قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: bagdaxmunbiri

ئامېرىكا ئالىمى -ئۇيغۇر مائارىپىغا نەزەر .

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
49#
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن

167

تېما

12

دوست

3 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   63.29%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  255
يازما سانى: 1762
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 6590
تۆھپە : 6599
توردىكى ۋاقتى: 1555
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-12 12:09:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
cayram يوللىغان ۋاقتى  2014-8-7 14:53
تەنە گەپ قىلما ساراڭ ئىشەك

نىمە دەپ ھاڭراۋاتىسەن؟ چۈشەنمىدىم......
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى
51#
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن

167

تېما

12

دوست

3 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   63.29%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  255
يازما سانى: 1762
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 6590
تۆھپە : 6599
توردىكى ۋاقتى: 1555
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-14 12:21:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
cayram يوللىغان ۋاقتى  2014-8-14 00:50
مەن ھاڭرىمىدىم قارا،

ئۇيغۇر مائارىپى دەپ بىر نەرسىنى ...

كەچۈرىۋەتتىم

18

تېما

4

دوست

5512

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   10.24%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21741
يازما سانى: 375
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 46
تۆھپە : 1702
توردىكى ۋاقتى: 473
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-14 13:15:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇيغۇر مائارپىى بارغانسېرى يوقىلۋاتىسا ،،، ھازىر دۆلىتمىزدە مىللىي مائارىپ دەپ گەپ يوق، شىنجاڭ مائارىپى دەپ ژۇرنال بار ،،،   جۇڭگۇ مائارپى دەپ گەپ بار .

7

تېما

4

دوست

5527

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   10.54%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2867
يازما سانى: 444
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 156
تۆھپە : 1565
توردىكى ۋاقتى: 352
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-14 13:26:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەقىقى قابىل مەكتەپ مۇدىرى بولىدىغان بولسا بىر مەكتەپتە ھەقىقى ئىسلاھات ئېلىپ بارالايدۇ،مېنڭچە مەكتەپ مۇدىرى بىر شىركەتنىڭ دېرىكتورىغا ئوخشايدۇ،قولىدا ھوقۇقى تۇرۇپ مەكتەپنىڭ ئوقۇ ئوقۇتۇشنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولمسۇن؟

0

تېما

0

دوست

374

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   37%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8877
يازما سانى: 9
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 10
تۆھپە : 103
توردىكى ۋاقتى: 36
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-8-15 11:41:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم ،  بىر دۆلەتنىڭ مائارىپ تۈزۈلمىسى ۋە ئۈنىمىنى ھەقىقەتەن نۇرغۇن ئامىللار بەلگىلەيدۇ ، جۇڭگونىڭ مائارىپ سېستىمىسىدىكى 21-ئەسىرگە ۋە جۇڭگونىڭ تەرەققىياتىغا پەقەتلا ماس كەلمايدىغان يوچۇق ۋە چىرىندىلەرنى ئىنكار قىلالمايمىز ئەلۋەتتە.
ئۇ ئامېرىكىلىق ئالىم پەقەت ئۆزىنىڭ مەيدانىغا تۇرۇپ ئۆزىنىڭ دۇنيا قارىشىنى ئاساس قىلىپ تۇرۇپ ئۇيغۇر مائارىپىغا باھا بېرىپتۇ . بۇ ئۆزىنىڭ ئىشى . چۈنكى بىز ئاللىبۇرۇن كاللىمىزنىڭ قات قېتىدىن كۆنۈپ كەتكەن قېلىپلاشقان تۈزۈلمىلەر ئۇنىڭغا بەكمۇ غەلىتە ۋە بىمەنە تۇيۇلغان .  بۇ ئىنتايىن نورمال ئەھۋال .
مەنمۇ ھېسابتا مائارىپچى ئائىلىسىدىن ، ئوقۇتقۇچىلارنى ھۆرمەتلەيمەن، ئەمما مائارىپ دېگەنلىكنىڭ ئۆزى ئوقۇتقۇچى دېگەن گەپ ئەمەس. لېكىن شۇ ئامېركاننىڭ ئېيتقانلىرىنىڭ قايسىسىنى ئىنكار قىلالايمىز ؟!  ھەممىسى مائارىپتىكى رېئال ئەھۋال .  جۇڭگو مائارىپىدىكى دۆلەت ئەھۋالىغا ماس كەلمىگۈدەك ساختىلىق ، ئىسراپچىلىق ، چىرىكلىك ، ياسالمىلىق، بىھۇدىلىق ... كىشىنى بەكمۇ ئەپسۇسلاندۇرىدۇ، ئۇيغۇر مائارىپى تېخىمۇ شۇنداق ، بولۇپمۇ يېقىنقى يىللاردىن بۇيانقى زور ئۆزگىرىشلەر ...  بۇ توغرىسىدا جىق توختالغۇم يوق .
ئامېرىكىنىڭ تارىخى ئۇزۇن ھەم مۇقىم بولسىمۇ ،ھەرقانچە كۈچلۈك بوپ كەتسىمۇ 200 يىل ئاۋالقى ئامېرىكىنى ھازىرقى جۇڭگونىڭ تەرەققىياتىغا سېلىشتۇرغىلى بولمايدۇ . شۇڭا جۇڭگونىڭ ھازىرقى مائارىپ سېستىمىسىدىكى يۇقارقى ئەھۋاللار ھەرگىزمۇ تەرەققىيات باسقۇچىدىكى نورمال يېتەرسىزلىكلەر ئەمەس!
ئەگەر ئامېركىلىق ئۇ ئالىمنىڭ بىزنىڭ مائارىپىمىزغا بەرگەن تەنقىدلىرى تەرەققىيات ، دۇنيا قارىشىنىڭ ئوخشىماسلىقىدىن بولغان بولسا ئەمىسا جۇڭگودىكى ئېتراپ قىلىنغان مائارىپچى ، پىروففېسور جېڭچياڭ ئەپەندىمنىڭ جۇڭگو مائارىپى توغرىسىدىكى ئالقىشلانغان ، 127 قېتىم چاۋاك بىلەن ئۈزىۋېتىلگەن بۇ نۇتىقىنى ئاڭلاپ باقساق بولىدۇ .
http://v.youku.com/v_show/id_XMjMzOTQ5MzY=.html?firsttime=98
پروففېسورنىڭ يەنە باشقا بىر يۈرۈش نۇتۇقلىرى بار ، شۇلاردىكى خەنزۇ تورداشلارنىڭ بەرگەن باھالىرىمۇ بۇ كىشىنىڭ قاراشلىرىنىڭ ۋە تەسىر كۈچىنىڭ قانچىلىك كۈچلۈك ئىكەنلىكىنى كۆرسىتىپ بېرىدۇ  .
ئەمدى ئۆزىمىزنىڭ گېپىگە كەلسەك ئۇيغۇر مائارىپى گەرچە قەدىمدىن تارتىپ جۇڭگو مائارىپىنىڭ قەتئىي ئايرىلماس قىسمى بولسىمۇ ئەمما خەنزۇ مائارىپى بىلەن پەرقلىق ئىكەنلىكى ھەممىمىزگە مەلۇم .  يىللاردىن ،بولۇپمۇ دەۋر تەرەققىياتىغا ماس ئىلگىرىلەش ۋە خەنزۇ تىلىدىكى ئىلغار ،مائارىپتىن خەنزۇلار بىلەن ئورتاق بەھىرلىنىشى ئۈچۈن ھۆكىمەت ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلۈپ قوش تىل تۈزىمى يولغا قويۇلۇپ ئۇيغۇر تىلى ئاستا ئاستا دەرسلىك كىتابلاردىن ئازايتىلىشقا باشلىغاندىن بۇيان ئوقۇغۇچىلار نۇرغۇن بىلىملەرنى ئانا تىلىدا ئەمەس دۆلەت تىلىدا ئۆگىنىدىغان بولدى ، بۇ يەسلىدىن تارتىپلا خەنزۇچىدا تىلى چىقىشقا باشلىغان باللىرىمىزغا قىيىندەك قىلمىغىنى بىلەن كۆپ قىسىم رايونلاردىكى خەنزۇچە سەۋىيە ۋە تىل ئۆگىنىش مۇھىتى ياخشى بولمىغان رايونلاردىكى ئوقۇغۇچىلار ۋە بۇرۇن ئانا تىلدا ياكى قىسمەن دەرسلىكلەرلا خەنزۇچە قالغانلىرى ئۇيغۇرچە ئۆتۈلۈپ ئوقىغان ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىغا ئاسان توختىمايدۇ ، ئۇلار ئوخشاش يىللىقتىكى خەنزۇ ئوقۇغۇچىلار غا قارىغاندا بىر ھەسسە ئارتۇق كۈچ سەرپ قىلمىسا ،تىرىشمىسا بولمايدۇ .
بىزنىڭ مىللى مائارىپ ئاساسىمىز يۇراق تارىختىن بۇيان ئىنتايىن گۈللەنگەن ۋە پۇختا بولسىمۇ يېقىنقى بىر نەچچە ئەسىر مابەينىدىكى مائارىپ چېكىنىشى ، مائارىپ قەتلىئاملىرى ۋە يوقىتىشلىرى ، قىسقىغىنە يېرىم ئەسىر ئىچىدىكى نەچچە قېتىملاپ يېزىق ئۆزگەرتىش ، مەدەنىيەت ئىنقىلابىدىكى يوقىتىشلار ... قاتارلىق ھەرخىل بۇرۇلۇشلارمۇ ئۇيغۇر مائارىپىنىڭ تارىخى سەۋەبلىرى قاتارىدىكى مۇھىم ئامىللار ئەلۋەتتە. يەنە بىر مەسىلە شۇكى ھېلىقى ئامېركىلىق بۇ ئىشلارنى بىلمەسلىكى مۇمكىن ، ئەگەر بىلگەن بولسا بىزنىڭ تەنقىدلەش ئەمەس بەلكى بۇنداق بىر تىلنىڭ ، مائارىپنىڭ يېزىقنىڭ ھازىرغا قەدەر ساقلىنىپ قالغانلىقى ئۈچۈن ئۇيغۇرلارغا ئاپرىن ئوقىغان بولاتتى ... شۇڭا بىز  ھازرقى ئەھۋالىمىزدىن پەخىرلىنىش بىلەن بىرگە ئۇنداق  تەنقىدلەرگە ئېتراپ قىلىش ۋە قۇبۇل قىلىپ تۈزىتىش پوزىتسىيسىدە بولىشىمىز كېرەك دەپ قارايمەن.

56#
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )