مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: YAZR

«ئۇيغۇر» دىگەن سۆز ھەققىدە بىر كەلىمە [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82370
يازما سانى: 3
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3015
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1 سائەت
تىزىم: 2012-7-1
ئاخىرقى: 2012-7-3
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:16:44 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇر!!!

يەزر=ئۇيۇش=ئۇيغۇر!

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36940
يازما سانى: 1875
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4860
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2046 سائەت
تىزىم: 2011-4-8
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:29:23 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
izqi.mardan يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:12 PM
ئوتتۇرا ئەسىردە ھۆكۇم سۇرگەن « خاقانىيە » ۋە « ئۇيغۇر ئ ...

شۇ چاغلاردا  ئۇيغۇر  دىگەن نامنىڭ  جۇغراپىيلىك پۇرىقى كۈچلۈك ئىدى ، لىكىن  بۇنى پۈتۈنلەي  جۇغراپىيلىك نام دىۋەتكىلىمۇ بولمايدۇ ،  چۈنكى  رايۇنلارنى  ئۇيغۇر  نامى بىلەن ئاتاشتا بىر سەۋەب بار ، چۈنكى بۇ رايۇنلاردا  ئىنىقكى  ئۇيغۇرلار ياشىغان ، ئاشۇ رايۇنلاردا    ئۇيغۇرلار بولغانلىقى ئۈچۈنلا  ئۇيغۇر ، ئۇيغۇرلار يۇرتى ، ئۇيغۇرىستان دىگەندەك  ناملار بىرىلگەن .  

مىرزا مۇھەممەد ھەيدەر كۆرەگان  يازغان  تارىخى رەشىدى دا  ، قازاقلار  ياكى  قىرغىزلار ياشىغان يەرنى ئۇيغۇرىستان  دەپ  ئاتىمايدۇ ئەلۋەتتە،  مىنىڭچە  شۇ  بۇ يەرلەردە ئۇيغۇر دەپ بىر قەۋم ياشىغانلىقى ئۈچۈن شۇنداق ئاتىغان .
دىمەكچى بولغۇنۇم ،  ئۇيغۇر دىگەن نام شۇ دەۋىردە ، جۇغراپىلىك ناملا  بولماستىن ، بىر قەۋىم نىڭ نامىمۇ بولغان . ھەم شۇ دەۋىردە  قانداق بۇلىشىدىن قەتئى نەەر ، ھازىر نىڭ ئۈزىدە ئۇيغۇر دىگەن ئىسىم بىر مىللەتكە ۋەكىللىك قىلىدۇ ، جۇغراپىلىك نام ئەمەس.

ئۈلپىتىڭ قاغا بولسا يىيىشىڭ پوق !

ئىزلار نەدە.......

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49283
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4801
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-7-27
ئاخىرقى: 2013-8-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:37:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
YAZR يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:29 PM
شۇ چاغلاردا  ئۇيغۇر  دىگەن نامنىڭ  جۇغراپىيلىك پۇرىقى  ...

ئىنكاسىمنى تولۇق ئوقۇڭ ،مەن ئۇ پەقەت جۇغراپىيىلىك نام دېمەكچى ئەمەس!!
شۇنداق ،ئۇ بىر قەۋىمنىڭ نامى،ندھايتى ئۇزۇن يىللار  ئىلگىرى پەيدا بولغان،كېينچە ئۇنتۇلۇپ تۈرۈك دېگەن نام قوللىنىلغان ،كېين سىتالىنكام بىزلەرگە «كۆڭۈل »بۆلۈپ نامىمىزنى ئەسلىگە كېلشىگە كۈچ چىقارغان ،يەنە تېخى تارانچى مىللىتى دېگەن يەنە بىر نامنى ھەدىيە قىلماقچى بولغان!! بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   izqi.mardan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-3 08:41 PM  


يەزر=ئۇيۇش=ئۇيغۇر!

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36940
يازما سانى: 1875
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4860
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2046 سائەت
تىزىم: 2011-4-8
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:40:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
izqi.mardan يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:12 PM
ئوتتۇرا ئەسىردە ھۆكۇم سۇرگەن « خاقانىيە » ۋە « ئۇيغۇر ئ ...

1923-يىلىغا  قەدەر  ئۇيغۇرلار  ئۈزىنى   خوتەنلىك ، قەشقەرلىك  ، كۇچالىق، ئاتۇشلۇق ، ئاقسۇلۇق  ۋە ياكى تارانچى  ......دىگەندەك  يەر ناملىرى بىلەن ئاتىغان .   مىللىتىڭ نىمە دىسە  ، قەشقەلىك  دەيدىغانلارمۇ بولغان .  يەنە ئۇنىڭدىن 50  يىللار ئاۋۋىلەم  ،ھەقىقەتەن   ئۈزىنى  تۈرك  دەپ  تۇنۇيتى  ھەم شۇنداق ئاتايتى .  

1923 - يىلى  تاشكەنتتە ئېچىلغان  يىغىندا ،   بىر  گەۋدە بولغان  تۈرك قەۋمى  ئۇيغۇر ۋە ئۆزبىك دەپ روسلار تەرىپىدىن قايتا «نام بىرىلگەن» لىك تۈپەيلى ، ئىككى تەرەپكە بۈلۈنۋىتىلدى ......

شۇنىڭ بىلەن   رەسمى  تۈردە  ئۇيغۇر  ئۇيغۇر ، ئۆزبەك ئۆزبەك بۇلۇپ كىتىلدى.....


ئۈلپىتىڭ قاغا بولسا يىيىشىڭ پوق !

ئىزلار نەدە.......

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49283
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4801
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-7-27
ئاخىرقى: 2013-8-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:44:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
YAZR يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:40 PM
1923-يىلىغا  قەدەر  ئۇيغۇرلار  ئۈزىنى   خوتەنلىك ، قەشقەر ...

توۋا ئىككىمىزنىڭ ئوخشاش تۇرمامدۇ......

يەزر=ئۇيۇش=ئۇيغۇر!

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36940
يازما سانى: 1875
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4860
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2046 سائەت
تىزىم: 2011-4-8
ئاخىرقى: 2015-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:50:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
izqi.mardan يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:44 PM
توۋا ئىككىمىزنىڭ ئوخشاش تۇرمامدۇ......

ئىنكاسنى  تۇلۇق  كۆردۈم ،   يەنە  ئازىراق  تۇلۇقلاپ  قويدۇمچۇ .......

ئاۋۇ  يەردە  1935- يىلى  دەپ  تۇردىكەن ،  شۇڭا   ئۇيغۇر  دىگەن نام « بىرىلگەن »  1923-يىلىنى   قىستۇرۇپ  قويدۇم ....

ئاۋۇ  ئاستىدىكى  ئىنكاسىڭىز  مەن  ئىنكاس  يىزىۋاتقاندا  يوقتى،  يىزىپ تاپشۇرۋىتىپ قارىسام  ، سىزمۇ مەنمۇ  ئوخشاش  يىزىپتۇق ......

كۆزقاراش  بىردەككەن .....يەنە  بىلىدىغانلار بولسا   جىقراق  « قۇسۇڭ » ، ئورتاق بەھىرلىنەيلى....

ئۈلپىتىڭ قاغا بولسا يىيىشىڭ پوق !

ئىزلار نەدە.......

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49283
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4801
تۆھپە نۇمۇرى: 140
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-7-27
ئاخىرقى: 2013-8-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 08:56:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
YAZR يوللىغان ۋاقتى  2012-7-3 08:50 PM
ئىنكاسنى  تۇلۇق  كۆردۈم ،   يەنە  ئازىراق  تۇلۇقلاپ  قو ...


ئەمدى تۈگدى،
سوراپ باقسام،با ش سۈرتىڭىز مۇ مۇشۇنىڭغا مۇناسۋەتلىككۇ دەيمەن ھە.....
تۇغ نىڭ بەلگىسىمۇ........... تازا ئېنىق ئېسىمدە يوق دەپ بېرەمسىز! بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   izqi.mardan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-3 08:57 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 60955
يازما سانى: 3902
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17690
تۆھپە نۇمۇرى: 1189
توردا: 1560 سائەت
تىزىم: 2011-10-17
ئاخىرقى: 2014-5-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 09:00:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
«دۇنيا تارىخى تىزىسلىرى» كىتابىدىكى ئۇيغۇرلار ھەققىدە

  

كىتاپ « دۇنيا تارىخى تىزىسلىرى— جانلىقلار ۋە ئىنسانىيەتنىڭ قىسقىچە تارىخى » ئەنگىلىيەلىك ئەپەندى(1866~1946) نىڭ ئەسىرى بولۇپ، كىتاپتا يەر شارىنىڭ شەكىللەنگەن ۋاقتىدىن تارتىپ 1-دۇنيا ئۇرۇشىغىچە بولغان تارىخ ، يەنى دۇنيادىكى ھەرقايسى مۇھىم مەدىنىيەتلەرنىڭ تەدرىجى تەرەققىيات جەريانى، ئىنسانلار قولغا كەلتۈرگەن مۇۋەپپەققىيەتلەرى ۋە دۇچار بولغان مەغلۇبىيەتلىرى چۈشىنىشلىك ئۇسۇلدا بايان قىلىنغان، ئىنسانىيەت ئۇچراۋاتقان ئاساسى خەۋپلەر كۆرسىتىلگەن، ۋېللس خۇددى بىر ساياھەت يېتەكچىسىگە ئوخشاش ، سىزگە مەدىنىيەت لىنىيەسىنى بويلاپ يىراق قەدىمى دەۋرنىڭ باشلىنىشىدىن ھازىرقى زامانغىچە بولغان ئىنسانىيەت مەدىنىيىتى، تۈزۈملىرىنىڭ يېتىلىش ۋە ئۆزگىرەش جەريانىنى يارقىن كۆرسىتىپ بېرىدۇ، بۇ كىتاپ قىسقىچە تارىخى ئەسەرنىڭ يەتكىلى بولىدىغان ئەڭ يۇقۇرى پەللىسىگە چىققانلىقى بىلەن ” دۇنياۋى مەشھۇر ئەسەرلەر” قاتارىدا سانىلىدۇ . كىتاپ ئالدىنقى ئەسىرنىڭ 20-يىللىرى دەسلەپكى نۇسخىسى قولدىن چىققان، كېيىن داۋاملىق قايتا تۈزىتىلىپ نەشر قىلىنغان ۋە جوڭگودىكى مەشھۇر مەدىنىيەت كىشىلىرى لئىئاڭ سىچېڭ، شاڭدا ئەپەندىلەر تەرىپىدىن خەنزۇچىغا تەرجىمە قىلىنغان، ئەڭ يېقىنقى خەنزۇچە نەشرى بۇ ئەسەرنىڭ 15-نەشرىگە ئاساسەن ۋۇ ۋېن زاۋ، شئې بىڭشىن، فېي شاۋ توڭ ئەپەندىلەر تەرىپىدىن تەرجىمە قىلىنغان نۇسخىسى .

X. G. Wélls

بۇ كىتاپنىڭ ئىككىنچى قىسمى 7 – بۆلىمى ” قۇرۇقلۇق يۆلىنىشىدىكى ھەرقايسى موڭغۇل ئىمپىرىيەلىرى ۋە دېڭىز يۆلىنىشىدىكى ھەرقايسى يېڭى ئىمپىرىيەلەر” مەزمۇنىغا ” ئۇيغۇرلار ھەققىدە” ئەنگىلىيەلىك مەشھۇر شەرقشۇناس، تارىخ ئالىمى سىر دېنىسون. روسس ئەپەندى ئىزاھ يېزىپ بەرگەن
< Sir E. Denison Ross> ئەنگىلىيە لوندون ئۇنۋېرسىتى شەرقشۇناسلىق ئېنستىتۇتى نىڭ 20-30-يىللاردىكى مەكتەپ باشلىغى،دۇنيا مىقياسىدىكى شەرقشۇناسلىق ساھەسىدىكى نوپۇزلۇك ئەرباپ، ئاتاقلىق تىلشۇناس. ئۇ نۇرغۇن شەرق تىللىرىغا پىششىق بولۇپ مىرزا مۇھەممەدھەيدەر كۆرەگانىنىڭ « تارىخى رەشىدى » ئەسىرىنى پارىسچىدىن ئېنگىلىسچىغا تەرجىمە قىلغان، پارىسچىغا ئىنتايىن پىششىقلىغىدىن تەرجىمىسىنىڭ سۈپىتى ناھايىتى ياخشى چىقىپ دۇنيا ئالىملىرى بۇ تەرجىمىنى بەئائۇتىفۇل ترانسلاتىئون دەپ تەرىپلەشكەن. روسس ئەپەندى 1871-يىلى ئەنگىلىيەدە تۇغۇلغان ، ئۇ 1936-يىلى 8- ئايدا تۈركىيەدە زىيارەتتە بولغان ۋاقتىدا ، شۇ مەزگىللەردە ئەنقەرەدە قەدىمى ئۇيغۇر تىلى ۋە خەنزۇ تىلىدىن دەرس بېرىۋاتقان گابائىن خانىم بىلەن كۆرۈشكەن ھەم بۇ ياش ( ئۆز ۋاقتىدا گابائىن خانىم 35 ياش) تالانتلىق ئالىمە بىلەن چوڭقۇر دوستلۇق ئورناتقان. ئوتتۇرا ئاسىياشۇناس روسس ئەپەندى 1940-يىلى ۋاپات بولغان

Sir E. Denison Ross ئەپەندى

تۆۋەندىكى مۇشۇ ئەپەندىنىڭ يۇقۇرىدىكى كىتاپقا يېزىپ بەرگەن ئىزاھى تەرجىمىسى :

“ئۇيغۇرلار” نامى مىلادى6-ئەسىردە جوڭگونىڭ تارىخنامىلىرىدا كورۈلۈشكە باشلىغان بولۇپ ئەينى چاغدا قاڭقىل (ئىگىز ھارۋىلىقلار) دەپ ئاتالغان. موڭغۇلىيەنىڭ شىمالى ۋە ئەتراپىدىكى رايۇنلاردىكى تۈركلەرنىڭ ئاساسلىق 2بولىگىدىن بىرى. ئۇلارنىڭ مۇستەقىل-زورايغان ۋاختى 750-850يىللىرى بولۇپ تاڭ سۇلالىسىنىڭ ئەڭ گۈللەنگەن دەۋرىگە توغرا كېلىدۇ.

ئۇيغۇرلار مەدىنىيەتتە ئىنتايىن يۇقۇرى سەۋىيەگە يەتكەن، يېقىنقى يىللاردىكى ئارخېلوگىيىلىك تەتقىقاتلار كورسىتىپ بەرگەن ناھايىتى كوپ ئۇيغۇر ئەدىبى ۋە سەنەت بايقالمىلاردىن، بىز خىرىستىيان < nistoriyan > دىنى، بۇددا دىنى، مانى دىنىنىڭ ئۇلار خانلىغىدا ئېتىقاتچىلىرى بارلىغىنى بىلدۇق. ئۇلار مانى دىنىنى دۆلەت دىنى قىلغان، شۇنىڭ بىلەن بىرگە باشقا دىنلارغا ئىنتايىن كەڭ-قۇرساقلىق پوزىتسىيەدە بولغان. شۇنىسىنى مۇقەررەرلەشتۈرۈشكە بولىدۇكى، ئۇيغۇرلار شۇ چاغدىكى جوڭخۇئا ئىمپىرىيىسىنىڭ شىمالىي خوشنىلىرى ئىچىدىكى ئەڭ مەدىنىيەتلىكلىرى .ئۇلارنىڭ خانلىغى 840-يىلى شىمالى تەرەپتىكى تۈركى قەبىلە قىرغىزلار تەرىپىدىن يىمىرىلگەن بولسىمۇ، ئۇلار تارىختىن يوقاپ كەتكىنى يوق، 15 -16-ئەسىرلەرگىچە ئۇيغۇرلارنىڭ خانلىقلىرى ياكى ھامىللىقتىكى كىچىك دولەتلىرىنىڭ كوتۈرۈلۈپ چىققانلىغىنى دائىم بايقايمىز. شۇنىڭ بىلەن تەڭ پۈتكۈل مۇشۇ مەزگىلدە ئۇيغۇرلار ھەرقايسى سلام دۆلەتلىرىنىڭ دولەت ئورگانلىرىدا ناھايىتى كوپلەپ ياللاپ ئىشلىتىلگەن، ئۇلارنىڭ ھەرقايسى تۈركىستان دۆلەت ئورگانلىرىدىكى رولى، دېھلى-موغۇللار ھوكۈمرانلىغىدىكى ھىندىلارنىڭ ۋە ئەنگىلىيە ھوكۇمرانلىغىدىكى بېنگاللىقلارنىڭ رولىغاغا ناھايىتى ئوخشىشىپ كېتىدۇ.

چىڭگىزخاننىڭ 13-ئەسىردىن باشلاپ باش كوتۈرىشىدىن تارتىپ ئوسمان تۈركلىرىنىڭ ستىلاسى بىلەن ئاياغلاشقان بۇ مەزگىلدىكى شەرق تارىخى بىزگە ئوتتۇرا ئاسىيا ،ھىندىستان،ۋە پېرسىيەلەردە نۇرغۇن تۈرك خانلىقلىرىنىڭ گۈللەنگىنىنى ۋە ھالاكىتىنى ئەسكەرتىدۇ؛ ئەجەپلىنەرلىگى بىز شۇنىڭغا دىققەت كىلدۇقكى ، نۇرغۇن ئەھۋاللار ئاستىدا بۇ سۇلالىلەرنى قۇللۇقتىن چىققان ياكى سالاھىيىتى قۇل بولغان كىشىلەر قۇرۇپ چىققان. بىر پارچە تېخى ئېلان قىلىنمىغان 13-ئەسىرگە تەئەللۇق پارىسچە قوليازمىدا ئۇيغۇر-تۈركلىرىگە ئايىت توۋەندىكىدەك قىزىقارلىق ئابزاستلار بار:”

« ئادەتتىكى ساۋات بىلەن ئېيتقاندا، پۈتۈن ئىرقى-مىللەتلەر ۋە سىنىپلار، پەقەت ئوزلىرىنىڭ قوۋمى ئىچىدە ۋە ئوزلىرىنىڭ دولىتىدە ئەزىزلىنىدۇ ۋە ھورمەتكە ئىگە بولىدۇ. ئۇيغۇر-تۈركلەر بۇنىڭ ئەكسىچە، ئۇلار ئوز مىللىتى ئىچىدە نۇرغۇن باشقا قەبىلىلىرىگە ئوخشاش ئادەتتىكى بىر قەبىلە، ھەرگىز ئالاھىدە ھوقۇق ياكى ئىمتىيازدىن بەھرىمەن بولمىغان. لېكىن ئوزلىرىنىڭ دۆلىتىدىن ئايرىلىپ باشقا سلام ئەللىرىگە كېلىشى بىلەنلا (ئوز يۇرتلىرىدىن ،ئۇرۇق-تۇققانلىرىدىن قانچە يىراققا بارغانسېرى ئۇلار ئېرىشكەن ھورمەت ۋە باھا شۇنچە يۇقۇرى) ئۇلار ئەمىرلەرگە ۋە چوڭ مارشاللارغا ئايلىنىدۇ. ئادەم ئەلەيھۇ-ۋەسسەلەم دەۋرىدىن ھازىرغىچە ، تۈرك-ئۇيغۇر لاردىن باشقا پۇلغا سېتىۋېلىنغان قۇللاردىن پادىشا چىقىپ باققان مىللەتلەر يوق. ئىنتايىن ئەقىللىق ۋە بىلىملىك بىر تۈرك (ئۇيغۇر) خانى ئەفراسىياب (ئالپ -ئەرتۇڭا) نىڭ ئۈزۇندىلىرىدە مۇنداق بىر ئەقلىيە سوز بار: تۈركلەر دېڭىز تېگىدىكى قۇلۈلە قېپى ئىچىدىكى بىر دانە مارجان، پەقەت ئۇ دېڭىزدىن ئايرىلىپ خان تاجىغا قوندۇرۇلغاندىلا ياكى كېلىنچەكنىڭ قۇلىغىغا تاقالغان ۋاقتىدىلا ئۇ گوھەرگە ئايلىنىدۇ.»


مەنبە   :    http://www.uyghurmail.com/Tarih/?p=1439


قۇرئان ۋە ھەدىسلەردە ئىسپاتلاندىكى : بىر ئادەم ئۆلسە ، ئۇ بۇ دۇنيادا قىلغان ياخشى بولسۇن يامان بولسۇن ، بارلىق چوڭ – كىچىك ئىشلىرى ئۈچۈن ھىساب – كىتاب قىلنىدۇ   . ياخشى ئىش مۇكاپاتلىنىدۇ ، ئەسكى ئىش جازالىنىدۇ ، ھىساۋاتنىڭ بىرىنچى سەھنىسى قەبرىدە بولۇدۇ  .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 80968
يازما سانى: 2422
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11652
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1003 سائەت
تىزىم: 2012-6-2
ئاخىرقى: 2014-12-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 09:04:53 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇر بىز

سۇمرۇغنىڭ قۇيرىقى بولغىچە خورازنىڭ تاجىسى بول!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81919
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2818
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 26 سائەت
تىزىم: 2012-6-21
ئاخىرقى: 2014-6-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-3 09:08:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تېما يوللاپسىز،    ئۇيغۇر..................

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش