بۇ بەتتىكى تېما:ئامېرىكىنى تۇڭگانلار بايقىغانمۇ؟ | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كىيىنكى تېما
بۇ تېما قېتىم كۆرۈلدى
kisek
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى: 1354
نادىر تىمىسى : 1
يازما سانى : 248
ئۈنۋان:4 دەرىجە ھازىرغىچە248دانە
شۆھرىتى: 992 نومۇر
پۇلى: 2470 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :142(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-02
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ئامېرىكىنى تۇڭگانلار بايقىغانمۇ؟

     يېقىدا روسىيە رېگنۇم ئاگېنتلىغىنىڭ تورىغا ( http://www.regnum.ru/)تۆۋەندىكىدەك بىر خەۋەر بېرىلگەن:

قىرغىز ئالىمى: ئامېرىكىنى تۇڭگانلار بايقىغان


  قىرغىزىستان فەيلاسوپىيە پەنلىرى دوكتۇرى، پىروففىسسور ئامانكەلدى بېكبولاېف دۇنيا تارىخشۇناسلىغىغا  بىر يېڭىچە كۆز قاراش ئېلىپ كەلدى-- دەپ   خەۋەر قىلىدۇ  ИА REGNUMنىڭ مۇخبىرى. بۈگۈن، يەنى 27- ئاۋغۇست (2007-يىلى) كۈنى مەخسۇس تۇڭگانلار تونۇشتۇرۇلغان كىتاپنىڭ تارقىتىلىشى ۋە توڭگانلارنىڭ جوڭگودىن قازاقىستان ۋە قىرغىزىستانغا كۆچمەن بولۇپ كەلگەنلىگىنىڭ 130- يىللىغىنى  خاتىرىلەش مۇناسىۋىتى بىلەن ئۆتكۈزۈلگەن يىغىلىشتا،  ئامانكەلدى ئەپەندى  جوڭگو دېڭىزچىلىرى   مۇخامەت ئالى ( جېڭخې) باشچىلىغىدا تۇنجى بولۇپ ئامېرىكنى بايقىغان دىگەن قىياسنى ئوتتۇرىغا قويدى.
    
   تارىخىي رومان " مىڭ چاقىرىملىق يول: تۇڭگان خەلقى ھەققىدە ھىكايەت" ئالما- ئاتادا ئاممىان. فېڭ. بېك نامىدا نەشر قىلىنغان، كىتاپتا ئاپتورنىڭ سۆزى بويىچە " تۇڭگان خەلقىنىڭ مەدىنىيىتى ۋە قەھرىمانە ئىش ئىزلىرى ناھايىتى تەپسىلى تونۇشتۇرۇلغان". بېكبولائېف نۇتقىدا بۇ كىتاپنىڭ يېڭى دەۋر تۇڭگان ياشلىرىنىڭ ياخشى بىر پايدىلىش كىتابى بولۇپ قىلىشىنى ئۈمىت قىلىدۇ.

   تۇڭگان__ جوڭگودا خۇيزۇ دەپ ئاتالغان نوپۇسى ئەڭ كۆپ ئاز سانلىق مىللەت. ئۇلار نىڭشا خۇيزۇ ئاپتونۇم رايونى، شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونى ۋە گەنسۇ ئۆلكىسىدە ياشايدۇ، خەنزۇ تىلىنىڭ شىمال دىيالېكتىدا سۆزلىشىدۇ، كۆپ قىسىملىرى ئۆزىگە ئەرەپچە ۋە پارىسچە ئىسىم قويىدۇ.  ئىسلام دىنىغا ئېتىقات قىلىدىغان مۇسۇلمانلاردۇر. بىر قىسىم تۇڭگانلار چىڭ سۇلالىسىگە قارشى 1861-1877 يىللىرى كۆتۈرۈلگەن ئىسياننىڭ مەغلۇبىيىتىدىن كېيىن بۇرۇنقى مۇستەققىل دۆلەتلەر بىرلەشمىسى تېررىتورىيەسىگە كۆچۈپ كەلگەن. ئۇلارنىڭ ئەۋلاتلىرى ئايرىم بىر ئېتنىك گۇرۇپپا قاتارىدا مىللەت دەپ  ئېتىراپ قىلىنغان، ئۇلارنىڭ تىلى ئەجداتلىرىنىڭ خەنزۇ تىلى دايېلكتىغا ۋارىسلىق قىلىنغان بولۇپ لېكىن كىرىل يېزىغى ئاساسىدا ئىشلىتىلگەن ھەمدە مۇستەققىل دۆلەتلەت بىرلەشمىسى دۆلەتلىرىدە " تۇڭگان تىلى" دىگەن نامدا مەشھۇر بولغان.  ئۇلار  تۇڭگان تىلىدا " xуэйз" -- خۇيزۇ دەپ يېزىلىدىغان ئۆز نامىنى ساقلاپ قالغان.
    ھازىر تۇڭگانلار قازاقىستان جامبۇل ئوبلاستىغا( تەخمىنەن 40مىڭ)، شىمالىي قىرغىزىستانغا (59مىڭ، يەنى رېسپوبلىكا نوپۇسىنىڭ 1.2% پىرسەنتىنى تەشكىل قىلىدۇ) كەڭ تارقالغان، روسىيەنىڭ 2002-يىلىدىكى نوپۇس ستاتىسكىسى بويىچە روسىيەدە 800   تۇڭگان ياشايدۇ. قىرغىزىستاندا بىرقانچە تۇڭگانلار ئولتۇراقلاشقان كىچىك تىپتىكى يېزا- كەنتلەر مەۋجۇت، مەسىلەن: ئالېكساندروفكا، ئىۋانوفكا، مىلئىانفان، كېنبۇلۇن، دېيشىن. نۇرغۇنلىغان توڭگان كىشىلىرى قاراكۆل، توقماق، بىشكەك قاتارلىق شەھەرلەردە ياشايدۇ.
   توڭگانلار دېھقانچىلىق، سودا ۋە ئاممىۋى ئاشخانا كەسپلىرى بىلەن شۇغۇللىنىدۇ. بۇ رايوننىڭ بارلىق چوڭ شەھەرلىرىدە تۇڭگانچە رېستۇران- كافىخانىلار  ئومىلاشقان.(تۈگىدى)

     جېڭخې ھەممىمىزگە مەلۇم بولغىنىدەك جوڭگونىڭ مىڭ سۇلالىسى دەۋرىدىكى ئاتاغلىق دېڭىزچى، دىپلومات ۋە چامباشچى . يۈننەن ئۆلكىسى كۇنياڭلىق. يۇقۇرىدىكىگە ئوخشاش جېڭخېنىڭ ئامېرىكىنى بايقىغانلىقى توغۇرلۇق خەۋەرلەردىن يەنە ئەنگىلىيەلىك بىلگە گېۋن. مونھىس ئەپەندىنىڭمۇ دەلىللىك- ئىسپاتلىرى بار ئىكەن. گېۋن   ئەنگىلىيە دېڭىز ئارمىيەسىنىڭ پېنسىيەگە چىققان كوماندىرى، ئىشتىن سىرتقى تارىخشۇناس، يۈننەن ئۇنىۋېرسىتىنىڭ تەكلىپلىك پىروففىسسورى ۋە يۈننەن ئۆلكىلىك جېڭخې تەتقىقاتى جەمىيىتىنىڭ مەسلىھەتچىسى، ئۇ مۇنداق دەپ ھۆكۈم چىقىرىدۇ: جوڭگو مىڭ سۇلالىسىنىڭ دەسلەپكى يىللىرىدىكى  7 قېتىملىق غەربىي ئوكيان دېڭىز سەپىرىنى ئۇيۇشتۇرغان بۈيۈك دېڭىزشۇناس، يۈننەن كۇنياڭلىق خۇيزۇ جېڭخې ۋە ئۇنىڭ يېتەكچىلىگىسدىكى يىراق ئوكيان فلوتى يەر شارىنى ئايلىنىش سەپىرىنى تاماملىغان ۋە ئىسپانىيە دېڭىزچىسى كولۇمبۇدىن 72  يىل بۇرۇن ئامېرىكا چوڭ قۇرۇقلىغىنى بايقىغان.

  ئۇنىڭ قارىشىچە جېڭخې ئاۋسترالىيە ۋە يېڭى زېنلاندىيە قىرغاقلىرىغىمۇ چىققان، يەنى ئۇ ئامېرىكا چوڭ قۇرۇقلىغىنى بايقاپلا قالماي  يەنە   ئاۋستىرالىيەنىمۇ بايقىغان.  بىر قىسىملىرى ئۇنىڭ بۇ كۆز قارىشىغا قوشۇلمىسىمۇ لېكىن كۆپ قىسىم مۇتەخخەسسىلەر  يەنىلا ئۇنىڭ دەلىل - ئىسپاتلىرى يېتەرلىك دەپ قارىغان. ئۇنىڭ دىيىشىچە ھازىر ئۇ پۈتتۈرگەن 1000نەچچى يۈز بەتلىك تەتقىقات ماتىرىيالىنىڭ خەنزۇچە نۇسخىسى تېخى تەرجىمە قىلىنمىغان، ئەگەر نەشردىن چىقسا تېخىمۇ كۆپ  كىشىلەر  ئوقۇپ چۈشەنگەندىن كېيىن ئۇنىڭ  تەتقىقاتىغا قوشۇلىدىكەن.

    ئۇنداقتا بىزنى قىزىقتۇرىدىغان مەسىلە جېڭخېنىڭ كېلىپ چىقىشى زادى كىم؟

  ماتىرىياللاردا يېزىلىشىچە، ئۇنىڭ ئەجدادى بۇخارالىق تۈركتىن بولغان ، يۈەن سۇلالىسىنىڭ مەشھۇر  ۋەزىرى سەئىددىن (، 1211~1279 赛典赤، Saiyid Ajall Shams al-Dīn ) دىگەن كىشى  بولۇپ جېڭخېنىڭ 6- بوۋىسى بولىدۇ. يۈەن دەۋرىدە يۈننەن قالايمىقان ، باشقۇرۇش تەس بولغاندا خان ئۇنىڭ قابىللىغىدىن ئۇنى يۈننەننى باشقۇرۇشقا ئەۋەتكەن. سەئىد توغۇرلۇق تەتقىقات ماقالىلىرىمۇ  كۆپ ئۇچرايدۇ.

   جېڭخې مىڭ تەيزۇ خوڭۋۇنىڭ 4-يىلى( 1371) تۇغۇلغان بولۇپ، فامىلىسى ما، يەنى ئەرەپچە Mahmudتىن كەلگەن، كىچىك ئىسمى سەنباۋ،  ھۆججەت- ماتىرىياللاردا ئۇنىڭ تەققى- تۇرقى غەلىتە دەپ يېزىلغان، يەنى بويىنىڭ ئىگىزلىگى 7 چى، گەۋدىلىك، بېلى يوغان، يۈزى چوڭ، بۇرنى كىچىكرەك، قاش- كىرپىگى ئېنىق، يۈزى ئاق، چىشلىرى سەدەپتەك.... ئۇ كىچىگىدىنلا دېڭىزچىلىققا ھەۋەس قىلغان بولۇپ دائىم قەغەز كىمە ياساپ ئېرىقلاردا لەيلىتىپ ئوينايدىكەن.
   بەزى مىڭ سۇلالىسى تارىخشۇناسلارىنىڭ تەتقىقاتىچە، مىڭ سۇلالىسىنى قۇرغان جۇيۈەنجاڭ ئىسلام دىنىغا ئېتىقات قىلىدۇ، لېكىن يوشۇرۇن تۇتقان دىيىلگەن، ئۇلارنىڭ بۇنداق دىيىشىدىكى ئاساسلىق سەۋەپ جۇيۈەنجاڭ كىچىگىدە تۇرغان خۇاڭسى ئىبادەتخانىسى بۇددا ئىبادەتخانىسى بولماستىن مەسچىت ئىدى، جېڭخېنىڭ غەربىي ئوكيانغا 7 قېتىملىق سەپىرى ئەمىلىيەتتە پادىشا ۋە ئائىلە تاۋاباتلىرىنى ھەج قىلدۇرۇش ئۈچۈن ئۇيۇشتۇرۇلغان...ۋاھاكازا  دەيدىكەن، لېكىن بۇ بۇ يەردە مۇزاكىرە قىلىدىغان مەسىلە ئەمەس.

   مەسىلە جېڭخېنىڭ 6- بوۋىسى دەپ ئېنىقلانغان سەئىددىننىڭ كېلىپ چىقىشى توغۇرلۇق قىزىقارلىق تەتقىقاتلار، سەئىددىننىڭ شەجەرىسىگە ئۇ بۇخارالىق تۈرك، چىڭگىسخان بىلەن شەرققە كەلگەن دىيىلگەن. ئوگۇدايخان ۋە مېڭگې خان دەۋرلىرىدە دارغاچ بولغان، كېيىن يۈننەنگە ئەۋەتىلگەن.
  
   خۇيزۇ  بىلگەسى ئەيسا. ناۋېيشىن ( 尔萨. 纳为信) ئەپەندى يازغان كىتاپ << يۈەن سۇلالىسى شەنياڭ كېنەزى سەيدەنچى. جەنسىدىن ( 赛典赤.瞻斯丁) جەمەت تارىخى>> دا  چوڭقۇر تەتقىق قىلىش ئارقىلىق ، سەئىددىننى " قارلۇق قەبىلىسىنىڭ ئاقساقالى ئارسلانخان بىلەن بىر كىشىدۇر" دەپ يەكۈن چىقارغان، چوڭ ھەجىملىك بۇ ماقالىسىدا دەلىل- ئىسپاتلارمۇ يېتەرلىك ئوتتۇرىغا قويۇلغان.

   ئامېرىكىلىق تارىخشۇناس  مايكېل. C.  بۇرس ئەپەندىنىڭ تۇنجى نۆۋەتلىك سەئىددىن ( Sayyid Omer Shams al-Din ) تەتقىقاتى خەلقارالىق يىغىنى ئىلمى ماقالىلەر توپلىمىدا ئېلان قىلىنغان(2004، يۈننەن ئۇنىۋېرسىتى نەشرياتى) << مىڭ سۇلالىسى دەسلەپكى دەۋرىدىكى يۈننەن ئۇيغۇرلىرى ۋە ئۇلارنىڭ مۇسۇلمان ئەۋلاتلىرى>> (明初云南畏兀儿人及其穆斯林后裔) دىگەن ئىلمى ماقالىسىدە بۇ مەسىلە تېخىمۇ ئىنچىكىلىك بىلەن تەتقىق قىلىنغان ئىكەن، لېكىن ماقالىنىڭ تەپسىلى مەزمۇنى بىلەن ئۇچرىشىشقا پۇرسەت بولمىدى.

  قانداقلا بولمىسۇن، جېڭخې، يەنى ماسەنباۋ، مەملىكىتىمىز تارىخىدىكى  ئاتاقلىق دېڭىزچى ، دېڭىزچىلىق ئىشلىرى ئۈچۈن ئۆچمەس تۆھپىلەرنى قوشقان، زامانىمىزدىكى ھەر مىللەت كىشىلىرىمىزنىڭ بۇ كىشىنى ياد ئېتىشىمىزغا ئەرزىيدۇ.

  
    

    
    

چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2009-05-19 17:53 |
urdek
دەرىجىسى : لەشكەر

UID نۇمۇرى: 17
نادىر تىمىسى :
يازما سانى :
ئۈنۋان:1 دەرىجە ھازىرغىچەدانە
شۆھرىتى: 0 نومۇر
پۇلى: سوم
تۆھپىسى: نومۇر
ۋاقتى :0(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-01-22
ئاخىرقى كىرگىنى:1970-01-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

新建网页 1
     
مەن ئۇيغۇر تارىخى- ئىشەنگۇسىز رىۋايەتلەردە تۇڭگانلارنىڭ كىلىپ چىقىشى ئوتتۇرا ئاسىيالىق تۇركى مىللەتلەر دەپ ئوتتۇرىغا قويغان ئىدىم،ئۇلار چىڭغىزخاننىڭ ھەربى لىرى ئىدى، خەن زىمىنىدا چىگرا ساخلاپ خەن قىزلىرىغا ئۇيلۇنۇپ خەن زۇۋانلىق مۇسۇلمان قەۋمى شەكىللەندى دەپمۇ يېزىۋىدىم،مانا بۇگۇنكى كۇندە خەن ئالىملىرى كۇككەكۇتۇرۇپ بىزنىڭ پەخرىمىز دىگەن- جىڭخې خەن ئەمەس تۇڭگان بولۇپ چىقىپتۇ شۇنداقلا ئۇنۇڭ يەنىلا ئۇيغۇر - قارلۇق مىللى گۇرۇپپىسىغا تەئەللۇق شەخىس ئىكەنلىگى نامايەن بولغىلى تۇرۇپتۇ، بۇ يەردە مەن يازغان شۇ تارىخ  ئىسپاتىنى تېپىۋاتامدۇ قانداق.

1som
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-19 20:32 |
honzada
دەرىجىسى : يۈز بېشى


UID نۇمۇرى: 9346
نادىر تىمىسى : 0
يازما سانى : 59
ئۈنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە59دانە
شۆھرىتى: 530 نومۇر
پۇلى: 360 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :65(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-04-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-05-31
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

جۇيۈەنجاڭنى مۇسۇلمان ئىدى دىگەن گەپكە مىنىڭ تازا ئىشەنگۈم كەلمەي تۇرىدۇ.

چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-19 20:41 |
kisek
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى: 1354
نادىر تىمىسى : 1
يازما سانى : 248
ئۈنۋان:4 دەرىجە ھازىرغىچە248دانە
شۆھرىتى: 992 نومۇر
پۇلى: 2470 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :142(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-02
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

新建网页 1
     
نەقىل
بۇ مەزمون2قەۋەتتىكىhonzadaنىڭ2009-05-19 20:41دە يوللىغان يازمىسى  :
جۇيۈەنجاڭنى مۇسۇلمان ئىدى دىگەن گەپكە مىنىڭ تازا ئىشەنگۈم كەلمەي تۇرىدۇ.


    مەنمۇ قاچانلاردۇر  بىر  كىچىك كىتاپچىدا ئوقىغاندەك قىلغان، ئېسىمدە شۇ قاپتۇ،  ھازىر  ئىنتېرنېتتىن ئىزدەپ كۆرسەم تۆۋەندىكىدەك ئۇچۇرلار چىقتى، ئوقۇپ كۆرگەيسىز:

  http://www.ce.cn/culture/people/200608/29/t20060829_8328348.shtml

http://bbs.tiexue.net/post_2056223_1.html


terjime guruppisi
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-19 21:03 |
ارامۇت
دەرىجىسى : يۈز بېشى

UID نۇمۇرى: 9335
نادىر تىمىسى : 0
يازما سانى : 104
ئۈنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە104دانە
شۆھرىتى: 855 نومۇر
پۇلى: 665 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :76(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-04-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

جۇيۈەنجاڭ مەن ئۈچۈنمۇ يېڭى ئۇچۇر بولدى.
ماقالە مېنى خىلىلا ئويغا سالدى.
قولىڭىزغا دەرت تەگمىسۇن!
رەھمەت!

چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-19 23:27 |
Ulughbek
دەرىجىسى : پانسات

UID نۇمۇرى: 2068
نادىر تىمىسى : 0
يازما سانى : 398
ئۈنۋان:5 دەرىجە ھازىرغىچە398دانە
شۆھرىتى: 788 نومۇر
پۇلى: 3520 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :412(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-04-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

新建网页 1
     
"جۇيۈەنجاڭ يۈشۈرۈن مۇسۇلمان بولغان" دېگەن گەپ موللا مۇسا سايرامىنىڭ "تارىخى ھەمىدى"دىكى شۇنىڭغا مۇناسىۋەتلىك بەزىبىر رىۋايەتلەرنى ئىسىمگە سالدى.

چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-20 10:20 |
iwirgul
دەرىجىسى : يۈز بېشى

UID نۇمۇرى: 4480
نادىر تىمىسى : 0
يازما سانى : 79
ئۈنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە79دانە
شۆھرىتى: 398 نومۇر
پۇلى: 865 سوم
تۆھپىسى: 0 نومۇر
ۋاقتى :46(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بېيجىڭ شەھرىنى لاھىيلىگۈچى ئەختەرىدىننى ۋە ئۇنىڭ زامانداش ئۇيغۇرلىرىنى تۇڭگانلار ئۆز ئەجدادى دەپ بىلگەندەك جېڭ خېنى ھەم ئاتىسى قاتارى كۆرۈشى ئورۇنلۇق.بىراق ئۇلار ئەزەلدىنلا ساپ خەلق بولمىغاچقا،ئۇلارنىڭ ئەجدادى ھېسابلانمىش كىشىلەر ئەمىلىيەتتە بىزنىڭ ئەجدادلىرىمىز ھېسابلىنىدۇ.جېڭ خېغا كەلسەك ئۇنىڭ قەبرە تېشىغا "قارلۇق "دەپ يېزىلغان دېگەندەك بەزى گەپلەرنى ئاڭلىغانمەن.

چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-20 14:00 |
untulux
دەرىجىسى : يۈز بېشى

UID نۇمۇرى: 2490
نادىر تىمىسى : 0
يازما سانى : 61
ئۈنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە61دانە
شۆھرىتى: 338 نومۇر
پۇلى: 409 سوم
تۆھپىسى: 2 نومۇر
ۋاقتى :59(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-06-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-05-31
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

نەقىل
بۇ مەزمون2قەۋەتتىكىhonzadaنىڭ2009-05-19 20:41دە يوللىغان يازمىسى  :
جۇيۈەنجاڭنى مۇسۇلمان ئىدى دىگەن گەپكە مىنىڭ تازا ئىشەنگۈم كەلمەي تۇرىدۇ.

مەنمۇ بۇرۇن تازا ئىشەنمەيتىم!بىراق شاڭخەيدىكى بىر مەسچىتتە ئۇنى تۇڭگان ،ئىسلام دىنىغا ئىتىقات قىلىدۇ دىگەن تىمىدا بىر ماقالىنى چاپلاپ قۇيۇپتۇ!قارىسام دەلىل ىسپاتلىرى شۇنداق تولۇق! مۇنبەرگە تەرجىمە قىلىپ يوللاپ قوياي دىگەن ئىدىم بىراق ھازىر زادىلا تاپالمىدىم!!

چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-05-21 19:52 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
ئورخۇن مۇنبىرى » تاغدىن - باغدىن
?!---->
ﺋﻪﺳﻜﻪﺭﺗﯩﺶ : ﺗﻮﺭ ﺑﯧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﯞﻩﻣﯘﻧﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﻗﺎﻧﯘﻥ - ﺳﯩﻴﺎﺳﻪﺕ ﭘﻪﺭﻣﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺧﯩﻼﭖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭ ﯞﻩ ﻳﻮﻟﻼﻧﻤﯩﻼﺭﻧﻰ ، ﺳﯜﺭﻩﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻼﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ.
ﺑﯚﻟﮕﯜﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ، ﻗﯘﺗﺮﺍﺗﻘﯘﻟﯘﻕ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻠﯩﻐﺎﻥ ﺋﺎﭘﺘﻮﺭﻻﺭ ﺋﺎﻗﯩﯟﯨﺘﯩﮕﻪ ﺋﯚﺯﻯ ﻣﻪﺳﺌﯘﻝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺗﻮﺭ ﭘﻮﻧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﮬﯧﭽﻘﺎﻧﺪﺍﻕ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺋﯚﺯ ﺗﻮﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺳﺎﻏﻼﻡ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﻮﺳﺎﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻟﯩﺸﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﯘ ﻣﯘﻧﺒﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﭼﯘﻗﯩﯖﯩﺰﺩﻩﻙ ﺋﺎﺳﺮﯨﺸﯩﯖﯩﺰﻧﻰﺋﯜﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ.
ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﭘﯘﺷﺎﻳﻤﺎﻥ ، ﺋﯚﺯﯛﯕﮕﻪ ﺩﯛﺷﻤﻪﻥ . ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﻰﺳﯚﻳﮕﯜﭼﯩﻠﻪﺭ ﺋﯚﺯ ﻧﻪﺭﺳﯩﺴﯩﻨﻰ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﻪﻳﺪﯗ .

ئاخىرىدا ھەربىر كۈنىڭىزنىڭ خۇشاللىق تىلەيمىز !