- تىزىملاتقان
- 2012-4-20
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-3-29
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 4638
- نادىر
- 0
- يازما
- 395
ئۆسۈش
87.93%
|
مائارىپنىڭ ھازىرقى ھالىتى نۇرغۇن كىشلەرنى ھەرخىل ئويلارغا سالدى ، كىشلەر بۇنىڭدىن ئۇمۇدلەنگەنمۇ بولدى ، ئۇھ سىنغانمۇ بولدى.
ئەممە مەن بۇ رىئاللىقتىن مۇنداق بىر ئىھتامللىقى بايقاپ قالدىم ، يەنى بۇنىڭدا يەنىلا پۇرسەت بار ئىكەن ، مەن مائارىپتىن ئۇمۇدسىزلەنگەن شۇ كىشلەرگە شۇنداق دەيمەن
-يەق ئەمدى گۇللىندۇ.
چۇنكى مائارىپىمىزنىڭ ئائىلىۋى مائارىپقا تايىنىش يۆلۇنۇشى كۇچۇيىدۇ. ئۇنىڭ ئۇستىگە مائارىپ قارشىدىكى مۇكەمملىك روشەنكى يۈكسۈلۈشنىڭ مۇھىم نوقتىسى بولۇپ قالىدۇ. مۇنداق بىر ئىدىيە ئايدىڭلاشسىلا كۇچۇيۇشنىڭ كىتابىنىڭ ئىسمى چىقىدۇ دە كىتاپ يىزلىشقا باشلايدۇ. ئۇ قايسى ئىش ؟ قايسى گەپ ؟ بىزنىڭ، سىزنىڭ مائارىپ قارشىمىز خاتالىق ئىچىدە نۇرغۇن يىل تۇردى ، بۇ خاتالىق بىر جۇملە سۆز ئىدى، يەنى مائارىپ ھەرگىزمۇ ھازىرقى مەكتەپلەردە ئوقۇتۇش بولماي بەلكى ئالى مەكتەپتە ئالى مەلۇماتلىق قىلىش بولماي ئۇ ،
- ئادەم تەربىلەش دىگەن گەپتۇر.
مائارىپ ھەرگىزمۇ(( مەكتەپ ))ئەمەس ، ئۇ ئادەم تەربىلەش دىگەن گەپتۇر. شۇڭلاشقا ئالى مەكتەپتە ئوقۇغان بىر بالا بىلەن ئادەتتىكى بىر دىخان بالىسنىڭ تۇرمۇشتىكى ئۇسى سىدا دىخان بالىسنىڭ ئۇستۇن كەلگىندە ، بىز بۇنى دەل مائارىپنىڭ ئۇستۇن كىلىشىنىڭ ئەمىلى تۇرمۇشدا ئىپادىلىنىشى دەپ قارايمىز ، دىخان بالسنىڭ مائارىپ تەربىيسى ئاۋۇ ئالى مەكتەپ ئوقۇغان بالدىن ئۇستۇن كۆپ بولغان . مۇشۇنداق مىساللاردىكى يېڭىلىش دەل مائارىپنىڭ(( مەكتەپ)) ئەمەس بەلكى ئادەم تەربىلەش ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلاپ تۇرۇپتۇ. يەن بىر مىسال كەلتۇرسەك، نۇرتاي ھاجىمنىڭ كاتتا شۆھرەت قازنىشنى بىز قانداق تەسۋىرلىدۇق؟(( مائارىپ تەربىيسى تولۇق بولىمغان بۇ ئادەم ئۆزنىڭ جاسارىتى سودا ماھارىتى بىلەن نۇرغۇن ئقتىساد تاپتى ھەم يىتىم يىسىرلار مەكتىپى قۇردى))، دەپ تەسۋرلىدۇق .بۇ دەل كونا مائارىپ ئۇقۇمنىڭ خاتا ئىكەنلىكىنىڭ بىر مەھسۇلى . نىمە ئۇچۇن مائارىپ تەربىيسى كام ئادەم بۇنداق نەتىجە قازنالايدۇ؟ مەن ئۆزەمنىڭ مائارىپ قارشى بىلەن شۇنداق ئىتمەنىكى نۇرتاي ھاجىنىڭ مائارىپ تەربىيسى ئىنايىن چوڭ ؟ شۇڭا بۇ مائارىپ تەربىيسى ئۇنىڭ نەتىجە قازىنىشىدا زور رول ئوينىغان . مائارىپ مەكتەپ بولۇپ قالسا مەكتەپ تەربىلىنىشى بولۇپ قالسا ، نۇرتاي ھاجى ھەقىقەتەن بىر چالا مائارىپ تەربىيسىدىكى كىشى بولىدۇ. ياق مائارىپ ئادەم تەربىيلىنىش مەكتەپ ئۇنىڭ بىر ۋاستىسى خالاس ھەرگىزمۇ ئۇنىڭ ئۆزىگە ۋەكىللىك قىلالمايدۇ. مەكتەپ شەكلىنىڭ خۇنۇكلىشىشى ، چۇشكۇنلىشىشى ھەرگىزمۇ مائارىپنىڭ چۇشكۇنلىشدىن دىرەك ئەمەس، بەلكى مونۇپۇللقا ئىلنغان بۇ مائارىپنىڭ بۇ يولغاكىرشى مائارىپ ئىزدىگۇچىلەر ئۇچۇن تىپىرلاشقا يېڭى ۋاستە ئىزدەشكە مەجبۇرلايدۇ، نەتىجىدە ، يېڭى يول ئىچىلىشقا باشلايدۇ. شۇنداقلا مائارىپ ئىلىش يېڭى شەكلىنى تۇغۇدۇ . ئەسلىدىنلا بار بولغان باشقا شەكىل (مەسلەن: ئائىلىۋى مائارپ شەكلى )مونۇپللۇققا ، كۇچلۇنۇشكە باشلايدۇ. ھەم بۇ خىل شەكىل دەل مائارىپ ئالغۇچىلارنىڭ ئۆزنىڭ مونۇپوللىقىدا بولۇپ ھوقۇق بىزگە ئۆتىدۇ. بۇنىڭدىكى مائارىپ تەربيسى بەرگۇچى قوماندان ئاتائانىلار ئۇلار بىۋاستە ھەم ۋاستىلىك رول ئوينايدۇ.
بىز ئالدى بىلەن مائارىپنىڭ ئادەم تەربىيلەش ئىكەنلىكىنى بىلىشمىز كىرەك. ئاندىن ئۆزمىزنى قانداق تەربىلەيمىز ؟ باشقىلارنى ،بالىلىرمىزنى قانداق تەربىلەيمىز ؟دىگەن سوئال ئۇستىدە ئويلۇنۇشقا باشلايمىز ؟بۇنىڭ ئۇچۇن مائارپنىڭ مەقسىتى نىمە دىگەننى تۇرغۇزۇشقا توغرا كىلىدۇ. بۇدەل ئىككىنجى ئىش.
دۆلتمىزدە مائارىپ ئاساس ، بىز مىللى مائارىپنى گۇللەندۇرۇش ئارقىلىق دۆلتىمىز جوڭخۇا مائارپنىڭ گۇللنىشكە بىر كىشلىك تۆھپە قوشۇشىمىز كىرەك. مائارىپ ئۇستىدىكى ئويلۇنۇش نەزەريە كۇچەيسىلار ، مائارىپ ئارقىلىق تىخمۇ ياراملىق كىشلەرنى تەربىلەپ دۆلتىمزىنىڭ ئادەم ئارقىلىق قۇدرەت تىپىشقا تىخمۇ كەپ راۋان ، مۇستەھكەم يول ئاچالايمىز.
داۋامى بار داۋاملىق كۇچلۇندۇ.............
2013- يىلى 2-ئاينىڭ 11 كۇنى دۇشەنبە
|
|