مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: cctv520

ئۇيغۇر ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق مائارىپ نازارىتى ئۈستىدىن ئەرز   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 38489
يازما سانى: 0
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 0 سائەت
تىزىم: 2015-4-4
ئاخىرقى: 2015-4-4
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 05:10:57 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوللايمەن!!!ئېيىتقانلىرىڭىز ناھايتى توغرا!!!
مىنىڭچە باشقا دەرىسلەرنى ئانا تىلدا ئۆتۈپ ، خەنزۇتىلنى كۈندا بىرەر-ئىككى سائەتتىن ئۆتسە ياخشى بولاتتى،يەسلىلەرنى ئانا تىللىق قىلسا،مىللى مەدەنىيەت ئۇسلۇبىمىز بۇيىچە بىزەپ،‹‹سادىر پالىۋان›› قوشاقلىرىنى ،‹‹چىن تۆمۈر››نىڭ ھىكايىسىنى ،‹‹كىچىك بالا ئەمەسمەن››......دىگەن ناخشىلارنى ئۆگەتسە،مەخمۇت،يۈسۈپ ......بوۋىللىرىمىزنىڭ ئىش-ئىزلىرىنى،مىللى ئەنئەنىللىرىمىزنى،ئۆرىپ-ئادەتلىرىمىزنى سەبىيلىرىمىزگە سۆزلەپ بەرسەنىمىدىگەن ياخشى بولاتتى!!!!
ئىشقا ئورۇنلاشتۇرۇشتا تىل چەكلىمىسىنى قويمىسا،قويسىمۇ سەل تۆۋەنرەك قويسا جەمئيەت ئىناق،موقىم،ئاۋامنىڭ كۆڭلى خاتىرجەم بولاتتى.
خەنزۇتىلى بىلمىسىڭىز خىزمەت يوق دىگەندىكىن  شۇ ئاتا -ئانىلارغىمۇ ئامال يوق  خەنزۇچە ئوقۇتىدىغان گەپ شۇ!!!!




ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 30765
يازما سانى: 160
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4544
تۆھپە نۇمۇرى: 338
توردا: 69 سائەت
تىزىم: 2011-2-17
ئاخىرقى: 2013-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 05:32:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
200%  قوللايمەن ،،راسلام.!!!!!!!!!!غەيرەت قىلايلى!!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 30765
يازما سانى: 160
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4544
تۆھپە نۇمۇرى: 338
توردا: 69 سائەت
تىزىم: 2011-2-17
ئاخىرقى: 2013-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 06:01:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كەچۈرۈڭلار مۇنبەردىكى ئىسمىمنى ئۆزگەرتسەم بولاتتى.....باشقۇرغۇچىلار سىلەر بامۇ يا......ئەزالىرىڭلار بىلەن چاتىقىڭلار بولمىسا سىلەرمۇ ۋەيران بولىسىلەر جۇمۇ!!

تاشپاقا مۇنبىرى

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8592
يازما سانى: 446
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9676
تۆھپە نۇمۇرى: 392
توردا: 2691 سائەت
تىزىم: 2010-8-31
ئاخىرقى: 2015-1-14
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 06:40:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ مەسىلىگە كەلگەن دە  دوستۇم ناھايىتى ياخشى تىما يېزىپ سىز ئۆزى جانلىق چىقىپتۇ ھەرقانداق ئادەم ئوقۇسا قايىل قىلغۇدەك بولۇپتۇ...مۇشۇنچىلىك ئىشقا جاپتۇغان بولسىڭىز ئاپرىن مەن شۇنداق قوللايمەن...
ئەمەلىىيەتتە بىزنىڭ نۇر بەكىرى رەئىسمۇ مائارىپ نازارىتىدىن چىقىپتىكەن...
سىز ئەرىز قىلىپ سىناپ بېقىڭ... ئۇتۇقلۇق بولۇشىنى تىلەيمەن....
مىنىڭ قارىشىمچە مائارىپ سېستىمىسى بۇ بىر چوڭ قوشۇن ھېساپلىنىدۇ... بۇ سېستىما جامائەت خەۋىپسىلىك سېستىمىسىدىمۇ مۇكەممەلدۇر....
توۋەندىن يۇقۇرغۇچە ئوخشاش ئوتتا قوپسا ياتسا بىر قانقېرىنداشلاردۇر....
مەن بىر قېتىم  ئورۇنۇپ باققان.. لىكىن بۇ سېستىماغا ئەمەس... كېيىنكى سېستىماغا  ئۆز رايۇنۇمدىكى تۆۋەندىن يۇقۇرغىچە  ھەممىگە باردىم... بارسام نىمە ئۇۋۇ  بىر باشقا يەنە بىرسى باشقا بىزنىڭكىلەر يوق... ئاغزىمغا قۇرۇق ئىمىزگە سالدى ھەممىدىن بەكرەك سېلىۋەتكىنى بىزنىڭ كىلەر..ھەتتە تەھتىست سالغاندەك  يولغا سېپ قويدى... شۇنىڭ بىلەن..  ئۇمۇدنى ئۇزۇپ ئەركىن ئادەم بولاي دەپ... مەن مەيدەمنى ئىتىترىپ ياشاتقۇچە ، مەن مەيدەڭ دىن ئىتىرپ ياشاي دەپ  مانا   دىگىنىمنى قىلىپ.. ئۆتەۋاتىمەن...
دوستۇم بۇۋۇ ئىشتا ناھايىتى زىل بولۇڭ .پاكىت تولۇق بولسۇن .. ئاخىردا سىز  جىنايەتچى بولۇپ قالماڭ سالماق بولۇڭ زىل بولۇڭ ھوشيار بولۇڭ.... بەزىچاغلاردا  يەيدىغان پوق بار ، يىمەيدىغان ھەسەل بار.... ئىشلاردىن بىزنى ۋاقىت قىلغاچ تۇرۇڭ  ،،ئوتۇق قازىنىشڭىزغا تىلەك تاش مەن..

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 86322
يازما سانى: 291
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 696
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 93 سائەت
تىزىم: 2012-10-21
ئاخىرقى: 2015-2-28
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 07:17:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى  !!!قوللايمەن!!

تۇرمۇش مەڭگۇ ئاچ

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 2633
يازما سانى: 1429
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10507
تۆھپە نۇمۇرى: 563
توردا: 324 سائەت
تىزىم: 2010-6-13
ئاخىرقى: 2014-6-23
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 07:35:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دىمىسىمۇ ھازىرقى بۇ  بالىلارنىڭ ئەدىبىيات سەۋىيىسى بەكمۇ تۆۋەنكەن.مىنىڭ بىر جىيەن قىزىم بار ،باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ 6-يىللىقىدا ئوقۇيدۇ . قىشلىق تەتىلدە بىزنىڭ ئۆيگە كىرسىلا دەيدىغىنى «ئەدىبىيات قىشلىق تەتىل تاپشۇرۇقۇمنى ئىشلەپ بولالمىغان.ئىشلىيەلمەيۋاتىمەن.خەنزۇتىلى،ماتىماتىكا تاپشۇرۇقلارنى ئىشلەپ بولدۇم» دىگەن گەپ.
بىر كۈنى كۆتۇرۇپ كەپتۇ ئەدىبىيات تەتىل تاپشۇرىقىنى. بىر ئومومىي ئىسىم بىلەن خاس ئىسىمنى پەرقلەندۈرۈپ يىزىش سوئالى باركەنتۇق. ئۇنىڭدا «قىزىلتاغ سۇ ئامبىرى، خەيرىنىسا ....»دىگەندەك  سۆزلەر باركەن.مەن سورىدىم ،قىزىلتاغ سۇ ئامبىرى خاس ئىسىممۇ، ئومومىي ئىسىممۇ دەپ . بىردەم خاس دەيدۇ بىردەم ئومومىي دەيدۇ . چۇشەندۈرۈپ قويدۇم خاس ئىسىم دەپ . خەيرىنىسا ،دىگەن ئىسىمغا  كەلگەندە ، بۇ  قانداق ئىسىم دىسەم «مەن  يا  ئۇنداق يەرگە بىرىپ باقمىسام  قانداق بىلمە ئۇنى ، ئۇ  قانداق  يەر » دەيدۇ .....
توۋا  دەپ قاپتىمەن ،بىر ئادەمنىڭ ئىسمى بىلەن بىر يەر جاينىڭ ئىسمىنى پەرقلەندۇرەلمەيدىكەن. ئۇنى دۆتمىكىن دىسەم ،خەنزۇتىلى ،ماتىماتىكىلاردا 95 تىن چۇشمەيدۇ، سىنىپتا ئۆگىنىش باشلىقى ،مۇئەللىملىرىمۇ بەك ماختايدۇ.ئەمما ئەدىبىياتتىكى نەتىجىسى 70 نەچچىلا چىقىدىكەن. ئەدىبىياتقا ئاجىز ئوخشايدۇ دەپتىمەن. بىر كۈنى دوسلىرىم بىلەن يىغىلغاندا  بۇ گەپنى  دەپ  بەردىم . يىڭى ئىشقا چۈشكەن بىر ئوقۇتقۇچى دوستۇم «ھازىرقى بالىلار ھەممىسى شۇ ، بەزى بالىلار ھەتتا ئانا تىلدا راۋان ئىپادىلەپ بىرەلمەي بەزى گەپلەرنى خەنزۇچە ئىپادىلەيدۇ » دەيدۇ ..............

شۇڭا  دەيدىغىنىم ئانا تىلنىمۇ  ئۆگىتىشكە  كۇچ چىقارسا  مائارىپ  تارماقلىرى........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 90534
يازما سانى: 959
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10810
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 2010 سائەت
تىزىم: 2013-1-24
ئاخىرقى: 2015-3-30
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 09:09:06 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇتىما ۋە مۇشۇنىڭغا ئوخشاش، خەلقىمىزنىڭ ئاھ زارلىرى ھەرقايسى توربىكەتلىرىدە، خېلى بولدى ئىلان قىلىنغىلى! لىكىن بىرەرمۇ ھۆكۈمەت ئاپراتى، ياكى مائارىپ نازارىتى بۇنىڭغا بىرەر قېتىممۇ چۈشەنچە بەرمىدى. ئەكسىچە بۇنداق ھەق گەپلەرنى ئاڭلىماسلىققا سېلىپ بېشىنى ئىچىگە تىقىۋالدى! ئەسلىدە سۇ باشتىن لاي ئوخشايدۇ!
تۆۋەندىكى يازمىنى ئوقۇپ بېقىڭلار! چەتئەللىكلەر ئۇيغۇر مائارىپىغا قانداق باھا بىرىپتۇ!
بىزگىمۇ بىركۈن ئاللاھ يورۇقچىلىقنى بىرەر!

 ئۇيغۇر مائارپىغا نەزەر مەنبەسى :http://www.akademiye.org/ug/?p=209
ئالىم، پىسخولوگ جىك ھونتېر (ئامېرىكا)

مۇقەددىمە

مەن ئۇيغۇر نامى بىلەن ئاتالغان ئەلدە خېلى ئۇزۇن تەلىم ئالدىم. لېكىن مەندە قالغان تەسرات شۇ بولدۇكى، ئۇ يەردە ھەقىقى مەنادىكى مائارىپ تېخى شەكىللەنمەپتۇ. ۋەتەنگە ۋاقتىدا قايتىپ كەلمىگەن بولسام، مەنمۇ تەربىيىسىز قالاركەنمەن. زاۋۇتتىن چىققان خىشتەك، بىر خىللا ئىدىيىلىك، بىر قىلىپتىكى ئادەملەرنى تەربىيىلەپ چىقىشنى مەقسەت قىلغان ئۇ سىستېما ھەققىدە بەك كۆپ توختالغۇم يوق. ئۇلار تېخى ئۆزلىرىچە مائارىپتا ئىسلاھ ئىلىپ بېرىۋاتىمىز، دەپ قارايدىكەن. ئۇلار ئىسلاھات دەپ چۈشەنگەن ئىشنىڭ ماھىيىتىنى قىسقىلا قىلىپ ئۈچ نوقتىغا يىغىش مۇمكىن.
1- باب. ئۇيغۇر مائارىپىدىكى «ئىسلاھات» قا ئىزاھات
ئۇلار بىز ئىسلاھات ئىلىپ بېرىۋاتقىلى يىگىرمە نەچچە يىل بولدى دەپ ماختىنىدىكەن، ئەمىلىيەتتە ئۇيغۇر مائارىپىدا ئەزەلدىن ئىسلاھات بولۇپ باقماپتۇ. بىر زاماندا روسلارنىڭ ئەندىزىسى بىلەن شەكىللەنگەن مائارىپىدىن پەخىرلەنگەن ئىكەن. مانا ئەمدى خەنزۇ مائارىپىنىڭ كۆچۈرۈلمىسىدىن ماختىنىپ يۈرۈپتۇ. بۇ خىل كۆچۈرۈلمە ئەندىزىسىمۇ يىل ساناپ ئۆزگىرىپ تۇرىدىكەن. بۇ يىل نىشانلىق ئوقۇتۇش دېگەن شۇئارنى كۆتۈرۈپ چىقسا، كېلەر يىلى ساپا مائارىپى دېگەن گەپنى ئوتتۇرىغا قويىدىكەن، ھازىر «ئېمتىھان مائارىپى» دېگەن ئۇقۇمنى پەيدا قىلسا، ئەتە تۇرۇپلا ئامېرىكىنىڭ 20- ئەسىرنىڭ 70- يىلىلىرىدىكى پېداگوكى بۆلۈمىنىڭ نەزەرىيسىنى بازارغا سالىدىكەن. مەھمۇت قەشقىرى، نىزامىدىن ئەلشىر ناۋايى … قاتارلىق يىتۈك ئۆلىما ئۇستازلىرى ياراتقان تەربىيىلەش تەجرىبىلىرىنى تەتقىق قىلىپ كۆرمەي، چەتئەلنىڭ سۇخۇلمىنىسكى، كۇڭزى كەبى پېداگوكلىرىنىڭ ئۆزلىرىگە ماس كەلمىگەن تەشەببۇسلىرىغا ئېسىلىۋالىدىكەن. ئىسلاھات دەپ كۈچىگەنسېرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسلىك كىتابلىرى كۆپىيىپ كېتىدىكەن، ئۇ دەرسلىكلەر ئەمەلىيەتتىن ئايرىلغان بولۇپ، ئۇنى ئوقۇپ چىققانلار رېئاللىققا، تۇرمۇشقا زادىلا ماسلىشالمايدىكەن. ئەقەللىيسى، فىزىكا ئوقۇغانلار ھەمىشە كۆرۈپ تۇرغان شال بىلەن بۇغداي مايسىسىنى پەرىقلەندۈرەلمەيدىكەن. باشلىق كۆپەيتىش – ئۇلار دېگەن ئىسلاھاتنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمى ئىكەن. «ئادەم كۆپ بولسا ئىش كۆپ بولىدۇ» دېگەن گەپ ئۇلارنىڭ دەستۇرى سانىلىدىكەن. ئادىمى يۈزگىمۇ يەتمەيدىغان مەكتەپنىڭ 8-10 نەپەر مۇدىرى بولىدىكەن. بۆلۈم، گۇرۇپپا مەسئۇللىرى، سىياسى خىزمەتچىلەر… دېگەنلىرىنى قوشقاندا مەكتەپ خادىمىنىڭ 40-0 پىرسەنتىنى باشلىقلار تەشكىل قىلىدىكەن.
باشلىقلار كۆپىيىپ تۇرغىنى بىلەن «ئىخچاملاش» نى ئېغىزدىن چۈشەرمەسلىك ئۇلارغا ئورتاق ئۇدۇم ئىكەن. ئىخچاملىدۇق دەپ بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتسىز بىر تالاي مەكتەپلەرنى زورمۇ-زور بىرلەشتۈرۈپ قويۇپتۇ. بۇنىڭ بىلەن ئاپپارات كېلەڭسىزلىشىپ ئادەم تېخىمۇ كۆپىيىپ كېتىپتۇ. «شىتات قىسقارتىمىز» دېگەن گەپ شۇنىڭدىن چىقىپتۇ. ئۇلار شىتات قىسقارتىشنى ئۈنۈملۈك ئېلىپ بېرىش ئۈچۈن جاي-جايلاردا «شىتات قىسقارتىشقا رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى» دەيدىغان مەخسۇس شىتاتلىق ئورگاننى كۆپەيتىپتۇ.
ئۇلارنىڭ «ئىسلاھات» دەپ چۈشىنىدىغان يەنە بىر ئىشى — ئۆز تىلىدا ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئۆزلەشتۈرۈپ بولالمايۋاتقان ئوقۇغۇچىلارغا باشقا تىلدا دەرس ئۆتۈش ئىكەن …
قىسقىسى، ئۇيغۇرلارنىڭ خاس مائارىپ ئەندىزىسى يوق ئىكەن. ھازىرقى شارائىتتا ئۇلارنىڭ مائارىپىدا ئىسلاھاتنىڭ بولىشىمۇ مۇمكىن ئەمەس ئىكەن. ئەگەر يېڭىلىق بار دېيىلسە ئۇ خورىتىش ۋە قورقىتىش ئىكەن!
2- باب. خورىتىش
ئىنسانىيەتنى ئۈزلۈكسىز ئىسلاھات ئېلىپ بېرىشىدىكى تۈپ مەقسەت — ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنى ئازاد قىلىش.
بۇ ئاز ئىشلەپ، كۆپ ئۈنۈم ھاسىل قىلىش ئۈستىدە ئىزدىنىش دېگەنلىك. لېكىن ئۇيغۇر مائارىپى بۇنىڭ ئەكسىگە قاراپ تەرەققى قىلىۋېتىپتۇ. ئۇلار «ئىسلاھات» دېگەن بۇ ئۇقۇمنى «كۆپ ئىشلىتىش، كۆپ باشقۇرۇش، كۆپ چارچىتىش» دەپ چۈشىنىدىكەن. ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنى قانداق قىلغاندا ئىشتىن باش كۆتۈرەلمەيدىغان قىلغىلى بولىدۇ، دېگەن مەسىلە ھەققىدە ئىزدىنىش ئەڭ چوڭ ئىسلاھات سانلىدىكەن. شۇڭا ھەر قانداق مەكتەپ مۇدىرى ۋەزىپىگە تەيىنلەنگەن ھامان مۇشۇ توغۇرلۇق باش قاتۇرىدىكەن. كىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئىش تېپىپ بېرەلىسە، يېڭىدىن يېڭى ئۈنۈمسىز ۋەزىپىلەرنى ئارتالىسا، شۇ ئىقتىدارلىق مۇدىر ھېسابلىنىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىسى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئاشۇرۇش كويىدا پالاقلايدىكەن. بىر مۇدىر دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى قايسى ئۇسۇلدا ھاردۇرۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدەپ، ئون، ئونبەش خىل قوللانما تۈزسە، يەنە بىر مۇدىر ئۇنىڭدىن قالماسلىق ئۈچۈن، كېچە-كۈندۈز باش قاتۇرۇپ يۈرۈپ، سىنىپ تەربىيىچىلىرىنى جازالاش ھەققىدە 20-25 تۈرلۈك مەخسۇس قوللانما تۈزۈپ چىقىدىكەن. ئۈچۈنچى بىرسى ئۇنىڭدىن ئېشىپ چۈشىدىغان بىمەنىلىكلەرنى ئويلاپ تاپىدىكەن …
ئوقۇتقۇچىلار كېچە-كۈندۈز ئارام ئالماي، تۈرلۈك ئەھمىيەتسىز جەدىۋەل، قوللانمىلارنى تولدۇرۇپ ھالىدىن كېتىدىكەن. ئۇلارغا ئارام خۇدا دەرس تەييارلىغۇدەكمۇ ۋاقىت بېرىلمەيدىكەن. ئۇنىڭ ئۈستىگە دەرسلىك ئۆزگەرمىگەن ئەھۋال ئاستىدىمۇ بۇ يىلقى تۈزگەن كونسىپىكنى كېلەر يىلى ئىشلىتىشكە بولمايدىكەن.
ئۇلارنىڭ «گۇرۇپپا باشلىقى» دەپ ئاتىلىدىغان دۇنيادىكى ئەڭ كىچىك باشلىقى كونسىپىكنى قايتا-قايتا كۆچۈرتۈپ ئۇنىڭ ئاخىرىغا سەت خەتلەر بىلەن ئىسمىنى يېزىۋالمىسا ئۇنىمايدىكەن. ئاڭلىسام، ئۇلارنىڭ ئىشى مۇشۇ ئىشتىن ئۆسىدىكەن. شۇڭا، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى دەرسلىكتىن كونسىپىككە، پايدىلىنىش ماتېرىيالىدىن دەپتەرگە، دەپتەردىن دەپتەرگە، دەپتەردىن يېڭى دەپتەرگە كۆچۈرۈش بىلەن ئۆتىدىكەن …
مەكتەپ باشلىقلىرىنىڭ دەرسلەرنى باھالاش ئۇسۇلىمۇ غەلىتە ئىكەن. ئۇلار ئالدىن بېكىتىۋالغان مەڭگۈ ئۆزگەرمەيدىغان باھالاش ئۆلچىمىنى مەخسۇس دەپتەر قىلىپ باستۇرۇپ، ھەممە ئوقۇتقۇچىغا بىردىن تارقىتىپ بېرىدىكەن. بارلىق ئوقۇتقۇچى مۇشۇ دەپتەر بويىچە دەرس ئۆتۈشى كېرەك ئىكەن، يەنە كېلىپ ئوقۇتۇشنىڭ ھەر بىر باسقۇچىغا مۇقىم ۋاقىت بېكىتىلگەن بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلى ئەھۋالىغا قاراپ ۋاقىت چىكىنى بۇزۇشقا ھەرگىز بولمايدىكەن، دەرس ئۆزلەشسۇن، ئۆزلەشمىسۇن مۇشۇ ۋاقىت بويىچە قىلىپقا چۈشۈرۈپ دەرس ئۆتۈپ بەرگەن ئوقۇتقۇچى مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچى بولۇپ باھالىنىدىكەن. سەل چوڭقۇرلاپ كەتكىنى بېكىتىلگەن ئۆلچىمىگە چۈشمەي قالىدىكەن – دە، لاياقەتسىز باھالىنىدىكەن. شۇڭا ھەممە ئوقۇتقۇچى بىر ئادەمدەك دەرس ئۆتىدىكەن. ھىچقايسىسى قائىدىدىن چىقىپ كەتمەيدىكەن. تېخىمۇ قىزىق بولغىنى ئوقۇتۇشتىن ئىبارەت سوبېيكتىپ جەريان قېلىپلاشقان، مىخانىك پائالىيەتكە ئايلىنىپ قاپتۇ.
يىل بويى ئارام ئالماسلىق، ئۇلارنىڭ نەزەرىدىكى يەنە بىر ئىسلاھات ئىكەن. مەكتەپلەر ئوقۇتقۇچىلارنى قىشۇ-ياز تەتىلگە قويۇپ بەرمەي، تۈرلۈك ئۆگىنىشلەرگە سالىدىكەن. شەنبە-يەكشەنبىلەرمۇ ئىشلەۋېرىدىكەن. قانۇنىيەتكە خىلاپ بۇ ئادەت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ئاسانلا كاردىن چىقىرىدىكەن. شۇنداق بولغانلىقتىن ئۇلارنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى گومۇش، يىراقنى كۆرەلمەس … قاتارلىق كېسەللەر بىلەن، ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆپكە، يۈرەك، بۆرەك … دېگەندەك رەئىس ئەزالار كېسىلى بىلەن ئاغرىيدىكەن. مەن بۇ ئەلدىكى ئىلى، ئاقسۇ، قەشقەر، خوتەن قاتارلىق يەرلەرنى ئارىلاپ يۈرگەنلىرىمدە تالاي ئوقۇتقۇچىلارنى شۇ خىلدىكى كېسەلگە گىرىپتار بولۇپ كەتكەنلىكىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆردۈم.
ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكى ئىنتايىن ئېغىر ئىكەن، مەكتەپ مۇدىرلىرى دەل موشۇ ئىشتىن پەخىرلىنىدىكەن. ئوقۇتقۇچىلارنى قانچىكى كۆپ قاقشاتسا، قانچە كۆپ ئۈنۈمسىز ئىشلارغا مەلىكە قىلالىسا بۇ ئىسلاھات ھېسابلىنىدىكەن. دوكتور، يازغۇچى، تەتقىقاتچى … دېگەندەك كەم تېپىلىدىغان ئىقتىساس ئىگىلىرى بولغان ھالەتتىمۇ تۈرلۈك شەكىلۋازلىقلىرىغا كۆنۈشى كېرەك ئىكەن. بۇ شەكىلۋازلىققا چىداپ ئىشلىگەنلىرى بولسا بەش-ئالتە يىلغا بارمايلا بەلگىلەنگەن قېلىپ بويىچە ئۆلچەملىك دەرس ئۆتۈشتىن باشقىغا يارىمايدىغان ئادەتتىكى «مۇئەللىم» گە ئايلىنىدىكەن. بۇ نېمە دېگەن ئېغىر پاجىئە – ھە!؟
شۇڭا دەيمەن، ئۇلاردا ھەقىقى مائارىپ يوق، ئىسلاھات يوق، قەستەن خورىتىشلا بار ئىكەن!
«دۇنياۋى مەتبۇئاتتا كىملەرنىڭ گېپى» ناملىق ماقالىلار توپلىمىدىن ئېلىندى

pumixqik بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 09:12:07 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2353
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7567
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7709 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-4-7
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 09:27:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مېنىڭچە ھەقىقى ئوقۇتۇشنى توغرا يولغا سېلىش ئۈچۈن، ئاساسى قاتلامدىكى ئوقۇتقۇچىلار دەردىنىمۇ ئاڭلاپ قۇيۇش كىرەك.ھازىر ئۇنداق بولماي يۇقىرنى رازى قىلىش ئۈچۈن، شەكىلۋازلىق قىلىش ئادەتكە ئايلاندى.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 205
يازما سانى: 786
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10782
تۆھپە نۇمۇرى: 404
توردا: 2328 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2015-2-20
يوللىغان ۋاقتى 2013-2-27 09:34:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوش تىللىق ھەرگىزمۇ مائارىپ ئىدارىسىنىڭ ئىشى ئەمەس ، ھۆكىمەتنىڭ ئىشى بۇ ،ئەرىز قىلىش ئاقمايدۇ .

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش