- تىزىملاتقان
- 2014-4-22
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-4-15
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 1825
- نادىر
- 0
- يازما
- 163
ئۆسۈش
82.5%
|
karimof يوللىغان ۋاقتى 2015-2-28 23:41
مىۋە بەرمىگەن دەرەخنى ياكى كىسىپ تاشلاش كىرەك ياكى با ...
راستىنى دەيسىز ، راس مۇشۇنداق ئالاھىدە قىلنىڭ ئۈستىدىكى بىر تاللاشقا ھەر جەھەتتىن دۇچ كېلىۋاتىمىز دېسە . بۇرۇندىن يىغىلغان تەپەككۇر ئەندىزىلىرىمىز مىتۇدىمىز ۋە ئۇسۇلىمىز ئەمدىلىككە كەلگەندە ، ئىقتىساد بارغانچە جۇش ئۇرۇپ تەرەققىي قىلىپ يېڭى مەنزىل ياساپ كۈنسېرى دۇنيا ئۆزگىرىۋاتقان ، شۇنىڭغا يارىشا ئىقتىساد يەرشارىلىشىۋاتقان بۈگۈنكىدەك ۋەزىيەتتە ، شۇنىڭدەك زامانىۋىيلىق بىلەن مىللىيەتلىك ۋە خاسلىقىمىز تامامامەن سىغىشالماي بىردەك پىكىر ھاسىل قىلالمايۋاتقان تەتۈر شارائىتنىڭ تەسىرى بېسىمىدا بەلكىم سىز دېگەندەك مۇشۇنداق نەتىجە چىقمىغان مېۋە بەرمىگەن دەرەخنى كېسىپ قىرقىپ تاشلاپ يېڭى ئۆلچەملىك ياش مايسىلارنىڭ يېتىشىپ چىقىشى ئۈچۈن باشقا مېۋىلەرگە ئۇلاش ياكى باشقىچە شەكىلدە ئۇلاشقا توغرا كېلىدىغاندۇ ........ مەقسەت شۇ قىيىنچىلىق شارئىتتا يېڭىچە تەپەككۇر ۋە دۇنيا قاراشنى قۇرال قىلىپ يېڭىچە ۋەزىيەت ئەندىزە تىكلەش ، كونىلىقتىن قۇتۇلۇش كونا سىرتماققا خاتېمە بېرىشتىن ئىبارەت . ياۋرۇپالىقلارنىڭ مۇنداق بىر گېپى بارىكەن : ‹‹ شەرقلىكلەر ئۆزىنىڭ شانلىق تارىخىدىن ھەم شۇنى ياراتقان ئاتا - بوۋىلىرىدىن قۇرۇقتىن قۇرۇق پەخىرلەنسە ، غەربلىكلەر ئۆزىنىڭ ھازىرقى ئەمەلىيىتىدىن پەخىرلىنىدۇ ›› . بىزدىمۇ دەل مانا مۇشۇنداق ئەجدادىدىن قۇرۇقتىن قۇرۇق پەخىرلىنىشتەك ‹‹ ماختىنىش پىسخېكا كېسىلى ›› خېلىلا ئېغىر . بىز دېگەن مانداق مىللەت ، مانداق ئىلغار مەدەنىيەت ياراتقان ، باشقىلار بىزدىن ئۆگەنگەن ، مانداق مىسالغا شەخىسلىرىمىز دېگەن تولا دېگەندەك ھە دېسىلا ئاقماس جىڭغا باسمايدىغان مىش مىش گەپلەر ...... لېكىن ئەمەلىيەتنى پەقەت ئويلاپ باقمىدۇق ، باغ نەدە تاغ نەدە ھازىرقى رېئاللىق بۇنىڭغا پەقەت باقمايدۇ . باشقىلار مەدەنىيەت ئىقتىسادتىكى ئالاھىدە ئىمتىيازىدىن پايدىلىنىپ ئەجدادىدىن ئسىل نەسىللىك ماختانچاقلارغا بىر خىل خىرىس ئاپەت ۋە ئەندىشە ئېلىپ كەلمەكتە ، بۇنى ئەمدى ئويلاپ قويايلى تۇرمۇش ۋە ئېتىقاد يولىمىزدا چوڭ كۆلەملىك ئۆزگەرتىش ۋە ئىسلاھات ئېلىپ بارىمىزمۇ يوق ...... پەخىرلىنىشكە ئۇلارنى ئۇلۇغلاشقا بىز ھەقىقەتەن ھەقلىق ، بىز ئۇلارنىڭ ھەقىقىي پەخرىي ئوغلانلىرى ، لېكىن پەخىرلىنىش بىلەنلا ئىش پۈتەمدۇ ، شۇنىڭغا يارىشا ئەقلىي تەپەككۇرىمىز بىلەن بىرەر نەتىجە چىقىرالمىساق ئۇلارنىڭ يۈزىگە قانداق قارايمىز ، ئۇلارنىڭ بىزدىن كۈتكەن ئۈمىدى يوققا چىقسا ئۈمىتسىزلىنىپ قارغىشىغا ئۇچرىماي قالارمىزمۇ ........ شۇڭا دەيمەن ئىلگىرى مۇنبەردە تالاش تارتىش بولغان ئەلى قۇربان لېكسىيىسىنىڭ نەقەدەر توغرا ئىلمىيلىكى بولغانلىقى مانا مۇشۇنىڭدىمۇ ئۆز ئەينىنى تاپىدۇ ، ئۇ ئوتتۇرىغا قويغان كونىلىققا پېتىپ قالماسلىقنىڭ ئالدىنقى شەرتى مىسالى قىلغان كۇتادغۇبىلىكتىكى ‹‹ مىڭ شېھىتتىن بىر تىرىك ئەلا ›› دېگەن تەمسىل بولالايدۇ . يەنە ئۇ تىلغا ئالغان پىسخېكىدىكى ‹‹ ئاگونىزىم ›› نىڭ مەنىسى ھەم مىساللىرى جانلىق ئۈلگە بولالايدۇ . شۇنىڭغا زامان ماكان ھەم مىللىي خاسلىقىمىزغا ماس كەلگەن ئاساستا ئۆزگەرتىش ۋە ئىسلاھات ئەپ بېرىشىمىزغا توغرا كېلىدۇ ، بەزى جەھەتلەردىن ئۆزگەرتىش ئېلىپ بارغىنىمىز بىلەن بەزى جەھەتلەردىن پۈتۈنلەي ھەر تەرەپتىن يېڭىلاشقا توغرا كېلىدۇ . ئىسلاھات ئېچىۋېتىش ئېلىپ بېرىلغان 30 يىل مابەينىدە نۇرغۇنلىغان ھەر ساھەلەردە تۈزۈمدىن تارتىپ ئورۇنلاشتۇرۇش ۋە ئىجرا قىلىشقىچە ، پىسخېكا ۋە خەلقنىڭ ئاڭ سەۋىيىنىڭ ئۆسۈشىگىچە نۇرغۇنلىغان باسقۇچلۇق بۆسۈشلەر ھاسىل قىلىندى ، بەزى تۇرمۇش سەۋىيە ، ئېھتىياج جەھەتلەردە چەتئەللەردىن قېلىشمىغۇدەك بولدۇق . بۇنىڭلىق بىلەن نۆۋەتتىكى بۇ نەتىجىلەر بىلەن تەرەققىياتقا ئەگىشىپ كۈندىن كۈنگە ئېشىپ بېرىۋاتقان جەمئىيەتنىڭ ماددى ۋە مەنىۋىي ئىھتىياجىنى تامامەن قاندۇرۇپ كەتكىلى بولمايدۇ ، يەنىمۇ ئۆزگەرتىش ۋە ئىسلاھات كېرەك . مەزكۇر تېمىدىكى بالىلارنىڭ ئەھۋالى بىلەن دېئالوگلاردىن بەك ئەپسۇسلاندىم مۇشۇنداقمۇ مەكتەپ مۇدىرى مەكتەپ تۈزۈمى مۇدىرنىڭ سادىق يالاقچىلىرى بولامدۇ ، قانۇن ۋە ئۇنى ئىجرا قىلىش نەدە ، نازارەت قىلىش نەدە ، دۆلەتنىڭ ئۆلچەملىك مائارىپ تۈزۈمى قېنى ئۆز ئالدىغا تۈزۈم چىقىرىش مەسخىرىلىك كۈلكىلىك بىر ئىش ئەمەسمۇ ..... بەزىلەر بالىلىرىمىز بەك ئەسكىلىشىپ كەتتى دەيدۇ ، ‹‹ خەققە قىلساڭ ئۆزەڭگە يانىدۇ ›› دەيدىغان گەپ بار . بۇنى دەل شۇ ئاتالمىش مەكتەپ تۈزۈمى مەكتەپ شارائىتى بەلگىلىگەن ، شۇ شارائىت ئۆگەتكەن . بۇنىڭغا جاۋاب تېپىش ئۈچۈن ئالدى بىلەن قومۇل ۋىلايەتلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ تىل-ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى ئابلېز ھەسەن مۇئەللىمنىڭ باغداشقا ئىككى قېتىملىق يوللانغان ‹‹ ئوقۇتقۇچىلىقتىن يەنە زارلىنامسىز ›› ناملىق لېكسىيىسىگە قايتا قۇلاق سالغايسىلەر ..... |
|