saltanat lutun elan berig
«310311312313314»Pages: 313/314     Go
بۇ تېما 707180 قېتىم كۆرۈلدى
kumaltag
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6482
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 122
شۆھرەت: 615 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 615 سوم
تۆھپە: 368 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 368 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 102(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-18
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىشلىتىش
بۇ مەزمۇن 3428قەۋەتتىكى uyghur-xyدە2012-06-18 15:50يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
ماقۇل مىنى تىخى قا تمىدى  چ چ رىغا ،بۇ ھايۋاننى مەن سۇرۇشتە قىلىپ باقاي ،قەشقەردە ھايۋانلىقىنى قىلالىغىنى بىلەن گۇاڭدۇڭدا شىنجىندا چاتىرقىغا قاراپ ئولتۇرغاندۇ ھەقاچان....

سۈرۈشتۈرۈپ باقالىدىڭىزمۇ؟ ھازىرقى ئەھرال قانداراقكەن . شۇ يەردىمۇ كۆرەڭلەپ يۈرۈپتىمۇ بۇ ھايۋان.
چوققا [3432 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-20 09:10 |
turukataman
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8360
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 12
شۆھرەت: 75 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 75 سوم
تۆھپە: 42 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 42 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 4(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-17
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-11
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بىزدە سەنئەتچى، ئۇسۇلچى، ناخشىچىنىڭ ھۆرمىتى ئوقۇتقۇچىلاردىن ئۈستۈن .مائارىپقا كۆڭۈل بۆلمىگەن مىللەت قۇل مىللەت بولىدۇ. ئۇستازنى ھۆرمەتلىمىگەن ئادەمدىن مۇناپىق توزكور تۇغۇلىدۇ. تەرەققىيات مائارىپتا، مائارىپنىڭ ئۇلى ئوقۇتقۇچىلاردا . كۆڭۈل خاتىرجەم بولسا ئاندىن باشقىلارغا ئىچ-ئىچىدىن بىلىم بەرگىلى بولىدۇ.
lutun
ھۇررا
چوققا [3433 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-20 10:02 |
tohotur

دەرىجىسى : ئاكتىپ ئەزا


UID نۇمۇرى : 251
نادىر تېما : 4
يازما سانى : 1817
شۆھرەت: 9991 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 10053 سوم
تۆھپە: 5879 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 5889 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 2573(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئاپتورى: ئامېرىكا ئالىمى، پىسخولوگ جىك ھونتېر  
تەرجىمەقىلغۇچى: ئابباس مونىياز



مۇقەددىمە

مەن ئۇيغۇر نامى بىلەن ئاتالغان ئەلدە خېلى ئۇزۇن تەلىم ئالدىم. لېكىن مەندە قالغان تەسىرات شۇ بولدۇكى، ئۇ يەردە ھەقىقىي مەنادىكى مائارىپ تېخى شەكىللەنمەپتۇ. ۋەتەنگە ۋاقتىدا قايتىپ كەلمىگەن بولسام، مەنمۇ تەربىيىسىز قالاركەنمەن. زاۋۇتتىن چىققان خىشتەك، بىر خىللا ئىدىيىلىك،بىر قىلىپتىكى ئادەملەرنى تەربىيىلەپ چىقىشنى مەقسەت قىلغان ئۇ سىستېما ھەققىدە بەك كۆپ توختالغۇم يوق.ئۇلارتېخى ئۆزلىرىچە مائارىپتا ئىسلاھ ئىلىپ بېرىۋاتىمىز، دەپ قارايدىكەن. ئۇلار ئىسلاھات دەپ چۈشەنگەن ئىشنىڭ ماھىيىتىنى قىسقىلا قىلىپ ئۈچ نۇقتىغا يىغىش مۇمكىن.

1-باب: ئۇيغۇرمائارىپىدىكى «ئىسلاھات»قا ئىزاھات
ئۇلاربىز ئىسلاھات ئىلىپ بېرىۋاتقىلى يىگىرممە نەچچە يىل بولدى دەپ ماختىنىدىكەن،ئەمەلىيەتتە ئۇيغۇر مائارىپىدا ئەزەلدىن ئىسلاھات بولۇپ باقماپتۇ. بىر زاماندا روسلارنىڭ ئەندىزىسى بىلەن شەكىللەنگەن مائارىپىدىن پەخىرلەنگەن ئىكەن. مانا ئەمدى خەنزۇ مائارىپىنىڭ كۆچۈرۈلمىسىدىن ماختىنىپ يۈرۈپتۇ.بۇ خىل كۆچۈرۈلمە ئەندىزىسىمۇ يىل ساناپ ئۆزگىرىپ تۇرىدىكەن. بۇ يىل نىشانلىق ئوقۇتۇش دېگەن شوئارنى كۆتۈرۈپ چىقسا، كېلەر يىلى ساپا مائارىپى دېگەن گەپنى ئوتتۇرىغا قويىدىكەن،ھازىر «ئېمتىھان مائارىپى» دېگەن ئۇقۇمنى پەيدا قىلسا، ئەتە تۇرۇپلا ئامېرىكىنىڭ 20-ئەسىرنىڭ 70-يىلىلىرىدىكى پېداگوكى بۆلۈمىنىڭ نەزەرىيسىنى بازاراغا سالىدىكەن. مەھمۇت قەشقىرى، نىزامىدىن ئەلشىر ناۋايى... قاتارلىق يىتۈك ئۆلىما ئۇستازلىرى ياراتقان تەربىيىلەش تەجربىلىرىنى تەتقىق قىلىپ كۆرمەي، چەتئەلنىڭ سۇخۇلمىنىسكى، كۇڭزى كەبى پېداگوكلىرىنىڭ ئۆزلىرىگە ماس كەلمىگەن تەشەببۇسلىرىغا ئىسىلىۋالىدىكەن. ئىسلاھات دەپ كۈچىگەنسىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسلىك كىتابلىرى كۆپىيىپ كېتىدىكەن، ئۇ دەرسلىكلەر ئەمەلىيەتتىن ئايرىلغان بولۇپ، ئۇنى ئوقۇپ چىققانلار رېئاللىققا، تۇرمۇشقا زادىلاماسلىشالمايدىكەن. ئەقەللىيسى،فىزىكا ئوقۇغانلار ھەمىشە كۆرۈپ تۇرغان شال بىلەن بۇغداي مايسىسىنى پەرقلەندۈرەلمەيدىكەن. باشلىق كۆپەيتىش-ئۇلار دېگەن ئىسلاھاتنىڭ مۇھىم بىرتەركىبى قىسمى ئىكەن.«ئادەم كۆپ بولسا ئىش كۆپ بولىدۇ»دېگەن گەپ ئۇلارنىڭ دەستۇرى سانلىدىكەن. ئادىمى يۈزگىمۇ يەتمەيدىغان مەكتەپنىڭ 8-10 نەپەر مۇدىرى بولىدىكەن. بۆلۈم، گۇرپپا مەسئۇللىرى، سىياسى خىزمەتچىلەر ... دېگەنلىرىنى قوشقاندا مەكتەپ خادىمىنىڭ 40-50 پىرسەنتىنى باشلىقلار تەشكىل قىلىدىكەن.
باشلىقلاركۆپىيىپ تۇرغىنى بىلەن«ئىخچاملاش»نى ئېغىزدىن چۈشەرمەسلىك ئۇلارغا ئورتاق ئۇدۇم ئىكەن. ئىخچاملىدۇق دەپ بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتسىز بىر تالاي مەكتەپلەرنى زورمۇ-زور بىرلەشتۈرۈپ قويۇپتۇ. بۇنىڭ بىلەن ئاپپارات كېلەڭسىزلىشىپ ئادەم تېخىمۇ كۆپىيىپ كېتىپتۇ.«شتات قىسقارتىمىز»دېگەن گەپ شۇنىڭدىن چىقىپتۇ. ئۇلارشتات قىسقارتىشنى ئۈنۈملۈك ئېلىپ بېرىش ئۈچۈن جاي-جايلاردا «شتات قىسقارتىشقا رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى» دەيدىغان مەخسۇس شتاتلىق ئورگاننى كۆپەيتىپتۇ.
ئۇلارنىڭ «ئىسلاھات»دەپ چۈشىنىدىغان يەنە بىر ئىشى - ئۆز تىلىدا ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئۆزلەشتۈرۈپ بولالمايۋاتقان ئوقۇغۇچىلارغا باشقا تىلدا دەرس ئۆتۈش ئىكەن

قىسقىسى،ئۇيغۇرلارنىڭ خاس مائارىپ ئەندىزىسى يوق ئىكەن. ھازىرقى شارائىتتا ئۇلارنىڭ مائارىپىدا ئىسلاھاتنىڭ بولىشىمۇ مۇمكىن ئەمەس ئىكەن. ئەگەر يېڭىلىق بار دېيىلسە ئۇ خورىتىش ۋە قورقۇتۇش ئىكەن!  
2-باب: خورىتىش
ئىنسانىيەتنى ئۈزلۈكسىز ئىسلاھات ئىلىپ بېرىشىدىكى تۈپ مەقسەت - ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنى ئازاد قىلىش. بۇ ئاز ئىشلەپ،كۆپ ئۈنۈم ھاسىل قىلىش ئۈستىدە ئىزدىنىش دېگەنلىك.
لېكىن ئۇيغۇر مائارىپى بۇنىڭ ئەكسىگە قاراپ تەرەققىي قىلىۋاتىپتۇ.
ئۇلار«ئىسلاھات»دېگەن بۇ ئۇقۇمنى «كۆپ ئىشلىتىش، كۆپ باشقۇرۇش، كۆپ چارچىتىش» دەپ چۈشىنىدىكەن. ئۇلاردائوقۇتقۇچىلارنى قانداق قىلغاندا ئىشتىن باش كۆتۈرەلمەيدىغان قىلغىلى بولىدۇ.دېگەن مەسىلە ھەققىدە ئىزدىنىش ئەڭ چوڭ ئىسلاھات سانلىلىدىكەن. شۇڭا ھەر قانداق مەكتەپ مۇدىرى ۋەزىپىگە تەيىنلەنگەن ھامان مۇشۇتوغرۇلۇق باش قاتۇرىدىكەن.كىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئىش تېپىپ بېرەلىسە،يېڭىدىن-يېڭى ئۈنۈمسىز ۋەزىپىلەرنى ئارتالىسا،شۇ ئىقتىدارلىق مۇدىر ھېسابلىنىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىسى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئاشۇرۇش كويىدا پالاقلايدىكەن. بىر مۇدىر دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى قايسى ئۇسۇلدا ھاردۇرۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدەپ، ئون-ئونبەش خىل قوللانما تۈزسە، يەنە بىرمۇدىرئۇنىڭدىن قالماسلىق ئۈچۈن، كېچە-كۈندۈز باش قاتۇرۇپ يۈرۈپ، سىنىپ تەربىيەچىلىرىنى جازالاش ھەققىدە 20-25 تۈرلۈك مەخسۇس قوللانما تۈزۈپ چىقىدىكەن. ئۈچىنچى بىرسى ئۇنىڭدىن ئېشىپ چۈشىدىغان بىمەنلىكلەرنى ئويلاپ تاپىدىكەن.  
ئوقۇتقۇچىلاركېچە-كۈندۈز ئارام ئالماي، تۈرلۈك ئەھمىيەتسىزجەدۋەل، قوللانمىلارنى تولدۇرۇپ ھالىدىن كېتىدىكەن. ئۇلارغا ئارام خۇدا دەرس تەييارلىغۇدەكمۇ ۋاقىت بېرىلمەيدىكەن. ئۇنىڭ ئۈستىگەدەرسلىك ئۆزگەرمىگەن ئەھۋال ئاستىدىمۇ بۇ يىلقى تۈزگەن كونسىپىكنى كېلەر يىلى ئىشلىتىشكە بولمايدىكەن.
ئۇلارنىڭ«گۇرپپا باشلىقى» دەپ ئاتىلىدىغان دۇنيادىكى ئەڭ كىچىك باشلىقى كانسىپىكنى قايتا-قايتا كۆچۈرتۈپ ئۇنىڭ ئاخىرىغا سەت خەتلەر بىلەن ئىسمىنى يېزىۋالمىسا ئۇنىمايدىكەن.ئاڭلىسام، ئۇلارنىڭ ئىشىمۇشۇ ئىشتىن ئۆسىدىكەن. شۇڭا،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى دەرسلىكتىن كونسىپىككە،پايدىلىنىش ماتىرىيالدىن دەپتەرگە، دەپتەردىن دەپتەرگە،دەپتەردىن يېڭى دەپتەرگە كۆچۈرۈش بىلەن ئۆتىدىكەن.  
مەكتەپ باشلىقلىرىنىڭ دەرسلەرنى باھالاش ئۇسۇلىمۇ غەلىتە ئىكەن. ئۇلارئالدىن بېكىتىۋالغان مەڭگۈ ئۆزگەرمەيدىغان باھالاش ئۆلچىمىنى مەخسۇس دەپتەر قىلىپ باستۇرۇپ، ھەممە ئوقۇتقۇچىغا بىردىن تارقىتىپ بېرىدىكەن. بارلىق ئوقۇتقۇچى مۇشۇ دەپتەر بويىچە دەرس ئۆتۈشى كېرەك ئىكەن، يەنە كېلىپ ئوقۇتۇشنىڭ ھەر بىر باسقۇچىغا مۇقىم ۋاقىت بېكىتىلگەن بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىغا قاراپ ۋاقىت چىكىنى بۇزۇشقا ھەرگىز بولمايدىكەن، دەرس ئۆزلەشسۇن،ئۆزلەشمىسۇن مۇشۇ ۋاقىت بويىچەقىلىپقا چۈشۈرۈپ دەرس ئۆتۈپ بەرگەن ئوقۇتقۇچى مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچى بولۇپ باھالىنىدىكەن.سەل چوڭقۇرلاپ كەتكىنى بېكىتىلگەن ئۆلچىمىگەچۈشمەي قالىدىكەن-دە، لاياقەتسىزباھالىنىدىكەن.
شۇڭاھەممە ئوقۇتقۇچى بىر ئادەمدەك دەرس ئۆتىدىكەن. ھېچقايسىسى قائىدىدىن چىقىپ كەتمەيدىكەن.
تېخىمۇقىزىق بولغىنى ئوقۇتۇشتىن ئىبارەت سوبىكتىپ جەريان قېلىپلاشقان، مېخانىك پائالىيەتكە ئايلىنىپ قاپتۇ.  
يىلبويى ئارام ئالماسلىق، ئۇلارنىڭ نەزىرىدىكى يەنە بىر ئىسلاھات ئىكەن. مەكتەپلەرئوقۇتقۇچىلارنى قىشۇ-ياز تەتىلگە قويۇپ بەرمەي،تۈرلۈك ئۆگىنىشلەرگە سالىدىكەن. شەنبە-يەكشەنبىلەرمۇ ئىشلەۋىرىدىكەن. قانۇنىيەتكە خىلاپ بۇ ئادەت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ئاسانلا كاردىن چىقىرىدىكەن. شۇنداق بولغانلىقتىن ئۇلارنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى گومۇش، يىراقنى كۆرەلمەس...قاتارلىق كېسەللەر بىلەن، ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆپكە، يۈرەك، بۆرەك...دېگەندەك رەئىس ئەزالار كېسىلى بىلەن ئاغرىيدىكەن. مەن بۇ ئەلدىكى ئىلى، ئاقسۇ،قەشقەر، خوتەن قاتارلىق ئەللەرنى ئارىلاپ يۈرگەنلىرىمدەتالاي ئوقۇتقۇچىلارنىڭ شۇ خىلدىكى كېسەلگە گىرىپتار بولۇپ كەتكەنلىكىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆردۈم.  
ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكى ئىنتايىن ئېغىر ئىكەن، مەكتەپ مۇدىرلىرى دەل مۇشۇئىشتىن پەخىرلىنىدىكەن. ئوقۇتقۇچىلارنى قانچىكى كۆپ قاقشاتسا، قانچە كۆپ ئۈنۈمسىز ئىشلارغا مەلىكە قىلالىسا بۇ ئىسلاھات ھېسابلىنىدىكەن. دوكتور، يازغۇچى، تەتقىقاتچى...دېگەندەك كەم تېپىلىدىغان ئىختىساس ئىگىلىرى بولغان ھالەتتىمۇ تۈرلۈك شەكىلۋازلىقلىرىغا كۆنۈشى كېرەك ئىكەن. بۇ شەكىلۋازلىققاچىداپ ئىشلىگەنلىرى بولسا بەش-ئالتە يىلغابارمايلا بەلگىلەنگەن قېلىپ بويىچە ئۆلچەملىك دەرس ئۆتۈشتىن باشقىغا يارىمايدىغان ئادەتتىكى «مۇئەللىم»گەئايلىنىدىكەن. بۇ نېمە دېگەن ئېغىرپاجىئە-ھە!؟  
شۇڭادەيمەن، ئۇلاردا ھەقىقىي مائارىپيوق. ئىسلاھات يوق. قەستەن خورىتىشلا بار ئىكەن!  

3-باب: قورقۇتۇش
ئەقىللىق باشلىققا نىسبەتەن دۇنيادا ئۇنىڭ باشقىلارنى قورقىتۇپ ئىشلتىشىدىنمۇ ئېغىر پاجىئە بولمىسا كېرەك.  
لېكىن،ئۇيغۇر مەكتەپلەرنىڭ مۇدىرى«قورقۇتۇش»نى ئىسلاھاتنىڭ يەنە بىر تۈرى ئۆز نوپۇزىنىڭ ئاشقانلىقى دەپ بىلىدىكەن.
قورقۇش - ھەقىقىي مەنادىكى ھۆرمەت ئەمەس، ئوقۇتقۇچى خىزمەتچىلەرنىڭ ئامالسىزلىقىدىن بويسۇنىشىدۇر. ئادەمنىڭ غىدىقىنى كەلتۈرىدىغىنى، ئۇيغۇر مەكتەپلىرىنىڭ مۇدىرلىرى بۇنىڭ ئەكسىچە قارايدىكەن.
ئۇلارئوقۇتقۇچىلارنى قانچىلىك قورقىتىۋالسا،ئۇلارغا قانچە زور تەھدىت سالالىساشۇنچەسۆيۈنۈپ كېتىدىكەن.
«ئىش ئورنۇڭدىن قالىسەن» - بۇ ئۇيغۇر مۇدىرلىرىنىڭ دائىملىق دەيدىغان گېپى ئىكەن.
«ئىسلاھات» دېگەن سۆز ئۇلارغا ناھايىتى ياخشى باھانە تېپىپ بېرىپتۇ.
«ئىسلاھات»نى «ئىش ئورنى بىكارلاش» دەپ چۈشەنگەن مۇدىرلار ھەدېگەندىلا مۇشۇ سۆزنى چىڭقىلىپ دەپ،ئەسلىدىنلا تېنى ئاجىز مۇئەللىملەرنى قورقۇتۇپ يۈرەك ئالدى قىلىۋېتىپتۇ.  
دەرستىن توختىتىش ۋە تۆۋەنگە چۈشۈرۈش - تەھدىت سىلىشنىڭ يەنە بىر خىل ئۇسۇلى ئىكەن.  
ئايرىم مەكتەپ مۇدىرلىرى بىلەن كۆرۈشسەم، بۇ تېخى ئەڭ ئۈنۈم بەرگەن ئىسلاھات ئىكەن.  
كىم ئالدىن بېكىتىلگەن قېلىپ بويىچە دەرس ئۆتمىسە، دەرس ئۆتۈشكەرۇخسەت قىلىنمايدىكەن. دەرسكە كىرگۈزۈلمىگەن ۋاقتى بەك ئۇزىراپ كەتسە «لاياقەتسىز» قىلىنىپ ناھىيە مەكتىپىدىن يېزا مەكتىپىگە، يېزا مەكتىپىدىن كەنت مەكتىپىگە چۈشۈرۈلىدىكەن.شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار ئۇخلىماي، ئارام ئالماي يۈرۈپ ساراڭ بولۇپ كەتسىمۇ،ناھىيىدىكى مەكتەپلەردە ئىشلەشكە رازىكەنكى، ساق كاللىسى بىلەن تۆۋەندىكى مەكتەپلەرگە چۈشۈشنى خالىمايدىكەن. چۈنكى مەكتەپ قانچە كىچىكلىگەنسىرى، ئۇنىڭ «ئىسلاھات» تەدبىرلىرى شۇنچە كۆپىيىپ ۋە چوڭقۇرلۇشۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنى نېرۋا ئاجىزلىقىدىنمۇ ئېغىر كېسەلگەگىرىپتار قىلىشى مۇمكىن ئىكەن.  
ئۇلارنىڭ قارىشىچە، سەھرادا يۈرەك كېسىلى بولغاندىن ناھىيە، شەھەرلەردە ساراڭ بولغىنى ياخشىراق ئىكەن.  
سەۋەب: ئۇلار ساراڭ بولۇپ قالغان ھالەتتىمۇ،پەرزەنتلىرى سەھرا مەكتەپلىرىدىكى تېخىمۇ قاتتىق «ئىسلاھات» شامىلىدىن ساقلىنىپ قالالايدىكەن.
قاراڭ بۇ نېمە دېگەن ئاجىزقوغدىنىش؟ نېمە دېگەن بىچارىلەرچەتەدبىر-ھە؟!
بۇلارنى كۆرگەن كىشىنى ئىختىيارسىز يىغا تۇتىدۇ،
موشۇنى ئىسلاھات دېگىلى بولامدۇ؟
موشۇنىمۇمائارىپ دېگىلى بولامدۇ؟
ئۇلارنىڭ كۆچۈرۈلمە ئەندىزنىمۇ ئەسلى مەنىسىدەقوللىنالمىغان ئاتالمىش مائارىپى توغرىسىدا بۇنىڭدىن كۆپ توختالغۇم يوق.«ئىسلاھات» دەپ ئاتىلىۋىلىشقان بىر قاتار شەكىلۋازلىق ھەرىكەتلىرىدە بىچارە ئوقۇتقۇچىلارنى قورقۇتۇش ۋە خورىتىشتىن باشقا ھېچقانداق يېڭىلىقىمۇ يوق. شۇڭابۇنىڭدىن ئارتۇقچە توختالمايمەن.
چوققا [3434 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-21 01:52 |
tohotur

دەرىجىسى : ئاكتىپ ئەزا


UID نۇمۇرى : 251
نادىر تېما : 4
يازما سانى : 1817
شۆھرەت: 9991 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 10053 سوم
تۆھپە: 5879 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 5889 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 2573(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

  مائارىپ مىنىستىرلىقى بەش يىل ئىچىدە ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەردىن قالايمىقان ھەق ئېلىشنى تىزگىنلەش توغرىىسدا ۋەدە قىلدى

ۋەدە قىلساڭ بۇگۇن قىل ،بەش يىلغىچە نىمە ئىش بولۇدۇ ، كىم با كىم يوق ، نەق ھەسەل نىسى كىسەل

خەلق تورى ئۇيغۇرچە قانىلىنىڭ خەۋىرى: تۈنۈگۈن مائارىپ مىنىستىرلىقىنىڭ ئاشكارىلىشىچە، بۇلتۇر مەملىكەت بويىچە ھەر دەرىجىلىك ھەر خىل مەكتەپلەردىكى قالايمىقان ھەق ئېلىش مەسىلىلىرىگە چېتىشلىق پۇل 500 مىليوندىن ئاشقان. 3696 كىشى پارتىيە ئىنتىزامى، مەمۇرىي ئىنتىزام بويىچە جازالانغان ۋە باشقا ئۇسۇللار بويىچە بىر تەرەپ قىلىنغان. مائارىپ مىنىستىرلىقى، مەجبۇرىيەت مائارىپى باسقۇچىدىكى مەكتەپلەردىكى قالايمىقان ھەق ئېلىش، ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتۇش-پايدىلىنىش ماتېرىياللىرىنى قالايمىقان ئىشلىتىش قاتارلىقلارنى قاتتىق بىر تەرەپ قىلىپ، 3 يىلدىن 5 يىلغىچە مەجبۇرىيەت مائارىپى باسقۇچىدىكى مەكتەپلەردىكى قالايمىقغان ھەق ئېلىشنى تىزگىنلەشنى ۋەدە قىلغان. ئاشكارىلىنىشچە، بۇلتۇر مەملىكەت بويىچە 11 مىڭدىن ئارتۇق تەكشۈرۈش گۇرۇپپىسى ئەۋەتىلىپ، 18 مىڭدىن ئارتۇق مەكتەپ تەكشۈرۈلگەن، قالايمىقان ئېلىنغان 500 مىليوندىن پۇل تەكشۈرۈپ چىقىلىپ، 380 مىليون يۈەن قايتۇرۇلغان. 2011-يىلى پۈتۈن مەملىكەت بويىچە يەنە 80 مىڭدىن ئارتۇق يالغان تىزىمغا ئالدۇرغان خادىم ئېنىقلاپ چىقىلىپ، «خىزمەت قىلماي مائاش ئالىدىغان» ئەھۋاللار ئۈنۈملۈك تىزگىنلەنگەن. (ۋاڭ دۇڭلياڭ خەۋىرى؛ جۇڭگو مىللەتلەر تەرجىمە ئىدارىسى تەرجىمىسى)
saltanat
چوققا [3435 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-21 02:15 |
polat315
دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


UID نۇمۇرى : 4793
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 417
شۆھرەت: 2259 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2287 سوم
تۆھپە: 1332 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1354 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 293(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-12-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

باغداش مۇلازىمىتېردىن چاتاق چىقتىمۇ يا،،،تازا نورمال ئېچىلمايدىغۇ....
simfoniya
بەخىتلىك كۈنلەرنىڭ كېلىدىغىنىغائىشىنىمەن.
چوققا [3436 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-21 23:49 |
uyghur-xy
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8222
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 25
شۆھرەت: 125 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 125 سوم
تۆھپە: 75 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 75 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 34(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-11
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ چوشقا مۇدىرنى شىنجىندا ئوقۇۋاتقىلى 1يىل بولغان خىلى جىق باللاردىن سۇرۇشتە قىلدىم،ئۇلار تونىمايدىكەنمىز دەيدۇ،ئۇ ھايۋان قەشقەردە ھايۋانلىقىنى قىلغان بىلەن شىنجىندا قولىدىن پوقمۇ كەلمەي ئولتۇرغان ئوخشايدۇ.....
شىنجىندىكى بالىلار سۇرۇشتە قىلىپ باقىدىغان بولدى،ئۇلار بۇ ھايۋاننى باشقا شەھەردە ئوخشايدۇ،بىز ئۇنداق ئادەمنى ئۇقمايدىكەنمىز سۇرۇشتە قىلىپ باقايلى دەيدۇ.خەۋىرى بولسىلا چوقۇم يوللايمەن.
lutun
چوققا [3437 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-25 15:43 |
uyghur-xy
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8222
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 25
شۆھرەت: 125 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 125 سوم
تۆھپە: 75 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 75 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 34(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-11
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-20
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

<<سۈرۈشتۈرۈپ باقالىدىڭىزمۇ؟ ھازىرقى ئەھرال قانداراقكەن . شۇ يەردىمۇ كۆرەڭلەپ يۈرۈپتىمۇ بۇ ھايۋان>>:

بۇ چوشقا مۇدىرنى شىنجىندا ئوقۇۋاتقىلى 1يىل بولغان خىلى جىق باللاردىن سۇرۇشتە قىلدىم،ئۇلار تونىمايدىكەنمىز دەيدۇ،ئۇ ھايۋان قەشقەردە ھايۋانلىقىنى قىلغان بىلەن شىنجىندا قولىدىن پوقمۇ كەلمەي ئولتۇرغان ئوخشايدۇ.....
شىنجىندىكى بالىلار سۇرۇشتە قىلىپ باقىدىغان بولدى،ئۇلار بۇ ھايۋاننى باشقا شەھەردە ئوخشايدۇ،بىز ئۇنداق ئادەمنى ئۇقمايدىكەنمىز سۇرۇشتە قىلىپ باقايلى دەيدۇ.خەۋىرى بولسىلا چوقۇم يوللايمەن.
simfoniya
چوققا [3438 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-25 15:47 |
kumaltag
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6482
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 122
شۆھرەت: 615 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 615 سوم
تۆھپە: 368 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 368 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 102(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-03-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-18
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھازىر بۇ تىمىنىڭ كۆرلۈش قىتىم سانى 673000 دىن ئېشىپتۇ بۇ سان ئاز سان ئەمەس .
يۇقىرى دەرجىلىك مائارىپ مەمۇرى تارماقلىرى ،مۇشۇ بىر ئىشنى تۇتقا قىلىپ مائارىپىمىزدا ساقلىنىۋاتقەن چىرىكلىك قىلمىشلىرقا قاتتىق زەربە بەرسە بولاتتى . ئۆزنى خان ئەۋلىيا چاغلاپ كۆرەڭلەپ كىتىۋاتقان بىر ئۇچۇم مەكتەپ مۇدىرلىرنڭ نوخىلىسىنى ئىلىپ قويسا بولاتتى. مائارىپنىڭ تەرەققىياتى دەۋلىتىمىزنىڭ تېخىمۇ قۇدرەت تېپىشىنىڭ ئاساسى ئىدى.
saltanat
چوققا [3439 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-25 22:26 |
sahra0998
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8133
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 4
شۆھرەت: 20 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 20 سوم
تۆھپە: 12 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 12 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 11(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-06-26
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ياڭزىن كۆز قارىشى بويىچە ئېيتقاندا : خەلق قانچا خاراپلاشسا، نادانلاشسا باشقۇرغۇچىغا پايدا  بۇنداق بولغاندا، بىر قىسىم يەرلىك خاقانلارنىڭ مەقسىدىنى ئىشقا ئاشۇرۇشقا قۇلاي بولىدۇ.

http://bbs.misranim.com/thread-78168-2-1.html
ozgul munbar
چوققا [3440 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-26 00:16 |
sardar-24
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 1878
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 5 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 5 سوم
تۆھپە: 3 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 26(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-05-19
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-18
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھورمەتلىك مۇدىر ، سىز قاچان توۋە قىلماقچى ؟. بىلىپ قۇيۇڭ جاھاندا سورىقى يوق ئىش بولمايدۇ ،مۇڭگۇزى يوقنىڭ قىساسى مۇڭگۇزلۇكتە قالمايدۇ ،
               كۇلىۋەرمەڭ كۇلكىنى، يىغلىتىدۇ بىر كۇنى
               توشقان تۇتقان تۇلكىنى ،بورە يەيدۇ بىر كۇنى
              
چوققا [3441 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-29 11:46 |
adargul
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8499
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 3
شۆھرەت: 15 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 15 سوم
تۆھپە: 9 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 9 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 2(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-07-19
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بەزىدە ئىشلىرىمىز مانا شۇنداق ئوڭدىن كەلمەي قالىدۇ،لىكىن ئۈمۈدۋارلىق بىلەن بوشاشماي كۈرەش قىلىش ھاياتىمىزنى تېخىمۇ يارقىن مەنالارغا ئىگە قىلىدۇ.
ئادارگۇل
چوققا [3442 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-06-29 14:49 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«310311312313314»Pages: 313/314     Go
Bagdax bbs » كۆڭۈلدىكى سۆز