« 1 2» Pages: ( 1/2 total )
نۆۋەتتىكى تېما : قەدىمكى ئوترار شەھىرىنىڭ خارابىسى تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كېيىنكى تېما
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
تاگتاش

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 4357
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 18
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە18دانە
شۆھرىتى: 27 نومۇر
پۇلى: 260 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :18(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-09-15
ئاخىرقى : 2008-10-26

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 قەدىمكى ئوترار شەھىرىنىڭ خارابىسى



1.jpg (279.56 KB)
2007-6-25 17:36


2.jpg (308.04 KB)
2007-6-25 17:36




1.jpg (279.56 KB)
2007-6-25 17:36



3.jpg (338.07 KB)
2007-6-25 17:36




4.jpg (156.48 KB)
2.jpg (308.04 KB)
2007-6-25 17:36

2007-6-25 17:36




3.jpg (338.07 KB)
2007-6-25 17:36

5.jpg (276.29 KB)
4.jpg (156.48 KB)
2007-6-25 17:36

2007-6-25 17:36

5.jpg (276.29 KB)
2007-6-25 17:36





6.jpg (330.04 KB)
2007-6-25 17:36
6.jpg (330.04 KB)
2007-6-25 17:36





7.jpg (176.5 KB)
7.jpg (176.5 KB)
2007-6-25 17:36

2007-6-25 17:36

7.jpg (176.5 KB)
2007-6-25 17:36


8.jpg (311.17 KB)
2007-6-25 17:36


9.jpg (80.14 KB)
2007-6-25 17:36


8.jpg (311.17 KB)
2007-6-25 17:36


9.jpg (80.14 KB)
2007-6-25 17:36
yol
| ۋاقتى : 2008-10-19 13:12 [باش يازما]
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

مىنە بۇل  ەجەلگى قازاقتاردىڭ قالا مادەنيەتىنىڭ كۋاسى.
قازاقتىڭ بىر تۋار ۇلى غالىمى ابۋناسىر الفارابيدىڭ تۋىلغان اتا جۇرتى.
yol
| ۋاقتى : 2008-10-19 19:07 1 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kisek

دەرىجىسى :باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 1354
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 114
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە114دانە
شۆھرىتى: 136 نومۇر
پۇلى: 1350 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :63(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-02-02
ئاخىرقى : 2008-10-26

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
1 - قەۋەتتىكى kokjal 2008-10-19 19:07 دە يوللىغان نى نەقىل كەلتۈرۈش :
مىنە بۇل  ەجەلگى قازاقتاردىڭ قالا مادەنيەتىنىڭ كۋاسى.
قازاقتىڭ بىر تۋار ۇلى غالىمى ابۋناسىر الفارابيدىڭ تۋىلغان اتا جۇرتى.


    kokjal تورداش ،سىزدە ئاساسى ئۇقۇم-ساۋاتلاردا قالايمىقانچىلىق بار ئىكەن، تۆۋەندىكى ئالىمنىڭ تەرجىمىھالىنى تولۇقراق قىلىپ يوللاپ قويدۇم:

ئۇيغۇر قارلۇق ئالىمى ئەل فارابى

            __شەرقنىڭ بۈيۈك مۇتەپەككۇرى ئەبۇ نەسىر فارابىنىڭ ھاياتى پائالىيتى ۋە ئىلمى ئەمگەكلىرى 


    ئەبۇ ناسىر فارابى ئەبۇ نەسىر فارابى ئىنسانىيەتنىڭ پۈتكۈل بىلىش تارىخىدا، پەن-مەدەنىيەت ۋە پەلسەپە تارىخىدا ئۆچمەس تۆھپە ياراتقان يىتۈك مۇتەپەككۇر ۋە ئىنسىكلوپىدىك ئالىم. شەرقنىڭ ئەڭ ئالى پەيلاسوپى ۋە ئارىستوتىلچىسى ئەبۇ ناسىر فارابى ئوتتۇرا ئاسىيا ۋە تۈركى خەلقلەر مەدەنىيەت تارىخىنىڭ دەۋر بۆلگۈچ ۋەكىلى بۇلۇپلا قالماي، بىر پۈتۈن دۇنيا مەدەنىيەت تارىخىدىكى مەشھۇر نامايەندىلەردىن بىرى.
    فارابىنىڭ تۇلۇق ئىسمى ئەبۇ نەسىر مۇھەممەت ئىبنى تارخان ئىبنى ئۇزلۇق فارابى بۇلۇپ ئۇنىڭ ئۆز ئېتى مۇھەممەت فارابى دەپ ئاتىلىدۇ. ئەبۇ نەسىر فارابى ھىجرىيىنىڭ تەخمىنەن 259-يىلى(مىلادىيەنىڭ 870-يىلى) سىر دەرياسىنىڭ شىمالىدىكى بالاساغۇنغا قاراشلىق فاراب(ئوترار) شەھرىنىڭ ۋاسىچ ھەربى قەلئەسىدا مانى دىنىغا ئېتىقات قىلىدىغان ھەربى ئوفىستىر ئائىلىسىدە دۇنياغا كىلىپ ھىجىريىنىڭ 339-يىلى(مىلادىيىنىڭ950-يىلى) 12-ئايدا سۈرىيىنىڭ دەمەشىق شەھرىدە 80 يېشىدا ۋاپات بولغان. كۆپ ساندىكى فارابىشۇناسلار فارابىنى تۈركى خەلقى نەسەبىدىن ئىدى دەپ يېزىشقان،ئۇنىڭ ئائىلىسى ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلىش ھارپىسىدا تۇرغان تۈرك ئائىلىسى بۇلۇپ ئۇنىڭ ئىسمى ئىسلام دىنى ۋە ئەرەپچە ئىسىم-فامىلىنى قۇبۇل قىلغان بىرىنچى ئەۋلاتنى ئەكىس ئەتتۈرىدۇ، بۇھال سۇلتان ساتۇق بۇغراخاننىڭ 932-يىلى قەشقەردە ئۆز ئىسمىنى تۇنجى قېتىم ئابدۇكېرىم دىگەن ئەرەپچە ئىسىمغا ئۆزگەرتكەنلىكىگە ئوخشايدۇ. ئەبۇ نەسىر فارابىنىڭ يۇرتى ئۇيغۇر- قارلۇقلىرىنىڭ سىر دەريا بويىدىكى شەھەرلىرىدىن بىرى بولغان فاراب ئىدى، فاراب سۈزى سىر دەريا بىلەن ئادىس دەرياسى ئارىسىدىكى جايلارنى كۆرسىتىدىغان "قوش سۇ" دىگەن مەنىدە بۇلۇپ بۇ ئارلىقنى تۈركلەر "ئوترار" ياكى "ئوترار كەنت" دەپ ئاتايتتى.

    بۇ ۋاقىتلاردا ئەرەپ خەلپىلىكى ماۋرائۇننەھىردە پۇت تىرەپ تۇرغان بولسىمۇ سىر دەرياسىنىڭ شىمالىغا ئاياغ باسالمىغان ئىدى. كىيىنچە قاراخانىلار خانلىقىنڭ تۇنجى خاقانى كۆل بىلگە باھادىر قېدىرخان تالاس- فاراب ھەربى مۇداپىئەسىنى كۈچەيتىۋاتقانىدى. فارابىنىڭ بۇۋىسى تارخان ئۇنىڭ ھەربى سەركەردىللىرىدىن بىرى ئىدى. مىلادى 893-يىلى سامانىلار خانلىقىنىڭ خانى ئىسمايىل سامانى تالاس-فاراب-بالاساغۇن لىنىيىسىگە ھۇجۇم قىلىپ بۇ بوستانلىقنى قولغا كىرگۈزۋالدى، قاراخانىلار خانلىقىنىڭ خانى ئۇغۇچاق قېدىرخان قەشقەرگە چىكىندى، نەتىجىدە ئىسمايىل سامانىغا ئەسىر چۈشكەن 15 مىڭ كىشى مانى ئېتىقادىدىن ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلىشقا مەجبۇر بولدى،فارابى پۈتۈن ئائىلىسى بىلەن مۇسۇلمان بولدى. بۇ چاغدا ئۇ 22 ياشلاردا بولسا كىرەك.مىلادى 999-يىلى قاراخانىلار سامانىلار خانلىقىنى مۇنقەرز قىلدى.فارابى 10-ئەسىرنىڭ باشلىرىغىچە ئوتتۇرا ئاسىيادا ياشىدى، ئۇ ئاساسلىق شەھەرلەرنى كۆردى، ئۇيغۇر-تۈركى تىل ئەدەبىياتى ، مۇزىكا سەنئىتى جۈملىدىن پارىس تىلىنى پىششىق ئىگەللىدى.ھىجىرىيىنڭ 310-يىلى يۇرتىدىن ئايرىلىپ ئەينى زامان ئىسلام شەرقىنىڭ مەدەنىيەت مەركىزى بولغان باغداد شەھرىگە كەلدى، شۇ چاغدا ئۇ 50 ياشقا يېقىنلاشقان ئىدى(ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىننىڭ ئەسەرلىرىدە 30 ياشتىن ھالقىغان دەپ ئېلىنغان)، ئۇ ئەرەپ تىلىنى بىلمىگەچكە باغدادتا ئەبۇ بەكرى ئىبن سىراجىدىندىن ئەرەپ تىلىنى ئۈگىنۋالدى، مەشھۇر خرىستىيان ئالىمى ئەبۇ بەشەر مەتتە يۇنۇستىن گىرىك تىلى بىلەن لوگىكا ئىلمىنى ئۈگەندى، كىيىن ھەرران شەھرىگە بېرىپ ئەبۇ بەشەر مەتتەنىڭ ئۇستازى، ئەينى زاماندىكى ئاتاقلىق خىرىستىيان ئالىمى ، ئارىستوتىل لوگىكىچىسى يۇھەننا بىننى ھەيلان جىلىددىن پەلسەپە، لوگىكا، تىبابەتچىلىكنى ئۈگەندى. ئۇنىڭ ئاشۇنداق ياشتا يەنىلا ئۇقۇغۇچى بۇلۇشى ئەجەپلىنەرلىك ئەمەس ئىدى، بۇ ئەينى دەۋردىكى ئەھلى ئىلىملەرنىڭ ئادىتى بۇلۇپ ئۇلارنىڭ ھەممىسى ئايىغى چىققاندىن تارتىپ ئۆلگۈچە ئۈگىنىشنى داۋاملاشتۇراتتى.ئىلىم ئېلىش، بىلىم تاقىتىش ۋە يۇرت كۈرۈش ئۈچۈن فارابى ساياھەتكە ھىرىس ئىدى.فارابى ناسىر ئىبن ئەخمەت زامانىدا ئوتتۇرا ئاسىياغا بىر قېتىم كىلىپ سىياسى ۋەزىيەت تۈپەيلى بۇ يەردە قالالماي ئوتتۇرا يېقىن شەرققە قايتىپ كەتتى، ئۇ ناسىر ئىبىن ئەخمەتكە "ئەتتەلىم ئەسسانى"(ئىككىنچى تەلىمات) ناملىق كىتابىنى سوۋغا قىلدى ۋە "ئىككىنچى ئۇستاز" دىگەن ھۆرمەتلىك نامغا ئىگە بولدى، كىيىن ئۇ ۋەزىيەتنىڭ ئۆزگىرىشى سەۋەبىدىن ھىجىرىيىنڭ 330-يىلىنىڭ ئالدى كەينىدە شىمالى سۈرىيە ھەمەدان خانلىقىغا سۇلتان سەيپۇد - دەۋلە ھۇزۇرىغا سەپەر قىلدى، فارابى سەرگەردان قىياپەتتە، تۈركى لىباستا سەيپۇد - دەۋلە ئالدىغا كىرىپ كەلگىنىدە ئۇنىڭ كىملىكىنى باشقىلار بىلمىگەن بولسىمۇ ئىلمى مۇھاكىمىلەر ۋە مۇزىكا ماھارىتى كۆرسىتىش ئارقىلىق ئۇنى تۇنىدى ۋە ئۇنىڭغا دۆلەت ئۇستازى سۈپىتىدە ھۆرمەت بىلدۈردى، ئۇ ھەلەپ، دەمەشىق، مىسىرغا بېرىپ ئىلمى لىكسىيەلەر سۆزلىدى، ئۇ ئۆز دەۋرىنىڭ مىسلىسىز ئۇلۇغ ئالىمى، شەرق ئارىستوتىلى، ناتۇرال پانتىزىملىق پەلسەپە سېستىمىسىنىڭ ئاساسچىسى سۈپىتىدە غايەت زور شۆھرەت قازاندى.
فارابىنىڭ تاللىۋالغىنى تەركىدۇنيا ، ئىقتىسادچىل تۇرمۇش ئىدى، ئۇ توي قىلمىغان بۇلۇپ تۇرمۇشى غورىگۈل ئۈتەتتى، ئېيتىشلارغا قارىغاندا فارابىنىڭ نامراتلىقى شۇ دەرىجىدىكى ئۇ كىچىسى كىتاپ كۈرۈش ئۈچۈن ياقىدىغان چىراقنىڭ مېيىغا چامىسى يەتمىگەچكە ئىشىك باقارنىڭ چىرىقىنىڭ يۇرۇقىدا كىتاپ كۈرۈپ ئەسەر يازغان، فارابى پىكىر يۈرگۈزۈش ئۈچۈن يالغۇزلۇقنى ياقتۇراتتى.فارابىنىڭ زور بىر قىسىم تىرىشچانلىقى پەلسەپە تەتقىقاتىغا قارىتىلغان، بۇلۇپمۇ گىرىك پەلسەپىسىدىكى ئارىستوتىل پەلسەپىسى ۋە ئۇنىڭ ئەسەرلىرى تەتقىقاتى ئۇنىڭ ناھايىتى كۆپ زىھنىنى ئالغان. ئىبىن خەلىلكان ئۈزىنىڭ ئارىستۇتىلنىڭ "روھ ھەققىدە " ناملىق كىتابىنى كۆرگەنلىكى، ئۇنىڭ ئۈستىگە ئەبۇ نەسىر فارابىنىڭ ئۆز قەلىمى بىلەن "بۇ كىتاپنى 100 قېتىم ئۇقۇدۇم" دەپ يېزىپ قويغانلىقىنى قەيت قىلىدۇ. خاتىرلەرگە ئاساسلانغاندا فارابى يەنە "پەيلاسوپ ئارىستوتىلنىڭ (فىزىكا) ناملىق كىتابىنى مەن قىرىق قېتىم ئۇقۇدۇم، بىراق يەنە چۇقۇم ئۇقۇشۇم كىرەكتەك ھىس قىلىمەن" دىگەنمىش.
    فارابى ھىجىريىنىڭ 339-يىلى (مىلادىنىڭ 950-يىلى) ماھى رەجەپ(دىكابىر) ئېيىدا سۈرىيىنىڭ دەمەشىق شەھرىنىڭ سىرتىدا لىكسىيە قىلىش سەپىرىدە 80 يېشىدا ئالەمدىن ئۆتتى، ئۇنىڭ جەسىدىنى سەيپۇد-دەۋلە باشلىق كىشىلەر دەمەشىق شەھرىنىڭ "بەبەس سەغىر" ناملىق كىچىك سىپىل دەرۋازىسىنىڭ يېنىغا دەپنە قىلدى، فارابى ئۆيلەنمىگەن بۇلۇپ پەرزەنتسىز ئىدى. يىتۈك ئالىم، پەيلاسوپ ئەبۇ نەسىر فارابى كۆپلىگەن خاس ئەسەرلەر ۋە شەرھى ئەسەرلەرنى يازدى. تۈركىيىلىك فارابىشۇناس ئەخمەت ئاتەشنىڭ كۆرسىتىشىچە فارابى ئەسەرلىرى ئىچىدە تىزىمغا ئېلىنىپ مەلۇم بولغانلىرى 160 پارچىدىن ئارتۇق ئىكەن.
فارابىنىڭ خاس ئەسەرلىرىگە: "ئىھسائۇل ئۆلۈم" (پەنلەرنىڭ تۈرگە ئايرىلىشى) ، "ئۇيۇنىل ماسائىل" (مەسىللەرنىڭ نىگىزلىرى) ، "پەزىلەتلىك شەھەر ئەھلىنىڭ قاراشلىرى توغرىسىدا"، "بەخت توغرىسىدا"، "ئەقىل ھەققىدە"، "كىتاب جەمئىيۇل مەنتەقە" (لوگىكا توغرىسىدىكى12 ئەسەر) ، "چوڭ لوگىكا كىتابى"، "خېمىيە ئىلمىنىڭ زۆرۈرلىكى توغرىسىدا"، "ئادەم ئورگانىزىمى توغرىسىد" قاتارلىقلارنى ئۈلگە قىلىپ كۆرسىتىش مۇمكىن. فارابىنىڭ شەرھى ئەسەرلىرىگە:ئۇنىڭ ئارىستوتىلنىڭ "كاتېگورىيە"،"مېتافىزىكا"،"سوفىستىكا"،"ئىزاھاتنامە"، "بىرىنچى ئانالىتىكا"، "ئىككىنچى ئانالىتىكا"،"توپىكا"، "رىتورىكا"، "پوئىتىكا" قاتارلىق ئەسەرلىرىگە يازغان شەرھىنامىللىرىنى، پىتىلومنىڭ "ئالماگېستا" ناملىق زور ھەجىملىك كىتابىغا، ئېۋكىلىدنىڭ "گېئومېتىرىيە"، پارفىزنىڭ "ئىزاگوك"، ئالىكساندىر ئافرودىتىسكىنىڭ "روھ ھەققىدە" ناملىق ئەسەرلىرىگە يازغان شەرھىنامىللىرىنى ۋەكىل قىلىپ كۆرسىتىش مۇمكىن. بۇ ئەسەرلەردە فارابى قەدىمقى گىرىك ئالىملىرى ۋە ئىسكەندەرىيە ئىلمى گۇروھىدىن كىيىنكى پەن يىڭىلىقلىرى بۇيىچە ئەسەر مەزمۇنىنى تۈزەتتى، راۋاجلاندۇردى.
    فارابى ۋە ئۇنىڭ ئىلمى ئەمگەكلىرى ئۈستىدىكى تەتقىقات 70-يىللارنىڭ ئالدىدىلا باشلانغان بولسىمۇ 70- يىللاردىن كىيىن پەلسەپە تارىخى تەتقىقاتىدا خاس تارماق _ فارابىشۇناسلىق ئىلمى شەكىللەندى. فارابىنىڭ كۆپلىگەن ئەسەرلىرى ۋە فارابى توغرىسىدىكى يىرىك ئەسەرلەر سوۋىت ئىتتىپاقى، شەرقى ياۋرۇپا ئەللىرى، فرانسىيە ، ئامېرىكا ، تۈركىيە، مىسىر، سۈرىيە، ئىراق، پاكىستان قاتارلىق ئەللەردە كۆپلەپ نەشىر قىلىندى.
    ئاخىرىدا دەيدىغىنىمىز فارابىدىن ئىبارەت بۇ پەيلاسوپنىڭ قانچىلىك تەسىرى بارلىقىنى ۋە ئۇنىڭ ئورنىنىڭ قانچىلىك ئىكەنلىكىنى بىلمەكچى بولغانلارغا ئىبىن سىنادەك ئەپىلاتۇننىڭ پەلسەپىسىنىمۇ ئۇنچىۋالا ۋاي دەپ كىتىشكە ئەرزىمەيدۇ دەپ باھا بەرگەن بىر پەيلاسوپنىڭ فارابىنىڭ ئالدىدىكى كەمتەرلىكىنى ئىشارە قىلىشلا كۇپايە. ئىبىن سىنا ئۇستازىنىڭ پاي قەدەملىرىدىن چىقمايدىغان ئۇقۇغۇچىدەك مۇنداق ئېتراپ قىلغان "مەن ئارىستوتىلنىڭ (مېتافىزىكا) سىنى 40 قېتىم ئۇقۇپ ئازراقمۇ ھەزىم قىلالمىدىم، پەقەت فارابىنىڭ ئۇنىڭغا بەرگەن شەرھى ئەسىرى قۇلۇمغا چىقىشى بىلەن زىھنىم كەڭ ئېچىلىپ كەتتى".
1som
| ۋاقتى : 2008-10-19 19:36 2 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
2 - قەۋەتتىكى kisek 2008-10-19 19:36 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :


     kokjal تورداش ،سىزدە ئاساسى ئۇقۇم-ساۋاتلاردا قالايمىقانچىلىق بار ئىكەن، تۆۋەندىكى ئالىمنىڭ تەرجىمىھالىنى تولۇقراق قىلىپ يوللاپ قويدۇم:

ئۇيغۇر قارلۇق ئالىمى ئەل فارابى
.......

مىناۋىڭ شىلغي وتىرىك........
ابۋناسىر الفارابي قاشان وزىن  قارلىق ۇيغۇر مىن دەپتى. ول وز خاتيرەسىندە << رۋىم- قاڭلى قىپشاق >> دەپ جازغان. ونىڭ 22 جاسىندا مۇسۇلمان بولدى دەگەندە جالغان ويدۇرما. ونىڭ اتاسى مۇخامەت خۇسايىن دەپ قاراساق، ونىڭ اتا- بابالارى 100جىلدىڭ الدىندا الدەقاشان سىلام دىنىنە كىرىپ بولغان.
ەكىنشى، ابۋناسىر الفارابي وڭتۇستىك قازاقستاننىڭ تۇركىستان ماڭى وتىرار قالاسىندا تۋىلدى. قاشقاردىڭ قاراسىن كورگەن ەمەس. ول كەزدە ۇيغۇرلار مۇڭغىليادان 840- جىلدار شىنجاڭغا كەلىپ، 866- جىلى ەدىخۇتتا خاندىق قۇرغان. وتىرار تۇگەل ىلەگەدە جەتىپ ۇلگىرمەگەن.
ۇشىنشى، ابۋناسىر الفارابيدى 1956- جىلى دۇنيە غالىمدارى قازاق دەپ مويىنداغاندىقتان قازاقستاننىڭ الماتى قالاسىندا الفارابي ۆنيۋەرسەتى اشىلدى. بىلتىر سۋريا ۇكىمەتى بەيبارىس ەكەۋىنىڭ قابىرىن قازاقستانغا قايتارىپ بەردى. جانەدە جۇڭگو غالىمى سۋبيخاي مىرزادا وزىنىڭ << قازاق مادەنيەت تاريخى >> دەگەن كىتابىندا الفارابيدى قازاق دەپ اۋىزغا الغان. << ۇيغۇرلاردىڭ قىسقاشا تاريخىندا >> ابۋناسىر الفارابيدى ەشكىم ۇيغۇر دەپ اۋىزغا الماغان. بۇل ناقتىلى دالەلى.
بۇل سەندەردىڭ نەگىزى جوق تالاس- تارتىستارىڭ تەك رايون كولەمىندە غانا، ەڭ جاقسىسى نەگىزى جوق دالەلسىز داۋرىقپالاردى سۇيرەپ اۋىرە بولماڭدار!!!
1som
| ۋاقتى : 2008-10-19 20:07 3 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kisek

دەرىجىسى :باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 1354
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 114
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە114دانە
شۆھرىتى: 136 نومۇر
پۇلى: 1350 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :63(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-02-02
ئاخىرقى : 2008-10-26

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
3 - قەۋەتتىكى kokjal 2008-10-19 20:07 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :

مىناۋىڭ شىلغي وتىرىك........
ابۋناسىر الفارابي قاشان وزىن  قارلىق ۇيغۇر مىن دەپتى. ول وز خاتيرەسىندە << رۋىم- قاڭلى قىپشاق >> دەپ جازغان. ونىڭ 22 جاسىندا مۇسۇلمان بولدى دەگەندە جالغان ويدۇرما. ونىڭ اتاسى مۇخامەت خۇسايىن دەپ قاراساق، ونىڭ اتا- بابالارى 100جىلدىڭ الدىندا الدەقاشان سىلام دىنىنە كىرىپ بولغان.
ەكىنشى، ابۋناسىر الفارابي وڭتۇستىك قازاقستاننىڭ تۇركىستان ماڭى وتىرار قالاسىندا تۋىلدى. قاشقاردىڭ قاراسىن كورگەن ەمەس. ول كەزدە ۇيغۇرلار مۇڭغىليادان 840- جىلدار شىنجاڭغا كەلىپ، 866- جىلى ەدىخۇتتا خاندىق قۇرغان. وتىرار تۇگەل ىلەگەدە جەتىپ ۇلگىرمەگەن.
ۇشىنشى، ابۋناسىر الفارابيدى 1956- جىلى دۇنيە غالىمدارى قازاق دەپ مويىنداغاندىقتان قازاقستاننىڭ الماتى قالاسىندا الفارابي ۆنيۋەرسەتى اشىلدى. بىلتىر سۋريا ۇكىمەتى بەيبارىس ەكەۋىنىڭ قابىرىن قازاقستانغا قايتارىپ بەردى. جانەدە جۇڭگو غالىمى سۋبيخاي مىرزادا وزىنىڭ << قازاق مادەنيەت تاريخى >> دەگەن كىتابىندا الفارابيدى قازاق دەپ اۋىزغا الغان. << ۇيغۇرلاردىڭ قىسقاشا تاريخىندا >> ابۋناسىر الفارابيدى ەشكىم ۇيغۇر دەپ اۋىزغا الماغان. بۇل ناقتىلى دالەلى.
.......


      نىمە دىمەكچى بولغىنىڭىزنى ئىنكاسىڭىزدىن ئوقۇپ تازا راۋان چۈشىنەلمىدىم، گەپ ئۇچرىغان بەزى تېرمېنلار ھەققىدە بولىۋاتسا كېرەك، تۆۋەندىكى  بىر نەچچى نۇقتىغا دىققەت قىلىڭ:
    1، بالاساغۇن يەنى ئۇيغۇر ياغمالىرى قۇرغان  قاراخانىلار  سۇلالىسىنىڭ يەنە بىر پايتەختى ، ئوترار شۇ بالىغ ئەتراپىدىكى جاي،ئۇ دەۋردە ئوغۇز - ئۇيغۇر قەبىلىلىرىدىن بولغان قارلۇقلار مۇشۇ سۇلالىنىڭ قۇرغۇچىلىرى ئۇيغۇرلارنىڭ بىر قەبىلىسى ، بۇ جەۋەتتە  16- ئەسىردە  قانداشلىق جەھەتتە تۈپتىن پەرقلىق بولغان موڭغۇل  ۋە تۈركى قەبىلىلەرنىڭ  فىزىكىلىق قوشۇلىشىدىنلا سۈنئى شەكىللىنىپ قالغان ئاتالمىش "قازاق"  مىللىتى  ئىچىدىكى قەبىلىلەر مۇناسىۋىتىگە ماھىيەتلىك ئوخشىمايدۇ.
    2، فارابىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان شۇ دەۋردىكى قارلۇقلار خاقانىيە- ئۇيغۇر تىلى ئىشلىتىدۇ، ئالتاي تىل سېستىمىسىدىكى " ئۇيغۇر- قارلۇق تىل بۆلىگى" دىگەندەك. 
    3، ئۇيغۇر- قارلۇق مۇناسىۋىتىگە گۇماندا بولسىڭىز قەدىمى جوڭگو تارىخنامىلىرىدىن " كونا- يېڭى تاڭنامە. ئۇيغۇرلار تەزكىرىسى " ... قاتارلىق كىتاپلارنى ۋە غەرپ تارىخشۇناسلىرىنىڭ مۇناسىۋەتلىك تەتقىقات نەتىجىلىرىنى ئوقۇپ كۆرسىڭىز مەسىلە ئايدىڭلىشىدۇ.
    4، يازمىڭىزدا " قىپچاق " ئىبارىسىنى ئۇچراتتىم، 10-ئەسىردىكى قىپچاقلارنىڭ ئەجدات تەۋەلىكىنى " تۈركى تىللار دىۋانى" دىن كۆرگەيسىز. 15-16- ئەسىرلەردىكى قىپچاقلار  بولسا تۈرك ئۇغۇز- ئۇيغۇرلىرى بىلەن موڭغۇل قەبىلىلىرىنىڭ بىرىكىشىدىن شەكىللەنگەن ، بۇ توغۇرلۇق مەملىكىتىمىز ۋە باشقا ئەللەردىكى تارىخشۇناسلار مۇشۇ  ئورتاق تەتقىقات نەتىجىسىنى يەكۈنلىگەن، بۇ جەھەتتىكى ماتىرىياللارمۇ ناھايىتى  كۆپ.
    تەپسىلىرەك ماتىرىياللارنى كېيىن ۋاقىت چىققاندا مۇشۇ تېمىغا ئىنكاس تەرىقىسىدە يوللاي.
| ۋاقتى : 2008-10-19 20:51 4 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

كيسەك مىرزا:
9- غاسىردىڭ 70- جىلدارى ەمەس، 11- غاسىردا جاساغان تۇرك غالىمى ماخۇمۇت قاشقاريدىڭ زامانىندا ۇيغۇرلار سىلام دىننە كىرمەگەن، بۇتقا شوقىناتىن خالىق بولغان. بۇنى مەن ەمەس،م، قاشقاري وز اۋزىمەن تىلغا الغان. ەندى قايتىپ ابۋناسىر الفارابيدى  مۇسۇلمانننان شىققان ۇيغۇر غالىمى دەپ تالاسا الاسىڭدار؟
1som
| ۋاقتى : 2008-10-20 00:27 5 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
nurlanjan

دەرىجىسى :لەشكەر


UID نۇمۇرى : 5309
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 2
ئۇنۋان:1 دەرىجە ھازىرغىچە2دانە
شۆھرىتى: 3 نومۇر
پۇلى: 20 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-10-20
ئاخىرقى : 2008-10-20

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
5 - قەۋەتتىكى kokjal 2008-10-20 00:27 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :
كيسەك مىرزا:
9- غاسىردىڭ 70- جىلدارى ەمەس، 11- غاسىردا جاساغان تۇرك غالىمى ماخۇمۇت قاشقاريدىڭ زامانىندا ۇيغۇرلار سىلام دىننە كىرمەگەن، بۇتقا شوقىناتىن خالىق بولغان. بۇنى مەن ەمەس،م، قاشقاري وز اۋزىمەن تىلغا الغان. ەندى قايتىپ ابۋناسىر الفارابيدى  مۇسۇلمانننان شىققان ۇيغۇر غالىمى دەپ تالاسا الاسىڭدار؟




بالاموي ئۇيغۇرچە يىزىشنى ئۈگىنىپ كىلىپ ئىنكاس يازە .. قازاقلارنىڭ مۇنازىرە مۇنبىرى يوقتەك ھەممىسى كىرىۋىلىپ ئىملانى بۇزۇپ. ناۋادا مۇنازىرە مۇنبىرىڭلار بولمىسا مەن بىرنى ياساپ بەرسەممۇ بىرەي .ھىچ بولمىسا قىلغان يامان ئىشلىرىمنىڭ سەدىقىسى بولار ...

تاغدا ئورخۇندىن باشقا مۇنازىرە مۇنبىرىگە كومپىيۇتىرىڭلار ئۇلىنالمامدىكەن يە ...
| ۋاقتى : 2008-10-20 02:03 6 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
mavlan

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 1140
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 110
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە110دانە
شۆھرىتى: 136 نومۇر
پۇلى: 1350 سوم
تۆھپىسى: 42 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :135(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-12-22
ئاخىرقى : 2008-10-26

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

مەن بۇرۇن غازباي ئاشۇنداق دەپ قارايدۇ دەپ خاتا پىكىر يۈرگىزىپتىمەن،ئەسىلى پۈتۈن ھەممىسى ئاشۇنداق ئويلايدىكەن ،كىتاپلىرىدا  ئاشۇنداق يىزىقلىق ئىكەن ،تەرجمىدىمۇ خاتا تەرجمە قىلغانكەن .
قازاق قىرىنداشلاركۈچەپ تالىشىۋاتقان مەسىلىلەرنى مۇنداق نەچچەگە بۆلسەك بولدۇ !!!
1. ئۇيغۇرلار مىلادى 840يىلى ئۇرخۇندىن كەلگەن. ئۇندىن بۇرۇن ئۇتتورا ئاسىيا ،شىمالى ئاسىيا ۋە رايونىمىزدا ئۇيغۇر دىگەن قەۋىم ئەزەلدىن  مەۋجۇت ئەمەس .
2. ئۇيغۇر ھاكىمىيىتى دىگنىمىز قارخانىلارنى ئەمەس ،ئىدىقۇت ئۇيغۇر ئېلىنى كۆرسىتىدۇ.بالاساغۇنىنى قازاقلار قۇرغان باشقا ھەرقانداق مىللەت ياكى قەبىلىنىڭ ئۈزىنىڭ قىلۋىلىشىغا قەتتى يول قويولمايدۇ. (غازىباي تىخى ئۇيالماي  مۇنداقمۇ دىگەن ئۇيغۇرمىللىتى 1926-يىلى ئۇيغۇر دەپ ئاتالغان ،ئوغوزخانىنىڭ ئەسلى "مەن تۇرىكنىڭ قاغانى بۇلمەن  "دىمەكچىتى ئۇقۇشماي "مەن ئۇيغۇرنىڭ قاغانى "دەپ سالغان. قازاق مۇنبەرلىرى شۇنداق قەيىت قىلىنغان)
3.كەڭسۇ ئۇيغۇر خانلىمۇ مەۋجۇت ئەمەس .دەشتىئاتا(敦煌) ئۇيغۇرلار قۇرمىغان.
4. ئىستەمى قاغان قازاقلارنىڭ قاغانى .
5.كۆلتىكىن قازاقتىن چىققان قەھىرىمان تىكىن.
6.مەھمۇت قەشقەرى ئەمەس ،ئەسلى مەخمات قاسقارى ،قاسقىر دىگەن بۆرە دىگەن گەپ شەھەرنىڭ ئىسمى ئەمەس.(يەنەكىلىپ ئالىم ئۆز ئەسىرىدە مەن ئۇيغۇر دەپ باقمىغان ،ئىدىقۇت ئۇيغۇر ئېلىنى ئۇلامۇ ئۇيغۇر دەپ قۇيغان .ناۋادا دىمىگەن بولسا..........  )
7. قارابى ئوترار بالىقتا تۇغۇلغانلىقى ئۈچۈن ، ئۇقازاق .(تىخى غازباي دىگەن ئەرەپ مىكىن دىگەن قىياسمۇ بار.)
8.ئەھمەت يەسەۋى سايرامدا تۇغۇلغانلىقى ئۈچۈن قازاق . چۇنكى قازاقىستانغا تەۋە .(بۇسايرام ئاقسۇدىكى سايرام ئەمەس .)
9.يۇسۇپ خاس ھاجىپ بالاساغۇندا تۇغۇلغانلىقى ئۈچۈن  قىرغىز ،بالاساغۇن(توخماق شەھىرىنى دىمەكچى ) ھازىرچە قىرغىزلارغا تەۋە، ناۋادا  بالاساغۇن قازاقىستان تەۋەلىكىدە مۇقىملىشىپ قالسا پات ئاردا مىڭ يىل بۇرۇن ياشاپ ئۆتكەن ئالىم ،قايتدىن تۇغۇلۇپ  قازاق بۈيۈك ئالىمى سۇپىتىدە دۇنياغاكىلىدۇ .
10.قازاق دىگەن سۆزنىڭ مەنىسى "قاچاق"ئەمەس ،"غاز-ئاق "مۇئەمەس،"كازاك"مۇ ئەمەس، ئەسلى "خاس ساك " ھەقىقى ساك دىگەن مەنىدە ،بۈيۈك قازاق مىللىتىنىڭ  3000يىلىق تارىخى بار ،1356-يىلى جانبىك بىلەن كىرەي دەشتى قپچاقتىن  باشلاپ كەلگەنلەر قازاقلارنىڭ بىرىنجى ئەركەكلىرى بۇلماستىن ئۇلاردىن بۇرۇنمۇ  كەلگەنلەر بار .
11.قازاق مىللىتى تۇرىكى مىلەتلەر ئىچىدە  تارىخى  ئەڭ ئۇزۇن ،مەدىنىيىتى ئەڭ بۇرۇن باشلانغان ،قۇرغان  شەھەرلىرى ئەڭ كۆپ،(تۆت تام سوقوپ ئۆي سامىغان بىلەن ،تارىختا بالاساغۇنغا ئوخشاش كاتتاشەھەرلەرنى قۇرغان شۇڭا قازاقلارنى بىناكارلىق ئۇستىسى دىيىشكە بولدۇ . )  ھۇنەر -سەنئەتتە بىرىنچى مىسالى شىرداق نەقىشى ، ئىگىلىگەن يەرمەيدانى ئەڭ كەڭ ،تىلى ئەڭ ساپ (رايۇنىمىزدىكى قازاق  قىرىنداشلىرىمىز نىڭ تىل پەقەتلا تەسىرگە ئۇچىرمىغان  ئۇقۇشماي  زومايسىبا  دەپ سالغىنىنى ئالمىغامدا )،ئەڭ ئىلغار مىللەت،
[ بۇ يازما mavlan تەرىپىدىن 2008-10-20 12:32 دە قايت ]
| ۋاقتى : 2008-10-20 02:35 7 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
5 - قەۋەتتىكى kokjal 2008-10-20 00:27 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :
كيسەك مىرزا:
9- غاسىردىڭ 70- جىلدارى ەمەس، 11- غاسىردا جاساغان تۇرك غالىمى ماخۇمۇت قاشقاريدىڭ زامانىندا ۇيغۇرلار سىلام دىننە كىرمەگەن، بۇتقا شوقىناتىن خالىق بولغان. بۇنى مەن ەمەس،م، قاشقاري وز اۋزىمەن تىلغا الغان. ەندى قايتىپ ابۋناسىر الفارابيدى  مۇسۇلمانننان شىققان ۇيغۇر غالىمى دەپ تالاسا الاسىڭدار؟

بۇغان باسقا ەمەس، م. قاشقاريدىڭ كەلتىرگەن فاكىتى ىسپات بولا الادى.
yol
| ۋاقتى : 2008-10-20 12:01 8 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ماۋلەن مىرزا:
سەنشە ەرانىڭ 840- جىلدارى ۇيغۇرلاردىڭ ورخوننان شىينجياڭغا كوشىپ كەلگەنىنە كۇمانمەن قارايتىن بولغانىڭزبا؟
| ۋاقتى : 2008-10-20 16:33 9 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
Ulughbek

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2068
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 187
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە187دانە
شۆھرىتى: 201 نومۇر
پۇلى: 1890 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :189(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-04-21
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ماقۇل، 840-يىلى ئورخۇندىن كۈچۈپ كەلگەنمۇ دەيلى(ئەمەلىيەتتە  بۇ فەقەت ئۇيغۇرلارنىڭ بىر قىسمى) ،ئۇنداق بولسا نېمە بوپتۇ؟ئىشقىلىپ "ئۇيغۇر" بۇلۇپ مىللەت شەكىللەندۈرگەن  تارىخىي سىزدىن كۆپ ئۇزۇن، شۇ ئۇيغۇرلار، تارىمدىكى قېرىنداشلىرى بىلەن قاراخانىيلار نى بىرلىكتە قۇرغان ۋە ئۇنىڭدىن كېيىنكى مەزگىللەردە ئوتتۇرا ئاسىيادا بۈيۈك مەدەنىيەت بەرپا قىلىپ، چاغاتايلار، تېمۇرىيلەر دەۋرىدىكى مەدەنىيەتكە كۈچلۈك ئاساس سالغان. پۈتۈن تۈركىي تىل ۋە يېزىق مەدەنىيەتى شۇ ئاساستا راۋاجلانغان. ئىسىڭىزدە بولسۇن 840-يىلى دېگەن قاي زامان؟!1840-يىلى ئەمەس جۇمۇ!
yol
| ۋاقتى : 2008-10-20 16:58 10 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

قاراخانيلار مەن ۇيغۇرلار ەكەۋى تاريختا ەكى باسقا خالىق، بۇنى شاتاستىرماڭىز، بۇغان تۇرىك غالىمى ماخۇمۇت قاشقاريدىڭ سىپاتى دالەل بولا الادى.
1som
| ۋاقتى : 2008-10-20 17:03 11 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
mavlan

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 1140
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 110
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە110دانە
شۆھرىتى: 136 نومۇر
پۇلى: 1350 سوم
تۆھپىسى: 42 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :135(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-12-22
ئاخىرقى : 2008-10-26

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

Quote:
9 - قەۋەتتىكى kokjal 2008-10-20 16:33 دە يوللىغان  نى نەقىل كەلتۈرۈش :
ماۋلەن مىرزا:
سەنشە ەرانىڭ 840- جىلدارى ۇيغۇرلاردىڭ ورخوننان شىينجياڭغا كوشىپ كەلگەنىنە كۇمانمەن قارايتىن بولغانىڭزبا؟


kokjal
840يىلى ئورخوندىن كۆچكەنلەر شەرىقى تارماق ئۇيغۇرلار (ئورخون ئۇيغۇرلىرى دەپمۇ ئاتىلىدۇ.)خالاس،  بۇنى بىلمەنسىز مىرزا . 
قارخانىلارنى ئۇيغۇر ياغما لىرى قۇرغان . ماخمات قاسقىرىنىڭ قايسى گپى دەلل بولدۇمىرزا ،بىر دەۋىتگەبىلىپ قالايلى ؟
سىزدىن مىرزا يەنە بىر سوراي :"نىمە ئۈچۈن قازاق سۆھبەتلىرىدە ئورخوندىن ئويغۇرلار كۆچتى دىمەي ،ئورخوندىن تۇرىكلەر كۆچتى دەيدۇ؟ يەنە نىمە ئۈچۈن ئورخون ئۇيغۇرخانلىقى دىمەي ،ئورخون خانلىق دەيدۇ.؟" بۇ نىمەگەپ ؟ سىلەرنىڭ مەقسىتڭلار زادى نىمە ؟

باشقلارغىمۇ جاۋاپ بىرىپ باقمابسىز مىرزا ؟ ئىستەمى قاغان دىگەندەك ؟
[ بۇ يازما mavlan تەرىپىدىن 2008-10-20 17:18 دە قايت ]
yol
| ۋاقتى : 2008-10-20 17:11 12 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
Ulughbek

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2068
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 187
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە187دانە
شۆھرىتى: 201 نومۇر
پۇلى: 1890 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :189(سائەت)
تىزىملاتقان : 2007-04-21
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

مەھمۇد كاشىغەرى ئەسەرىنىڭ نەرىدە "ئۇيغۇرلار تارىختىكى باشقا خەلق"دەپتۇ،  نەق شۇ يەرنى بىر كۆرسىتىڭە؟ئەۋۋەل سىزدىن سوراي،سىز "تۈركىي تىللار دىۋانى"نى ئۇقۇب باققانمۇ ؟ئۆتكەندە بىر قازاق قېرىندىشىمىز، "مىرزا مۇھەممەد ھەيدەر بىزنىڭكى"دەپ،بۇ مۇنبەرنى قالايمىغان قىلىپ، كېيىن ئۇنىڭ "تارىخىي رەشىدى"دېگەن كىتابىنى ئۇقۇپ چىققاندىن كېيىن ئورخۇندىن ئۈن-تىنسىز يۇقالغاندەك ئىش چىقمىسۇن دەيمىنا؟! شۇڭا ئۇقۇپراق بىر نەرسە دەيلى.
yol
| ۋاقتى : 2008-10-20 17:14 13 -قەۋەت
سىز بۇ تېمىنىڭ 720ـ كۆرۈرمىنى
kokjal

دەرىجىسى :يۈز بېشى


UID نۇمۇرى : 2995
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 45
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە45دانە
شۆھرىتى: 46 نومۇر
پۇلى: 450 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى :16(سائەت)
تىزىملاتقان : 2008-06-28
ئاخىرقى : 2008-10-25

چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش يازما تەھرىرلەش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش

 

ەي، اغايىندار!
مەن بەلگىلى تاريخشى ەمەسپىن. كاسىبىمدە تاريخ ەمەس. بىراق تاريخقا قىزىغامىن.
<< تۇركي تىلدەر ديۋانىن >> تولىق وقىماسامدا، ماتەريالدارىن دايىم كورىپ جۇرەمىن. م. قاشقاريدىڭ مالىمەتىنە قاراغاندا، ۇيغۇرلاردى كاپىر ەدى دەپ جازىپتى. ارى ۇيغۇرلار مەكەندەگەن وڭىردى قازىرگى تۇرپان مەن ۇرىمجى ماڭىن كورسەتىپتى. ال اۆتور وزىن ۇيغۇرلاردان بولەك قاراپ << تۇرىكپىن >> دەپ تىلگە الىپتى. وسىدان قاراغاندا قاراخانيلار ۇيغۇر ەمەستەي سەزىلدى. بۇغان سىزدەر قالاي قارايسىزدار!
غىلمي كوزقاراستارىڭزدى كۇتەمىن.
1som
| ۋاقتى : 2008-10-20 20:01 14 -قەۋەت
« 1 2» Pages: ( 1/2 total )

ﺋﻪﺳﻜﻪﺭﺗﯩﺶ : ﺗﻮﺭ ﺑﯧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﯞﻩﻣﯘﻧﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﻗﺎﻧﯘﻥ - ﺳﯩﻴﺎﺳﻪﺕ ﭘﻪﺭﻣﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺧﯩﻼﭖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭ ﯞﻩ ﻳﻮﻟﻼﻧﻤﯩﻼﺭﻧﻰ ، ﺳﯜﺭﻩﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻼﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ.
ﺑﯚﻟﮕﯜﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ، ﻗﯘﺗﺮﺍﺗﻘﯘﻟﯘﻕ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻠﯩﻐﺎﻥ ﺋﺎﭘﺘﻮﺭﻻﺭ ﺋﺎﻗﯩﯟﯨﺘﯩﮕﻪ ﺋﯚﺯﻯ ﻣﻪﺳﺌﯘﻝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺗﻮﺭ ﭘﻮﻧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﮬﯧﭽﻘﺎﻧﺪﺍﻕ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺋﯚﺯ ﺗﻮﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺳﺎﻏﻼﻡ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﻮﺳﺎﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻟﯩﺸﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﯘ ﻣﯘﻧﺒﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﭼﯘﻗﯩﯖﯩﺰﺩﻩﻙ ﺋﺎﺳﺮﯨﺸﯩﯖﯩﺰﻧﻰﺋﯜﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ.
ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﭘﯘﺷﺎﻳﻤﺎﻥ ، ﺋﯚﺯﯛﯕﮕﻪ ﺩﯛﺷﻤﻪﻥ . ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﻰﺳﯚﻳﮕﯜﭼﯩﻠﻪﺭ ﺋﯚﺯ ﻧﻪﺭﺳﯩﺴﯩﻨﻰ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﻪﻳﺪﯗ .

ئاخىرىدا ھەربىر كۈنىڭىزنىڭ خۇشاللىق تىلەيمىز !


Total 0.226001(s) query 4, Time now is:10-26 08:14, Gzip disabled ICPNo : 新06003667
Powered by PHPWind v6.0 Certificate Code © 2003-07 PHPWind.com Corporation


Uyghur Version Powered by Sazgur Code © 2007-2008 bilqut.com Corporation