-
ئابدۇرېھىم ياسىن قاينامى: شېئىر شائىرنى قەيەرگە ئېلىپ بارىدۇ؟
غوجىمۇھەممەد مۇھەممەد: مەن يېتىپ بارغاندا يىراقتا كۆرۈنگەن بوستان چۆل ئىكەن، مەن يېتىپ بارغاندا مېنى تەشنا قىلغان دەريادا بىر... -
مەتتۇرسۇن ئېلى: سىز ھازىرقى زامان شېرىيتىمىزگە قانداق قارايسىز؟
غوجىمۇھەممەد مۇھەممەد: مەن ئۆزۈمنى ھازىرقى زامان شېئىرىيىتىمىزگە باھا بېرەلىگۈدەك لاياقەتكە ئىگە ئەمەس، دەپ قارايمەن. بىراق نۆۋەتتىكى &... -
شائىر قانداق ئادەم؟
(چوغلان تور سۆھبىتى)
سۆھبەت تور مۇنبىرىدە چەكلىك ۋاقىتتا ئەركىن ھالەتتە ئېلىپ بېرىلغاچقا بىر ئاز چىچىلاڭغۇ.
سۇئال سورىغۇچى بىرنەچچە ئادەم بولغاچقا ھەم ئۇلارنىڭ سۇئال سوراش ... -
بىلوگىمدىكى تىمىلارغا كۆچۈرۈشنى چەكلەش كودى يۈرگۈزدۈم. لازىم بولغنلار ئىنكاس ئارقىلىق ياكى ئىلخەت، كو ت كوت (بەت ئاستىدا بار)ئارقىلىق ئالاقىلەشسە يەتكۈزۈپ بېرىمەن. كەچۈرۈڭ.
بەلكىم بۇ تېمىلار باشقا مۇنبەر، تورلاردىن ئىلىپ كىلىنگەن بولىشى مۇم... -
2010-09-22
قەدىمكى ئۇيغۇر خەلق ئىشەنچلىرى توغرىسىدىكى بەزى ئاتالغۇلار(4) - [ئۇقۇملار لۇغىتى ۋە ئوقۇتۇش]
ئوماي : قەدىمكى تۈركىي خەلقلەر ئشىنپ ئىتىقاد قىلغان بىر ئايال ئىلاھە. بۇ ئايال ئىلاھە شامانلىقنىڭ تۈركىي خەلقلەردە تارقالغان «ئاماغات» دېگەن مۇئەننەس(ئاياللىق، ئايالغا خاس) بىر ئەقىدىسى بولۇپ، ئۇلار «ئاماغات»نى ئۇلۇغلىغان. ...
-
2010-09-22
قەدەىمكى ئۇيغۇر خەلق ئىشەنچلىرى توغرىسىدىكى ئاتالغۇلار (3) - [ئۇقۇملار لۇغىتى ۋە ئوقۇتۇش]
چۈر ~ چور : تۈركىي خەلقلەر، جۈملىدىن ئۇيغۇرلارنىڭ ئاتا-بوۋىلىرى «مانا» دىن باشقا يەنە بىر قانچە ئەرۋاھلارنى «ئىزۇق»، يەنى «مۇبارەك» ۋە «مۇقەددەس» بىلىپ ھۆرمەتلىگەن ۋە ئۇلارغا ئىشەنگەن. ئەنە شۇنداق ئە... -
2010-09-22
قەدىمكى ئۇيغۇر خەلق ئىشەنچىلىرى توغرىسىدىكى بەزى ئاتالغۇلار(2) - [ئۇقۇملار لۇغىتى ۋە ئوقۇتۇش]
ئوغان : ئومۇمىي بۇدۇن(ئەل) نىڭ تىمسالى بولغان تەڭرىنىڭ ئېتى. ئالتاي تۈركلىرىنىڭ چۈشەنچىسىە «ئوغان» يەر-سۇ تەڭرىلىرىنى قان داۋاسىدىن، باسقۇنچىلىقتىن توساپ قالىدىكەن. ئەمما كۆپىنچە قان داۋاسى ۋە باسقۇنچىلىق «بۇدۇن»(ئەل)نىڭ سى... -
2010-09-22
قەدىمكى ئۇيغۇر خەلق ئىشەنچلىرى توغرىسىدىكى بەزى ئوقۇملار (1) - [ئۇقۇملار لۇغىتى ۋە ئوقۇتۇش]
ئۆز : ئۇيغۇرلارنىڭ قەدىمكى ئەجدادلىرى ئادەمنىڭ بەدىنىدە بار دەپ ئىشەنگەن بىر خىل «روھ»، «ئەرۋاھ» چۈشەنچىسى بولۇپ، «ئۆز» ئادەم ھايات چېغىدا ۋە ئۆلگىنىدىن كېيىنمۇ بولىدىغان بىر خىل ئىنساننى ئوراپ تۇرغان جانلىق مەۋ... -
توتېمىزىم : توتېمغا تېۋىنىش. توتېم (totem) ئىندىئان تىلىدا «قاياشى»، «تۇغقىنى»، «جەمەتى» دېگەن مەنىنى بىلدۇرىدىغان بولۇپ، بۇ سۆز قەدىمكى تۈرك تىلىدا «ئونگۇن» (ongun) دېيىلىپ ، «ئوزۇق بولسۇن&raq...
-
2010-09-22
رەشىد:«اوزبيك تيلىيمۇ ياكى چيغاتاي تيلىيمۇ؟» ناملىق ماقالىگە قارىتا بايانىم - [رەشىد ماقالىلىرى]
«اوزبيك تيلىيمۇ ياكى چيغاتاي تيلىيمۇ؟» ناملىق ماقالىگە قارىتا بايانىم
ئابدۇرەشىد مۇھەممەدئىمىن
(شىنجاڭ پېداگوگىكا ئۇنۋېرسىتېتى فىلولوگىيە ئىنىستىتۇتى ماگىستىر ئاسپىرانتى)
«اوزبيك تيلىيم... -
2010-09-22
رەشىد:ئەدەبي ئەسەرلەردە كۆپ قوللىنىلىدىغان باشلاش ۋە ئاخىرلاشتۇرۇش ئۇسۇللىرى توغرىسدا - [رەشىد ماقالىلىرى]
ئەدەبي ئەسەرلەردە كۆپ قوللىنىلىدىغان باشلاش ۋە ئاخىرلاشتۇرۇش ئۇسۇللىرى توغرىسدا
ئابدۇرەشىد مۇھەممەدئىمىن
شىنجاڭ پېداگوگىكا ئۇنۋېرسىتېتى ئەدەبىيات ئىنىستىتۇتى 2008-يىللىق ماگىسستىر ئاسپىرانتى
ئەدەبىي ئىجادىيەت ئاپتۇرن... -
2010-06-11
قىسمەت ئاچىلىدىكى ئەڭگۈشتەر زادى نەدە؟ - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
ئاپتور: رىسالەت مەردان
كۈنسېرى تېزلىشىۋاتقان زامانىۋىيلىق بىزگە ئۆزىنىڭ زامانغا خاس مەئىشەتلىرى، قولايلىقلىرى ۋە پايدىلىرىدىن باشقا، قىممەت قارىشىمىز، ئەنئەنىمىزگىمۇ نۇرغۇن خىرىس ئېلىپ كەلدى. قىممەت قارىشىدىكى پەرق ۋە مەدەنىيەت... -
ئاپتور: ئابدۇللا مەتقۇربان
‹‹تۇمان تارىغان سەھەر›› ياش يازغۇچى ماھىنۇر ئابدىلىمنىڭ تۇنجى رومانى بولۇشىغا قارىماي، ئۇنىڭدا جىپسىلىشىپ كەتكەن ۋە بىر – بىرىنى تەقەززا قىلىدىغان ۋەقەلىك... -
ئاپتور: ئابدۇقەييۇم مىجىت
ئېلىمىزدىكى ھەر قايسى مىللەتلەر ئۇزاق تارىخىي تەرەققىياتلار جەريانىدا ئۆزلۈكسىز ھالدا ھەر خىل ماددىي ۋە مەنىۋىي مەدەنىيەت بايلىقلىرىنى ئىختىرا قىلدى، بۇنىڭ ئىچىدە ھەر خىل تۈر ۋە ژانىردىكى، ... -
2010-06-11
جان ئارا جانان ياتۇر ئايەت ئوقۇپ - [سەرخىل گۈللەر بېغى]
ﻏﻮﺟﯩﻤﯘﻫﻪﻣﻤﻪد ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪد 1
ﻛﻪﺯﺳﻪﻡ ﺧﻮﺗﻪﻧﻨﻰ ، ﻗﻪﺷﻘﻪﺭﺩﻩ ئاﻫﯩﻢ ،
ﻳﺎﺵ ﺗﯚﻛﺘﻰ ئاﻗﺴﯘ ، ﻣﯩﯔ ئەﺭﺩﻩ ئاﻫﯩﻢ.
ﯻﺰﺩﻩﭖ ﺗﯩﻨﯩﭽﻠﯩﻖ ﺑﺎﺭﺳﺎﻡ ﯻﻠﯩﻐﺎ ،
ﻗﺎﻧﯩﺘﻰ ﺑﯘﻏﯘﻕ ﻛﻪﭘﺘﻪﺭﺩﻩ ئاﻫﯩﻢ.
ئاﺗﯘﺷﻘﺎ ﭼﯩﻘﺴﺎﻡ ﺗﺎﺷﻼﺭ ﻳﯧﺮﯨﻠﺪﻯ ،... -
2010-06-11
ئەخمەتجان قۇربان سابىرى بالىلار چۆچەكلىرىنىڭ بالىلار تەربىيىسىدىكى رولى - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
مەمەت ئېلى ئابلەت
قىسقىچە مەزمۇنى: بۇ ماقالىدە، ئۇيغۇر بۈگۈنكى دەۋر بالىلار ئەدەبىياتى يازغۇچىسى ئەخمەتجان قۇربان سابىرىنىڭ بالىلار چۆچەكلىرىنىڭ بالىلارنى تەربىيىلەشتىكى تەربىيىۋى قىممىتى ئۈستىدە مۇھ... -
2010-06-11
شائىر بولماق تەس - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
(مەرھۇم خەلق شائىرى روزى سايىت ۋاپاتىنىڭ 4 يىللىقى خاتىرىسىگە)
&n... -
2010-06-11
يېڭى شېئىرلار بىر مەيدان مەغلۇبىيەتمۇ؟ - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
--جوڭگو يېڭى شېئىرىيىتىنىڭ ئاساسى تەجرىبىلىرى
17-نۆۋەتلىك رۇگاڭ شېئىر مۇكاپاتىنى تارقىتىش ۋە نەنجىڭ تۇنجى نۆۋەتلىك سۇمرۇغ ئىستانسىسى شېئىر بايرىمىدا سۆزلەنگەن سۆز
&n... -
داۋامى :
ئۇ بوش پىچىرلاپ شۇنداق دېگەنىدى :«ئەمدى ئۆزۈڭگە قالدىڭ ئەر». شۇنداق ھەممە ئۆزىمىزگە قالدى، ھەممىمىز ئۆزىمىزگە قالدۇق.
مەن شېئىر يازىمەن ئۆلۈپ ئولتۇرۇپ5
بىز غوجىمۇھەممەدنىڭ شېئىر دۇنياسىنى تىنتىپ ... -
ئۇيغۇر مۇقامى ‹‹دۇنيا غەيرى ماددى مەدىنيەت مىراسلىرى››قاتارىغا كىرگەندىن كېيىن ،جەمىيەتتە بىردىن مۇقام قىزغىنلىقى قوزغالدى.مۇقا...