرقى: 2013-5-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-22 07:29:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مارشال يوللىغان ۋاقتى  2012-2-22 06:25 PM
مېنىڭ بىر دوستۇممۇ چىۋىم مازىرىمنى يۆتكەش ئىشىغا قات ...

بىزنىڭ بىر چوڭ ئانىمىزمۇ  چىلانباغ مازىرىمدىن شىھىت چىقتى، چاچلىرى قولتۇقلىرىدىن ئۈسۈپ پۇتىنىڭ ئۇچىغاكەپتۇ قارىسىڭىز تىرىكتەكلا تاغ مازىرىمغا يۇتكىدۇق.بولدى قاينىماي اللا ھەممىمىزگە ھىدايەت قىلغاي.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39897
يازما سانى: 176
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3941
تۆھپە نۇمۇرى: 92
توردا: 123 سائەت
تىزىم: 2011-5-7
ئاخىرقى: 2013-6-30
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-27 11:56:39 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

RE: مەشھۇر دىننى ئولىما ئەككاش ۋە بۈگۈر ناھىيىسىدىكى ئەككاش :ئالپامى

سىزمۇ مىنىڭ سۆزۈمنى تازا چۈشنەلمىگەن ئوخشايسىز ، ئىسلام دىنىنىڭ 632-يىلى مەيدانغا كەلگەنلىكىنى ، ئۇنۇڭدىن بۇرۇن ئۇيغۇرلارنىڭ شامان دىنىغا كىيىن بۇددا دىنىغا ئېتىقاق قىلغانلىقىنى ھەممە ئادەم بىلىدۇ ، لىكىن سىزنىڭ« ئسلام دىنى 632-يىلى مۇھەممەت پەيغەمبەر تەرىپىدىن ئىجات قىلىندى » دىگەن سۆزىڭىز بىلەن مىنىڭ « ئاللاھ ئسلام دىنىنى مۇھەممەت پەيغەمبەرنىڭ ۋاستىسى بىلەن 632- يىلى مەيدانغا كەلتۇردى» دىگەن سۆزۇم ئىككى خىل ئۇقۇمنى ئىپادىلەيدۇ ، سىز نىڭچە بۇ دىن بىر ئىنسان تەرىپىدىن ئىجات قىلىنغان ، مەن دەيمەن بۇ مۇمكىن ئەمەس بۇ دىن ئىلاھ تەرىپىدىن بىر ئىنساننىڭ ۋاستىسى بىلەن مەيدانغا كەلتۈرۇلگەن . بۇنى ئېنىق ئايرىۋىلىڭ . يەنە بىرى ئۇيغۇرلاردىكى مازارلارنى ئۇلۇغلاش ئېتىقادى سوپىزىملىق ئىدىيسىدىن كەلگەن ،ئىسلام دىنىدا مازارلارنى ئۇلۇغلاش - چوقۇنۇش  گۇمبەز قاتۇرۇش قائىدىسى يوق ، بۇنى بىلىۋىلىڭ بولمىسا بەغرەز لىك قىلىشتىن ساقلىنالمايسىز.............................................................................................................

زۇلفى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39897
يازما سانى: 176
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3941
تۆھپە نۇمۇرى: 92
توردا: 123 سائەت
تىزىم: 2011-5-7
ئاخىرقى: 2013-6-30
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-27 12:06:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

RE: مەشھۇر دىننى ئولىما ئەككاش ۋە بۈگۈر ناھىيىسىدىكى ئەككاش :ئالپامى

سىزمۇ مىنىڭ سۆزۈمنى تازا چۈشنەلمىگەن ئوخشايسىز ، ئىسلام دىنىنىڭ 632-يىلى مەيدانغا كەلگەنلىكىنى ، ئۇنۇڭدىن بۇرۇن ئۇيغۇرلارنىڭ شامان دىنىغا كىيىن بۇددا دىنىغا ئېتىقاق قىلغانلىقىنى ھەممە ئادەم بىلىدۇ ، لىكىن سىزنىڭ« ئسلام دىنى 632-يىلى مۇھەممەت پەيغەمبەر تەرىپىدىن ئىجات قىلىندى » دىگەن سۆزىڭىز بىلەن مىنىڭ « ئاللاھ ئسلام دىنىنى مۇھەممەت پەيغەمبەرنىڭ ۋاستىسى بىلەن 632- يىلى مەيدانغا كەلتۇردى» دىگەن سۆزۇم ئىككى خىل ئۇقۇمنى ئىپادىلەيدۇ ، سىز نىڭچە بۇ دىن بىر ئىنسان تەرىپىدىن ئىجات قىلىنغان ، مەن دەيمەن بۇ مۇمكىن ئەمەس بۇ دىن ئىلاھ تەرىپىدىن بىر ئىنساننىڭ ۋاستىسى بىلەن مەيدانغا كەلتۈرۇلگەن . بۇنى ئېنىق ئايرىۋىلىڭ . يەنە بىرى ئۇيغۇرلاردىكى مازارلارنى ئۇلۇغلاش ئېتىقادى سوپىزىملىق ئىدىيسىدىن كەلگەن ،ئىسلام دىنىدا مازارلارنى ئۇلۇغلاش - چوقۇنۇش  گۇمبەز قاتۇرۇش قائىدىسى يوق ، بۇنى بىلىۋىلىڭ بولمىسا بەغرەز لىك قىلىشتىن ساقلىنالمايسىز.............................................................................................................

زۇلفى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 75167
يازما سانى: 180
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4265
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 209 سائەت
تىزىم: 2012-2-9
ئاخىرقى: 2014-5-19
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-28 12:01:40 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن  يۇقۇرقى ماقالىدا ئىسلام دىن ھەققىدىكى مەزمۇنلارنى ئىنكار قىلماقچى ئەمەس.پەقەت ئەشۇ مەشھۇر مازار تارىخىنى تونۇتۇشنى مەخسەت قىلىپ يازغان.بۇ ماتىريال جىددى ۋاقتىدا ئالاقىدار رەھبەرلەرگەسۇنۇلغان.ئىلمىي ،تارىخى،مەدەنىيەت يادىكارلىقى نوقتىسىدىن يېزىلغاندىلا ماتىريال قايىل قىلىش كۈچىگە ئىگە بولالايتى.
         632-يىلى ئىسلام دىننى مەھەمەت تەرپىدىن ئىجات قىلىنغان دىگەن گەپ ھەرگىز  مەن دەۋالغان گەپ ئەمەس.جوڭگوۇ ۋە چەتئەل تارىخ كىتاپلىرىدا يۈز يىلدىن بۇيان دىيىلۋاتقان گەپ.بىر مەشھۇر مازارنى رەسمى مەدەنىيەت يادىكارلىق ئورنى تىزىملىكىكىگە كىرگۈزۈش ھەرگىزمۇ دىننى نوقتىدا تۇرۇپ چۈشەندۈرۈش بىلەن ئەمەلگە ئاشمايدۇ...
      ئۇيغۇرلاردا ئاتا-بوۋىلىرىنى ئۇلۇغلاش،قەبرە بېشىنى يوقلاش،نەزىر بېرىش ئىشلىرى ئۆرپ-ئادەت سۈپىتىدە 2000 يىلغا يېقىن ۋاقىتتىن بۇيان داۋام قىلىپ كەلگەن. بۇ خىل ئادەت سۇتۇق بۇغراخان ئاتۇشتا ئىسلام دىنغا تۇنجى بولۇپ كىرگەندىن كىيىن ئىسلام دىن موھىتى شارائىتىدىمۇ قەبرە ئۇلۇغلاش يەنە داۋام قىلدى.سۇتۇق بۇغراخان مازىرى ئۇيغۇرلاردىكى تۇنجى مەشھۇر مازار،يۈسۇپ خاس ھاجىپ،مەخمۇد قەشقىرى مازارلىرى سەل كىيىن بارلىققا كەلگەن.يۇقۇرقى ئۈچ مازارنىڭ تارىخى 1000 يىلدىن ئاشىدۇ.شۇڭا مازار نىڭ شەكىللىنىش جەريانىنى 500 يىل كەينىگە- سوفىلار دەۋرىگە سۈرىۋېتىش تارىخى چىنلىققا ئۇغۇن ئەمەس.
      تۆگە بىلەن تۈگمىنى ھەرگىز تەڭ ئورۇنغا قويغىلى بولمايدۇ.مەن تورداشلارنىڭ بولۇپمۇ مومىن دىن مۇخلىسلىرىنىڭ يۇقۇرقى ماقالەمدە ئۇچرىغان كۆڭلىگەياقمايدىغان گەپلەرنى ئۆزلىرىنىڭ يەككە قارىشى بويىچىلا  چۈشەنمەسلىكى،رەنجىمەسلىكىنى،شۇ ماقالەمنىڭ قانداق ۋاقىتتا،قانداق مەخسەتتە نىمە ئۈچۈن يېزىلغانلىقىنى،يەنى مازارنى قوغداپ قېلىشتىن ئىبارەت چوڭ مەخسەتتە يېزىلغانلىقىنى ئاۋالقى ئىنكاسىمدا ئوتتۇرغا قويدۇم .يەنە ئوتتۇرغا قويىۋاتىمەن.مەن بىر ياكى بىر قانچە ئادەم بىلەن ئىسلام دىن ھەققىدەمۇنازىرلىشىشنى ئويلاپ باققان ئەمەس.بىزنىڭ تارىخمىزدا،مەدەنىيىتىمىزدە،جەمىيىتىمىزدە ئىسلام دىن مەۋجۇت.بۇ پاكىت.ئەمما ھازىر دۆلىتىمىزنى ئىدارە قىلىۋاتقىنى ھەرگىزمۇ ئۇ ياكى بۇ دىن ئەمەس.بەلكى قانۇن.بىز گېپىمىزنى ئاقتۇرۇش ئۈچۈن ئالدى بىلەن قانۇنى ئۆلچەم قىلىپ سۆزلىشىمىز،قانۇنغا ئەمەل قىلىپ ئىشلىشىمىز كېرەك.بۇ ھەركىم ئېنىق بىلىۋالمىسا بولمايدىغان مەسىلە.دەل قانۇنغا،تارىخقا،پەنگە ئۇيغۇن ھالدا يۇقۇرقى ماقالە يېزىلغانلىقى ئۈچۈن ئەككاش دىگەن مازار ھازىرغىچە ساقلاپ قېلىندى!مانا بۇ نەتىجە! مېنى ئىسلام دىن نوقتىسىدىن ئەيىپلىگۈچىلەر شۇ  چوڭ نوقتىنى كۆرۈپ يېتىڭلار!قىسمەن گەپ دىتىڭلارغا يادقمىسا نىمە بوپتۇ.مەن شۇنداق دىمىسەم،ئىلمى نوقتىدىن تەھلىل قىلمىسام ماقالىنىڭ پەننىي نوقتىدىن قايىل قىلىش كۈچىگە ئىگە بولىشىدىن سۆز ئاچقىلى بولمايتى.
       توغرا مازار ئۇلۇغ،لىكىن مازار بولسىلا قوغدىلىپ قالىدىغان ئىش يوق.دىننىي ئىزاھات بېرىش بىلەنمۇ ساقلاپ قالغىلى بولىدىغان ئىش يوق.چوقۇم دىننى ئەھۋالدىن باشقا تارىخ،مەدەنىيەت،جەمىيەتتىكى تەسىر...قاتارلىق ئەھۋاللار ئىلمىي يوسۇندا چۈشەندۈرۈلگەن قايىل قىلايدىغان بولىشى،شۇ نئاساستا دۆلەتنىڭ رەسمى مەدەنىيەت يادىكارلىق ئورۇنلىرى تىزىملىكىگە كىرگۈزۈلگەن بولىشى كېرەك.
       بىر قىسىم تورداشلار بىر ئۆز يۇرتىدىكى  داڭلىق مازارلارنىڭ بۇزىۋېتىلگنلىكى ھەققىدە پىكىر بايان قىلغان.شىنجاڭدا ھازىر قوغداپ قېلىنغان مازارمۇبار.بۇزىۋېتىلگەن مازارلارمۇ بار.مازار قانداق قوغداپ قېلىنىدۇ؟ ئالدى بىلەن يەرلىك خەلق،ئەل-جامائەت ئۆزيۇرتىدىكى داڭلىق مازارلارنى ئاۋال ئۆزلىرى قەدىرلىشى،تارىخى نوقتىدىن تارىخى يېزىلىشى،ئىلمىي چۈزشەندۈرۈلىشى،مازارغا قارىغۇچىلار(شەيىخلەر ) شەجەرىسى يېزىلىشى،شۇ مازارغا مۇناسىۋەتلىك پائالىيەتلەر ئۆتكۈزۈلىشى،شۇ مازار ھلاقىدار ئورۇنلارنىڭ تىزىملىكىگە تىزىملىنىشى،ئاسراش،مۇھاپىزەت قىلىش ئىشلىرى داۋاملىشىشى،كىتاپ،تەزكىرىلەرگە كىرگۈزىلىشى،باشقا يۇرت ئادەملىرىگە ئىمكانىيەت بېرىچە تونۇشتۇرىلىشى،تەشۋىق قىلىنىشى ئاخىرىدا مەدەنىيەت يادىكارلىق ئورنى تىزىملىكىگە رەسمى كىرگۈزۈش خىزمىتى ئورۇنلانغان بولىشى كېرەك.شىنجاڭدا قانۇن تەرپىدىن قوغدىلۋاتقان مازارلار يۇقۇرقى تەرتىپلەر بويىچە خىزمەتلەر ئىشلىنىپ مەدەنىيەت يادىكارلىق ئورنى قىلىنغان مازارلاردۇر.

ئۇلۇغ غايە،قەيسەرلىك،خوشال روھى ھالەت-ئۈچ ئەڭگۈشتەردۇر.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 48911
يازما سانى: 20
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3088
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 11 سائەت
تىزىم: 2011-7-23
ئاخىرقى: 2013-12-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-17 10:52:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۈزۈمنى تۇتۋالمىغان بولسام ھەي.................بىر نەرسىنى بىلىپ كاپشىسا نېمە بولار بۇ خەق..مۇبارەك دىنىمىزنى،سۈيۈملۇك  پەيغەمبىرىمىزنى  ئىجاد قىلغان دېگىنىگە قاراڭ  بۇ قارا قورساقنىنڭ.............سۇبىھانەللاھ  ...بىر نەرسە ياز دېمىگەنكىن جىم تۇرساڭ بولمامدۇ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش