مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: pishkedem

زىيالىلىرىمىز نېمە يېزىۋاتىدۇ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79101
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3024
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 5 سائەت
تىزىم: 2012-4-20
ئاخىرقى: 2012-10-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-31 01:22:48 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كىم بولىشىدىن قەتتىنئەزەر  ھەقىقەتنى  يېزىشى لازىم!.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 80496
يازما سانى: 938
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6962
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 487 سائەت
تىزىم: 2012-5-22
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-31 01:29:53 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شۇ زاماننىڭ مەھسۇلى بولغان يازغۇچى-ئوبزورچى رىقابىتىنىڭ ۋەكىللىك خارەكتېرىگە ئىگە ئۇزۇن يىللىق پەرھات تۇرسۇن – يالقۇن روزى كۈرىشى جەمىئىتىمىزنىڭ پىكىر دۇنياسىنى خاتا يولغا باشلاپ، يېزا قىشلاقتىن تارتىپ چوڭ شەھەرلەرگىچە بۆلۈنۈشنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.

-------------------------------------------

ئىككى تال يازغۇچى ۋە ئوبزورچىنىڭ كۈرىشى ھەرگىزمۇ پۈتكۈل ئۇيغۇر جەمئىيتىنى خاتا يولغا باشلىۋېتىشى ھەتتا يېزا-قىشلاقلاردىن تارتىپ چوڭ شەھەرلەرگىچە بۆلۈۋېتەلمەيدۇ.

ئۇلار ھەقىقەتەن جەمىئيتىمىزگە بەلگىلىك تەسىر كۆرسىتەلەيدۇ،لېكىن سىز دېگەندەك پۈتكۈل ئۇيغۇر جەمئىيىتىنى پارچىلۋېتىشى مۇمكىن ئەمەس،ئۇيغۇر جەمئيىتى دېگەن 10 نەچچە مىليون ئۇيغۇردىن تەركىب تاپقان چوڭ جەمئىيەت،بىر،ئىككى تال ئادەم پارچىلايمەن دەپلا پارچىلىۋاتالمايدۇ.

غەزەبلىنىش دۆتلۈكتىن باشلىنىپ،پۇشايمان بىلەن ئاخىرلىشىدۇ.

ئاناڭ سۈتىنى ئاق

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 64807
يازما سانى: 183
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7083
تۆھپە نۇمۇرى: 489
توردا: 59 سائەت
تىزىم: 2011-11-12
ئاخىرقى: 2012-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 06:29:30 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنبەسى:  ئانا تۇپراق مۇنبىرى awral يازمىسى

مەزكۇر تېمىنىڭ ئېپتىداسى بىلەن ئىنتىھاسى قارمۇ-قارشىلىق پىكىرلەر بىلەن خۇلاسىلەنگەندەك تۇرىدۇ !!!

مىللىتىمىزنىڭ ئۇزۇن يىللىق باشتىن ئۆتكۈزگەن (سېستىمىسىز) تەلەم-تەربىيەلەرنىڭ مەھسۇلى تۈپەيلىدىنمىكىن، دائىم بىر-بىرىمىزنىڭ تىرنىقى ئاستىدىكى كىرلارنى ئاختۇرۇپ، ئۇنىڭ مېھنەتلىك قۇللىدىن ھۇزۇرلۇنۇپ ئۇزۇقلىنىۋاتقانلارنىڭ دىللىرىغا ئورۇنسىز شەك-شۈبھە پەيدا قىلىش ... ئادەتكە ئايلانغامىدى ؟.

ئەسلى مەقسەت نىمە ؟  خۇپىيانىلىك بىلەن تاتلىق سۆزلەپ، ھەسەل ماجىراسى پەيدا قىلىشنىڭ ئاقىۋىتى نىمە بىلەن خۇلاسىلىنىدۇ ؟ كىمگە پايدا ؟ كىمگە زىيان ؟

گۈلەن ئەپەندىمدەك ئىسمىم — ئابدۇۋېلى ئايۇپ — دەپ تۇرۇپ، دادىل پىكىر قىلىدىغان زىيالىلىرىمىز سالامەت بولسۇن.


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   möljarli تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-1 07:02 AM  


ئاناڭ سۈتىنى ئاقلايمەن دىسەڭ - ئانا يۇرتۇڭغا قان-تەرىڭنى سىڭدۈر

ئۈزۈم تال

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49911
يازما سانى: 1569
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 14209
تۆھپە نۇمۇرى: 250
توردا: 942 سائەت
تىزىم: 2011-7-31
ئاخىرقى: 2012-10-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 09:32:49 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Dakyanos يوللىغان ۋاقتى  2012-8-30 11:53 PM
سىز بىر مۇنچە سۇئاللارنى قۇيۇپ زىيالىلارنى سوراقلاپس ...




     بۇ ھەقتە سۆز ئىچىپ كەلسەك خىلى مەسىللەرنى سۆزلەشكە توغرا كىلىدۇ دەقىيانۇس بۇرادەر .


    سىز ماۋۇ جۇملىدە........... زىيالىي دىگەن پەقەت يازغۇچىلارنىلا كۆرسىتەمدۇ؟ مەن بۇنىڭغا قۇشۇلالمايمەن. زىيالىنىڭ دائىرىسى بۇنىڭدىن خېلىلا كەڭ. زىيالى دىسىلا يازغۇچىنى كۆز ئالدىغا كىلۋىلىش نەزەر دائىرىمىزنىڭ تارلىقىنى ئىپادىلەيدۇ. ئەجەبا ئۇقۇتقۇچىلار، دۇختۇرلار زىيالى ئەمەسمۇ؟ كەڭ تەبىئى پەن خادىمىلرى زىيالى ئەمەسمۇ؟   ...........دىگەن كۆز-قاراشنى ئوتتۇرغا قويۇپسىز . بۇ قارىشىڭىز ھەقىقەتەن توغرا . مىنىڭ ئىنكاسىمدىكى زىيالى دىگەن ئوقۇمدا زىيالى دىگەن سۆزىگە بەرگەن ئىنىقلانمامغا، سىزنىڭ بۇ جۇملىىڭىزنى  تەتبىقىلىغاندا مىنىڭ ئىنكاسىىمىدىمۇ زىيالى دىگەن سۆزنىڭ ئىنقلىمىسىنىڭ تولىمۇ تار دائىردە بولۇپ قالغانلىقىنى ھەر قانداق بىر ئوقۇرمەن ھىس قىلىپ يىتەلەيدۇ .

  مىنىڭ ئوتتۇرغا قويۇۋاتقان مەقسىتىم . زىيالى دىگەن بۇ ئۇقۇمغا تەۋە بولغان ھەر بىر شەخىسىنىڭ بۇ ئۇقۇمغا يۈز كىلەلىگۈدەك رولىنى كۈچىنىڭ يىتىشچە جارى قىلدۇرمىغانلىقى بولدى دىمەكچى .


   سىز ئويلاپ بىقىڭ ئالتە-بەش يىللار ئىلگىرىكى زىيالىلارنىڭ كەسىپ خىزمەت ... مىزانى  بىلەن ھازرىقى دەۋىردىكى زىيالىلارنىڭ كەسىپ خىزمەت ياشاش مىزانى خىىل زور دەرىجىدە پەرىقلىنىدۇ دەپ قارايمەن .

  بۇ يەردە كىسىپلا سۆز ئاچساق . سىزمۇ بىلسىىز يىقىنقى ئالتە-بەش يىلدىن بۇيان جەنۇبى شىنجاڭنىڭ ھەر قايسى يەرلىك ھۆكۇمەت ئۆز رايۇنلىرىدا   كەڭ خەلىق ئاممىسنىڭ نەچچچە مىڭ يىللىق دىننى ئىتقاد ئەركىنلىكىگە چەكتىن ئاشقان سىياسەتلەر بىلەن ئىغىر دەرىجىدە تولدۇرغىسز كۆڭۇلسۇزلىكلەرنى ئىلىپ كەلدى .  

  بۇ ئىشلاردىن ئىلگىرى خوتەن ،قەشقەر . ئاقسۇ ۋىلايەتلىرىدە دىھقانلار ئۈستىگە كۆتۇرۇپ قوپقۇسىز ئالۋاڭ-ياساڭ ۋە ھەر پەسىلدە بىر ئالمىشىپ تۇردىغان كەسىپ تۇر قۇرلۇشى سىياسىتى بىلەن دىھقانلارنىڭ بىلىنى ئىگىپ قويدى .


  ........يۇقارقى ئىشلار ئازغىنە ئىشلارنىڭ بىرسى خالاس دەقىيانۇس . مۇنداق مىساللارنى ئىلىپ كەلسەك سۆزلەر ئازلىق قىلىدۇ .

  مۇشۇ ۋاقىتلاردا يەرلىك ئامما ئىچىدە بۇ قىلمىشلارغا قارىتا غەزىپى چەكتىن ئاشقان كىشىلەر ھەر خىل قانۇنغا خىلاپ ھەركەتلەر بىلەن يەرلىك ھۆكۇمەت خادىملىرى بىلەن قارشىلاشتى ۋە ئائىلىسىنى ھەسىرەت-نادامەتتە قويۇپ تۇرمىدا مەھبۇسقا ئايلىنىپ كەتتى . لىكىن ھازىرمۇ جەمىيەتكە نەزەر سالسىڭىز بۇ ئىشلار ھازىرمۇ يوق ئەمەس .


   نۇرغۇن ئىشلارنى جەڭگە-جىدەل ئۇرۇشلار بىلەن ھەل قىلىش ئاقلانە چارە ئەمەس جەڭگە-جىدەل ئۇرۇش دىگەننى قارشلاشقۇچى بىلەن قارشىلىشقا زىددىيەت پەيدا قىلغۇچى تەشكىلات ياكى پارتىيە ئوتتۇۇسىدا ئىككى تەرەپ ئۆز ئارا قارشى تەرەپنىڭ  ئۆز ئارا مۇۋاپىق بولغان ئىقتىسادى ياكى مەنىۋى مەنپەت مىۋىسىنى كاپالەتكە ئىگە بولمىغاندا ياكى قانائەتلەندۇرمىگەندە ئاندىن ئىلىپ باردىغان زوراۋانلىق تۇسىنى ئالغان بىر پائالىيەتتۇر .

  ئۇرۇشنىڭ ئەڭ ئاساسلىق مەقسىىتى بولسا ، ئۇرۇش قىلغۇچى شەخىس ياكى تەشكىلات ۋە ياكى دۆلەت ئۆز مەقسىتىنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئۇچۇن ئىلىپ باردىغان بىر خىل پائالىيەتتۇر .

  ئۇرۇش ئىككى خىل بولۇپ بىرسى زىيان- زەخمەت  قىلىش تۇسىنى ئالغان ۋاستىسى قەبىھ بولغان ئۇرۇش . يەنە بىرسى  بولسا تەشكىللىنىشى تەرتىپلىك . باشتىن-ئاخىرى زوراۋانلىق شەكلىنى ئالمىغان ھالدا  ئاممىۋى جامائەت كۈچىدىن پايدىلىنىپ، قارشى تەرپكە  بىسىم ھاسىل قىلىپ ،قارشى تەرپىنى پاسسىپ ئورۇنغا چۇشۇرۇش ئارقىلق  قارشى تەرەپتىن ئۆزىنىڭ ھەق-ھوقۇقلىرىغامۇۋەپىق بولغان دائىردە ئىتىبار بىرىش سىياسەتلىرى بىلەن بەھرىلەندۇرش پىكىرىنى قوبۇل قىلىدۇرشتتىن ئىبارەت ئىككى تۇرگە ئايرىلىدۇ  .

  دىمەك ئۇرۇشنىڭ ئىككى خىل ئۇسۇلىنىڭ ئەڭ ئاخىرقى نىشانى ۋە مەقسىتى ھامان بىرلا . يەنى ئۆزىنىڭ ھەق-ھوقۇقلىرىنى مۇۋاپىق دائىردە يۈگۈزۇش ئەكىلنىكىگە ئىرىششتىن ئىباەرت .

  لىكىن بىزدە مۇنداق بىرلىككى كىلىش ياكى بۇ پائالىيەت بىلەن شۇغۇللىنىش ھوقۇقىمىز يوقلىقىنىمۇ ياخشى بىلىمەن .
  لىكىن مەن بىر نەرسىى تولىمۇ ياخشى بىلىمەن . بۇ ياخشى نەرسە دىگەندە دەل زىيالى .

    بىر زىيالى بىر يۇرتنىڭ نەچچە مىڭ پۇقراسدىن  مىڭ ئەۋزەلدۇر . 1000 پۇقرا ئەدەبىي-تىل سەنئىتى ئاجىزلىق سەۋەپتىن يۇقۇرى دەرىجىلىك ئورگانلارنىڭ دىققىتىنى ئۆزلىرىنىڭ ئىشىغا بۇرتالمىسا ،بىر زىيالى ئۆزىنىڭ ئۆتكۇر قەلىمى ئارقىلىق دىققىتىنى بۇرتالايدۇ .  
     زىيالى دىمەك ئەلنىڭ سەركسىى ئەلنىڭ بەخىت-سائادىتى ....ئۈچۈن ئۇرۇشنىڭ كۈچىدىنىمۇ ئارتۇق بولغان قەلەم كۈچى ئارقىلىق ئەلنىڭ يىغىسىنى ئەلنىڭ ئارزۇ-ئىستكەكلىرىنى يۇقىرى دەرىجىلك ھۆكۇمەت ئورگانلىرىغا ياكى پارتىيە تەشكىلاتلىرىنىڭ قۇلاقلىرىغا ئاڭلىتىش ئارقىلىق بۇ ئورگانلارنىڭ دىققىتىنى يەرلىك ئامما تەرەپكە بۇراپ ،يەرلىك ئاممىنىڭ ساداسىغا قۇلاق سىلىشقا ئۈندەش ئارقىلىق كاۋاپمۇ كۆيمەيدىغان زىخمۇ كۆيمەيدىغان زەخمە قىلىش ئۈچى يوق دۇمباق ساداسى ئارقىلىق جەمىيئەتنى تەشكىل قىلىدىغان ئامما بىلەن يۇقۇرى دەرىجىلىك ئورگانلار ئوتتۇرسىدا كۆۋرۇكلۇك رول ئويناپ جەمىيەتنى تىنىچ مۇقىم بولغان ياخشى مەزنىلگە يىتەكلەيدىغان ياخشى باشلامچىدۇر .

  مەن بۇ كۆز قاراشنى ئوتتۇرغا قويسام سىز بەلكىم . مۇنداق قىلغان زىيالىلار بارغۇ قىنى شۇلارنىڭ ئەمگىكى ئۇنۇم بەردىمۇ دىيشىڭىز ئىنقىتۇ . لىىكن مەن بۇ گەپكە پەقەت ئشەنمەيمەن .

  بىر ياكى ئىككى ۋە تۆت-بەش زىيالىلارنىڭ قەلەم كۈچى  ئانچە ئۇنۇم بەرمەيدۇ ۋە تەسىرىنى كۆرسىتەلمەيدۇ . يۈز ،مىڭ ،ئونمىڭ .................زىيالىلارنىڭ قەلىمىدىن تۆكۈلگەن يەرلىك ئاممىغا ۋاكالىتەن يىزىلغان كۈچلۈك قەلىب ساداسى يۇقىرى دەرجىلىك ئورۇنلارغا قاردەك ئاقسىچۇ ؟ بۇ چاغدا سىزچە ئۇنىمى قانچىلىك بولار ؟
سىزچە دىيارىمزىدا قانچىلىك زىيالى باردۇر ؟ خوتەن ، ئاقسۇ ، كورلا ، ئۈرۈمچى . قارماي ،كۈيتۇن ، غۇلجا .......بۇ ئىسملار ۋىلايەت ياكى ئىچىۋىتىلگەن شەھەر دەپ قويمىز ئاتالغۇدا ھەر بىر شەھەر ،رايۇن، ناھىيە . يىزىدا ياشاۋاتقان زىيالىىلار توپى قانچىلىك ؟
   ھەممىز توردا ،مۇنبەردە......ئۇيغۇر ،مىللىتىم دەپ نەپەس ئالىمىز .بىرەسى مىللىتىمىز ئىچىدە مىللىتىمىزنىڭ ئازىراقلا سەلبى گىپىنى قىلىپ قويسا مەيدىمزگە مۇشلاپ يەتمىش پۇشتىغىچە تىللاپ رەسۋا قىلىۋاتىمىز .


ئۇيغۇر جەمىيتىنى كىملەر تەشكىل قىلىدۇ ؟  ئۇيغۇر  جەمىيئىتىنى ئۇيغۇر دىيارىدىكى ھۇنەرۋەن-كاسىپلار . دىھقانلار ، ئوقۇتقۇچى . دوختۇر ، ئىشچى ..........قاتارلىق ھەر ساھە ھەر كەسىپتىكى مەن ئۇيغۇر دەپ ياشاۋاتقان ھەر جان ئىگىسسى تەشكىل قىلىدىغۇ دەيمەن .

  زىيالىلار تىخمۇ شۇنداق . ئۇلار ئۆزلىرىنى بىزلەر ئۇيغۇر مىللتنىڭ سەركىسى ،باشلامچىسى . پارلاق يولغا يىتەكلىگۈچىللىرى دەپ بىلىدۇ . بىراق دىيارىمىز مۇسۇلمانلىرىنىڭ  دىننى ئىتقاتى دەخلى تەرۇزغا ئۇچۇرسا . زىيالىلار كۆز يۇمۇپ تۇردۇ  .شۇ مۇسۇلمانلار  ئۇيغۇر ئەمەسمۇ  ؟ دىھقانلارنىڭ جانىقان مەنپەتى دەخلى-تەرۇزغا ئۇچۇرسا كۆز يۇمۇپ تۇردۇ  .شۇ دىھقانلار ئۇيغۇر ئەمەسمۇ ؟


مۇشۇ ۋاقىتتا زىيالىلار نىمە ئىش قىلدى ؟

بۇ سۇئالنى قويسام سىز بارلىق زىيالىلار سىز ئىيىتقاندەك مۇنچە پاسسىپ بولۇپ كەتمىگەندۇ . يەنە كۆپ سانلىق  ياخشى مىللەت سۆيەر زىيالىلار جەمىيەتتە ئۆز رولىنى قارى قىلدۇرۋاتىدۇ دىيشىڭىز مۇقەررەر .

مەن ھەقىقەتەن مىللەت سۆيەر زىيالىلارنى يوق دىمەيمەن . قىلمىدى ئەمەس قىلدى .يازمىدى ئەمەس يازى .سۆزلىمىدى ئەمەس سۆزلىدى . بىراق ئۇنىمى بولمىدى .

نىمە ئۇچۇن ئۇنىمى بولمدى ؟
يۇقىرى دەرىجىلك ئورگانلار زىيالىلارنىڭ ساداسىنى  ئاڭلىمىدىمۇ ياكى زىيالىلار ئاڭلىتالمىدىمۇ ؟  
مەنچە زىيالىلار ئاڭلىتالمىدى .

  نىمە ئۇچۇن ئاڭلىتالمدى ؟ ئاڭلىمىغانلىقى ئۈچۈن ئاڭلىتالمدى دەسەك توغرا بولارمۇ ؟ -ئەلۋەتتە توغرا بولمايدۇ .
بۇ يەردە ئاساسلىق سەۋەپ نەدە ؟

دەل زىيالىلاردا . زىيالىلار ئىشنىڭ قىلىپىغا كىرىۋالدى .ئۆزلىرىگە نىمنىڭ ياخشى نىمىنىڭ يامان ئىكەنلىگىنى ياخشى بىلىدۇ . ئاممىنىڭ ساداسىنى نەدە سۆزلەشنى ،نەدە يايما قىلشنى ، نەدە يىزىشنى ئۈگنىۋالدى .

    ۋىچىركىلاردا ئولتۇردىغانسىز دقىيانۇس . ئىلى دەرياسى بويدىكى ئارامگاھلاردا ئۆزىنى مىللەتنىڭ سەركىللىرى يۇلتۇزلىرى دەپ ئاتىلۋالغان ئەدىپلەر ئولتۇرشىنى كۆرگەنسىز دەقىيانۇس ....ئۈرۈمچىىنىڭ ھەر قايسى چاي ئۆتكۈزۈش سورۇنللىردىچۇ دەقىيانۇس مەنچە قاتنىشىپ باقتىڭزغۇ دەيمەن . بۇلار ئولتۇرغان،قاتناشقان سورۇندا بۇلارنىڭ قىلىۋاتقان پاراڭلارنىڭ ۋەزنى ،ئېسىللىقى ، پاھاھەتلىگى .....بىزلەرنىڭ قەلبىمىزنى تىتىرتىدۇ ....سورۇندىكى سانسىز مەنلەر ئالىقىش چاۋاك ياڭرىتىدۇ .
  ماۋۇ ئىچكىردىمۇ ساماندا سەككىز مۇنداق سورۇن . ............بەك ئىلھاملىرى تۇتۇپ كەتسە ھۆكۇمەت ئىتىبارغا ئالمايدىغان شىنجاڭ ياشلىرى ژورناللىرىغا . تەرمىلەر ژورنىلىغا . نۇپۇس گېزىتىدە ئېلان قىلىپ بولدى قىلدى .سىز ئويلاپ بىقىڭ بۇ مەتبۇئات يۈزىنىڭ قانچىلىك ئۇنىمى بولماقچىدى .
    بۇ يەردە گەپنى زىيادە ئوچۇق ئىچىپ يۈرمەي سىز بىر ئەقىل ئىگىسى  دەقىيانۇس . سىز ئىنكاسىڭزىدا زىيالىلارغا بىر مۇچنە سۇئاللارنى قويۇپ زىيالىلارنى سوراقلاپ كىتىپسىز دىگەن سۆزىڭىزنىڭ ۋەزنى ماڭا تولىمۇ ئاچچىق بىلىندى . باشقىلارغا قانداقكىن دەقىيانۇس بۇرادەر . مۇنبەردە ھەر قانداق بىر ماقالىنىڭ سۈپىتىدىن ، پەش-چېكىتلىرىگە قارىغاندا  شۇ ماقالىنىڭ ۋەزنىنى ،قۇرۇلمىسنى ،نەزەردە تۇتقان يۆلىنىشىگە  بەكراق ئىتىبار بىرىمەن . كۆپ تىمىنى كۆرمەيمەن .كۆرگەن تىمىنى ۋە شۇ تىمىغا چۈشكەن ئىنكاسلارنى كۆڭۇل قويۇپ ئوقۇپ چىقىمەن . بىز بۇ يەردە زىيالىلار چۈشەنچىسسىدە مۇنازىرە قىلۋاتمايمىز بەلىكى زىيالىلارنىڭ رولى ھەققىدە مۇنازىرە ئىلىپ بىرىۋاتىمىز  ئەگەر بۇ بۇ مەسىلدىن ئۆزىمىزنى قاچۇردىكەنمىز ، زىيالى مەسىلىسدە تولۇق چۈشەنچىگە ئىگە بولالمايمىز دەقىيانۇس بۇرادەر!
     ئۇلارنىڭ سۇپىتىنى ، يارشىملىق كىيىملىرىنى تېلىۋۇزۇرلاردا . ژورناللارنىڭ مۇقاۋىسىسا كۆرسەك  بولىدۇ .
بەزى پاراڭلرىدا تىخى سۆزلىرىنىڭ ئارىسىغا ئاللاھ دىگەن تاتلىق ئاتالغۇلارنى قىستۇرپ قويۇشنى ئۇنتۇشمايدۇ بۇنىڭدىكى مەقسەت ئىنىقلا كۆپ سانلىق ئىتقاتچى ئامما بۇ كۆرنۇشنى كۆرسە ياكى ئاڭلىسا تەبىيئىلا شۇ زىيالىغا نىسپەتەن نىسپەتەن زىيادە ھۆرمىتى قوزغىلىدۇ . بۇلاردىن   نەدە ئوقۇغان دىسىڭىز ئەنگىليە ،ئامېرىكا ، ياپۇنيەنىڭ.......گىپىنى قىلىپ چۈشىدۇ .  قولىدن ئىش كەلمەيدۇ دارۋىڭى تولا . بۇلارنىڭ قولىدىن  ئەدەبىي ژانىرلاردا ئوبروزچى نامى بىلەن بىر-بىرىنىڭ ئەسسەرلىرى ئۈستىن ئوبروز يېزىپ ئۆزلىرىنىڭ  ماھىر قەلەمكەش ، تەپەككۇرغا باي ئىسدىدات ئېگىسى ئىكەنلىگىنى كۆرسۇتۇش  ۋە مىللى قەھرىمانلىرىمزدىن سېيىت نوچى ، تۆمۇر خەلىپە ، ئەخمەتجان قاسىم .............. قاتارلىق مىللەت قەھرىمانلىرىنىڭ ئۈستىن ئوچۇق سوت ئىچىشقا .بۇلارنى غاجاشقا ،  ئۆتكۈزگەن تارىخى خاتالىقىنى چۇۋۇشقا كىلىدۇ .
ئۇلارغا بۇ قىلمىشڭلار بىر ئاز ياخشى بولماي قالدىمۇ قانداق دەپ سورلسا ، بۇلارنىڭ جاۋابى تولىمۇ ئاممىباب ۋە تولىمۇ قايلى قىلارلىق..........دىگىنىڭز توغرا .بىراق بىز بۇلارنىڭ تارىخى خاتالىقلىرىنى قزىىپ چىقىرىشتىكى مەقسىتىمىز ئۇلارنىڭ خاتالىقىدىن ساۋاق ئىلىپ ئۆزىمىزگە تەجىربە توپلاشتىن ئىبارەت دەپ جاۋاپ بىرىدۇ .  

    بۇرۇن  ئەللنىڭ كۆزى ئەللىك دەپ قوياتتۇق،ھازىر ئەلنىڭ كۆزىنى مۇشۇ بىر قىسىم زىيالىلار قان چىقارماي ،ئاغىرتماي قۇيۋاتىدۇ . ھازىر زىيالى بولماق .يۈز تاپماق تولىمۇ ئاسان بولۇپ كەتتى ، ئازىراق بىر نىمىنى بىلىۋىلىپ چېكىت-پەشلىرىنى ئازىراق قاملاشتۇرۇپ بىر تۇتام پۇل بىلەن نەشىرياتقا بەرسە ياكى بىر توپ ساددا ئاممىنىڭ ئارىسىدا غەرىپنىڭ تەرەقىياتى ھەققىدە ۋە ياكى شۇ رايۇنغا نىسپەتەن يىڭىلىق ھىساپلانغان بىرەر مەسىلە ئۈستتىدە ئازراقلا پاراڭ قىلىپ بەرسە بىردەمدە  يۈزى چىقىدۇ .


  زىيالىلار ئوبرۇز يازسۇن ،سۆزلىسۇن نىمە قىلسا قىلسۇن لىكن ئۆزىنىڭ شەرەپلىك بۇرچىنى ئۇنتۇپ قالمىغان ئاساستا يازسۇن . سۆزلىسۇن ،بىراق  قۇلاق يوپۇرۋىلىشنى كەسىپ قىلۋالمىسۇن .

قايسى بىر ۋاقىتتا مۇشۇ مۇنبەردە ئالىمجان ئاكا ساقىلىڭىزغا رەھمەت دەپ بىر يازما پەيدا بولدى . مانا مەنچە مۇشۇ يازمىنىڭ ئاپتۇرى . جەنۇبى شىنجاڭدىكى ئىتقاتچى ئاممىنىڭ ئىتقات ئەركىلنىگى دەخلى-تەزۇرزغا ئۇچۇراۋاتقان كەسكىن بىر ۋاقىتتا . كۆكرەك كىرىپ ئوتتۇرغا چىقىپ كەڭ ئىتقاتچى ئاممىنىڭ يۈرەك ساداسىنى ئۆزىنىڭ ئۆتكۈر قەلىمى بىلەن تور دۇنياسىدىكى ئوقۇرمەنلەرگە دۆلەتنىڭ ئالاقىدار سىياسىەتلىرىگە زىتلاشتۇرماي ئىپادىلەپ چىققان مىلللەت سۆيەر زىيالىلارنىڭ بىرسى دىيىشكە بولىدۇ .
    ماۋۇ يىقىندا ئىسمى نىمە ئىدى مۇنبەرداشنىڭ ؟ مۇنبەردىكى  ئىسمى بوز قىرمۇ شۇنداق ئىسىمدە قاپتۇ . ئۇ مۇنبەرداشنىڭ مۇشۇ مۇنبەرگە  جەمىيەتشۇناس ئىسمى نىمە بولغىيدى بۇ خەنزۇ يولداشنىڭمۇ ئىسمى ئىىسمدە قالماپتۇ .شۇ خەنزۇ يولداشنىڭ بىز ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ دىننى ئىتقات ئەركىنلىگىدە يەرلىك ئورۇنلار تەرىپىدىن ئىغىر بولغان چەكلەش سىياسىتىى ئاستىدا قالغان تۇرمۇشلىرىمىز ھەققىدە يازغان بىر ماقالىسنى  تەرجىمە قىلىپ يوللىغان . سىز دەپ بىقىڭچۇ دەقىيانۇس بۇرادەر ؟ . ئۆزلىرىنى زىيالى دەپ ئويلايدىغانلارنى سىلەر مۇسۇلمان ئەمەس دەپ باقايلىچۇ قىنى ، ئاغزىدىن نىمە سۆزلەر چىقار ؟
  بىراق  شۇ ئۆزلىرىنى مۇسۇلمان  شەكسىز مۇسۇلمان دەپ ئاتاۋاتقان ئۇيغۇر زىيالىرىمىز ئۆزىنىڭ دىننى ئىتقات ئەركىلىگى دەخلى-تەرۇزغا ئۇچۇراۋاتقان مۇشۇ ئاي مۇشۇ كۈنلەردە قولىغا  دىننى ئىتقادى يوق شۇ خەنزۇ  يولداشتەك قەلەم تەۋىرتەلىدىمۇ ؟

   
    مەن ئويلايمەن ئەگەر مۇشۇ زىيالىغا ئوخشاش ئون ،يۈز ،مىڭ ،ئونمىڭ زىيالى ئۆز مىللىتىنىڭ بىشىغا كەلگەن كۆڭۇلسۈزلۇكلەر توغورسىدا  پىكىر يىزىپ ئاپتۇنۇم رايۇنغا ۋە مەركىزى كومىتىقا بىر قىتىم ،ئون قىتىم ،يۈز قىتىم يوللاۋەرسە نەتىجىسى قانداق بولار ؟ مۇشۇلارنى مەركەز سىللەر جۇڭگۇدىن ئىبارەت بۇ كەڭ زىمىندىكى  ئاز سانلىق مىللەتلەر بىلەن يۇقۇرى دەرىجىلىك پارتىيە تەشكىلاتلىرى ئوتترۇرسىدا كۆۋرۇكلۇك رول ئويناپ . جۇڭخۇۋا مىللەتلىرىنىڭ تىنىچ ئىتىپاق بىللە تەرەقى قىلىش مۇساپىسىگە زور ھەسسە قوشۇپ ئىغىر خاتالىق سادىر قىلدىڭلار دەپ .قاتار تىزلىپ تۇرڭلار دەپ گۈم ! قىلىپ ئىتىۋىتەمدۇ ياكى قوللامدۇ ؟

  بۇلاردىن نۇرغۇن سۇئاللارنى سورغۇم بار بىراق كىسىپ ئىيتىمەن بۇلارنىڭ بۇ سۇئاللارغا خەلىقنىڭ كۆزنى بويىغۇدەك تولىمۇ يىقىملىق تىل سەنئىتىدىن پايدىلىنىپ بىلەن ياخشى جاۋاپ بىلەن  قىيىن ئۆتكەلدىن ئۆتۇپ كىتىشىگە ئىشەنچىم كامىل.  

ئىنكاسنىڭ مەكىزى ئددىيسى چۇۋالچاق ۋە تولىمۇ يۈزەكى بولۇپ قالدى .لىكىن دەقىيانۇس بۇرادەر سىز بىر ئەقىل ئىگىسى بولۇش سۈپىتىڭىز بىلەن يۇقارقىلاردىن خىلى بىر نەرسىلەرنى چۈشىنۋىلىشىڭىز مۈمكىن دەپ قارايمەن .



بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   uzumtal تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-1 11:31 AM  


مەن ئۇيغۇرلارنىڭ خاقانىمەن-«ئو

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 47896
يازما سانى: 446
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8058
تۆھپە نۇمۇرى: 597
توردا: 4177 سائەت
تىزىم: 2011-7-15
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 10:28:13 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
زىيالىلار بۇرۇتىغا ، دوپپىسغا ئىگە بولالىسا ، ئاندىن زىيالى دەيمەن، بولمىسا جانباقتى دەپ تۇراي .

مەن سىلەرگە بولدۇم خاقان،
ئېلىڭلار يا بىلەن قالقان.
تامغا بولسۇن بىزگە بۇيان،
كۆك بۆرە بولسۇن ئۇران.

يەزر=ئۇيۇش=ئۇيغۇر!

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36940
يازما سانى: 498
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3726
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 640 سائەت
تىزىم: 2011-4-8
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 11:42:23 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ماقالىدا ئازراق tnt پۇراق كۈچلۈك ،   يەنى  ئۆزباش بىلەن گۈلەن ئوتتۇرسىدىكى ماجرانىڭ ئاندا مۇندا قالدۇقلىرى.........بۇنى بۇ يازمىنى ئۇقىغان ھەم شۇ ماجرادىن خەۋىرى بارلار بىر قاراپ بىلەلەيدۇ ......شۇڭا بۇ يازىمىنى مەلۈم مەقسەتتە  قاتتىق ئىزدىنىپ يازدى دىيىش مۈمكىن...

بەزى كۆز قاراشلارنىڭ تەھلىلى كۈچلۈك ئىكەن ، يەنە بەزى كۆزقاراشلىرى مەخسۇس گۈلەننى سېسىتىش مەقسەت قىلىنغان .....

گۈلەننىڭ يازغان يازمىلىرىنىڭ تۈرى نىمە بۇلىشىدىن قەتتى نەزەر، ئۇيغۇرغا ئېلىپ كەلگەن ئىجابى تەسىرىگە كۆز يۇمۇشقا بولمايدۇ ، بىز مۈشۈك ئەمەس .....

شۇڭا گۈلەننىڭ تۆھپىسىنى ئىىنكار قىلىدىغان   بۇنداق ماقالە پوۋسىت رومان روبائى لارنى يىزىپ ئولتۇرۇشنىڭ ھاجىتى يوق ....

قۇسۇر چىقىراي دىسە ھەرقانداق بىر توغرا ئىشتىن تام تۈۋىدىن ھۇشۇر تاز قوپكاندەك بىردەمدىلا قۇسۇر تېپىش مۈمكىن ، قايسى نۇقتىدا تۇرۇپ تەھلىل قىلىش مەسلىسى بۇ دىگەن ....



كۆكلەي دىسەڭ ئۇيغۇرۇم ،سۇ بۇلايمۇ يىلتىزىڭ ؟!

يەزر=ئۇيۇش=ئۇيغۇر!

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36940
يازما سانى: 498
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3726
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 640 سائەت
تىزىم: 2011-4-8
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 11:46:17 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يەنە بىرسى ، زىيالىلار  نىمە يېزىۋاتىدۇ ؟  دەپ باشلاپتىكەن ....گۈلەننىڭ يازمىلىرى ئۈزىنىڭ كۆز قارشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ ، ھەرگىز پۈتۈن ئۇيغۇر زىيالىسىنىڭكىگە ئەمەس ....

  يا بولمىسا بىراقلا «گۈلەن نىمە يېزىۋاتىدۇ؟» دەپلا  ماۋزۇ قويماي ......


كۆكلەي دىسەڭ ئۇيغۇرۇم ،سۇ بۇلايمۇ يىلتىزىڭ ؟!

Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85
يازما سانى: 313
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 5857
تۆھپە نۇمۇرى: 349
توردا: 455 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 03:53:24 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
uzumtal يوللىغان ۋاقتى  2012-9-1 09:32 AM
بۇ ھەقتە سۆز ئىچىپ كەلسەك خىلى مەسىللەرنى سۆزلەشك ...

سىز يەنىلا زىيالىي ئۇقۇمىنى قالايمىقان قوللىنۋاتىسىز، ئەلۋەتتە بىز بۇ يەردە زىيالى دىگەن نىمە دىگەننى مۇنازىرە قىلغىنىمىز يوق. ئەمما زىيالى ئۇقۇمى قالايمىقانلاشتۇرۋىتىلگەندە ئەسلى مۇنازىرىمۇ دەل جايىدا يەتمەيدۇ. ھەرۋەقە سىز دىگەن ئىشلار يۈز بەردى ھەم داۋاملىشۋاتىدۇ. ئەمما بۇنىڭ مەسئولىيتى نىمە ئۈچۈن سىز دەۋاتقان« قەلىمى ئۈتكۈر» زىيالىيلارغا ئارتىلىشى كېرەك؟ بۇ زىيالىيلار مەدەنىيەت زور ئىنقىلابىدا قاتتىق يەكلەنگەن، چەكلەنگەن ئىدى. ئەمما كىيىنچە بۇنىڭ خاتالىقى ئايدىڭلاشتى. يۇقارقى سىز دىگەن ئىشلار ئۇ قولىدا ھۇقۇق يوق «زىيالىي»لارنىڭ قولىدىن كىلىدىغان ئىشلار ئەمەس، بەلكى بۇ ئىشلارغا يۇقىرىدىن تۆۋەنگە يىتەكچىلىك قىلۋاتقان سېستىمىنىڭ ئىشى.« ئېشەككە يەتمىسە ئۇر تۇقۇمنى» دەپ قۇمۇل جىگدە بۇلاقلىق ئابدۇرېھىم ئابلەتخاننىڭ «ئۇيغۇرلار ۋە سېسىق تۇققۇزىنچى» ناملىق يازمىسىدىن كىيىن ئۆز زىيالىيلارنى ئەدەبلەش ئەۋىج ئالدى.( بىز دەۋاتقان زىيالى ھەقىقى مەنىسدىكى زىيالىغا ئۇستىمۇ ئۇسىت چۈشتىمۇ يوق بۇنى ئېنىق بىر نەرسە دىيەلمەيمەن.)
زىيالى دىگەندىن باشقا يەنە مىللەت سەرخىللىرى دەيدىغان بىر ئۇقۇم بار. خۇددى دۆلەت كادىرى بىلەن دۆلەت مەمۇرىنىڭ پەرقى بولغاندەك بۇ ئىككىسى ئارسىدىمۇ پەرق بار. زىيالى دىگەن مەلۇم دەرىجىدە مەدەنىيەت بىلىملىرىنى ئۆگەنگەنلەرگە قارىتىلغان غەيرى رەسمى نام بولسا مىللەت سەرخىلى مىللەتكە نىسپەتەن مەلۇم تەسىر كۈچكە ئىگە شەخىسلەرنى كۆرسىتىدۇ. مېنىڭچە سىز يۇقاردا تىلغا ئالغان مەسىللەردە ئۈمىد كۈتۈشكە تۇغرا كەلسە دەل مىللەت سەرخللىرىدىن ئۈمىد كۈتۈش كېرەك. زىيالىيلاردىن ئۇلارغا لايىق بولمىغان ئۈمىدنى كۈتۈپ ۋە بۇ سەۋەب زۇرۇقۇپ، ئەمەلگە ئاشمىسا ئۇلاردىن يامانلاپ، تىللاپ يۈرسەك بولمايدۇ.
ئاخىرىدا دەيدىغىنىم زىيالىيلاردىن، يامانلاش تىللاش ئارقىلىق بۇ ئىشلارنى ھەل قىلغىلى بولمايدۇ.

سەن ۋەتەن، مىللەت دىسەڭ، تارىختا نامىڭ قالغۇسى،
بول جەسور، ئالىي نىشان ،كۆلچەك بۇلاققا قانمىغىل!

http://www.huxdil.com

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39495
يازما سانى: 198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2041
تۆھپە نۇمۇرى: 91
توردا: 127 سائەت
تىزىم: 2011-5-3
ئاخىرقى: 2012-9-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-1 05:39:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كۆزىتىشمچە زىيالىيلار توپىدىكى  يازارمەنلىك كەسپى بىلەن شۇغۇللىنىدىغانلارنىڭ ئارىسىدىكى بىر قىسىم شەخسي ئاداۋەتنى مىللەتكە،دىنغا چېتىپ ئۇزۇندىن -ئۇزۇنغا سوزۇلغان  سەپسەتىلەرنى  يېزىپ چىقىدىغانلارنى ھېسابقا ئالمىغاندا زىيالىيلىرىمىزنىڭ كۆپ قىسىمى ھەرھالدا ھەر قايسى ساھەلەردە ئۆزى قادىر بولالىغۇدەك ھالەتتە رولىنى جارى قىلدۇرۋاتىدۇ  .بۇ تېما كىشىگە ئاپتور   گۈلەننىڭ بىر نەچچە ئەسەرلىرىدىكى ئۆز ئالدىغا تۇتامغا چىقىدۇ دەپ قارىغان «خاتالىق»لارنى نەقىل قىلىپ زىيالىيلار مەسىلىسىنى سۆزلىگەن قىياپەتتە گۈلەنگە نەشتەر تىقماقچى بولغاندەك خۇپىيانە مەقسەت باردەك تۇيغۇ بېرىپ تۇرۋاتىدۇ  ،  يازغۇچىنىڭ گۈلەننىڭ ئەسەرلىردىكى ئىچكى يوشۇرۇن مەنانا،ئاساسىي مەقسەتكە قەستەن كۆز يۇمۇپ  تاشقى قۇرۇلمىغا بەكرەك ئەھمىيەت بېرىشى ،گۈلەننىڭ ئەمەلىيتىنى تىلغا ئالماسلىقى مەلۇم مۇنبەردىكى  گۈلەننى «تەنقىد »قىلماقچى بولغان بىر زىيالىينى ئېسمىگە سېلىۋاتىدۇ ،ئۇ زىيالىي ئاخىرىدا كۆپچىلىكىنىڭ غەزەپ نەپرىتىگە قالغان ئىدى، ئەلنىڭ كۆزى ئەللىك ئەمەسمۇ ،  ،گۈلەن بىزگە نېمىلەرنى قىلىپ بەردى دېگەن سوئالغا جاۋاب:  گۈلەن ئۆزىنىڭ ئېسل يازمىلىرى ئارقىلىق دېيشىكە قۇربى يېتىدىغان ئەڭ يۇقىرى چەكتە بىزگە گۇڭگا بولىۋاتقان نۇرغۇن مەسىلىلەرگە جاۋاب تېپىش يولى كۆرسىتىپ بەردى،بۇ پىكىر يولىنى ھېس قىلىش قىلالماسلىق  ئوقىغۇچىنىڭ ئۆزىگە باغلىق  ،ئامىرىكىدىكى ئەۋزەل مۇھىتنى تاشلاپ ئانا يۇرتى قەشقەرگە قايتتى، تېلىۋوزۇر زىيارەتلىرىدە ئىكران چىراقلىرى ،خۇشامەت كۈلكىرى ئالدىدا ئۆز مەيدانىدىن قايمىدى،گۈلەن بىز قارا كۆزلەر ئۈچۈن كۆيدى !
زىيالىيلار مەسىلىسىدە زىيالىيلارنى ئۇنداق قىلمىدى بۇنداق قىلىمىدى دەپ ئاغرىنغاندىن كۆرە  ئاۋۋال ئۆزىمىزدىن سوراپ كۆرەيلى شۇلارغا قويغان تەلەپنى بىز ئۆزىمىگە قويالىدۇقمۇ ؟ئىنسان يۈرىكى گۆشتىن يارالغان ،ھەر بىر ئىنساندا قورقۇش ،قېرىنداشلىرىنى ، ھاياتنى سۆيۈشتەك تەبىئي خۇسۇسىيەت بولىدۇ . ھازىرقى ۋەزىيەتنى زىيالىيلاردىن كۆرۈش تىكەننىڭ كىرگەن يېرىنى تاپالمىغانغا ئوخشاش بىر ئىش، بۇ مەنتىقە بويىچە پىكىر قىلساق ئوخشاش يېزا ۋەزىيتىنى  زىيالىيلارغا قارىغاندا دېھقانلار بەكرەك چۈشىنىدۇ،يەرلىك ئەمەلدارلارنىڭ دۆلەت قانۇنلىرىغا خىلاپ بىۋاستە زۇلۇمىغا ئۇچراۋاتقانمۇ شۇلار شۇلارنى بىرلىشىپ قارشى تۇرۇپ مۇناسۋەتلىك ئورگانلارنىڭ يەرلىكىتىكى چېكىدىن ئاشقان قىلىقىلىرىغا دىققىنتى ئاغدۇرۇشقا كۈچىمىدى    ، سودا-سېتقچىلارنى شەھەر باشقۇرۇشقا قارشى بىرلىكتە ئاتلانمىدى،ھۈنەرۋەن-كاسپىلارنىڭ باجگىرلارغا قارشى تۇرمىدى دېگەندەك "يۇمشاقباش"لىققا چېتىلىدىغان بىر تالاي مەسىلىلەرنى سۆزلىسەك بولىدۇ ،سۆزلىمەيمىز نېمىشقىلىق ئۆزىمىزگە ئايان ،ئۇزۇن گەپنىڭ قىسىقىسى زىيالىيلاردىن ئاغرىنىشنىڭ ئورنىغا ھەربىر كىشى ئۆز چامىسىنىڭ يېتىشچە گۈلەن ئەپەندىنىڭ سۆزى بويىچە ئېتيقاندا جەننىتىنى قۇرۇش ئۈچۈن كۈرەش قىلسا مانا بۇ ئەڭ ئېسلى .
تېمىدا قۇرۇق گەپنىڭ جىقلىقىدىن كۆز يۈگۈرتۈپ دېگۈدەك ئۆتۈپ كەتكەن ئىدىم ،ئاخىرىدا گۈلەن ئەپەندىنىڭ ئۇزۇندىن ئۇزۇن يېزىلغان بۇ تېمىغا بەرگەن قىسقا ،ئىخچاملىق جاۋابىدىن سۆز سەنئىتىدە مېغىزلىق ،قىسقا سۆزلەشنىڭ قايىل قىلىش كۈچىنى يەنە بىر قېتم ھېس قىلىپ ئالدىم.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   红叶子 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-1 05:55 PM  


قولۇڭدىن كەلسە ياغ چاينا بايقۇش

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 35372
يازما سانى: 83
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3469
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1273 سائەت
تىزىم: 2011-3-27
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-2 12:38:58 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
‹زىيالىلىرىمىز نىمە يېزىۋاتىدۇ›نىڭ ئاپتورى، بەزى تورداشلار كۆرسىتىپ ئۆتكەندەك، گۈلەن ئەپەندىنىڭ يازمىلىرىدىن نەقىل ئېلىپ چالا ياكى تېيىز تەپەككۈر قىلىشنى ئەيىپلەشتە خېلى كۈچەپتۇ.
(1) ئاپتورنىڭ ئىزدىنىشلىرىگە ئۇتۇق تىلەيمەن، توختاۋسىز ئىزدنىشلىرىنىڭ تېخىمۇ ئۇتۇقلۇق بولۇشىغا ئۈمىتۋارمەن.
(2) يېتىلىۋاتقان، ياش زىيالىلىرىمىزدىكى مەن-مەنچىلىك، بىلەرمەنلىك ئىللىتىنىڭ كەڭ قورساقلىق ، كەمتەرلىككە ئورۇن بىرىشى قىيىن ئوخشايدۇ.
(3) مەيلى كىم بولۇڭلار،  كەم-كۈتىسىز تولۇق ۋە مۇكەممەل يازما يوللايمەن، دەپ ئاۋارە بولۇشماڭلار. ئوخشاشلا ، ھەرقانداق يازمىغا كەم-كۈتىسىز تولۇق ۋە مۇكەممەل بولسۇن، دەپ تەلەپمۇ قويماڭلار ( ھەقىقەتنىڭ مۇتلەقلىقى ۋە نىسپىيلىكى بولىدۇ).
(4) توردا ماقالا ياكى يازما ئېلان قىلىۋاتقان ئوت يۈرەك، سېخى ئاپتورلارنىڭ ھەممىسىگە چوڭقۇر ھۆرمىتىم بار.

تەمكىنلىك، ئاقىلانىلىق ئاستا-ئاستا يېتىلىدۇ.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش