مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: WWW.UYHQT.COM

دەۋرىمىز قاشگەرلىكىنىڭ كەسپ تۈرلىرى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2880
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3718 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:14:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تادۇ يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 11:37 AM
قاشگەرلىك دىيارىمىز ئىختىسادىدىكى تۇگرۇك كەسىپلەرنىڭ ...

ئەسسالامۇئەلەيكۇم،قېرىندىشىم

ماقالىمىزغا ئاكتىپ ئاۋاز قۇشۇپ دىيارىمىز تەبىئىي بايلىقلىرىنىڭ خان تاجى بولغان خوتەن قاشلىرى ئۈستىدە كۆرسەتمە بەرگىنىڭىزگە رەھمەت.

قاشگەرلىكىمىز سىزگە ئوخشاش ئىزدەنگۈچىلەرگە مۇھتاج.پىكىر-كۆرسەتمىلىرىڭىزنى ئايىمىغايسىز.
قاشگەرلىك ھەققىدە تۆۋەندە بىز بىر قانچە تۈرلۈك پىكىرىمىزنى ئوتتۇرغا قۇيىمىز ھەم سىزنىڭ كۆرسەتمە بېرىشىڭىزنى ئۈمۈد قىلىمىز.

1.قاشتېشى تىجارىتى قىلىشقا بولامدۇ؟
ئەسسەلامۇ ئەلەيكۇم

سوئال:

قاشتېشى تىجارىتى قىلىش توغرىمۇ؟ تاغ، دەريا ۋە شۇنىڭغا ئوخشاش قاشتېشى چىقىدىغان يەرلەرنى قېزىپ قاشتېشى تېپىپ سېتىشچۇ؟ بۇ سۇئالنى سورىشىمنىڭ سەۋەبى، قاشتېشى قولدىن قولغا يۆتكىلىپ ئاخىرى ئۇنىڭ بىر قىسمى بىلەن بۇت ياسىلىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن بەزىلەر «ھارام» دەۋاتىدۇ. بۇ توغرىدا قانائەتلىنەرلىك بىر جاۋاب بەسەڭلار، ئاللاھ سىلەردىن رازى بولسۇن. ھۆرمەت بىلەن: مۇھەممەد


ۋە ئەلەيكۇم ئەسسەلام

جاۋاب:

قاشتېشى تىجارىتى قىلىشقا ۋە قاشتېشى تېپىپ سېتىشقا بولىدۇ. چۈنكى قاشتېشى ھاۋادىكى قۇش، دېڭىزدىكى بېلىق، جاڭگالدىكى ئوتۇن-ياغاچ ۋە دەريادىكى سۇ قاتارلىق نەرسىلەرگە ئوخشاشتۇر. باشقىسىنىڭ ئىگىلىك ھوقۇقىغا تاجاۋۇز قىلماستىن كۈچى يەتكەن كىشىنىڭ ئۇنداق نەرسىلەرنى ئىگىلەپ پايدىلىنىشى ياكى سېتىپ خەجلىشى مۇباھتۇر. بۇنداق بىر مالنى ئىگىلىگەن بىر كىشىدىن سېتىۋېلىپ يەنە بىر كىشىگە سېتىشنىڭ ھېچبىر زىيىنى يوق. بۇنىڭ ئىسمى تىجارەتتۇر.

قاشتېشىنىڭ قولدىن قولغا يۆتكىلىپ ئاخىرى بىر قىسمىدا بۇت ياسىلىشى مەسىلىسىگە كەلسەك، مال ساتقۇچى ھېچقاچان ساتقان مېلىنىڭ ئاقىۋىتىدىن جاۋابكار ئەمەس. ئەگەر بۇنداق بىر ئىش بولىدىغان بولسا، ھەرقانداق سودىدا ساتقۇچىنىڭ ئالغۇچىدىن «بۇنى نېمىگە ئىشلىتىسىز؟» دەپ سورىشىغا، شۇنداقلا سېتىۋالغۇچى تەرەپ « ياخشى يولدا ئىشلىتىمەن» دېسە مېلىنى ئۇنىڭغا سېتىشى، ئەگەر «يامان يولدا ئىشلىتىمەن» دېسە مېلىنى ئۇنىڭغا ساتماسلىقى شەرت قىلىناتتى. ھالبۇكى دىنىمىزدا بۇنداق بىر شەرت يوق.

بىر مالنىڭ قولدىن قولغا يۆتكىلىپ ئاخىرىدا يامان بىر يەرگە ئىشلىتىلىشىدىن، ئۇ مالنى ئىشلەپچىقارغۇچىنى ياكى تاپقۇچىنى ۋە ياكى ساتقۇچىنى جاۋابكار قىلىش دىنىمىزنىڭ ھۆكمى ئەمەس.

ئاللاھ تەئالا نېمىنى ھارام قىلغان بولسا، ئۇنى ئۆزىنىڭ تەپسىلىي بايان قىلغانلىقىنى ئەنئام سۈرىسىنىڭ 119- ئايىتىدە ئوتتۇرىغا قويماقتىدۇر.

پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامنىڭمۇ پاك نەرسىلەرنى ھالال قىلىدىغانلىقى، ناپاك نەرسىلەرنى ھارام قىلىدىغانلىقى ئەئراف سۈرىسىنىڭ 157- ئايىتىدە ئېنىق بايان قىلىنىدۇ.

شۇنىڭ ئۈچۈن بىز مۇسۇلمانلار بىر نەرسىنىڭ ھارام ئىكەنلىكىنى قۇرئان كەرىمدىن ۋە ھەدىس شەرىفتىن ئۆگىنىشىمىز لازىم.

ھەر زامانغا، ھەر ماكانغا شۇنداقلا پۈتۈن ئىنسانىيەتكە خىتاب قىلىدىغان قۇرئان كەرىم ۋە بۇ قۇرئان كەرىمنىڭ بايانى بولغان ھەدىس شەرىف چەكلىمىگەن بىر نەرسىنى ھېچقانداق ئادەمنىڭ چەكلەش ھەققى ۋە ھوقۇقى يوقتۇر. دىنىمىزدا «بۇ ئىشنىڭ ھۆكمى مېنىڭچە مۇنداق ياكى ئۇنداق» دېگەندەك سۆزلەرگە ئەسلا ئورۇن يوقتۇر. ئەھلى ئىلىمنىڭ ۋەزىپىسى دىننىڭ ھۆكمىنى يەتكۈزۈشتىن ئىبارەتتۇر، خالاس. مۇسۇلمان دېمەك ئاللاھنىڭ ۋە پەيغەمبەرنىڭ ھۆكمىگە قەيتسىز ۋە شەرتسىز بويسۇنغۇچى دېگەن بولىدۇ.  

قۇرئان كەرىمنىڭ تىجارەت ۋە ئېلىم-سېتىم بىلەن مۇناسىۋەتلىك ئايەتلىرىدە ۋە پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامنىڭ ھەدىسلىرىدە «قاشتېشى تاپماڭ» ياكى «قاشتېشى ساتماڭ» دەپ بىر ئىپادە يوق.

قىسقىسى قاشتېشى تىجارىتى قىلىش، ئاللاھ ۋە ئاللاھنىڭ ئەلچىسى چەكلىگەن نەرسىلەرنىڭ قاتارىدا يوقتۇر. شۇنىڭدەك تاغ، دەريا ۋە شۇنىڭغا ئوخشاش قاشتېشى چىقىدىغان يەرلەرنى قېزىپ قاشتېشى تېپىپ سېتىشمۇ چەكلەنمىگەن.

خۇلاسە:

ئاللاھ تەئالانىڭ كىتابى قۇرئان كەرىمدە ياكى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامنىڭ ھەدىسلىرىدا ھاراملىقى بايان قىلىنمىغان بىر نەرسىنى بەزى كىشىلەرنىڭ ھارام دېيىشى ياكى ھارام دېسە باشقىلارنىڭ ئۇ نەرسىنى ھارام دەپ ئېتىقاد قىلىشى مۇسۇلمانغا يارىشىدىغان ئىش ئەمەس. چۈنكى پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام :

«ئۇلار ئاللاھنى قويۇپ (يەھۇدىيلار) موللىرىنى (خرىستىئانلار) راھىبلىرىنى رەب قىلىۋالدى» دېگەن مەزمۇندىكى ئايەتنى ئوقۇغاندا، بىرى: «ئۇلار ئۇنداق قىلمايدۇ» دېگەن ئىدى. پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام:

«ئەلۋەتتە شۇنداق قىلىدۇ. موللىلار ۋە راھىبلار ئۇلارغا ھالالنى ھارام، ھارامنى ھالال قىلىپ بېرىدۇ. ئاندىن ئۇلار ئۇ موللىلار ۋە راھىبلارغا ئەگىشىدۇ. مانا بۇ، يەھۇدىيلار بىلەن خرىستىئانلارنىڭ ئاللاھنى قويۇپ موللا ۋە راھىبلىرىنى رەب قىلىۋالغانلىقىدۇر» دېگەن.- (تەپسىرى ئىبنى كەسىر تەۋبە سۈرىسىنىڭ31- ئايىتىنىڭ تەپسىرى)

شەرىئەتتە يىپەك ئەرلەرگە ھارام قىلىنغان. لېكىن بىر كىشى يىپەك سېتىلىدىغان بىر دۇكانغا كىرىپ ياكى يىپەك ساتىدىغان بىر كىشىنىڭ يېنىغا كېلىپ بىر مىقدار يىپەك سېتىۋالماقچى بولسا، دۇكاندارنىڭ ياكى يىپەك سودىگىرىنىڭ: «بۇ، ئەرلەرگە ھارام. شۇنىڭ ئۈچۈن سىزگە يىپەك ساتمايمەن» دېيىش مەجبۇرىيىتى يوق. چۈنكى يىپەك مالدۇر. ساتقۇچى ۋە ئالغۇچى ئىككى تەرەپ رازىلىشىپ ئۇنى پۇل بىلەن ئالماشتۇرسا، بولىدۇ. بۇنىڭ ئېتى تىجارەتتۇر.

خۇددى مۇشۇنىڭغا ئوخشاش، قاشتېشىنىڭ بەزى قىسمىدا ھەيكەل ياكى بۇت ياسىلىشىنىڭ قاشتېشى تېپىپ ساتقۇچىنى ياكى ئېلىپ–ساتقۇچىنى ئالاقىدار قىلمايدۇ.


مەنبە:مۇسۇلمانلار تورى


ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2880
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3718 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:19:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تادۇ يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 11:37 AM
قاشگەرلىك دىيارىمىز ئىختىسادىدىكى تۇگرۇك كەسىپلەرنىڭ ...

2.دەۋرىمىز قاشگەرلىك مەدەنىيىتى مۇتەخەسسىسى ئابدۇرىشات مۇساجان توغرۇل  رەتلەپ يازغان ‹‹كېرىيە خەلق ئەپسانىلىرى›› دېگەن ماقالىدا تۆۋەندىكى مەزمۇنلارنى ئۇچرىتىمىز.

---------------------------
قاشتېشى

ئادەم ئاتا بىلەن ھاۋا ئانا جەننەتتە يىيىش چەكلەنگەن بۇغداي دەرىخىنىڭ مىۋىسى يەپ قويغانلىقى ئۈچۈن جەننەتتىن قوغلۇنۇپ، يەر يۈزىگە تاشلىنىپتۇ. بىرى مەغرىپكە، بىر مەشرىقكە تاشلانغاندىن كېيىن، بىرسى بىرسىنى ئىزدەپ، بىرسى- بىرسىنى چاقىرىپ، مىڭ بىر جاپا- مۇشەققەتلەرنى بېشىدىن كەچۈرۈپ، قارا قۇرۇم تاغلىرىدىكى مۇزلۇقتا ئۇچرۇشۇپتۇ ۋە ۋىسال تەشنالىقىنى قاندۇرۇپتۇ. بۇ جەرياندا يەرگە ئېقىپ كەتكەن مەنىدىن قاشتېشى ھاسىل بولۇپتۇ.


ماقالىنى تەپسىلاتى
http://www.uyhqt.com/uy/forum.php?mod=viewthread&tid=227



ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2880
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3718 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:29:30 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تادۇ يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 11:37 AM
قاشگەرلىك دىيارىمىز ئىختىسادىدىكى تۇگرۇك كەسىپلەرنىڭ ...

3.ئۇيغۇر قاشگەرلىك تورىمىز چوڭ بىر دىنىي ئۆلىمادىن خوتەن قاشگەرلىكى ھەققىدە مەسلىھەت سورىغاندا ،ئۇ دىنىي ئۆلىما ‹‹مۇقەددەس كىتابىمىز قۇرئان كەرىمدە خوتەن قاشلىرى ھەققىدە ھېچقانداق مەزمۇن (ئايەت) يوق،بۇ ئىشتا ئۆزەڭلارنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا قاراپ ئىش تۇتىڭلار.خوتەن قاشلىرى ئاللاھ تائاللاھ بەندىلەرگە بەرگەن بىر نېمەت.ئۇنى توغرا نىيەت بىلەن توغرا ئىشقا ئىشلەتسەڭلەر بولىدۇ›› دېگەن.


ھازىر جۇڭگۇدا قاشگەرلىك بىلەن شۇغۇللىنىۋاتقان كەسپىي خادىملارنىڭ سانى 80 مىليوندىن،قاشگەرلىك دۇكان ۋە ئويمىچىلىق زاۋۇتلىرى بىر مىليوندىن ،قاشتېشى ئىستىمالچىلىرى 300 مىليوندىن ئاشىدۇ.جۈملىدىن نەچچە ئون مىڭ ئۇيغۇر مۇشۇ كەسپ بىلەن شۇغۇللىنىۋاتىدۇ.بۇ كەسىپ ھازىر يىغىپ ساقلاش ۋە مەدەنىيەت كەسپى سانىلىپ دۆلەت نۇقتىلىق تەرەققىي قىلدۇرىۋاتقان كەسىپ........


شۇڭا كەڭ دىنىي ئۆلىمالارنىڭ ،ئۇستازلارنىڭ قاشگەرلىكىمىز ھەققىدە دانا كۆرسەتمە بېرىشىنى تۆۋەنچىلىك بىلەن سەمىمىي ئۈمۈد قىلىمىز.


ھۆرمەت بىلەن:ئۇيغۇر قاشتېشى تورى

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2880
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3718 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:29:32 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تادۇ يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 11:37 AM
قاشگەرلىك دىيارىمىز ئىختىسادىدىكى تۇگرۇك كەسىپلەرنىڭ ...

3.ئۇيغۇر قاشگەرلىك تورىمىز چوڭ بىر دىنىي ئۆلىمادىن خوتەن قاشگەرلىكى ھەققىدە مەسلىھەت سورىغاندا ،ئۇ دىنىي ئۆلىما ‹‹مۇقەددەس كىتابىمىز قۇرئان كەرىمدە خوتەن قاشلىرى ھەققىدە ھېچقانداق مەزمۇن (ئايەت) يوق،بۇ ئىشتا ئۆزەڭلارنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا قاراپ ئىش تۇتىڭلار.خوتەن قاشلىرى ئاللاھ تائاللاھ بەندىلەرگە بەرگەن بىر نېمەت.ئۇنى توغرا نىيەت بىلەن توغرا ئىشقا ئىشلەتسەڭلەر بولىدۇ›› دېگەن.


ھازىر جۇڭگۇدا قاشگەرلىك بىلەن شۇغۇللىنىۋاتقان كەسپىي خادىملارنىڭ سانى 80 مىليوندىن،قاشگەرلىك دۇكان ۋە ئويمىچىلىق زاۋۇتلىرى بىر مىليوندىن ،قاشتېشى ئىستىمالچىلىرى 300 مىليوندىن ئاشىدۇ.جۈملىدىن نەچچە ئون مىڭ ئۇيغۇر مۇشۇ كەسپ بىلەن شۇغۇللىنىۋاتىدۇ.بۇ كەسىپ ھازىر يىغىپ ساقلاش ۋە مەدەنىيەت كەسپى سانىلىپ دۆلەت نۇقتىلىق تەرەققىي قىلدۇرىۋاتقان كەسىپ........


شۇڭا كەڭ دىنىي ئۆلىمالارنىڭ ،ئۇستازلارنىڭ قاشگەرلىكىمىز ھەققىدە دانا كۆرسەتمە بېرىشىنى تۆۋەنچىلىك بىلەن سەمىمىي ئۈمۈد قىلىمىز.


ھۆرمەت بىلەن:ئۇيغۇر قاشتېشى تورى

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98903
يازما سانى: 1358
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3167
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 476 سائەت
تىزىم: 2013-10-22
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:29:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قاشتىشىنى  كۆرسىمۇ  كۆزگە پايدىسى بارمىكىن دەيمەن ، بەك چىرايلىق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2880
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3718 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 06:35:32 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تادۇ يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 11:37 AM
قاشگەرلىك دىيارىمىز ئىختىسادىدىكى تۇگرۇك كەسىپلەرنىڭ ...

قاشتېشىنىڭ ئىشلىتىلىش دائىرىسى

ئابلىكىم ئاۋۇت


قاشتېشى نەچچە مىڭ يىل جەريانىدا ئوخشىمىغان دەۋىرلەردە ئوخشىمىغان ئۇسۇلدا ئىشلىتىلدى ۋە ئىشلىتىش دائىرىسى كۈندىن-كۈنگە كېڭەيدى ھەم كېڭىيىۋاتىدۇ.تارىختىن بۇيانقى قاشتېشىنىڭ  ئىشلىتىلىش دائىرىسى تۆۋەندىكىچە:



1.قورال-ياراغ  兵器



2.نەزىر-چىراق بۇيۇملىرى   祭祀品


3.ھەمدەپنە بۇيۇملىرى  陪葬品


4.تارتۇق بۇيۇملىرى      赏赐品



5.ئۆزىنى نامايەن قىلىدىغان بۇيۇملىرى       标志品


6.ۋاستىچىلىق بۇيۇملىرى   媒传品


7.زىننەت بۇيۇملىرى     装饰品



     8 . ئۇزۇن ئۆمۈر تىلەيدىغان بۇيۇملىرى     益寿品



  9 .بالايى-قازادىن ساقلاش  بۇيۇملىرى       镇邪品



10.ئەمەلىي پايدىلىنىدىغان بۇيۇم    实用品


11.ئويناپ ھۇزۇرلىنىدىغان بۇيۇم       玩赏品



12.يىغىپ-ساقلايدىغان بۇيۇم              收藏品


13.سوۋغات بۇيۇملىرى                        礼品


   14.ساغلاملىققا   پايدىلىق بۇيۇملار        保健品



15.گىرىم بۇيۇملىرى    化妆品



16.تىببىي دورا      药品



ئاپتۇر:ئۇيغۇر قاشتېشى تورىدىن

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100776
يازما سانى: 482
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1571
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 87 سائەت
تىزىم: 2013-12-12
ئاخىرقى: 2014-8-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 07:24:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بانكىر يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 12:19 PM
مەندە مۇشتۇمدەك خوتەن قاشتىشىدىن بىرى بار، ساقلاۋاتقى ...

ئۇكام بۇ قاشتېشىنى ھەرقانچە قىيىنچىلىقتا قالساڭمۇ ھەرگىز سېتىۋەتمىگىن؟
مىنى ئاتكاچىلىق قىلدى دىمە،بەلكى ساڭا پايدىلىق گەپ قىلغاندىمەن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94621
يازما سانى: 63
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1103
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 806 سائەت
تىزىم: 2013-4-10
ئاخىرقى: 2015-4-26
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-7 10:07:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئازراق رەسىملەرنى قۇشۋەتسىڭىزمۇ بوپتىكەن

http://xadiman.tawarim.com/   تاۋارىم شادىمان بالىلار دۇنياسىغا قەدەم تەشرىپ قىلىڭ،ئوماقلىرىڭىزنىڭ ئەڭ ياخشى تاللىشى بوپ قالغۇسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 59302
يازما سانى: 291
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5246
تۆھپە نۇمۇرى: 190
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2011-10-6
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-8 11:46:28 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
WWW.UYHQT.COM يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 06:35 PM
قاشتېشىنىڭ ئىشلىتىلىش دائىرىسى

ئابلىكىم ئاۋۇت

قاش مەسىلىسى ، بۇرۇنلاردا يەنى توخسىنىجى يىللاردىمۇ ئۇلىمالار ئوتتۇرسىدا قارشى پىكىر بولغان. بەزىلىرى بۇلىدۇ. بەزىلىرى بولمايدۇ دىگەندەك. نۇرغۇنلار كىرىپ بۇلۇپ چىكەتكەن ئىشلارمۇ بولغان.كىيىن بەزىلىرى سەھۇدىغا چىقىپ بۇلىدىغانلىقىغا پەتىۋا ئىلىپ كىرىپ قايتىدىن باشلىغانلارنىمۇ كۆرگەن.

يۇقارقى مۇسۇلمانلار تورىنىڭ پەتىۋاسى، پۇتۇنلەي بىتەرەپلىمىلىكتىن خالىي ئەمەس. ئىنسان روھىيتى ئىسلام پەلسەپىسى بۇيىچە ، تەپەككۇر ، قەلىپ، كۆڭۇل، روھ تۆت نەرسىنىڭ يۇغۇرۇلمىسى.  رەببىمىز بىزدىن تۆت نەرسىدىن سۇرايدۇ.
تەپەككۇر دىگەندە، تەۋھىد رەببىنىڭ بارلىق بىرلىگى جەھەتتىكى توغرا گۇمان تۇنۇش قاتارلىقلارنى كۆرسىتىدۇ.
قەلىپ ، بۇ ئادىللىق مۇسۇلمانلارنى ئادىل بۇلۇشقا بۇيرىيدۇ. يۇقاردىكى پەتىۋادا قۇرئاندا بەلگىلىمە يوق دەپلا ئادىللىق بۇيىچىلا، پەتىۋا بىرىلگەن.
كۆڭۇلگە، رەببىنى ياخشى كۇرۇش، ئىماننى قىزغىن سۇيۇش، رەببى ياخشى كۆرگەننى ياخشى كۇرۇش ئۆچ كۆرگەننى ئۆچ كۇرۇش ماۋۇ ئىبارىلەرگە ناھايتى سۇس قارالغان.
روھ بۇ نىمۇ پەپىلەپ ئۆستۇرۇپ ، رەببىي تەرەپكە ئىگىلدۇرۇش بۇمۇ مۇسۇلمانلىقنىڭ مۇھىم ئۆلچەملىرى.

چۇنكى پىكىر قىلىپ تۇنۇپ قويغانغىلا ئىش پۇتمەيدۇ، پىرئەۋىنمۇ تۇنىغان. بىراق قەلبى بوي سۇنمىغان. قارۇنمۇ تۇنىغان بىراق، بۇنچىۋىلا مال دۇنيانى زاكات قىلىشقا كۆڭلى ئۇنىمىغان. دىمەك تەپەككۇر قەلىپ كۇڭۇل روھ ھەممىسى مۇسۇلمانچە بۇلۇشلىرى زۇرۇل.

نەزىريە سۆزلەپ بولدۇق، بىراق بۇنىڭغا مۇقەددەس كالاملاردىن شىپىي قىلماي بولمايدۇ.قۇرئاندا ئىبرايىم ئەلەيھى سالامنىڭ قىسسىلىرى بۇلۇپمۇ دادىسى ئازەرگە تۇتقان پۇزۇتسىيەسى  بۇ نوختىغا چۇشىدۇ. ئىبرايىم ئەلەيھى سالامنىڭ ئادا جۇدالىقى چوت ئۇزۇلىشى بۇنىڭغا پاكىت قىلىشتا يىتەرلىك بايان بۇلالايدۇ. ئازەر بۇ بۇد ياساپ تىجارەت قىلىدىغان كىشى، بۇكىشىنىڭ تۇرۇك نەسلى بۇلۇپمۇ ئەجدادىنىڭ ئۇيغۇرلاربىلەن ئالاقىسى بار دەپ قارىلىدۇ. بۇنىڭ پاكىتى ؛
ماكان جەھەتتە؛ تارىم ۋادىسى پۇتۇن ئىنسانىيەتنىڭ جۇملىدىن تۇرۇك نەسىللىرىنىڭ ئانا ماكانى ، پۇتۇن تۇرۇكلەر مۇشۇ يەردىن تارقالغان. ئازەر قەۋىمىنىڭ تارىم ۋادىسىدىن مىسىرئەتراپلىرىغا بارغانلىق توغرىسىدا يازما ئىسپات يىتەرسىز بولسىمۇ ، تەخىر داۋامى بار

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 59302
يازما سانى: 291
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5246
تۆھپە نۇمۇرى: 190
توردا: 1211 سائەت
تىزىم: 2011-10-6
ئاخىرقى: 2015-4-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-5-8 11:46:48 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
WWW.UYHQT.COM يوللىغان ۋاقتى  2014-5-7 06:35 PM
قاشتېشىنىڭ ئىشلىتىلىش دائىرىسى

ئابلىكىم ئاۋۇت

ئىنسانىيەت بۇشۇكى دىگەنلىك مەلۇم مەنىدىن شۇيەرگە يىقىنلىشىدۇ.
زامان جەھەتتە، بەشمىڭ يىل بۇرۇنقى دەۋىرلەر ئاد قەۋىمىنىڭ ۋەيران بۇلۇپ، ئاشقانلىرىنىڭ تۆت تەرەپكە تارقىغان دەۋىرلىرىگە ئۇدۇللىشىدۇ. ئۇنىڭ ئىلگىرنىراق قىياس قىلساق. بۇددىزىم ئىجادچىسى ساكيامۇنى قەدىمقى ئەجداتلىرىمىز ساكلاردۇر. مۇشۇ خەقلەر بىلەن بۇد ياساشنىڭ مۇناسىۋىتى بار.
ئىنسان جەھەتتە، ئىبرايىم ئەلەيھى سالام پەرىشتىلەرگە مۇزاي كاۋاپ قىلغان. مىھماندوس خۇيى بار. بۇ ئۇيغۇرلاردىكى مىھماندوسلۇققا يىقىنلىشىدۇ. ئاتىسىغا دۇئا قىلىدۇ، بۇ بىزدىكى ئاتا ئانىنى ئەزىزلەش دىگەن تىمىغا چۇشىدۇ.ئوتقا تاشلىنىدۇ، ئۇيغۇرلار سۇ بۇلىدۇ. رەبىنىڭ رىزاسى ئۇچۇن ئوغلىدىن كەچكەن. بۇ ئاپپاق دەۋرىدىكى رىزالىق تۇلىگەن بەدەللەر بۇنىڭغا يىقىن. دىمەك خۇلاسىلىغاندا خۇيىمىز ئىبرايىم ئەلەيھى سالامنىڭ خۇيىغا تازا چۇشىدۇ. خۇي دىگەن ئىرسىي بۇلىدۇ. بۇ ئازەر بىلەن ئۇيغۇرلارنىڭ ئىرسىيەت باغلىنىشى بارلىقىغا پاكىت بۇلالايدۇ.
مەدىنىيەت جەھەتتە، ئىبرايىم يەھۇدىيمۇ، دىگەن ئىبارە ئىبرايىم ئەلەيھى سالامنىڭ باشقا قەۋىمدىن ئىكەنلىكىنىڭ بايانى .بۇ توغرىسىدا توردا بىر يازما بار.

دىمەك، گەپنى خۇلاسىلىغاندا، ئازەرنىڭ قىسمىتى بىلەن ئۇيغۇرلارنىڭ قىسمىتى جەھەتتە ئوخشاشلىق كۆپ. بۇنىڭ توغرىسى ئادا جۇدالىقتۇر. بۇنداق دىسەم نۇرغۇنلار نەپ قۇدىرەتلىرىگە پايلىماسلىقى مۇمكىن. شۇنىمۇ دىمەي بولمايدۇ. باي بۇلۇش كەمبىغەل بۇلۇش ئاللاھ پەزلىدىن.

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   تادۇ تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-5-8 12:59 PM  


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش