قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 567|ئىنكاس: 10
بېسىپ چىقىرىش ئالدىنقى تېما كېيىنكى تېما

يازارمەنلەردىن نېمىنى كۈتىمىز

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

10

تېما

0

دوست

1026

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   2.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  31172
يازما سانى: 40
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 20
تۆھپە : 322
توردىكى ۋاقتى: 92
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-13
مەلۇم قەۋەتكە يۆتكىلىش
ساھىبخان
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش |تەتۈر تىزىش
يازارمەنلەردىن نېمىنى كۈتىمىز
ئابدۇنىياز ئىمىن



تورلاردا ياكى مەتبۇئاتلاردا ئېلان قىلىنغان باشقىلارغا نەسىھەت قىلىش ياكى ئىش ئۆگىتىش خاراكتېرىدىكى يازمىلارغا ئەزەلدىن سوغۇق كۈلۈپ قويۇپ كەلدىم، شۇنداق يازمىلارنى يازغانلارنى ھەرگىزمۇ بىكار ئاۋارە بوپتۇ دېيەلمەيمەن، ئۇلار بەلىكم ئاشۇنداق «بىزگە قانداق.....كېرەك؟»، «بىز قانداقىسىگە..... بولۇپ قالدۇق؟» دېگەندەك ھەسىرەت ۋە مىللىتىگە بولغان كۆيىنىش تامچىلاپ تۇرىدىغان ئەسەرلىرى  بىلەن ساددا خەلىق تەرىپىدىن«مىللەتپەرۋەر»لىكنىڭ ئەڭ يوغان تاجىنى كىيىپ، يۈز ۋە يۈز –ئابىروي ئارقىلىق كېلىدىغان نورغۇن پايدا –مەنپەئەتكە ئېرىشكەن بولىشى مۇمكىن(چۈنكى«ئاۋام ئىدىيە جەھەتتە ھامان قاشاڭ بولىدۇ‹ئېينىشتىيىن›»)، بىراق، بۇ خىل يازمىلارنىڭ ئىجتىمائىي رولىمۇ ئاشۇ يازغۇچى ئېرىشكەن پايدىدەك كۆپ بولدىمۇ دېگەندە مەنچە ھەرگىز ئۇنداق ئەمەس

مىللىتىمىز تەربىيىگە ئامىراق بىر مىللەت، تەربىيىگە ئائىت «قۇتادغۇبىلىك»،«ھېكىمەتنامە» دەك دېداكتىك ئەسەرلىرىمىز بار، بىراق بۇ ئەسەرلەرنىڭ بەدىئىي قىممىتىدىن باشقا بىزگە قانچىلىك رولى بولدى؟ ئۇ ئەسەرلەر ئادەملىرىمىزنى دېيىلگەندەك ئىلم –ئىرپانغا ئىشتىياق باغلايدىغان، بىلىمنى سۆيىدىغان قىلىۋېتەلىدىمۇ؟ ئۇ ئەسەرلەردە دېيىلگەن گەپلەردىن كۆرە مەنچە يەنىلا ئاشۇنى يازغۇچىنىڭ ئىزدىنىشچان،تىرشچان روھىنىڭ مەدىتى بىزگە زور بولدى. ئەگەر خۇددى ئاشۇ يازمىلاردىكى نەسىھەتكە كىشىلەر پەرۋا قىلسا، تېلىۋۇزۇردىكى نەسىھەتلەرنى قۇلىقىدا تۇتقان بولسا ئىدى جەمئىيتىمىز ئاللىمۇقاچان غايىۋى بىر دۆلەتكە ئايلانغان بولاتتى.

نورغۇن ئاتا-ئانىلارباللىرىغا ئۆز بېشىدىن ئۆتكەن ئاچچىق ساۋاقلارنى سۆزلەپ، ئۇلارنى شۇ خاتالىقلاردىن ساقلىنىشقا ئۈندەيدۇ. بىراق، بۇلارنى قۇلىقىدا تۇتىدىغانلار قانچىلىك؟ باللارئاتا-ئانىلانىڭ دېگىنى بويىچە ئەمەس ئۆز خاھىشى بويىچە ياشاپ، كۈنلەرنىڭ بىرىدە بۇرنىغا يىگەندە ئاندىن ئۆز تۇرمۇشىنىڭ پەلسەپىسىنى يەكۈنلەيدۇ. شۇنىڭغا ئوخشاش ئەگەر بىركىمنىڭ ياكى بىر مىللەتنىڭ ئەيىبىنى كۆرسىتىپ بېرىش ياكى نەسھەت ئارقىلىق بىرمىللەتنىڭ تەقدىرىنى ئۆزگەرتكىلى بولسا ئىدى لۇشۇندەك كىشىلەرنىڭ مىللەتتىكى ئەيىبلەرنى كۆرسىتىپ بېرىدىغان ئاچچىق يازمىللىرى، نەسىھەتلىرى بىلەن دۆلىتىمىز بالدۇرلا قۇدىرەت تاپسا، ئۇ ئوقىغان ياپۇنىيەدەك گۈللىنىپ كەتسە بولاتتى، بىراق،ئۇندىن كېيىن ۋە بۇرۇنمۇ مىڭلىغان «مىللىتىم،خەلقىم »دەپ ھۆركىرەپ، تاغدەك نەسىھەتنى قىلىۋەتكەنلەر جىق بۇ دۆلتىمىزدە تېخى ئۇنداق مەنزىرىنىڭ بارلىققا كەلگىنى يوق.

تۆتىنچى ماي ياشلارھەركىتىدىن كېيىن قاراپ باقىدىغان بولساق، لۇشۇندەك كىشىلەرنىڭ  ئاچچىق نالە قىلىپ يازغان ئەسەرلىرىگە قارىغاندا يەنە بىر نەرسىنىڭ رولى بۇ دۆلەت پۇقرالىرنىڭ قۇدىرەت تېپىشى ۋە ئېڭىنىڭ ئويغىنىشدا ناھايىتى زور بولغانلىقىنى بايقايمىز، ئۇ نېمە؟ ئۇ دەل شۇ ۋاقىتلاردا ئەۋج ئالغان تەرجىمىچلىك ھەركىتىدۇر، يەنى شۇ ۋاقىتتا چەتئەلدە ئوقىغان گومورودەك،لۇشۇندەك، شۈجىمودەك، جۇگۇاڭچىيەندەك ....كىشىلەرنىڭ چەتئەلنىڭ نادىر ئەسەرلىرنى تەرجىمە قىلىپ تۇنۇشتۇرۇشى بۇ مىللەت كىشىلىرنىڭ ئۆزىنى تۇنىشى، دۇنيا بىلەن ئۆزى ئوتتورىسدىكى پەرقنى تۇنۇپ يېتىشكە غايەت زور تەسىر كۆرسەتكەن بولۇپ، بۇ كېيىنكى تەرەققىياتقا ھەم ناھايىتى چوڭ تەسىر كۆرسەتكەن، بۇنىڭ ئاستا -ئاستا ئۈنۈمىنى كۆرگەن خەنزۇ زىيالىيلىرى تەرجىمىگە تېخىمۇ ئەھمىيەت بىلەن قارىغان. بۈگۈنكى كۈندە قارايدىغان بولساق ئۇلاردا دۇنيادىكى ھەممە ساھەگە ئائىت نوپۇزلۇق كىتابلارنىڭ ئاساسەن تەرجىمە قىلىنىپ چىقىپ بولغان بولۇپ، بۇ تەرجىمىلەرنىڭ ئۇلارنىڭ تەپەككۇر ئىقتىدارىنى يۇقىرى كۆتىرىش، بىلىم –سەۋىيسىنى ئاشۇرۇشقا بولغان رولى مۆلچەرلىگۈسىز.  ئۇلار تەرجىمە ئارقىلىق نېمىنى كۆزلىگەن؟ ھەممىزگە مەلۇمكى، تەرجىمە بىر مىللەتنىڭ تىلىنى بېيتىشتا ناھايىتى مۇھىم رول ئوينايدۇ، تىل تەپەككۇرنىڭ قورالى بولۇپ، تىل بېيىغاندىلا بىرمىللەتنىڭ تەپەككۇرى تەرەققىي قىلىدۇ. تىلى خارابلاشقان ياكى تىلى نامىرات بىرمىللەتتىن ئۆتكۈر بولغان ئابىستىراكىت تەپەككۇرنى كۈتۈش ئۆلۈكتىن جان سورىغان بىلەن باراۋەر. ئەگەر بىر مىللەتنىڭ تەپەككۇرى يەنى بىر مەسلىگە قارىتا باھالاش ئىقتىدارى كۈچەيگەن ھامان  ھەممە ئىشلار ئۆزلىكىدىن ياخشىلىنىشقا قاراپ ماڭىدۇ. ئەدەبىيات ئەزەلدىن بېرەر سىياسىي ھەرىكەتكە سەۋەبچى بولغىنى ياكى بىرەر قەۋىمنى ئەخلاقلىق قىلۋېتەلىگىنى يوق ، ئۇنىڭدا ئۇنچلىك قۇدىرەت يوق، ئۇ پەقەت ۋەپەقەت بىر مىللەتنىڭ تىلىنى بېيىتىپ بېرەلەيدۇ، تىل بېيىسا باشتا دېگەندەك بىرمىللەتنىڭ تەپەككۇرى بېيىدۇ. «مىللىتىم» دەپ ياندا تۇرۇپ چىرقىرىغان نەچچە ئون مىڭ ئاۋاز، قۇرۇق نەسھەتتىن كىشىلەرگە ئويلىنىش ئاتا قىلالىغۇدەك بىر ئۆزگىچە قاراش ۋەپىكىر مىڭ ئەۋزەل بولۇپ، نەسھەتچىلەر ماھىيەتتە ھەممىنىڭ كاللىسى مەندەك بولسىكەن،مەندىن ئۆتۈپ كەتمىسىكەن دەپ نەچچە مىليۇن كاللىنى بىرلىككە كەلتۈرۈشكە تىرىشىۋاتقان، ئۆزىدەك ئويلاشقا سۆرەپ ماڭغان قاتماللىقنىڭ پەرۋىشكارلىرىدۇر.

ھەممە ئېقىملارنىڭ بەس-بەستە سايرىشى بىر مىللەتنىڭ تەرەققىياتىدا ناھايىتى مۇھىم ئەھمىيەتكە ئىگە. ئوخشىمىغان كۆز-قاراشلار، ئوخشىمىغان ئىدىيەلەر بولغاندىلا كىشىلەرنىڭ نەزەر دائىرىسى كېڭىيدۇ، بىر مەسلىنى ئوخشىمىغان نوقتىدىن چىقىپ تەھلىل قىلالايدىغان، جويلىدىغان كىشىلەرنىڭ كۆپ بولىشى بىر مىللەتنىڭ بەختى. ھېچنىمە دېمىگەن ئادەمدىن مۇتلەق يېڭى پىكىر چىقمايدۇ، بىراق، ئوڭ- تەتۇر بولسىمۇ بىر نەرسە دەپ تۇرغان ئادەمدىن بىركۈنلەردە بىر ئۆزگىچە قاراشنىڭ چىقىپ قېلىشىدا ئۈمد بار.

بۈگۈنكى كۈندە يازغۇچى شائىرلاردىن بۇرۇنقىلاردىن كۈتكەندەك ئالاھىدە ئەخلاقى پەزىلەتنى كۈتۈش، بىز ئۆزىمىزمۇ قىلالمىغاننى ئۇلاردىن تەمە قىلىش ئاقىلانىلىك ئەمەس، ئۇلاردىن دادىللىرىمىزمۇ دەپ ئاڭلىتالمىغان نەسىھەتلەرنى ھەم تېخىمۇ كۈتمەيمىز،  پەقەت ئۇلاردىن بىر نەرسىنى يەنى ئۇلارنىڭ بىزنى بويسۇندۇرۇشىنى ئەمەس قايىل قىلىشنى، ئويلاندۇرۇشىنى، شائىر بولسا يېڭى ئىپادىلەش ئۇسۇللىرى بىلەن تىلىمىزنى بېيىتىشىنى، يازغۇچىلار بولسا مومىللىرىمىزدەك ۋەقەلا سۆزلەپ بىزنى مۈگىدەك باستۇرماي، ئاشۇ ۋەقەنىڭ شەكللىنىشىگە تۈرتكە بولغان ماھىيەتنى، ئۇنىڭ تەسىرىگە ئۇچىراۋاتقان نازۇك  قەلىبلەرنى، ئۇنىڭدىكى پەلسەپىنى، ئىنسانىيەت نۆۋەتتە ئورتاق بولغان ئازاپ، خوشاللىق ،قايغۇلارنى بىزگە سۆزلەپ قايسى تەپەككۇر ئالىمىگە ئەمەس، تەپەككۇر ئالىمىگە قانداق شۇڭغۇشنى ئۆگىتىشنى كۈتىمىز.  ئوبزورچىلارنىڭ ئەسەرلەرنى ئۆز خاھىشى بويىچە ياكى مىللەتپەرلىك دەرىجىسىگە كۆتۈرۈپ ساۋىماي، ئەدەبىياتنىڭ ئۆز قانۇنىيەتلىرىدىن چىقىپ تۇرۇپ باھالىشىنى كۈتىمىز. پىكىردىكى بىردەكلىك ماھىيەتتە تەپەككۇردىكى قاتماللىقتۇر، ھەممىنى ئۆزىدەك بولۇشنى كۈتۈش ياكى ئۆزىدەك بولۇشقا زورلاش ئىدىيدىكى مۇستەبىتلىكتۇر، شۇڭا مۇنبەردە ھەرخىل ھەرياڭزا ئاۋازلارنىڭ،يازارمەنلەردە خىلمۇ-خىل پىكىرلەرنىڭ تەڭ مەۋجۇت بولۇشىنى كۈتىمىز.

0

تېما

0

دوست

427

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   63.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32333
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 134
توردىكى ۋاقتى: 52
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-15
دېۋان
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
مەن شۇڭا كۆپلىگەن تىمىلارنى كۆرۈپلا قويىمەن،پىكىر قاتناشتۇرمايمەن
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

12

تېما

0

دوست

990

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   98%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11234
يازما سانى: 69
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 29
تۆھپە : 284
توردىكى ۋاقتى: 34
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-13
ئورۇندۇق
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
.‹‹ گۈزەللك كىشگە مەنەپەت بەرمەيدىغان ئاچلىققا ئوخشاش نەرسە ››(غەرىپ ) ،‹‹گۈزەللىكنىڭ مەخسىتى بولمايدۇ ››(غەرىپ )   ،‹‹ماڭا پايدىلىق نەرسە گۈزەل ››(غەرىپ) ....ئۇيغۇرلارنىڭ گۈزەللىك قاراشى ياخشلىق بىلەن زىچ باغلانغانغانمىكى دەپ قارايمەن شۇڭلاشقا  مەڭگۈ تاشلىرىمىزدىمۇ   ھەتتا نەۋاينىڭ ئەسەرلىردىمۇ  دىداكتىك پۇراق كۈچلۈك ....مەسىلى گۈزەللكىنىڭ نېمە ئىكەنلىكى ھەققىدىكە مەسىلىدىن پەيدا بولغان بولسا كېرەك

0

تېما

0

دوست

134

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   44.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33959
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 40
توردىكى ۋاقتى: 3
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-12
يەر
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
بىز دە تارىختىن بېرى ئىلىم ئىگىلىرىنى ئالاھىدە ئادەم دەپ قارايدىغان پىسخىكا مەۋجۇت ، بۇ بىر نورمال بولىغان پىسخىكا  ،شۇڭا ئۇلار ئاسانلا كىشلەرنىڭ دېقىتىنى قوزغايدۇ .ئەمىليەتتە ياپۇنىيە ،ئامېركا قاتارلىق ئەللەردا جىنايەتچىلەرنىڭ  ، پاھىشلەرنىڭ توم - توم كىتاپلارنى يازغانلىقى ھەققىدىكى مىساللارمۇ كۆپ ،ھەر بىر ئادەمنىڭ مۇستەقىل قارشى بولسا ، ساپاسى يۈقىرى بولسا ،يازارمەنلەرنىڭ نېمە يېزشىغا ھەمما ئادەمنىڭ باش قاتۈرۈشنىڭ ئورنى قالمايدۇ ...

10

تېما

0

دوست

1026

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   2.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  31172
يازما سانى: 40
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 20
تۆھپە : 322
توردىكى ۋاقتى: 92
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-13
5#
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
ئۇخلىسىمۇ مىللەت ئۈچۈن  ئۇخلايدىغان بىر قىسىم كىىشلىرىمىز بەك كۈلكەمنى قىستايدۇ،    ئەمىلىيەتتە ئاشۇلارنىڭ قىلغان ئىشلىرنى سۈرۈشتۇرسىڭىز ئەڭ مىللەتكە يۈز كىلەلمەيدىغان كىىشلەر دەل ئاشۇلار، بىز  قىسىم كىشىلەر ئەدەبىيات تەنقىدىدىمۇ مىللەتنى كۆتۈرۈپ چىقىشقا ئادەتلەنگەن  بولۇپ، بۇ دەل ئۆزىنىڭ سەۋىيەسىزلىكنى  مىللەت دېگەن  تونغا ئورىنىۋېلىپ، ئاددىي خەلىقنىڭ ھېسىياتىدىن پايدىلىنىپ يېپىشتۇر.     ئۇلاردا تۈززۈك بىلىم يوق ئەمما سۇغا قاراپ ئىش تۇتۇشنى بىلىدىغان قۇۋلۇق بار.

0

تېما

1

دوست

206

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   68.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26258
يازما سانى: 14
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 64
توردىكى ۋاقتى: 16
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-12
6#
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
يازارمەنلەردىن پەقەتلا پىكىر-خىياللىرىنى، گەپ-سۆزلىرىنى مول تىل بايلىقىدىن تولۇق پايدىلىنىپ ئەدەبىي تىلدا پاساھەتلىك بايان قىلىپ بىرىشىنىلا كۈتىمىز.

0

تېما

2

دوست

794

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   58.8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33619
يازما سانى: 83
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 222
توردىكى ۋاقتى: 84
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-16
7#
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
تەرجىمە ھەركىتىنىڭ ئەۋج ئېلىشىنى ئارزۇ قىلىمەن ، ئۇ چاغدا مەنمۇ بىر كىشىلىك كۈچ چىقىرىمەن . ( تەرجىمە قىسمىغا مەن تەييار ، لېكىن ئىقتىساد دېسە مەندە يوق ) ، تەرجىمە ھەركىتى بولۇپ قالسا ، بىر كىشىلىك زېھنىنى چىقىرىشنى خالايدىغانلار بولسا ، ...... ، بولدى بىرىڭلار تەشكىللىمەمسىلەر ( تەنە ياكى چاخچاق ئەمەس جۇمۇ ) .

0

تېما

1

دوست

2096

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   3.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25524
يازما سانى: 173
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 626
توردىكى ۋاقتى: 73
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-15
8#
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ئايرىم كۆرۈش
مۇھەممەدجان راشىدىن ۋە ئابدۇرېھىم ئۆتكۈردەك يازغۇچى شائىرلىرىمىزنىڭ شىئېرىللىرىنى ئوقىسا نان يىگەندەك بولىدۇ ئادەم.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )