- تىزىملاتقان
- 2014-12-24
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-6-7
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 5506
- نادىر
- 0
- يازما
- 603
ئۆسۈش
10.12%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا sheydai تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2015-6-4 01:02
attila يوللىغان ۋاقتى 2015-6-3 18:02
مەن بۇ يازمىنى كۆرۈپ زۇلپىقار باراتنىڭ يەڭگىلتەكلىكى ...
جەمىيەتشۇناسلىق ئىلىمىدىن دوكتور ئەپەندى ھەقىقەتەنمۇ يۈزەكى پىكىر يۈرگۈزۈپتۇ. جەمىيەت نۇقتىسىدىن پىكىر قىلىشى كېرەك ئىدى. يەنى ھاۋايدىكى جەمىيەت ئەمەس، دىيارىمىزدىكى جەمىيەت نۇقتىسىدىن، قەۋىم نۇقتىسىدىن، قەۋىمنىڭ ئۇنىۋېرسال ساپا دەرىجىسى نۇقتىسىدىن...... نۇقتىسىدىن قاتارلىق نۇقتىلاردىن. ھەرقانداق بىر جەمىيەتنىڭ ئۆز لايىقىدا پەلسەپە قارىشى بولىدۇ. ئەمما بۇ ئومۇمىيلىق تەرىپىدىن ئېتىراپقا ئېلىنىشى كېرەك بولىدۇ. يەنى دۇنيا نۇقتىسىدىن ئېتىراپقا ئېلىنىشى كېرەك. بىراق بىزدە دۇنياۋىي ئېتىراپقا ئېرىشىش دەرىجىسىدە پەلسەپە نەزەرىيەسى مەۋجۇتمۇ؟ بۇ ئەلۋەتتە مەۋجۇت گەپ ئۇنى بايقاپ شۇ پەلسەپە بازىرىغا ئېلىپ كىرىشتە. ئەكسىچە ئۆزارا چىشلىشىپ يۈرمەستىن بىرلىككە كېلىش كېرەك. ئاتىللا ئەپەندى. يوقاپ كەتتىڭىز ئىشلار رۇستۇ؟ ئۆزىنى ماختىغان بىرىنچى ئاخماق...... شۇنداقمۇ ئاتىللا ئەپەندى؟ بۇ بىر خىل ھاكاۋۇرلۇق. ئۇيغۇر تىلىدىكى ئۈچ «گىر»نىڭ بىرى بەزى تەرەپلەردىن سەل ئۆزىنى تۇتالماي قالغاندەك قىلىدۇ. دەرۋەقە 20-ئەسىردىكى پەلسەپە ئېقىملىرىنىڭ مۇندەرىجىسىنى ئىسپات كۆرسىتىپتۇ ئەمما بىر جەمىيەتشۇناس بولۇس نۇقتىسىدىن پىكىر يۈرگۈزگىنىدە ئۇيغۇر جەمىيىتىدە مۇشۇ دۇنيادا ياشاۋاتقان بىر ھايات مىللەت سۈپىتى بولۇش بىلەن ئاشۇ مۇندەرىجىگە كىرگۈدەك بىرەر پىكىر ئېقىمى يوقمىدۇ؟ ئۇيغۇردا بار بولغان پەلسەپەۋىي ماقال -تەمسىللەر ھاۋايدا يوق، شۇنداقلا باشقا جايلاردىمۇ يوق. مانا بۇ ئېلېمېنتار پەلسەپە. |
|