مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: qaraxani

ئۇ ئىسلام ئالىمى ،ئۇيغۇر ئالىمى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86954
يازما سانى: 2971
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 16921
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 2645 سائەت
تىزىم: 2012-11-7
ئاخىرقى: 2015-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 01:16:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەرتۇرا يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:07 PM
         قۇتادغۇبىلىك

بىلىم قامۇسىكەن  قۇتادغۇ بىلىك،

ئىلھامبەخش قۇرلارغا ئاپىرىن...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81817
يازما سانى: 54
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3415
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 172 سائەت
تىزىم: 2012-6-19
ئاخىرقى: 2014-11-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 01:36:27 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
xeren89 يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 12:39 PM
سۇلتان  سۇتۇق بۇغراخان  تۇنجى بۇلۇپ   ئويغۇرلار ئىلىگە  ...

سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ ئۇيغۇر ئېلىدە ئىسلامنى ئومۇملاشتۇرغىنى راس، لېكىن ئۇندىن بۇرۇنمۇ ئىسلامغا كىرگەن ئۇيغۇرلار بار ئىدى، خانىش يۇلتۇزنى ئىمان ئېيتقان تۇنجى ئۇيغۇر ئايال دېيىشنىڭ ھېچقانداق تارىخىي ئاساسى يوق

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 4920
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 18742
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 6298 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2015-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 01:38:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sardor يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:13 PM
مىنىڭچە دىنىي بىلىمى ئەڭ چوڭقۇر كىشىنى ئالىم دىمەيدى ...

ئالىم:

ئالاقىدار تېمىلار مۇندەرىجىسى
学者



ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 4920
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 18742
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 6298 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2015-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 01:58:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sardor يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:13 PM
مىنىڭچە دىنىي بىلىمى ئەڭ چوڭقۇر كىشىنى ئالىم دىمەيدى ...

دىنى بىلىمى چوڭقۇر ئادەمنىمۇ «ئالىم»دەيدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 97246
يازما سانى: 103
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1585
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1353 سائەت
تىزىم: 2013-8-25
ئاخىرقى: 2015-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 02:04:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
mus_eb يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:36 PM
سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ ئۇيغۇر ئېلىدە ئىسلامنى ئومۇ ...

مەنمۇ شۇنداق دەپ ئاڭلىغان.

ئاللاھنىڭ بەرمەيدىغان ۋەدىسى يوق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 89921
يازما سانى: 224
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1606
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 239 سائەت
تىزىم: 2013-1-11
ئاخىرقى: 2015-4-16
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 02:13:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
mus_eb يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:36 PM
سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ ئۇيغۇر ئېلىدە ئىسلامنى ئومۇ ...

ئەمىسە قايسى ئۇيغۇر ئايال زاتى تۇنجى بولۇپ ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلغاندۇ ؟ مىنىڭ بەكمۇ بىلگىم كېلىۋاتىدۇ ، سىلەرنىڭ يۇلتۇز پەچچىم خېنىمدىن بۇرۇن ئىسلام دىنىغا كىرگەن ئۇيغۇر ئايال زاتى توغرۇلۇق تارىخىي ئاساسىڭلار بار بولسا ئاڭلاپ باقسام بولارمۇ ؟

ئانا تىلىمىز بىزدىن يىراقلاشقىنى يوق ، بەلكى بىز ئانا تىلىمىزدىن يىراقلىشىۋاتىمىز .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95434
يازما سانى: 37
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 310
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 110 سائەت
تىزىم: 2013-5-28
ئاخىرقى: 2014-3-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 04:01:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
mus_eb يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 01:36 PM
سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ ئۇيغۇر ئېلىدە ئىسلامنى ئومۇ ...


شۇنداقمۇ ؟ بەلكىم ئۇقۇغىلى ئۇزاق بولغاچقا مەزمۇنلارنى ياخشى ئىسىمدە تۇتالمىغان ئوخشايمەن .  مۇمكىن بولسا سىز تۇنجى بۇلۇپ ئىسلام دىنىغا كىرگەن ئۇيغۇر ئايال تۇغۇرلۇق ئازراق چۇشەنچە بەرسىڭىز بوپتىكەن . تارىخى ئاساسى يوق دەپ كىسىپ ئېيتىقىنىڭىزغا قارىغاندا مۇشۇ توغۇرلۇق جىق نەرسە بىلىسىز بەلكىم .
ھە راس ،مەن ئىنكاسىمدا سۇتۇق بۇغراخاننى ئۇيغۇرلار ئارىسىدا تۇنجى ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلغان  ، ۋە زور كۇچ بىلەن تارقاتقان پادىشاھ دىدىم . ئۇندىن بۇرۇن قۇبۇل قىلغان كىشى يوق دىمىدىم . پەقەت سۇتۇق بۇغراخاننىڭ توھپىسىدە ئىسلام دىنى ئۇيغۇرلار ئىلىدە ئۇچۇق -ئاشكارا تارقىتىلدى .

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   xeren89 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-8-27 04:14 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 446
يازما سانى: 4544
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى : 28276
تۆھپە نۇمۇرى: 2354
توردا: 6038 سائەت
تىزىم: 2010-5-23
ئاخىرقى: 2015-5-16
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 05:28:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
xeren89 يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 04:01 PM
شۇنداقمۇ ؟ بەلكىم ئۇقۇغىلى ئۇزاق بولغاچقا مەزمۇنلارن ...

سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ خانلىق تەختى بۇرۇنمۇ ياكى چاغاتاي خانلىقىنىڭ خانلىق تەختى بۇرۇنمۇ ؟

ئىسلام دىنى ئوتتۇرا ئاسىياغا قارىخانىيلار سۇلالىسى مەزگىلىدە كىرگەن ئىكەن ، چاغاتاي خانلىقى دەۋرىدە بىر قەدەر كېڭەيگەن ئىكەن . كىيىن سەئىدىيە خانلىقى دەۋرىگە كەلگەندە تېخىمۇ كېڭىيىپ مۇكەممەللەشكەن ئىكەن .
سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ خانلىق زامانىسىنى ئۇنتۇلۇپ قاپتىمەن . . ئەگەر سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ خانلىق دەۋرى قاراخانىيلار ۋە چاغاتاي خانلىقىدىن كىيىن بولسا سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننى ئىسلام دىنىنى تاراتقان ، ئايالىنى ئىسلام دىنىنى قوبۇل قىلغان تۇنجى ئۇيغۇر ئايال دىيىشكە بولمىغۈدەك ....
قالغىننى شۇ زاماننى ئىشەنچىلىك تارىخى ماتىريالىنى ئوقىغانلار بىلىشى مومكىن .

مۇھتاجىلىق بەك يامان

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 446
يازما سانى: 4544
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى : 28276
تۆھپە نۇمۇرى: 2354
توردا: 6038 سائەت
تىزىم: 2010-5-23
ئاخىرقى: 2015-5-16
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 05:31:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھە راست ، ئاپتۇرنىڭ  يۈسۈپ خاس ھاجىپنى ‹ ئىسلام ئالىمى › دەپ تەرىپلىشىدە قانداق ئاساسلار باردۇ ، مومكىن بولسا ئورتاقلىشىپ باقساق ....

مۇھتاجىلىق بەك يامان

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86954
يازما سانى: 2971
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 16921
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 2645 سائەت
تىزىم: 2012-11-7
ئاخىرقى: 2015-5-29
يوللىغان ۋاقتى 2013-8-27 06:00:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
XERHAN يوللىغان ۋاقتى  2013-8-27 05:31 PM
ھە راست ، ئاپتۇرنىڭ  يۈسۈپ خاس ھاجىپنى ‹ ئىسلام ئالىمى  ...

مۇشۇ سۇئالغا يانداشقان سۇئاللار ئالدىنقى ئىنكاسلاردىمۇ مەندىن جاۋاب كۈتكەشكە  بۇ ھەقتە بىلگەنلىرىمنى ئوتتۇرىغا قويۇشقا توغرا كەلدى،ئەسلى ‹‹ئۇ ئىسلام شائىرى،ئۇيغۇر شائىرى›› دىمەكچىدىم،ئەمما بۇنداق دىيىش بۇ مۇتەپپەككۇر بالاساغۇن ئوغلىغا مۇناسىپ نام بولمايدىكەن،ئۇنىڭ ئالىملىغى ئۇ يازغان ‹‹قۇتادغۇ بىلىگ››داستانىنىڭ ماۋزۇسىدا ئاللىقاچان ئىپادە تاپقان ،يۇقۇرىدا قاسىم سىدىق ئاكىمىز ‹‹ئالىم››نىڭ خەنزۇچە يېشىمىغا دائىر يىپ ئۇچىنى كۆرسىتىپ ئۆتۈپتۇ،بىلىم ۋە ئىزدىنىش يولىدىكى تەتقىقاتىنى قايسى يولدا نامايەن قىلىشنى بىلگەن ،ئىلىم پەننىڭ قانۇن ،ئەخلاق،پەلسەپە،كىشىلىك دۈنياقاراش،ھەتتا ھەربى ئىشلار (دۆلەت باشقۇرۇش) قاتارلىق ،ستىراتىگىيە،ئىدىئولوگىيە ساھەسىگە ئالاقىدار ئۇچۇرلىرىنى ئۆزىنىڭ يىرىك ئەسىرىگە بەدئى يول بىلەن خۇرۇچ قىلىپ دۈنياۋى داستان پۈتكەن ئادەمنى ‹‹ئالىم››دەپ ئېتىراپقا ئالدىم ھەم ئۇنىڭغا ‹‹ئىسلام››دىگەن ئېنىقلىغۇچىنى قوشتۇم،سەۋەبى ئۆزىنى تونۇغان ئادەم ئۆز پەرۋەردىگارىنى تونۇيدۇ ،بۇ داستاندا شائىر رەسمىيەت ئۈچۈن تەڭرىنى،رەسۇلنى،تۆت چارىيانى ،دۆلەت ئاتىسىنى دورامچىلىق قىلىپ باشتا ئاتاپ ئۆتمىگەن بەلكى بۇلارنى ئۆزىنىڭ ئىدىيالىدىكى ئېتىقادنىڭ ھۇجەيرىسى ،مېغىزى سۈپىتىدە شائىرانە يۈكسەكلىكتە تەرىپلەپ ھېچ نۇقسانسىز دىگۈدەك بۇ ئەسەرنى تاماملىغان،بىر ئەسىرگە يېقىن نوبىل ئەدەبىيات مۇكاپاتىغا ئېرىشكەنلەر ئىچىدە ئېتىقاد جەھەتتە بىتەرەپ تۇرىدىغانلاردىن 20دەك بار ئىكەن ،ئىسلامغا ئېتىقاد قىلغانلاردىن بىرنەچچە ،دىمەك بۇ يەردە ئۆز ئېتىقادىغا مۇنار تىكلىگەن بولۇپمۇ ئېتىقادتتا مۇستەھكەم ۋە تەۋرەنمەس روھقا ئىگە ئىنساننىڭ كامالىتى ئۇنىڭ ئالىملىغىنىڭ ئەقەللى شەرھى.ئۇ ئاۋۋال ئىسلام ئالىمى بولۇشقا تېگىشلىك تەپەككۇرىنى داستاننىڭ مۇقەددىمە باپلىرىدا ئاساسەن قارار تاپقۇزغان،ئەندى ئۇيغۇر ئالىمى دىگەندە ئۇنىڭ پەقەت ئۇيغۇر مىللىتى ئىچىدىن چىققان، ئۇيغۇر مىللىتى ئۈچۈن بارلىغىنى بەخش ئەتكەن ئىپتىخارلىق تۇيغۇسى كۆزدە تۇتۇلدى،يەنە بىر تەرەپتىن مەن ئەسلى شائىر ،كىتاپ ۋە ئۇنىڭ دىنىمىستىك ئىدىيىسىگە تۇغ تىكلىمەكچى ئىدىم،ئەپسۇسكى ماۋزۇغىمۇ تۈزۈك بىر نام قويالمىدىم،بۇ مېنىڭ تروپىك بەلباغنىڭ ئەمەس سۇپتروپىك بەلباغنىڭ دىتسىز شائىرى بولۇپ قالغانلىغىمنىڭ مەھسۇلى بولسا كېرەك...

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش