قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 1861|ئىنكاس: 49

نوتو نەزىريىسىگە مۇقەددىمە (ئۇمۇن)

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

28

تېما

28

دوست

4637

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   87.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21614
يازما سانى: 202
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 71
تۆھپە : 1478
توردىكى ۋاقتى: 351
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 08:13:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نوتو نەزىريىسىگە مۇقەددىمە
ئۇمۇن

Noto
نوتو ئەركىنلىكتۇر.

نوتونىڭ  ئۇسلۇپ ۋە  ئۇسۇلدىكى ئەركىنلىكنى قوغلىشىشى ،رادىكال ئەنئەنىچىلەرگە قارشى كەسكىن پوزىتسىيىسى نوتونىڭ بىر خىل شېئىر ياكى پىروزا ئىجادىيىتىدىكى ئۇسلۇپ ئەمەس بەلكى تىخىمۇ كەڭ دائىرىلىك ئەدەبىيات ـ سەنئەتتىن باشلانغان ئىدىيە ئۇيغۇنۇش ھەركىتى ئىكەنلىكىنى ئىسپاتلايدۇ .
«بىلـمەيمىز»دىن باشلانغان چەكسىز ئەركىنلىك نوتونىڭ چەكلىمىسىز تەپەككۇر بوشلىقىنى  يارىتىش جاسارىتىنىڭ ئىپادىسى .كىشىلەر قىلىپلىشىپ كەتكەن تەپەككۇر شەكلى ،ئىپادىلەش،ئىماگ ۋە سىموۋۇل كۆچۈرمىكەشلىكىدىن پەيدا بولغان  ئەدەبىياتنىڭ روھسىزلىنىشىغا قارشى يىڭى بىر ئۇيغۇنۇشنىڭ ئوتتۇرىغا چىقىشغا تەقەززا ئىدى .نوتو ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا بىر داۋالغۇ ياساش ھارپىسىدا رادىكال ئەنئەنىچىلەرنىڭ بۆشىكىدە تۇنجۇقتۇرۇش تەھدىتىگە ئۇچۇرمايدۇ دىگىلى بولـمايدۇ .ئەمەلىيەتتە نوتو دەل ئۇلارنىڭ قورقىنىشى .رادىكال كونسىرۋاتىپلار مونوپوللىقىدىكى ئەدەبىيات ئەركىن ۋە كۆپ قۇتۇپلۇق ،چەكلىمىسىز ۋە ئىنساننى مەركەز قىلغان ئەدەبىياتقا  نىسبەتەن قاتتىق قارشىلىق قىلىشى مومكىن،لىكىن دەل بۇ خىل قارشىلىق نوتونى تىخىمۇ ھاياتى كۈچكە ئىگە قىلىدۇ.

نوتو ھەرگىزمۇ كىلاسسىك ئەدەبىياتنى ياكى ئەنئەنىۋىي يىزىقچىلىق  ئۇسلۇبىدىكى ئەسەرلەرنى ئىنكار قىلـمايدۇ.نوتىنىڭ ئىنكار قىلىدىغىنى رادىكال ئەنئەنىچىلەرنىڭ ئەنئەنىۋىي يىزىقچىلىق ئۇسۇلىنى ۋە ئەنئەنىۋىي قىلىپلاشقان تەپەككۇرنى  بىردىن بىر ھەقىقەت دەۋالىدىغان،بىردىن بىر چىقىش يولى دەيدىغان مونوپوللىقى ۋە رادىكاللىقى ئۈستىدە بولىدۇ.نوتولار نوتونى ئىنكار قىلغانلارنى ئىنكار قىلىدۇ،نوتونى ئىتراپ قىلغانلارنى ئىتراپ قىلىدۇ،يىڭىلىققا ۋە تەرەققىياتقا توسالغۇ بولىدىغانلارغا قارشى  تۇرىدۇ.
نوتونىڭ مۇقۇم ،قىلىپلاشقان ۋە مەلۇم چەك چىگرا بىلەن ئورالغان ئىجادىيەت ئۇسۇلى ۋە ئۇسلۇبى يوق.ئەدەبىيات سەنئەتتىكى ئەركىن ۋە چىگراسىز ئىجادىيەت ئىڭى دەل نوتو تەشەببۇس قىلىۋاتقان نەزىريەدۇر.
ئىنساننىڭ چەكسىز ئاڭ بايلىقىنى قىزىش ،قۇرۇق دەبدەبىلەرنى مەدھىيە ۋە مەرسىيە قىلىش ئەمەس ئىنساننى مەركەز قىلىش نوتونىڭ ئەدەبىيات ئىزاھاتىدۇر.نوتو ئەدەبىياتتا چەكلىمە ۋە چىگرالارنى ئىنكار قىلىش رولى بىلەن ئەدەبىياتىمىزدىكى ئىجادىيەت ئىڭىدا يىڭىلىنىش ھەركىتىنى قوزغىدى.ئۇنۇڭ ساپ ،پاكىز ھېسسى ئاماللارنى ئالدىنقى پىلانغا چىقىرىپ،تۈرلۈك چەكلىگۈچى ئامىللارنى ئىنكار قىلىشى ئەدەبىياتىمىزغا بىر قىتىملىق سىلكىنىش ئاتا قىلىدۇ دەپ قارايمەن.
نوتو نوقۇل باشقا ئەدەبىي ئەسەرلەردىن پەرىقلىنىدىغان شەكىل،ئۇسۇل ۋە ئۇسلۇپقا ئىگە بولىشى كىرەك ئەمەس ۋە نوتو پەقەتلا ماركا چاپلانغان ئوخشاش تۈردىكى ئەدەبىي ئەسەرلەر كاتولوكى ئەمەس.ئۇ ئەركىن ۋە چەكلىمىسىز ئىجادىيەت ئۇسۇلىنى قوللىغان ئاپتورلارنىڭ يىڭى ئەدەبىيات ئويغۇنۇش ھەركىتىگە بولغان،ئەدەبىياتقا بىرىلگەن يىڭى ئىزاھاتقا بولغان تەلپۈنىشى ۋە قوللىشى.
قۇرۇق مەدھىيە ۋە مەرسىيە خارەكتىرىدىكى ،ئىجدىمائىيلىقى كۈچلۈك ،ئوغۇرلانغان ئىماگ ۋە سىموۋوللار بىلەن بىزەلگەن ئەدەبىي ئەسەرلەر نوتونىڭ روھىغا خىلاپ ئەسەرلەردۇر .چۈنكى يىڭى ۋە تەبىي بولۇش ،ئىنساننى يادرۇ قىلىش نوتو ئەسەرلىرىدىكى ئورتاق ئالاھىدىلىك.ئىنساننى  موھىمسىزلاشتۇرۇپ،ئىجدىمائىي سىستىمىلارنى ئۇلۇغلايدىغان،يەككە شەخىسلەرنىڭ ھىس تۇيغۇلىرىنى ئەھمىيەتسىزگە چىقىرىپ كوللىكتىپنى قارغۇلارچە مەدھىيلەيدىغان ئەدەبىي ئەسەرلەر ئەدەبىياتنىڭ تەبىي بولۇش ،ئىنساننى مەركەز قىلىش ،ئەركىن بولۇش پىرىنسىپىغا خىلاپ بولغانلىقى ئۈچۈن نوتو ئىتراپ قىلـمايدىغان ئەسەرلەر كاتوگىرىيىسىدىن ئورۇن ئالىدۇ.

بىر ئەدەبىي ئەسەردە بىر ياكى بىر قانچە ئىقمنىڭ ئالامەتلىرى تەڭ مەۋجۇت بولىشى ،ياكى ھىچ بىرىنىڭ مەۋجۇت بولـماسلىقى تامامەن مومكىن.مۇشۇ نۇقتىنىڭ ئۆزىلا ئەدەبىي ئەسەرلەرنى قارغۇلارچە كاتوگورىيلەشتۇرۇش،خالىغەنچە ئىقىمغا مەجبۇرلاش خائىشىگە قارشى تۇرىشىمىزغا يىتىپ ئاشىدۇ.ئاپتۇر ئۆز ئىجادىيىتىنى مەلۇم بىر ئىقىمغا زورلىسا ئەسەردىكى تەبىيلىك ۋە ئەركىنلىككە تەسىر يىتىدۇ.نوتو دەل ئەدەبىياتتىكى ئىقىمغا زورلاش،قارىغۇلارچە كاتوگورىيلەشتۇرۇشكە قارشى .ئۇنۇڭ كاتوگورىيلەشتۇرۇشكە قارشى بولىشى دەل ئەدەبىياتنىڭ ئەركىن بولىشى،چەكلىمىسىز بولىشى ،كۆپ خىل ئىقىم ۋە كۆپ خىل نەزىريەلەرگە تولغان،ئۆز ئارا مۇنازىرلەشكەن قايناق بىر كەيپىيات يارىتىشقا بولغان تەلپۈنىشىدۇر.
رادىكال ئەنئەنىچىلەر قالاق ۋە قاتمال نەزىريىلىرىنىڭ مونوپوللىقىدىن ھوزۇر ئىلىۋاتقان،ئەدەبىيات چۈشكۈنلىشىپ غەرىق ئۇيقۇغا كەتكەن بۈگۈنكىدەك بىر موھىتتا نوتونىڭ مەۋجۇتلىقىنى  جاكارلىشى ئۇيغۇر ئەدەبىيات ۋە ئىدىيە ساھەسىدە زور بۆسۈش دەپ قارىساق مۇبالىغە قىلغان بولـمايمىز.يىڭى بىر قاتلام ئىسيانكار يىڭىلىق تەرەپتارلىرى زىچ ئۇيۇشۇپ قىتىپ كەتكەن ئەدەبىيات نەزىريىلىرىگە جەڭ ئىلان قىلىشى بۈگۈنكى ئىدىيە ھالىتىمىزگە نىسبەتەن زور بۇرۇلۇش ۋە يۈكسىلىشتۇر.
ئەدەبىيات ـ سەنئەت ساھەسىدە كەڭ تارقىلىۋاتقان ۋە بىخ ھالىتىدە ئوتتۇرىغا چىققان نوتو ئۆزىنىڭ كەڭ،چىگراسىز،ئەركىن تەپەككۈر تەشەببۇسى بىلەن يىڭى بىر دەۋىر ئەدەبىياتىغا ئۇل سىلىش ئۈچۈن ھازىرلىنىۋاتىدۇ.كەڭ جامائەت ئەربابلىرى ،ئۈنۋىرسىتىت پىراففىسۇرلىرى ،ئەدەبىيات ـ سەنئەتچىلەر بەرگەن ئىجابىي باھالىرى بىلەن نوتو ئۇيغۇر ئىجدىمائىي موھىتىغا تەسىر كۆرسىتىش ئالدىدا تۇرىۋاتىدۇ.
ئاپتورنىڭ ۋە ئەسەرنىڭ كەڭلىكى ،گۈزەللىكى،ۋە ئىستىتىكلىقىنى ئىدىيەدىكى ئەركىن تەپەككۈر ئەندىزىسىدىن ،ئۇسلۇپتىكى رەڭگارەڭلىقتىن ئىزدەيدىغان نوتو ئۇيغۇر ئەدەبىيات ـ سەنئەت ساھەسىگە يىڭى دەۋىر روھىغا ئۇيغۇن ئىجادىيەت مىتوتى ئاتا قىلىدۇ.
ئەركىن ۋە چەكلىمىسىز ئەدەبىيات قارشىغا ئىگە ،تەبىي ۋە ئىسيانكار ئىجادىيەت مىتوتىغا ئىگە كىشىلەر نوتولاردۇر .ئۇلار ئۆزىنىڭ خىلـمۇ خىل ئىجادىيەت ئۇسلۇبى ئارقىلىق نوتونىڭ رەڭگارەڭ ۋە تەبىي ،كەڭ ۋە ئەركىن ئەدەبىيات تەشەببۇسىنى ئەمەلىيلەشتۇرىدۇ .
تار ۋە قاتمال  تەپەككۈر ئەندىزىسىگە ئىگە ،يىڭىلىق يارىتىش روھى كەمچىل،ئىماگ ،تەسۋىر ۋە سىمۇۋۇل ئوغۇرلاشنى ئەنئەنىگە ۋارىسلىق قىلىش دەپ قارىۋالغانلارغا نىسبەتەن نوتودىن ئىبارەت ئەركىن يىزىش ئىقىمى چىكىدىن ئاشقانلىق بولىشى مومكىن.ئىنساننىڭ ئەڭ تەبىي ۋە يوشۇرۇن تۇيغۇلىرىنى ئىپادە قىلىدىغان ،ئىماگ ،تەسۋىر ۋە سىموۋولدا ئۈزلۈكسىز يىڭىلىق يارىتالايدىغان ،ئىجدىمائىي سىستىمىلارنىڭ ،ھەر خىل پوزىتىپ،دوگما ئىدىيىلەرنىڭ چەكلىمىسىگە،كۆلەڭگىسىگە ،تەسىرىگە ئۇچۇرمايدىغان ساپ ۋە تەبىي ،كەڭ ۋە ئەركىن تەپەككۈرگە ئىگە ئەدەبىيات ئىقىمىنى ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا مۇستەقىل بىر نوپۇزغا ئىگە قىلىش نوتونىڭ نىشانىدۇر .
نوتونى قوللىغۇچىلار پەقەت ئەدەبىيات ۋە سەنئەت ساھەسىدىلا چەكلىنىپ قالـمايدۇ .ئۇ بىر ئىسلاھاتكار ئىدىيە.ئۇ قاتمال ۋە تار دائىرىلىك باھالارغا،ئىجدىمائىي چەكلىمىلىكلەرگە قارشى.ئۇنۇڭ قوللىغۇچىللىرى پەرىقلىق تەپەككۈرنىڭ ،يىڭىلىق يارىتىش روھىنىڭ ۋە تەرەققىياتنىڭ قوللىغۇچىللىرى .ساپ ئىلىم ـ پەن قارىشىغا،ئىلـمىي،ئاكادىمىك مىتوتقا ،يىڭى پەرەز ۋە يىڭى تەسەۋۋۇرلارغا تويۇنغان كىشىلەر نوتونىڭ قوللىغۇچىللىرىدۇر .
قاتمال ۋە تار دائىردە تەپەككۇر قىلغۇچىلار ،رادىكال ئەنئەنىچىلەر بىلەن يىڭى ئىدىيە ۋە يىڭى ئۇيغۇنۇشنى قوللىغۇچىلار ،ئەركىن ۋە كەڭ،تەبىي ۋە چەكلىمىسىز تەپەككۈر قىلغۇچىلار ئارىسىدىكى ئايرىلىش ۋە كۈرەشتە نوتو ئاۋانگارتلىق رولىنى ئوينايدۇ .

ئۇيغۇر ئەدەبىياتى،ئۇيغۇر ئىدىيە سىستىمىسى يىڭى بىر دولقۇن بىلەن زەرەتلىنىشكە ۋە سىلكىنىشكە مۇھتاج،ئۇ مۇتلەق توغرا بولسۇن ياكى مۇتلەق خاتا بولسۇن ئۇنۇڭ ئىسيانكىرانە ۋە مەردانە روھى بىزنىڭ قوللىشىمىزغا ۋە سۆيىشىمىزگە مۇھتاج .يىڭىلىقتىن قورقىدىغان ،سەللا ئوخشىمىغان پىكىر بولسا قارشى تۇرۇشقا ئارانلا تۇرىدىغان ئەخلاقسىز ۋە سەمىمىيەتسىز كىشىلەرنىڭ  بىلجىرلاشلىرى نوتوغا توسالغۇ بولالـمايدۇ .يىڭىلىق ۋە ئىسلاھات تەرەپتارلىرى ھامان بىز بىلەن بىللە .

نوتونىڭ بىر نەچچە كۈنلۈك يارىلىش جەريانى ھەرگىزمۇ ئۇنۇڭ بىردەملىك ھاياجان بىلەن ئوتتۇرىغا تاشلانغان ئىقىم ياكى ئىدىيە ئىكەنلىكىنى بىلدۈرمەيدۇ.ئۇ رادىكال ئەنئەنىۋىي قىلىپبازلارنىڭ ئىدىيە ۋە ئەدەبىيات مونوپوللىقىغا قارشى كۈچلۈك ئىسياننىڭ پارتىلاش نۇقتىسى.ئۇ يىڭى ئىدىيەگە،ئەركىن تەپەككۈرگە ئىگە ،يىڭى ئەدەبىيات قارشىنى قوللايدىغان ۋە ئوتتۇرىغا قويىدىغان كىشىللىرىمىزنىڭ ئەجرى ۋە ئەمگىكىنى مەنبە قىلغان،پىشىپ يىتىلگەن .

نوتو ھەتتا ئۆزىمىزدىنمۇ گۇمان قىلىمىز  دىگەن شوئارى بىلەن قورۇقماس ۋە جاسارەت بىلەن ھەرقانداق نەرسىدىن گۇمان قىلالايدىغان ،ھەرقانداق نەرسىگە تەنقىدى مۇئامىلە قىلالايدىغان، ئەركىن ۋە چەكلىمىسىز تەپەككۈر ئەندىزىسىنى تەشەببۇس قىلىدۇ.ئۇ ئۆزىنىڭ شۇبھەچى،ۋە گۇمانىسىت خارەكتىرى بىلەن كەڭ ۋە تەبىي،جۈرئەت ۋە جاسارەتكە تويۇنغان ئىجادىيەت ئۇسۇلىنى تەشۋىق قىلىدۇ.ئۇ ھەرقانداق شەكىلدىكى قىلىپباز،تار،قالاق ۋە تەپەككۈردىن چەكلىگۈچى ئىدىيە ۋە ئىجادىيەت ئۇسۇلىنى ئىنكار قىلىدۇ .ئۇ ئەركىنلىك، ھۆرلىك بىلەن قۇدرەت تاپىدۇ ۋە كۈچىيىدۇ .
نوتونىڭ ئۇيغۇر جەمىيىتىدە مۇستەقىل بىر ئەدەبىيەت ـ سەنئەت ئىقىمىغا،كەڭ ۋە ئۇيغاتقۇچى ئىدىيە ھەركىتىگە ئايلىنىشى ئۇيغۇر جەمىيىتىنىڭ يىڭى دەۋىرگە ۋە تەرەققىياتقا ماسلىشىشى ۋە جەمىيەتنىڭ راۋاجلىنىشىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ .
ئاخىرىدا ئۇيغۇر زىيالىيلىرىنىڭ ،ئۇيغۇر ئەدەبىيات ـ سەنئەت ھەۋەسكارلىنىڭ نوتوغا ئاكتىپ ئىپادە بىلدۇرۇپ  ئۇيغۇر ئەدەبىيات ۋە ئىدىيە ساھەسىنىڭ زەرەتلىنىشى ۋە جانلىنىشىغا ئاۋاز قوشىشىنى ئۆمۈد قىلىمەن .
uyghuray

0

تېما

0

دوست

810

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   62%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  46815
يازما سانى: 90
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 240
توردىكى ۋاقتى: 56
سائەت
ئاخىرقى: 2015-12-1
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 10:17:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئ‍ەتىگەندە يازمىڭىزنى ئ‍ۇقۇمايلا ئ‍ىنكاس يېزىۋەتتىم،چۈنكى سىزنىڭ يازمىلىرىڭىزنى تولا ئ‍ۇقۇپ،زىرىكىپ قالدىم،بۇرۇنلاردا قىزىقىپ ئ‍ۇقۇغان بولسام،ما كەملەردە ئ‍ىسىمىڭىزنى كۆرسەملا سەسكىنىدىغان بوپ قالدىم،خوددى پىشەپ يوقۇشتىن قورققاندەك…!بۇ دورەم يازغان يازمىڭىزمۇ بەلكىم بۇرۇنقى جۆيلۈشلىرىڭىزنىڭ داۋامى بولۇشى مۇمكىن،شۇڭا ئ‍ەخلەت-نىجاسەت تېمىپ تۇرىدىغان بۇ بىر نىمىڭىزنى ئ‍ۇقۇمىغانلىقىمنى توغرا چۈشىنىڭ…!

0

تېما

2

دوست

4695

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   89.83%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  35417
يازما سانى: 453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 1414
توردىكى ۋاقتى: 412
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 10:24:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  مىنىڭچە بۇ ماقالە ھەقىقەتەن ئېسىل يېزىلىپتۇ، لىكىن نوتونىڭ ئەخلاق چىگرىسىدىن قېيىپ كەتكەن ئەركىن تەپەككۈرىنى قوللاشقا بولمايدۇ.
  ئۇيغۇر ئەدەبىياتى،ئۇيغۇر ئىدىيە سىستىمىسى يىڭى بىر دولقۇن بىلەن زەرەتلىنىشكە ۋە سىلكىنىشكە مۇھتاج.
  

0

تېما

0

دوست

810

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   62%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  46815
يازما سانى: 90
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 240
توردىكى ۋاقتى: 56
سائەت
ئاخىرقى: 2015-12-1
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 10:35:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ghelitepikir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-11-11 10:38  

ئۇيغۇر ئەدەبىياتى،ئۇيغۇر ئىدىيە سىستىمىسى يىڭى بىر دولقۇن بىلەن زەرەتلىنىشكە ۋە سىلكىنىشكە مۇھتاج،ئۇ مۇتلەق توغرا بولسۇن ياكى مۇتلەق خاتا بولسۇن ئۇنۇڭ ئىسيانكىرانە ۋە مەردانە روھى بىزنىڭ قوللىشىمىزغا ۋە سۆيىشىمىزگە مۇھتاج .يىڭىلىقتىن قورقىدىغان ،سەللا ئوخشىمىغان پىكىر بولسا قارشى تۇرۇشقا ئارانلا تۇرىدىغان ئەخلاقسىز ۋە سەمىمىيەتسىز كىشىلەرنىڭ  بىلجىرلاشلىرى نوتوغا توسالغۇ بولالـمايدۇ .يىڭىلىق ۋە ئىسلاھات تەرەپتارلىرى ھامان بىز بىلەن بىللە .
________________________
…يېڭىلىق ئ‍ىسلاھات تەرەپتارلىرى ھامان بىز بىلەن بىللە.…
  قىزىق گەپتە بۇ،ئەخلەتمۇ ئ‍ەخلەت بار يەردە تۇرىدۇ،پاھىشەمۇ پاھىشە بازىرىدا بولىدۇ…قىسقىسى؛ئ‍ۆز خىلى ئ‍ۆز خىلى بىلەن بولىدۇ،سىزدەك بىر قانچە ئ‍ەخلەتنىڭ …ھامان بىز بىلەن بىللە دىگىنى ھىساپ بوپ كىتەرما؟جاھان ئ‍اپىرىدە بولغاندىن بۇيان سىزگە ئ‍وخشاش ساراڭلاردىن نۇرغۇنى ئ‍ۆتكەن بولۇشى مۇمكىن،قايسىسى قايسىسى بىلەن  بولدى؟دىمەكچىكى ئ‍ەخلەت ھامان ئ‍ەخلەت،ئۇندىن باشقىسى ئ‍ەمەس،خالادىكى پوقنىڭ ئ‍ىچىدىكى جانداراتلارمۇ مىدىرلاپ،ھەرىكەت قىپ باقىدىكەن،لېكىن ئ‍ۆمرى ئ‍ۇزۇن ئ‍ەمەس،كىشىلەر ئ‍ۇنداق جانداراتلارنى كۆرگەندە دەرھال ئ‍ۈستىگە بىر نەرسە تاشلاپ،ئ‍ۇلارنىڭ ياشاش شارائىتىنى يوقىتىۋىتىدۇ،مانا بۇ نۇرمال ئ‍ىنسانلارنىڭ ئ‍ەخلاقى،ئەمما سىزنىڭ دىگىنىڭىز بولسا ئ‍اشۇ پوقتىكى جانداراتلار ساق تۇرسا بولاتتى…دىگەننى ئ‍ارزۇ قىلىشتىن ئ‍ىبارەت…!
   يازمىڭىزغا تۈكۈرۈك مۇكاپاتى بىرىمەن!!!
uyghuray

36

تېما

5

دوست

3774

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   59.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34629
يازما سانى: 291
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 72
تۆھپە : 1137
توردىكى ۋاقتى: 91
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 11:02:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ماقالە ياخشى چىقىپتۇ ،ئەمما ھەر قانداق بىر ئەدىبىيات ياكى ئەسەر شۇ ماكان ،شارائىت ،دەۋىر ،ۋە خەلق تۇرمۇشى ئەكىس ئەتتۇرۇلدۇ ئەمەسمۇ ؟بىر ئەسەرنىڭ ياخشى چىقىشى شۇ يازغۇچىنىڭ چىنلىقنى ياخشى ،ئۇمۇملۇقنى ئەكس ئەتتۇرۇپ بىرەلىشىدە ،بىز نۇرغۇن ئەسەرلەرنى كۆرۇپ قايسى دۆلەتكە،قايسى شارائىتقا ،قايسى دەۋىرگە تەۋە ئىكەنلىككىنى بىلمىز ئەمەسمۇ؟

0

تېما

0

دوست

1501

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   50.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  35824
يازما سانى: 133
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 456
توردىكى ۋاقتى: 84
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-25
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 11:04:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
توغرا بىز بىلمەيدىغان ئىشلار كۆپ .ئەمما بىز قەتئى جەزمىلەشتۈرەلەيدىغان،بىلىمىز بۇ توغرا دىيەلەيدىغان ئىشلارمۇ كۆپ.ھازىرغىچە ئالغان بىلىملىرىمىز،ئۆگەنگەنلىرىمىز بىزنىڭ قىلچىمۇ شەكلەنمىگەن ئەھۋال ئاستىدا نۇرغۇن ئىشلاردا ئېنىق ھۆكۈم چىقىرىشىمىزغا يېتىپ ئاشىدۇ.ئەقلىمىز توغرا دەپ ھۆكۈم چىقارغان ،ئىسپاتلىق  ھالدا ئېنىق خۇلاسىگە ئېرىشكەن ئەھۋالدا ئۆز ھۆكۈمىمىزگە قەتئى ئىشىنىشىمىز لازىم.ئۆزىگە ئىشەنگەندىلا ئاندىن ھەقىقى ئەقىلگە ،ۋىجدانغا ئىگە بولغىلى بولىدۇ.
ئىلىم -پەندە گۇمانلىنىش روھى بولۇش كېرەك.ئەمما بۇ ھەممىدىن گۇمانلىنش كېرەك دىگەنلىك ئەمەس.گۇمانلىنىش بولمىسا ئىلىم- پەندە بۆسۈش بولمايدۇ.ئەمما گۇمانلاندۇق دەپ ھەممىنىمۇ ئىنكار قىلىشقا بولمايدۇ.
ئۇمۇن تەكىتلىگەن گۇمان،ئۇ ئىلگىرى تەكىتلىگەن ئاتالمىش ئىدىيە ئەركىنلىگى دىگەنلەرھەممىسى---------------ئاق قارىنى ئاستىن -ئۈستۈن قىلىدىغان پەلپەتىش نەزىريىلەر.قارىماققا سەل پەل ئاساسى باردەك تۇرغاندەك بىلەن ئىنچىكە تەھلىل قىلساق ئۇنىڭ پۈتۈنلەي كىشىنى قايمۇقتۇرۇشتىن باشقا نەرسە ئەمەسلىگىنى بىلەلەيمىز.
بۇ تېمىغا ئەڭ ئالىي باھاشۇكى------------------سېپى ئۆزىدىن بىر ئەخلەت.

0

تېما

10

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   21%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8496
يازما سانى: 840
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 981
تۆھپە : 5178
توردىكى ۋاقتى: 2080
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-16
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 11:13:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تەسەۋۋۇر ۋە تەپەككۈرنىڭ چېكى بولمايدۇ، لېكىن بۇلارنىڭ ئۆزى ئەدەبىيات بولالمايدۇ.
تۇرمۇش-ھاياتنى، ساغلام تەپەككۈرنى مەنبە قىلغان ، مەلۇم تىل -يېزىق بىلەن  مەلۇم ئوبىكىتقا،  خەلق ياكى ئىجدىمائى توپقا ئاتالغان  ئەدەبىيات ئەسلىدىنلا رامكا-قېلىپى، كاتىگورىيەسى، ئۆلچىمى بار نەرسە تۇرسا شۇنچە ئەركىن-چىگرىسىز تەپەككۈرۈڭلارنى ئۇيغۇر ئاتلىق رامكا-قېلىپقا چۈشەپ يامان قىپسىلەر ئۇكام.  
ئەركىنلىكنى تەرغىپ قىپ تۇرۇپ ئەركىنلىكنى مەسخىرە قىپسىلەر. شەكىلسىزلىك، چىگرىسىزلىق دەپ تۇرۇپ يېڭى شەكىل ۋە يېڭى چىگرا سىزىپسىلەر.
ئېنسان تەبىئىتىدىكى پۈتۈن ياۋايىلىقلارغا  ئەدەبىياتتىن  يەنە كېلىپ ئۇيغۇر ئاتلىق ئەدەبىياتتىن ماكان تەلەپ قىپسىلەر.  ئۆزۈڭلارغا تەۋەسىگە قانائەت قىلماي ھەممىنى تەلەپ قىپسىلەر.  
ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنى ئەڭ دەسلەپكى ئېغىز ئەدەبىياتىدىن باشلىساقمۇ  قېلىپ-رامكىسى، ئۆلچىمى بار ئېدى. ھېچكىم چۈشىدە كۆرگەننى ياكى ئاغزىغا كەلگەننى سۆزلەپ ئەدەبىياتچى بولالىغان ياكى ئەدەبىيات يارىتالىغان ئەمەس.  
خەلقىمىزدە ئەدەبىيات ئەزەلدىن ئېنسانلىق  بىلەن ئېجدىمائى خەلقنىڭ تۇرمۇش-ھاياتىنى ، رېئاللىقنى مەنبە قىلىپ تۇرۇپ ئۇيغۇر ئەدەبىياتى دېگەن شەكىل-قېلىپنى ياراتقان، ئەپسۇس  سىلەر پۈتۈن بۇلارنى ، ئنسانلىقنىڭ پۈتۈن ئىجدىمائى سۈپەتلىرىنى ئېنسان تەبىئىتىدىكى ياۋايىلىقلارغا قۇربان بولسۇن دەۋاتىسىلەر.  يەر شارىدىكى پۈتۈن جانلىقلار قاتارىدا ئېنسانلىقىڭلاردىن  باشقا بىر كىملىكىڭلارنى  كىمگە كىمنىڭ تىلىدا خىتاپ قىلىۋاتقىنىڭلاردىنمۇ ھېس قىلالماي تۇرۇپ كۆزۈڭلارنى يۇمۇۋىلىپ  ئۇيغۇر دەپ خىتاپ قىلىۋاتىسىلەر.  بۇنى  قانداقمۇ ئەركىنلىك، جۇشقۇنلۇق ياكى بىر ئۆمۈد دېگىلى بولسۇن...!

0

تېما

0

دوست

262

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   87.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  46976
يازما سانى: 28
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 78
توردىكى ۋاقتى: 8
سائەت
ئاخىرقى: 2016-1-9
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-11 11:16:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   wer تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-11-11 15:32  

                     
يىزىپ تورۇڭ تىيمىلارنىڭ سەر خىلنى
بىلىپ قالسۇن يات ئەللەرنىڭ سىرلىرنى
مەنسىتمىگەن تورداش بولسا يىزىپ باقسۇن
سىزگە ئۆخشاش تىيمىلارنىڭ ھەر خىلنىى
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

مۇنازىرە بىر سورۇن
ئاقىللارنى تاۋلايدۇ
نادانلارنى يىتەكلەپ
سورۇنلارغا باشلايدۇ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )