قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 2241|ئىنكاس: 49

بىز نېمە ئۈچۈن ئوقۇيمىز!

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

1

تېما

2

دوست

1610

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   3.14%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1620
يازما سانى: 49
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى: 336
تۆھپە : 262
توردىكى ۋاقتى: 149
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-27
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kichikoghul تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-4-24 22:21  

                                                          1
كىچىكىمدە چوڭلارنىڭ ئاغزىدىن‹‹موللا ئوقۇپ يەيدۇ،قاغا چوقۇپ يەيدۇ››دېگەن ماقالنى كۆپ ئاڭلايتىم.بۇ گەپتىن ئېنىقلا چىقىپ تۇرۇدىكى،بىزدىكى كۆپ قىسىم كىشىلەرنىڭ ئەينى ۋاقىتتا بالىلىرىنى(دىنىيدا) ئوقۇتۇشىدىكى مەقسىتى ئۇلارنىڭ تۇرمۇشىنى-جان بېقىشىنى كاپالەتكە ئىگە قىلىش؛دىنىي ئىلىملەرنى ئاسان پۇل تېپىشنىڭ،ئاش-نان تېپىشنىڭ ۋە جان بېقىشنىڭ ۋاستىسى قىلىش.كىچىك چاغلىرىمدا موللام دېسە،ياش چېغىدا قىلمىغان يامان ئىشى قالمىغان،قېرىپ كۈچ-ماغدۇرىدىن ئايرىلغاندا بېشىغا سەللە ئوراپ،پۇتىغا مەسە كالاچ كىيىپ،يەرنى بوش دەسسەپ مېڭىپ،توي- تۆكۈن،نەزىر-چىراق،ھېيىت- ئايەملەردە تۆردە ئولتۇرۇپ،قويماق، پوشكاللار بىلەن قورسۇقىنى ئوبدان تويغۇزالايدىغان كىشىلەر كۆز ئالدىمغا كېلەتتى. مەھەللىمىزدىكى ياش بالىلار ئۇلارنى ‹‹پوشكالچى موللاملار ››دەيتتى.
مەن شۇ چاغدا دىندا ئوقۇغانلارنىڭ ئىلىمى ئۆزىگىلا ئەسقاتىدۇ،قىلغان ئىبادەت-ئەمەللىرىنىڭ ساۋابىمۇ پەقەت ئۆزىگىلا بولىدۇ،پەننىي مەكتەپلەردە ئوقۇغانلارغا ئوخشاش ئەل-ۋەتەنگە ياراملىق كەسىپ ئىگىللىرى بولالمايدۇ،دەپ قارايتىم.
مېنىڭ نەزىرىمدە ئۆزى ئۈچۈنلا پايدىسى،ئۆزى ئۈچۈنلا ساۋابى بولغان ئىلىمنى ئوقۇش،ئۆگۈنۈش چىڭ سۇلالىسى زامانىدىكى ئەمەلدار بولۇش ئۈچۈنلا ئوقۇش،ئەمەلدارلىق ئىمتىھانى بېرىشكە ئوخشاش بىر خىل فىئوداللىق ئىدىيە ئىدى.
چوڭ بولغاندا قارىسام،تارىخىمىزدا دىنىدىن خالىي بولغان(ھۆكۈمران كۈچلەر تەسىس قىلغان)مائارىپتا بۇنداق فىئوۋداللىق ئىدىيە تېخىمۇ كۈچلۈك ئىكەن.
ئۆتكەن ئەسىرلەردە بىر تۈركۈم خوجا ئىشانلار دىندىن پايدىلىنىپ خەلقنى ئالداپ-قورقۇتۇپ،شۈلۈپ يىگەن بولسا،يەنە بىر تۈركۈم غالچىلار ھۆكۈمرانلارنىڭ تىلىدىن پايدىلىنىپ،بىر تەرەپتىن خەلقنى قورقۇتۇپ،شۈلۈپ يىگەن،يەنە بىر تەرەپتىن،خوجايىنلىرىغا ئاشۇرۇپ غالچىلىق قىلىپ،ئۆز  ۋەتىنىنىڭ،خەلقىنىڭ مەنپەئەتىنى سېتىپ سەمىرگەن.
خەلقىمىز بۇنداق ئىككى تىللىق،ئىككى دىللق غالچىلارغا بىر تەرەپتىن نەپرەتلىنىپ‹‹ئامبالدىن تۇڭچى يامان،ھېجىقىزدىن قۇڭچى يامان››( يامان دېگىنى ئەسكى دېگىنى)دەپ تىللىغان بولسا،يەنە بىر تەرەپتىن تۈرلۈك سەۋەبلەر بىلەن پەرزەنتلىرىنى يەنە مۇشۇنداق ھۆكۈمرانلارغا سادىق،مىللىي ھېسىياتى ئۆلگەن بەگ-لاۋيىلارنى يىتۇشتۈردىغان شوتاڭ مەكتەپلەرگە بېرىشكە مەجبۇر بولغان.
مەيلى جۇڭغارلار بولسۇن،مەيلى مانجۇلار بولسۇن ۋە مەيلى باشقىلار بولسۇن خەلقىمىزگە ھۆكۈمرانلىق قىلىشتا مانا مۇشۇ تىلماچلار بىلەن يەرلىك بەگ،روھانىيلاردىىن ئىبارەت بىر جۈپ كۆسەيدىن ناھايىتى ئۈنۈملۈك ھالدا پايدىلانغان.يىراقتىكىسىنى قويۇپ،نىياز ھېكىم بەگدىن باشلىساقمۇ،(ئۇنىڭ دوڭ نىياز،ۋاڭ نىياز دېگەنمۇ ئىسمى بولغان)تارىختا نامى خاتىرلەنگەن،ئاڭلىق ۋە ئاڭسىز ھالدا مىللەت مەنپئەتىنى سېتىۋەتكەن ئىككى تىللىق ماڭقۇرتلار خېلىلا  كۆپ.
مەلۇم بىر مۇنبەردە‹‹تارىخىمىزدىكى ئۈچ ساتقىن››دەپ يېزىلغان مەكتەپتە ئوقۇمىغان ئاپاق خوجىنىڭ ساتقىنلىقى ئاڭسىز ساتقىنلىقتور،قالغان ئىككى ساتقىن-ياقۇپ بەگكە زەھەر ئىچۈرۈپ يەتتە شەھەر خەلقىنىڭ ئەركىنلىكىنى ساتقان نىياز ھېكىم بەگ بىلەن لۇتپۇللا مۇتەللىپ باشچىلىقىدىكى‹‹ياش ئۇچقۇنلار ئىتتىپاقى››نىڭ ئەزالىرىنى ساتقان شوتاڭ مەكتەپتە ئوقۇغان ھېكىم نۇر بولسا ئۆز خوجايىنلىرىنىڭ تىلىنى بىلىدىغان ئاڭلىق ساتقىنلاردور.بۇنداق ئاڭلىق ساتقىنلاردىن يەنە تۆمۈر خەلپىنىڭ خاس تەرجىمانى سايىت تۇڭچى، ئابدۇخالىق ئۇيغۇرىنىڭ ساۋاقدىشى روزى موللا،لۇتپۇللا مۇتەللىپنىڭ ‹‹مۇھاببىتى››ئايتىللا ۋە يەنە باشقا تالاي ئىككى تىللىق ساتقىنلارنى مىسال كەلتۈرۈش مۇمكىن.بۇنداق ئاڭلىق ساتقىنلار شىڭ شېسەي ۋە گومىنداڭ دەۋرىدە قانچىلىك ؟ بۇنىڭ سانىنىي ئەلۋەتتە ئېلىپ بولغىلى بولمايدۇ.يىغىپ ئېيتقاندا ئەينى زامانلاردا ئادەتتىكى بىر قارا تۈرۈك ئادەمنىڭ بىۋاستىلا ساتقىنلىق قىلالىشى ناتايىن ئىدى.
بىزنىڭ مىللىتىمىزنى قويۇپ تۇرۇپ،خەنزۇلارنىڭ ياپۇنغا قارشى ئۇرۇش تەسۋىرلەنگەن كىنولىرىغا قاراپ باقساقمۇ ياپۇنلارغا غالچىلىق قىلىدىغان ئەڭ چوڭ ساتقىنلار يەنىلا ياپۇنلارنىڭ تىلىنى بىلىدىغانلار.
                                                            2
مەن ئېسىمنى بىلسەم،يېزىمىزدا كۆپ ھاللاردا تەرجىمان بولغانلار مەلۇم مەزگىلدىن كېيىن يېزا باشلىقى بولۇپ كەلدى.شۇڭلاشقىمۇ يېزىمىزدا ئاۋال سەل پىتلىنىپ قالغانلار،ئاندىن ئوقۇتقۇچى،ئىشچى-خىزمەتچىلەر بالىلىرىنى ھەق تۆلەپ خەنزۇ مەكتەپكە بىرىش بىر ئېقىمغا ئايلاندى.ئېنىقكى ئۇلارنىڭ كاللىسىدا بالىلىرىمىز ئەمەلدار بولالمىغان تەقدىردىمۇ كادىر بولسۇن دېگەندىن ئىبارەت بىرخىل يېڭىچە فىئوۋداللىق ئىدىيە كۈچەيگەن.
ئەكسىچە،نوپۇسنىڭ كۆپ قىسىمىنى ئىگەللەيدىغان دېھقانلىرىمىز ھېلىھەم‹‹جىگىدە ياغىچى بادىر بولالمايدۇ،دېھقان بالىسى كادىر بولالمايدۇ››دەپ پەرزەنتلىرىنىڭ ئوقۇش ئىشىغا پاسسىپ پوزۇتسىيە تۇتۇپ كەلدى. قارايدغان بولساق،يوقارقى ھەر ئىككىلا تۈركۈمدىكى كىشىلەرمىزنىڭ كاللىسىدىكى ئارزۇ كادىرلىق.
كۆپ تىللىق بولۇش ئەزەلدىن ياخشى ئىش. بىراق بىزنىڭ مىللىتىمىزدە باشقىلارنىڭ تىلىنى ئۆگۈنۈپ،بىلىۋېلىش بىلەنلا ئۆز مىللىتىگە ۋە مىللىىنىڭ تىلىغا،ئەنئەنىسىگە بولغان مىللىي ھېسىياتى بۆلۈنۈپ، سۇسلىشىپ كەتكەن كىشىلىرىمىز ناھايىتى كۆپ.....
بىز بولسا ئىككى تىللىق،ئۈچ تىللىق،كۆپ تىللىق بولايلى!كۆپ تىللىق بولغاندىمۇ،ئېغىز تىللىغىلا ئۇستا بولۇپ قالماي،يېزىق تىلىنىمۇ ئوقۇپ چۈشنەلەيدىغان،تەرجىمە قىلالايدىغان كۆپ تىللىقلاردىن بولايلى!ئەمما تىل خۇراپاتلىقى پاتقىقىغا پېتىپ قېلىپ،مىللىي ھېسىياتىمىزنى،مىللىي مەدەنىيىتىمىزنى يات تىل مەدەنيىتىگە غەرق قىلىۋەتمەيلى.ئانا تىلىمىز،دىلىمىز،ئېتىقادىمىز ھۆجەيلىرمىزدىن،قەلبىمىزدىن يوقالمىسۇن.ئۆگەنگەن شۇ تىلغا چۆكۈپ كەتمەيلى!غەرق بولۇپ كەتمەيلى!
ھازىرقى دەۋردە ئوقۇشتىكى،تىل ئۆگۈنۈشتىكى مەقسەت،ئۆزىنى پەن-تېخنىكا ئارقىلىق قوراللاندورۇش،ئۆزۈنى كۈچەيتىش،باشقىلارنىڭ تەرەققىي قىلىش تەجىربىللىرىنى،ئەڭ موھىمى ئىلغار پەن-تېخنىكىسىنى ئۆز مىللىتىگە ئېلىپ كىرىش،ئۆزىنىڭ ۋە ئۆز مىللىتىنىڭ ساپاسىنى ھەرقايسى جەھەتلەردىن يوقۇرى كۆتۈرۈش بولسا،بۇ ناھايىتى توغرا نىشان بولىدۇ.
ئوقۇشتىكى،ئۆگۈنۈشتىكى مەقسەت ھەرگىزمۇ كادىر بولۇش،خىزمەتكە ئورۇنلىشىش،جان بېقىشلا بولۇپ قالماسلىقى كېرەك.مەيلى قانداق زاماندا،قانداق ئەلدە،قانداق مائارىپتا بولسۇن،ئادەم يوقارقى مەقسەتتىلا ئوقۇسا،ئۇنى بىز كونا فىئوۋداللىق مائارىپ ئىدىيىسىنىڭ مەھسۇلى دېمەي ئامالىمىز يوق.بۇنداق ئىدىيىدە ئوقۇغان،ياشىغان ئادەم خالادا توق، بەختىيار ياشايدىغان پۇق قۇرتىغا،پوقتا  ھۇللىسا،ئوغۇتلىسا ئوبدان ئاينىيدىغان ئۆسۈملۈكلەرگە ئوخشاپراق قالىدۇ.
ھەممىلا بالىنىڭ ئوقۇپ كادىر بولۇپ كېتىشى ياكى دوختۇر ياكى ئوقۇتقۇچى،ياكى كارخانىچى بولۇپ كىتىشى مۇمكىن ئەمەس،مائارىپ ھەممىلا ئادەمنى ‹‹سەرخىىللەر››دىن قىلالمايدۇ،جۈملىدىن ھەممىلا ئادەمنىڭ،ھەممىلا ئىشلىرىمىزنىڭ ئۆزگە تىلغا ئېھتىياجلىق بولۇشى ناتايىن.
مەنچە ئوقۇشتىكى ھەممىگە ئورتاق بولغان مەقسەتنى ئۆزۈمىزنىڭ يۇشۇرۇن ئىقتىدارىمىزنى ئېچىش،تەرەققىي قىلدۇرۇش،ئىدىيىمىزنى ،پەزىلىتىمىزنى تاۋلاش،ئادىمىيلىكىزنى مۇكەممەللەشتۈرۈش،كەلگۈسىدە قىلدىغان ئىشلىرىمىز-ھەرخىل كەسپلەر ئۈچۈن،ھالال ياشاشنى ئۆگىنىش ....قاتارلىقلارغا يىغىنچاقلاشقا بولىدۇ.ھەرگىزمۇ بىزنىڭ ئوقۇغۇچىلىرىمىزنىڭ كاللىسىدىكىدەك باشلانغۇچ  مەكتەپتە كومىنىزىم ئىشلىرى ئۈچۈن(ئەمىليەتتە ھېچنىمە ئۈچۈن)،ئوتتۇرا مەكتەپتە بىر قىسىملارغا كادىر بولۇش،كۆپ قىسىملارغا‹‹مەجبۇرى مائارىپ قانۇنى››غا بوي سۇنۇش ئۈچۈنلا ئەمەس.
ماقالەمنىڭ ئاخىرىغا كەلگەندە پىكىرلىرىم چېچىلىپ كەتتى.كۆڭلۈمدىكىنى قانداق ئىپادىلەشنى بىلەلمەي قالدىم.بولدى،بۈگۈن مۇشۇ يەرگىچە بولسۇن.
قېنى تورداش،بىزنىڭ ئوقۇشتىكى،ئۆگۈنۈشتىكى مەقسىتىمىزگە سىز قانداق قارايسىز؟!

0

تېما

0

دوست

1194

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   56.29%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4572
يازما سانى: 62
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 245
تۆھپە : 197
توردىكى ۋاقتى: 28
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
     قېنى تورداش،بىزنىڭ ئوقۇشتىكى،ئۆگۈنۈشتىكى مەقسىتىمىزگە سىز قانداق قارايسىز؟!
     بۇ سوئالغا بىر كۆزۈمنى قىسىپ تۇرۇپ شۇنداق جاۋاب بىرىمەنكى؛ بىزنىڭ ئوقۇشتىكى،ئۆگۈنۈشتىكى مەقسىتىمىز ھەتتا ئۆگىنىش ئۇسۇلى، دەرسلىك ۋە دەرسلىك تىلى، غايە، ئېتىقادىمىز ھەتتا كەلگۈسىمىز ئۆزىمىزگە تەۋە بولماي قالدى.
     جۇمھۇرىيىتىمىزدىكى سوتسىيالىستىك دېموكراتىيىنىڭ نامايەندىسى بولغان  مەملىكەتلىك خەلق قۇرۇلتىيىدىكى يەرلىك، مىللىي ۋەكىللىرىمىز ‹‹شاتۇتى››دىن پەرقى بولمىغاچقا ج ك پ نىڭ كەڭ ئاممىۋى ئاساسى بولغان ئىشچى دېھقانلارنىڭ ساداسى يۇقىرىغا يەتكۈزۈلمىدى، يەتكۈزۈلمەيۋاتىدۇ. يەرلىكتە بولسا ‹‹خەلق چاكىرى›› تونىغا ئورىنىۋالغان ‹‹يەرلىك مۇشتۇمزور››لار تەرىپىدىن تەقب ئاستىغا ئىلىندى.
     قىسقىسى موشۇ كۈنلەردە كونىلارنىڭ ‹‹ئاكامنىڭ دەيمەن، يەڭگەم بەرسە يەيمەن›› دېگەن ماقالىنى تولا ئەسكە ئالىدىغان بولۇپ قالدىم.

باھا سۆز

dolataogli  توغرا باھا.  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
aktuqi  توغرا  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
umidyar  ئورۇنلۇق ئىنكاس  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
قۇتلان تېلفۇنلىرى

4

تېما

0

دوست

1359

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   79.86%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14959
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 182
تۆھپە : 304
توردىكى ۋاقتى: 70
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىز ۋەتەن، خەلق ئۈچۈن ئوقۇيمىز. ھەرگىز ئۆزىمىز ئۈچۈن ئەمەس.

باھا سۆز

xarik  سىزلەنى كۆرسىتىدىغاندۇ  يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 03:25
umidyar  «بىز» دىگىنىڭىز كىملەرنى كۆرسىتىدۇ؟  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
پەرۋاز

4

تېما

0

دوست

1359

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   79.86%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14959
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 182
تۆھپە : 304
توردىكى ۋاقتى: 70
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
konqidarya يوللىغان ۋاقتى  2013-4-25 00:17
بىز ۋەتەن، خەلق ئۈچۈن ئوقۇيمىز. ھەرگىز ئۆزىمىز ئۈچۈن ئ ...

جۇڭخۇا مىللەتلىرىنى.

باھا سۆز

0sayyara421  خې خى .....  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

0

تېما

0

دوست

7908

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   58.16%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  12274
يازما سانى: 469
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1585
تۆھپە : 1341
توردىكى ۋاقتى: 502
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھازىرقى ھۆكۆمەتكە ئىشلەشنى نىيەت قىلغانلار:  قىسمەنلەرنى ھىساپقا ئالمىغاندا،  1- بولۇپ ھۆكۆمەتكە ئىشلەش، مۇئاش ئىلىش ئۈچۈن ئوقويدۇ. تەپەككۇرى، ئىددىيسىمۇ ھۆكۆمەتنىڭ بولۇپ، مۇناسىۋەتىسىز بولغان ھەر قانداق بىر ھەق ئىشلارغا قارىتا، قارىشى تۇرۇش، ئىنكاس بىلدۈرمەسلىك پۇزىتسىيسىنى تۇتىدۇ.

0

تېما

0

دوست

3196

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   48.46%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  11972
يازما سانى: 200
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 616
تۆھپە : 560
توردىكى ۋاقتى: 188
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-27
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەڭ ئاۋال بىلىم ئېلىش بىلەن تەڭ ئادىمىيلىك ۋە غۇرۇر دىگەننى ئۆگىنىش كېرەك، شۇندىلا كىم ئۈچۈن ئۆگىنىدىغانلىقىنى ئۆزى بىلىۋالىدۇ.

باھا سۆز

uqkun2008  توغرا ئېيتىسىز، قوللايمەن!  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

0

تېما

0

دوست

519

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   29.75%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  17606
يازما سانى: 54
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 140
توردىكى ۋاقتى: 32
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭ ئوقۇش پۈتتۈرۈپ خىزمەت قىلغۇم يوق ،بولۇپمۇ ھۆكىمەت ئورگانلىرىدا ،ئۆيدە ئولتۇرۇپ ئۆز ئالدىمغا بىر ئىش قىلسام دەيمەن ،ئوقۇشتىكى مەخسىتىم سىرتقا چىقىپ پۇل تىپىش ئەمەس ،سىڭىللىرىمغا ياخشى بىر ئاچا بولالىسام ،كەلگۈسىدە بالىللىرىمنى ئىمان -ئېتىقادلىق ،كىملىكنى تونۇيدىغان ،مىللىتىنى سۆيىدىغان ،تىرىشچان قىلىپ تەربىيەلەپ چىقالىسام ،يولدىشىمنى ئاتا-ئانامنى رازى قىلىپ ئۆلۈپ كەتسەم بۇ مەن ئۈچۈن ئەڭ زور شەرەپ ،ئەڭ چوڭ ساۋاپ ،ئىنشائاللاھ !
  ئاللاھتىن ھەممىمىزگە مۇراد مەقسىتىگە يىتىش ئۈچۈن توختىماي تىرىشىدىغان ،ئىزدىنىدىغان ،تەپەككۇر قىلىدىغان ،نىمىنىڭ توغرا نىمىنىڭ خاتالىقىنى تونۇپ يىتەلەيدىغان ساپ ئەقىل ،مۇستەھكەم ئىمان ،ساغلام بەدەن تىلەيمەن !!

باھا سۆز

ئالۋۇن  مۇشۇنچىلىك تەپەككۈرنى ئايالىم قىلالىسىچۇ كاشكى  يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 08:26
qahqah  ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
iltebir107  بەك ئەملىي پىكىر قىلىپسىز.  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
mirigul03  ئېيتقانلىرىڭىز ئۈچۈن توختىماي كۈرەش قىلىڭ!قوللايمەن.  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا
qarqosaq0503  كاللىڭىزغا بىر مۇش ، ھەممە ئوقۇغۇچىلار سىزدەك ئويلىيالىغان بولسا~!!!!!!  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

3

تېما

1

دوست

2752

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   35.77%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  16309
يازما سانى: 337
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 788
توردىكى ۋاقتى: 73
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نۇرغۇنلار دۆلەت مەمۇرلىقىغا ئىمتىھان بەرگىلى ئۇقۇيدۇ.

باھا سۆز

aktuqi  ھەممىسى 98%  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

0

تېما

0

دوست

2457

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   27.34%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  16890
يازما سانى: 318
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 698
توردىكى ۋاقتى: 114
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىز نېمە ئۈچۈن ئوقۇيمىز!


نىمە ئۇچۇن بۇلاتتى ...ھەركىم نىمىنى كوڭلىگە پۇككەن بولسا شۇنىڭ ئۇچۇن ئۇقۇيدۇ ...باشقىلار نىمە ئۇچۇن ئوقۇيدۇ  ..؟.. بىز باشقىلارنىڭ گوڭلىدىكىنى ئالدىن ئالا بىلىشكە قۇربىمىز يەتمەيدۇ لىكن  بەزەن كىشىلەرنىڭ كىيىنكى قىلغان ئىشلىرىدىن ئۇلارنىڭ نىمە ئۇچۇن ئۇقىغانلىقىنى ئازدۇر  - كوپتۇر بىلەلەيمىز...بىز بىر ئىنسان بالىسى بۇلۇپ يارىلىش سۇپىتىمىز بىلەن دۇنيانى ، ئۇزىمىزنى ۋە ھاياتلىقنى چۇشۇنۇشكە قىزىقىمىز ۋە بۇ قىسقىغىنە ھاياتىمىزدا ئەكمىيەتلىك ياشاشقا تىرىشىمىز ..
مەن تورداشلارغا ھازىرقى زامان ئۇيغۇر  ئالىمى ئىسلامجان شىرىپ ئاكىمىزنىڭ ‹‹ ياشاش سەنئىتى ›› ناملىق كىتىۋىنى كۇرۇپ چىقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن ...
تىما ئىگىسىگە تەكلىۋىم : بۇ ماقالە ئارقىلىق بىزگە ئۇيغۇر جەمىيىتىنىڭ نۇرغۇن كىشىلەرگە قاراڭغۇ بولغان تەرەپىنى يۇرۇتۇپ بېرىپسىز .... ماقالىڭىزنىڭ ئاخىرىنى كۇتىمەن ...

باھا سۆز

uqkun555  توغرا دەيسىز  يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا

1

تېما

0

دوست

715

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   78.75%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  15446
يازما سانى: 58
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 41
تۆھپە : 192
توردىكى ۋاقتى: 35
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-28
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە ھازىر بىرقىسىم ئادەملەر ئۆزىنىڭ نىم ئۈچۈن ئوقۇۋاتقىنىمۇ بىلمەي ئوقۇۋاتىدۇ...

باھا سۆز

ClarityMG3  بىز ئۈزىمىزنىڭ قىزىقىشى ئۈچۈن ئوقۇش جۇڭگۇ زىمىنىدا مۇمكىن ئەمەس. ئالىي مەكتەپ ئوقۇغانلار ئىمتىھان ئۈ....  يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 15:38
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

ئۇلىنىش قوشوش|بايقاش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفون نۇسخىسى|باغداش مۇنبىرى ( 新ICP备06003611号-1 )  

GMT+8, 2013-4-28 17:40 , Processed in 0.057064 second(s), 7 queries , Memcache On.

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

© 2001-2012 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش