قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 5400|ئىنكاس: 106

ئوقۇتقۇچىنىڭ تەييارلىقى ئىناۋەتسىزمۇ ؟

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

1

تېما

1

دوست

1371

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   37.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15160
يازما سانى: 39
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 12
تۆھپە : 440
توردىكى ۋاقتى: 107
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 14:47:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش


ئوقوتقۇچى كومپيۇتېردا بېسىپ چىقارغان دەرىس تەييارلىقى
نېمە ئۈچۈن ئىتراپقا ئېلىنمايدۇ؟

            ھازىرقى ئۇچۇر دەۋرىدە يېزىقچە ماتىرىياللارنىڭ ھەممىسى كومپيۇتېرنىڭ ياردىمىدە كۆپ قولايلىقلارغا ئىرىشۋاتىدۇ. بۇرۇنقى سالام خەت يېزىپ پوچتىدىن ئبەرتىدىغان ئىشلار كەلمەسكە كەتتى. ھازىر ئۇنداق ئىشنى قىلىدىغانلارنى كۆرسە بەلىكىم ھەممە ھەيرانلىقتا مەسخىرە قىلىشار. يىراقتىكىنى دىمەيلا قوياي. مەكتىۋىمىزنىڭ خىزمەت پىلانى، خۇلاسىسى، دەرىس جەدىۋىلى، قائىدە تۈزۈملىرى، دىجۈرنىيلىك جەدىۋىلى،مەكتەپكە كىرىپ چىقىشنى تىزىملاش جەدىۋىلى، ئوقوغوچىلارنىڭ تاماق جەدىۋىلى،مەكتەپنىڭ ئامانلىقى ئۈچۈن ساقچىلىق قىلىش جەدىۋىلى، رۇخسەت سوراش جەدىۋىلى، ئىلمى بۆلۈمنىڭ ئوقوتوشنى يولغا قويۇش ، ئوقو-ئوقوتوش پىلانى، ئوقوتقوچىلارغا قىلىنغان دەرىس تەخسىماتى، مائاش تارقىتىش جەدىۋىلى، ئوقوغوچىلارنىڭ يوقلىما تىزىملىكى،يۇقۇرىغا يوللىنىغان نەتىجە تىزىملىكى.... قاتارلىقلارنىڭ قايسى بىرى كومپيۇتېرنىڭ ياردىمىسز ئېلىپ بېرىلىۋاتىدۇ؟ ئەگەر يۇقارقى ماتىرىيالنىڭ قولدا يېزىلغانلىقىنى كۆرسە بەلىكىم تەكشۈرۈشكە كەلگەنلەرمۇ بىر قىسىم قارىشى مۇمكىن.
خوش.ئەمىسە ھازىر چوقوم قولدا يېزىش تەلەپ قىلىنۋاتقىنى نېمە؟ئۇ بولىسمۇ: بىچارە ئوقوتقوچىنىڭ دەرس تەييارلىقى.
ھەتتا ئوقوتقوچى ئۆزى كومپيۇتېر، پىرىنتىر ۋە كۈچ چىقىرىپ تەييارلىغان دەرس تەييارلىقىنى بىر قسىم «ئالىي رەھبەر»لەر نېمە ئۈچۈن ئىتراپقا ئالمايدۇ؟ نېمەئۈچۈن ئوقوتقۇچىنىڭ بۇ ئىلغار قورالدىن پايدىلىنىشى چەكلىنىدۇ؟
          ھازىردۆلەت مەبلەغ سېلىپ مەكتەپكە، ھەتتا سىنىپلارغا كومپيۇتېر ئورونلاشتۇرۋاتىدۇ؟دۆلەتنىڭ پىلانى مەكتەپتىكى ئوقوتقوچى، ئوقوغوچىلارغا مۇشۇلارنى كۆرسىتىشمۇ؟قارايدىغان بولساق شۇنچە ئىلغار سەپلەنگەن كۆپ ۋاستىلىق ئوقوتوش ئۆيلىرىمىزدىكى كومپيۇتېرلار توپا بېسىپ كەتكەنلىكتىن ئىشلەتمەي تۇرۇپلا بىراك قىلىنۋاقتىدۇ. يەنەئۇنىڭ ئورنىغا يېڭىنى سەپلەۋاتىدۇ؟ مائارىپ ئىدارىسى، ھۆكۈمەت مەبلەغ چىقىرىپ ئوقوتقوچىلارنى كومپيۇتېر ساۋادى بويىچە تەربىيلەۋاتىدۇ. ھەتتا كومپيۇتېر ئىمتىھانىدالاياقەتلىك بولمىغانلارغا ئونۋان باھالاشتا چەكلىمە قويوش پىلانى يولغا قويولىۋاتىدۇ. شۇنىڭ بىلەن بىر ۋاقىتتا مەكتەپلەرمۇ ئوقوتقوچىلارنى كومپيۇتېر بىلىملىرى بويىچە تەربىيلەشكە رىغبەتلەندۈرۋاتىدۇ، تەربىيلەۋاتىدۇ. بۇ زادى نېمىنى چۈشەندۈرىدۇ؟ دۆلەتنىڭ مەبلەغ سېلىشى، ئاپتۇنۇم رايوننىڭ، ۋىلايەتنىڭ، ناھىيەنىڭ ئادەم، ۋاقىت، مەبلەغ ئاجىرىتىپ ئوقوتقوچىلارنى تەربىيەلىشى، پەقەت مەكتەپلەردەكومپيۇتېر باشقۇرغۇچى دىگەن نامىدىكى ئادەمنى پەيدا قىلىش ئۈچۈنمۇ؟ ئىشخانا،سىنىپلارغا كومپيۇتېر سەپلىشى_ يۇقۇردىن كەلگەن رەھبەرلەرنىڭ كۆزىنى بوياش ئۈچۈنمۇ؟ ياكى دىھقان ئاتا-ئانىلارنى «پەرزەنتىڭىزنى مۇشۇنداق زامانىۋى قورالدىن پايدىلىنىپ تەربىيلەيمىز، مۇشۇلارنى ئۈگىتىمىز...» دەپ ئالداش ئۈچۈنمۇ؟ ۋە ياكى يۇقۇردىن تۈر مەبلىغى چۈشۈرۈپ بىر قىسىم «رەھبەر»لەرنىڭ يېنىنى توملاش ئۈچۈنمۇ؟ ئوقوتقوچىلارنى ھەر يىلى ھەر تەتىلدە يىغىپ تەربىيلىشى ئوقوتقوچىلارنى ئارام ئالدۇرماسلىق، ئۇنىڭ ئازغىنە پۇلىنى سۇغۇرۋېلىش ئۈچۈنمۇ؟ مەكتەپلەردە 3-يىللىقتىن يۇقۇرى يىللىق ئوقوغوچلارغا كومپيۇتېر دەرىسىنى تەسىس قىلىش زادى نېمە ئۈچۈن؟
            قاراپ باقساق مەكتەپتىكى ئوقوغوچلارنىڭ تىزىملىكى، نەتىجىسى، ئارخپى... نى ئوقوتقوچى كومپيۇتېردا ئۇرۇپ تەييارلىشى كىرەك. ئوقوتوش پىلانى، خۇلاسىسى...نى ئوقوتقوچى كومپيۇتېردا ئۇرۇپ تەييارلىشى كىرەك. مەكتەپ ئىلمىي نەتىجە، پىلان، خۇلاسە،دوكلاتلارنى، قارار، ئىلتىماسلارنى، ئىشلەپ تۈگەتكىلى بولمايدىغان ئارخىپلارنى كومپيۇتېردا ئۇرۇپ يوللىشى كىرەك. ھەتتا بەزىلىرىنىڭ قەغەزگە بېسىلىشى ھاجەتىسىز.  مەكتەپ رەھبەرلىكى ۋە مائارىپ ئىدارىسى ماتىرىيالنى «كومپيۇتېردا ئۇرۇپ تەييارلىمىسا بولمايدۇ» دەيدىغان ھالەتتە. ئاپتۇنوم رايونلۇق مائارىپ باشقارمىسى مۇھىم ئۇقتۇرۇشلارنى توردايوللايدىغان بولدى. يۇقۇرقىلارنىڭ ھەممىسى نېمە ئۈچۈن؟ ئەلۋەتتە ئۆزىگە ۋە ئۆزگىگە قۇلايلىق يارتىش ئۈچۈن ئەمەسمۇ؟ ئەمما بۇنىڭ دەل ئەكسىچە ئوقوتقوچى دەرىس تەييارلىقىنى كومپيۇتېردا ئۇرۇپ تەييارلىسا ئىتراپقا ئېلىنمايدۇ. يەنە بۇ نېمەئۈچۈن؟ زادى نېمە ئۈچۈن؟
        ئەتراپىمىزغا قارايدىغان بولساق دېھقانلارمۇ بانكا قەرىز ئىلتىماسى، ئۆز-ئارا ئېلىم- سېتىمتوختامسى، ئەرىز نامىلەرنى كومپيۇتېردا بېسىپ ئىشلىتىىشىدۇ. قولىدا يازىدىغانلار ناھايىتى ئاز. بۇنى سوت مەھكىمىسىمۇ، قانون ئورونلىرىمۇ ئىتراپ قىلىدۇ. ھازىر قەيەردىكى،قايسى بىر ئوروندا «كومپيۇتىردا بېسىپ چىقىرلغان ماتىرىيال ئىنۋەتسىز! قولدايېزىلىشى كىرەك» دەيغان تۈزۈم بار؟ جەمئىيەتتە قايسى بىر كىشى كومپيۇتېرنىڭ ياردىمىدىن مۇستەسنا؟ قايسى بىر ئورون «كومپيۇتېرنى ئىشلەتمەي قولدا ئىشلەش كىرەك»دەيغان تەتۈر تەرەققىياتقا يۈز تۇتۋاتىدۇ؟ ئۇ بولسىمۇ مەكتەپ.
        ئوقوتقوچىنىڭ بارلىق خىزمەتلىرىنىڭ ئىچىدە پەقەت ۋە پەقەت دەرىس تەييارلىقىلا قولدا يېزىلىشى شەرىت. لىكىن باشقا ماتىرىياللار كومپيۇتېردا تەييارلانسا بولىدۇ ياكى كومپيۇتېردا تەييارلىنىشى شەرىت. بىر قانچە قېتىم مائارىپ ئىدارىسىدىكى مۇناسىۋەتلىك رەھبەرلەرگە ئىلتىماس قىلدىم. جاۋابى«بولمايدۇ. ھەممە ئادەم كومپيۇتېردىن كۆچۈرۈپلا ئىشلىتىدىغان بولۇپ كىتىدۇ. ھەتتا كومپيۇتېردىن ھېچنىمە بىلمەيدىغانلارمۇ شۇنداق قىلۋالدىكەن» دىگەن بولدى. ئۇنداق بولسا ئوقوتقوچىنىڭ بارلىق خىزمەتلىرىگە رەھبەرلىك قىلالايدىغان بىر قاتاررەھبەرلەر نېمشىقا بۇنى ئېنىق ئايرىيالمايدۇ؟ نېمە ئۈچۈن ئايرىپ بىر تەرەپقىلالمايدۇ؟ مەن ئۆزەمنىڭ كومپيۇتېردا ئىشلەش ئىقتىدارىم بارلىقىنى، نەخ مەيدانداسىناپ كۆرسە بولىدىغانلقىنى ئېيىتسام  ماڭا كومپيۇتېر ئىشلىتىش گۇۋاھنامەم بولسا بولىدىغانلىقنى ئېيىتتى. مەندە دەل شۇنداق كىنىشكە بار ئىدى، ئەكىلىپ كۆرسەتسەم «بۇكىنىشكىنى ئالى مەكتەپلەر ھازىر   ئوقوش پۈتتۈرگەنلەرگە ئالمايمەن دىسىمۇ زورلاپ بىرىدۇ. بۇ كىنىشكە ئىناۋەتسىز. سىزدە كومپيۇتېر دەرىجە گۇۋاھنامىسى بارمۇ؟» دىدى. بۇ ئالى مەكتەپلەرگە قىلغان ھاقارەتمۇ؟ ياكى مائارىپ مەمۇرى تارماقلىرىغا ئىشەنمەسلىكمۇ؟ياكى ئۆزىنىڭ ساپاسىنى يۈشۈرغانلىقمۇ؟ ۋە ياكى مىنىڭ ھەر قانچە قىلساممۇ بۇ ئىشقاتەستىق ئالالمايدىغانلىقىممۇ؟ ئەمىسە مەن تەربىيلەشكە قاتنىشىپ، ئىمتىھانغا قاتنىشىپ بۇ كىنىشكىنى ساندۇق تولدۇرۇش ئۈچۈن ئالدىممۇ؟ ئىمتىھان ئورونلىرى شۇنچە قەدىرسىز كىنىشكىنى نېمە ئۈچۈن شۇنچە قىيىن ئۆتكەلدىن ئۆتكۈزۈپ ئاندىن بىرىدۇ؟ مەن«ئۇنداق بولسا سىزدە مۇشۇنداق كىنىشكە بارمۇ؟ مەن كۆرۈپ باقاي. ئوقوتقوچى كومپيۇتېردا تەييارلىق قىلسا بولمايدۇ دەيدىغانغا نېمە ئاساسىڭىز بار؟ شۇنچە كۆپ خىزمەتلەرنى كومپيۇتېردا قىلسا بولىدىكەنيۇ، نېمە ئۈچۈن دەرس تەييارلىقىنى قىلسابولمايدۇ؟ ...» دىگىم كەلدى. لىكىن چۈشەندۈرۈش كار قىلمايدىغانلىقىنى ھىس قىلىپ،ئاچچىق يۈتۈپ قايتىپ چىقتىم.
         ئۆيگەكىلىپ يەنە شۇ ئىشلار خىيالىمدىن كەتمىدى. نېمە ئۈچۈن ئوقوتقوچىغا بۇ تەڭسىز تەلەپ قويولىدۇ؟ نېمە ئۈچۈن ئوقوتقوچى چوقوم جاپالىق ئىشقا مەجبۇرلىنىدۇ. توغرا،ئوقوتقوچى كومپيۇتېردا تەييارلىق قىلسا تەكرار ئۇچۇرلارنى كۆچۈرۈپ كىلەلەيدۇ.كىيىنكى يىللاردا يەنە تەكرار ئىشلىتەلەيدۇ. ھەتتا باشقا ئوقوتقوچىلارمۇ  تەڭ پايدىلىنالايدۇ. خاتا دەپ قارىلۋاتقىنى دەل ئوقوتقوچىلارنىڭ باشقىلارنىڭ تەييارلىقىدىن پايدىلىنىۋېلىش. يەنى ئوخشاشتەييارلىقنى كۆپ ئادەم ئىشلىتىش. لىكىن بۇ مەسىلىنى ھەممە ئادەمنىڭ كومپيۇتېرداتەييارلىق قىلىشىغا بولمايدۇ دەپلا بىر تەرەپ قىلسا بولمايدۇ دە. مەكتەپنىڭ ئىلمىي مۇدىرى، مائارىپ ئىدارىسىنىڭ ئوقوتوش تەتقىقات ئىشخانىسىدىكى خادىملار نېمە ئىشقىلىدۇ؟ شۇلار تەكشۈرسە، تۈزەتسە بولىدىغۇ؟ ھېچ بولمىغاندا كومپيۇتېر ئىشلىتىش ئىقتىدارى بارلار بىلەن ئىقتىدارى يوقلارنى ئايرىشى كىرەكقۇ. يەنە كىلىپ بىرىنىڭ تەييارلىقنى يەنە بىر ئادەم پايدىلىنىپ، ئۆزىنىڭ بىلىمى بىلەن سېلىشتۇرۇپ، كەمچىللىكنى تۈزتىپ، ئارتوقچىلىقىنى قوشوپ ئىشلىتىشى ياخشى ئەمەسمۇ؟ چوقوم كىتاپتىن دەپتەرگە، كونا تەييارلىقتىن يېڭى تەييارلىققا قولدا كۆچۈرۈش كىرەكمۇ؟ مۇنداق قىلىۋىرىش ئاخىرى نېمە نەتىجە ئېلىپ كىلىدۇ؟ بىرتۈركۈم كۆچۈرگۈچىلەر يىتىشىپ چىقىدۇ. چۈنكى ئۆزى ئويىلىنىپ دەرس تەييارلاشنى كىممۇرىغبەتلەندۈرۈپ باقتى؟ كىممۇ شارائىت يارتىپ باقتى؟ ئەكىسىچە مەكتەپ ئىلمي مۇدىرلىرى قەغەزگە يېزىلغان خەتنىڭ ئاز كۆپلۈكىگە قاراپ باھا بىرىدۇ .
       ھازىر  بىر قىسىم باشقۇرغۇچى ئورونلاردىكىلەرنىڭ كومپيۇتېر سەۋىيەسى تۆۋەن بولۇش سەۋەبىدىن ئوقوتقوچىلارنىمۇ تۆۋەن كۆرۋاتىدۇ ياكى ئىشەنمەيۋاتىدۇ. لىكىن مەكتەپلەردە بولسا كومپيۇتېر ئىشلىتەلەيدىغانلار ئىشنىڭ كۆپلىكىدىن ئارام تاپالمايۋاتىدۇ. كومپيۇتېر ئىشلىتەلەيدىغانلارغا مەكتەپنىڭ بارلىق ئىشلىرى يۈكلىنىپ قېلىۋاتىدۇ. شۇ سەۋەپتىن ئوقوتقوچىنى تەربىيلەشكە ئىبەرتسە بارمايدىغان، تەربىيلەشنىڭ ئۈنۈمى بولمايدىغان، ئۈگەنگەن تەقدىردىمۇ ئىش ئورنىدا ئىشلەتمەيدىغان ھالەت شەكىللەندى.چۈنكى ئىشلىتىشنى بىلمىسە ۋەزىپە ئازراق يۈكلىنىدۇئەمەسمۇ؟ ئەكىسىچە بىلىدىغانلار بولسا ھەم قولدا يازىدىغان تەييارلىقنى باشقىلار بىلەن ئوخشاش تەييارلىشى، شۇنىڭ بىلەن بىرگە مەكتەپنىڭ ئىشلىرىنىڭ ھۆددىسىدىن چىقىشى بۇنىڭغا قوشۇپ كومپيۇتېردىمۇ تەييارلاپ يۇقۇرى ئۈنۈملۈك دەرس ئۆتىشى كىرەك. لىكىن كىممۇ بۇ قوش تەييارلىقنى ئىشلەشنى خالىسۇن. كىمنىڭمۇ مۇنداق كۆپ ۋاقتى بار؟ بۇنىڭسىزمۇ ئوقوتقۇچىنىڭ يازىدىغان ماتىرىياللىرى ئازمۇ؟ شۇڭا ئەڭ ياخشى ئامال بىلمەسلىك. چۈنكى مائارىپ ئىدارىسى بىلمەسلەر بىلەن بىر تەرەپتە.
        ھەي رەھبەرلەر! ھەي مەكتەپ مۇدىرلىرى! ھەي ئىلمىي مۇدىرلار! سىلەرنىڭ بۇ قىلغىنىڭلار ئوقوتقوچىنى قەستەن قىينىغانلىق ئەمەسمۇ؟ ئوقوتقوچى ئازراق بولسىمۇ دەم ئالسا،ئازراق بولسىمۇ دەرىسنى ياخشى ئىگەللىتىش ئۈچۈن ئىزدەنسە، ئازراق بولسىمۇ ئۈنۈملۈك تاپشۇرۇق لاھيىلىسە، ئازراق بولسىمۇ ئوقوغوچىلار بىلەن بىللە بولسا، ئازراق بولسىمۇ ئۇخلىۋالسا، ئازراق بولسىمۇ ئائىلسى، باللىرى بىلەن جەم بولسا نېمەبولىدۇ؟ ئوقوتقوچىمۇ ئاتا- ئائىلىسىنىڭمۇ مەسئولى ئەمەسمۇ؟ ئۇمۇ ئانا- باللىرىنىڭ ھىماتچىسى ئەمەسمۇ؟ ئۇنىڭمۇ ئاتا- ئانىسى، ئائىلىسى بارغۇ؟ ئۇمۇ ئۆيىگە بارغاندا تاپشۇرۇق تەكشۈرۈش، دەرىس تەييارلاش بىلەن ئەمەس ئائىلىسىدىكىلەر بىلەن خۇشال خۇرام جەم بولسۇن.
        لىكىن مەن ئوقوتقوچى كومپيۇتېردىن كۆچۈرۈپلا ئارام ئېلىشى كىرەك دىمەكچى ئەمەس. ئوقوتقوچى مۇشۇ ئارقىلىق يىتەكلەنسە، ئوقوتقوچى ئوقوتوشقا كومپيۇتېر بىلىمىنى بىرلەشتۈرسە، كەلگۈسىدە ئوقوغوچىلىرى ھۆكۈمەت خىزمەتلىرىگە،كارخانا، سودا، يېزا ئېگىلىك ئىشلىرىغا كومپيۇتېرنى بىرلەشتۈرمەسمۇ؟ ئوقوتقوچى پەقەت دەرىس تەييارلاش، دەرىس ئۆتۈش، تاپشۇرۇق تەكشۈرۈش، قوشومچە خىزمەتلەر بىلەنلا مەشغۇل بولسا، ئۆزىنى تەرەققى قىلدۇرۇشقا نەدىمۇ ۋاقتى بولسۇن. بۇنداق بىلگۈچىلەرنى بىلمەسلەرنىڭ قامچىسىدا قامچىلايدىغان تۈزۈمدە كىممۇ ئالغا ئىلگىرلەشنى خالىسۇن؟ ئۈگىنىشنى خالىمايدىغان ئوقوتقوچىنىڭ تەربىيلىگەن ئوقوغوچىلىرى قانچىلىك بولۇپ چىقار؟نېمە ئۈچۈن مائارىپ مەمۇرى تارماقلىرى ئوقوتقوچىنىڭ يۈكنى يەڭگىللىتىشنى ئويلاشمايدۇ؟ نېمە ئۈچۈن ئوقوتوش ئۇسۇلىنى، ئوقوتوش ئەندىسىزىنى ئىسلاھ قىلىشنى خالىمايدۇ؟ ئوقوتقوچىلىق جاپالىق كەسىپ بولغانلىقى ئۈچۈن تېخىمۇ جاپالىق ئىشلىشى كىرەكمۇ؟ ياق، ئۇنداق قىلماڭلار! ئوقوتقوچىنىڭ قەلبى ئوقوغوچى ئۈچۈن يېنىپ ئۆچمەس شام، ئىچىپ قانماس بۇلاق. لىكىن جاپالىق خىزمەت ئۇنىڭ نۇرىنى خىرەلەشتۈرۈپ قويمىسۇن! بور توزانلىرى ئۇنى بۇلغاپ قويمىسۇن! ئوقوتقوچى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك مائارىپ مەمۇرى تارماقلىرىمۇ بولسا ئۇنى ئاسراپ قويوڭلار،ئۇنىڭ تېخىمۇ نۇر چېچىشى ئۈچۈن قوللاپ قويوڭلار، تېخىمۇ شىرىن شەربەتلەر بىلەن ئەۋلاتلارنى سۇغۇرشى ئۈچۈن ئۇنىڭغا مىھرىڭلار بىلەن كۆڭۈل بۆلۈپ قويوڭلار. چۈنكى مائارىپنىڭ سۈپىتى جەمئىيەتنىڭ تەرەققىياتغا زىچ مۇناسىۋەتلىك. كەلگۈسىدە سىزمۇ،مەنمۇ مائارىپنىڭ مىۋىسىدىن بەھىر ئالىمىز.
بۇ يازمامنى مۇناسىۋەتلىك رھبەرلەرگە يوللىغان بولساممۇيىتىپ بارمىدىمۇ؟ كۆرمىدىمۇ؟ ياكى جاۋاب بىرەلمەمدۇ؟ بىلمىدىم جاۋاپسىز قالدى.مۇمكىن بولسا تورداشلارنىڭ چۈشەنچە بىرىشىنى، ئەگەر تەكلىۋىم مۇۋاپىق بولسا مائارىپ مەمۇرى تارماقلىرى خەۋەر تاپقۇدەك ئورونغا يوللاپ ھەل قىلىنىشغا ياردەم قىلىشنى ئۈمۈت قىلىمەن.

0

تېما

0

دوست

1308

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   30.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26995
يازما سانى: 123
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 380
توردىكى ۋاقتى: 54
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 16:46:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
توردىكى بىلىم بايلىقىدىن پايدىلىنىش ئوقۇتقۇچىنىڭ بىر مۇھىم ماھارىتى بولىشى كىرەك.
ئوقۇتقۇچىلارنى قىيناپ يۇرگەن ئاشۇنداق باشلىقلار قاچانمۇ تۇزىلەركىن.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

76

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   25.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25642
يازما سانى: 4
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 24
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 16:46:13
                                                    يوقاپ كەتكەن ئايرۇپىلان تىپىلدى.
                                    جۇڭگو خەۋەر تورىنىڭ 3-ئاينىڭ 13-كۈنىدىكى خەۋىرى،

2014-يىلى 3-ئاينىڭ 8-كۈنى، مالايسىيە ئاۋىئاتىسيە شىركىتىنىڭ 239 يولۇچى ئولتۇرغان بىر ئايروپىلانى مالايسىيا پايتەختى كۇئالالۇمپۇر ئايردرومىدىن ئۇچۇپ چىقىپ كەتكەندىن كېيىن، ھاۋا بوشلۇقىدا باشقۇرۇش مەركىزى بىلەن بولغان ئالاقىسى ئۈزۈلۈپ قالغان.
ئامېرىكا «ۋاشىنگىتون ئەتىگەنلىك پوچتا گېزىتى» تورىنىڭ 13-چىسلا خەۋەر قىلىشىچە، ئايرۇپىلان ۋېتنام ئايدۇرۇمىدىن تىپىلغان بولۇپ ،بۇ ئايرۇرپىلان  ۋېتنام ھاۋا بوشلىقىدىن ئۈچۈپ ئۆتۈۋاتقاندا ،ۋېتنام ھاۋا ئارمىيىسى بۇ ئايرۇپىلاننى تەكلىپ بىلەن ئۆز تەۋەلىكىگە قۇندۇرغان ئىكەن . ۋېتنام خەلقى ئەزەلدىنلا ھەققانىيەتچى ،ئالىيجاناپ دىمىگۇراتچىجۇڭگۇلۇقلارغا چۇقۇنۇپ كىلىۋاتقان بۇلغاچقا  بۇقىتىم  ئايرۇپىلاندىكى بارلىق جۇڭگۇلۇقلارنى ،ئۆزىگە ئۇستاز تۇتۇش يۈزۈسىدىن ،ئامالسىزلىقتىن مۇشۇنداق يۇسۇندا تەكلىپ قىلىشقا مەجبۇر بولغانلىقىنى ،ھەمدە ئۆزلىرىنىڭ كۆچلۈك خەنزۇتىلى ئۈگىنىش قىزغىنلىقى بارلىقىنى ئاشكارىلىغان.ۋېتناملىقلار سۆزىدە يەنە،جۇڭگۇ ھۆكۈمىتىنىڭ ۋېتنام خەلقىگە نىسبەتەن قوش ئۆلچەم قوللانماسلىقىنى تەكىتلەپ مۇنداق دىدى،جۇڭگۇ ھۆكۈمىتى ئۇتتۇرا ئاسىيەنى ئورتاق گۈللەندۈرىمىز دەپ بىزنى ئالدىدى، مۇئارىپقا سىلىنغان مەبلەغنىڭ ھەممىسىنى شىنجاڭغىلاسىلىپ  ئۇلارنىڭ يىزا قىشلاقلىرىغىچە قوش تېللىق مەكتەپلەرنى قۇرۇپ بەردى،ھەتتا دۆلەت مۇداپىئە ئارمىيەسىنى ئىشقا سىلىپ ئۇلارنىڭ مەسجىدلىرىنى ھەقسىز قوغداپ بەردى،شۇ ۋەجىدىن شىنجاڭ خەلقى ئىشسىزلىق نىشبىتىنى تۈگۈتۈپلا قالماي ، دۇنيا بويىنچە ئالدىنقى قاتاردىكى بايلاردىن بولۇپ قالدى .بۇھال پۈتۈن ۋېتناملىقلارنى چەتكە قاققانلىق بۇلۇپ ھىسابلىنىدۇ. مۇخپىرنىڭ زىيارىتىنى قوبۇل قىلغان 90 ياشلىق مۇماي ئىسىىق ياشلىرىنى تۇختىتىۋالالماي مۇخبىرغا مۇنداق دىدى؛ جۇڭگۇ ھۆكۈمىتى دۇنيا بويىنچە كىشىلىق ھوقوق تىزىملىكىدە 1- ئورۇندا تۇرىدىغان چوڭ دۆلەت بولۇش سۈپىتى بىلەن بىزنىمۇ ئۇنتۇپ قالماسلىق كىرەك، بىزنىڭمۇ ئىبادەتخانىمىزنى ھەربى كۈچى بىلەن قوغدىشى كىرەك،يەنە بىزنىڭمۇ ھەممە ناھىيە بازار-يىزا قىشلاقلىرىمىزغىچە قوشتېللېق مەكتەپلەرنى قۇرۇپ بىرىشى كىرەك،بۇنىڭ ئۈچۈن بىز ھەرقانداق بەدەل تۆلەشتىن يانمايمىز. ياغلىقىڭنى ئىلىۋەت ،دوپپاڭنى ئىلىۋەت،ساقىلىڭنى ئىلىۋەت ،بۇرۇتۇڭنى ئىلىۋەت  دىسىمۇ مەيلى ، پەقەت ئىشتاننىمۇ سىلىۋەت دىمىسىلا بىز شۇنىڭغا شۈكرى قىلىمىز.  دىدى

2

تېما

0

دوست

4847

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   94.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7701
يازما سانى: 164
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 954
تۆھپە : 853
توردىكى ۋاقتى: 684
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 16:47:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ماقالىنى شىنجاڭ مائارىپى ژورنىلىغا ئەۋەتىپ باقسىڭىز بوپتىكەن . بىزنىڭ يۇرتتىمۇ ئوخشاش قەلەمدە يازمىسا ئېتراپ قىلمايدۇ.

2

تېما

0

دوست

1311

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   31.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26293
يازما سانى: 80
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 394
توردىكى ۋاقتى: 201
سائەت
ئاخىرقى: 2014-8-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 17:06:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇئىش ھەممە يەردە ئوخشاش ئوخشايدۇ ،كۈلكىلىك يىرى شۇكى پەقەت ئوچۇق دەرىس ئۆتكەندىلا كومپىيوتۇردا دەرىس تەييارلىقى قىلمىز .بۇ كۆزبويامچىلىق بولماي نىمە.........

2

تېما

1

دوست

1032

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   3.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  10965
يازما سانى: 60
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 12
تۆھپە : 316
توردىكى ۋاقتى: 35
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 17:31:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تەكلىپ ئىكەن . بۇنى يۇقىرى دەرىجىلىك ئورۇنلارغا ئىنكاس قىلىپ ، مۇۋاپىق بىر تەرەپ قىلىش كېرەك . ئادەتتىكى پەنلەرغۇ مەيلى ، تەنتەربىيە ، رەسىم ، گۈزەل سەنئەت ، ئۇچۇر تېخنىكا دەرسلىرىنىمۇ كومپيۇتېردا قىلسا ئىتىراپ قىلمايدۇ .

0

تېما

0

دوست

965

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   93%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25830
يازما سانى: 80
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 280
توردىكى ۋاقتى: 62
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 17:43:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ilim-pen يوللىغان ۋاقتى  2014-3-13 16:46
توردىكى بىلىم بايلىقىدىن پايدىلىنىش ئوقۇتقۇچىنىڭ بىر  ...

ئەمەلنى پۇل بىلەن خوشامەتكە سېتىۋالغان باشلىقتا قانچىلىك ساپا بولماقچىدى.

0

تېما

0

دوست

584

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   16.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22553
يازما سانى: 17
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 174
توردىكى ۋاقتى: 35
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-28
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-13 18:05:42 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۈچ يىلدىن تۇۋەن سىتاژغا ئىگە ئوقۇتقۇچىلار كومپىيۇتىر دەرس نۇسقىسىنى قىلىشقا بولمايدۇ.ئۈچ يىلدىن يۇقۇرى ئوقۇتقۇچىلارغا بىزنىڭ مەكتەپتە ئىختىيار،ئۇنۋان ئالغاندا چۇقۇم قولدا يازغان كونسىپىكنى تەكشۇرىدىغان ئىش.بۇ سىزنىڭ رەھبىرىڭىزنىڭ ئىقتىدارى ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مەسئۇلىيەتچانلىقىغا مۇناسىۋەتلىك ئىشلا بۇلۇپ قالماي،كۇچۇرمىكەشلىك ئەۋىج ئېلىپ دەرسكە ياخشى تەييارلىق قىلماي دەرس ئۇتۇدىغان ئىش ئۇمۇملىشىپ قالسا مىللەتنىڭ ساپاسىغا بېرىپ تاقىلىدۇ.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )