مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: WWW.UYHQT.COM

خوتەن قاشلىرىنىڭ ئوتتۇز يىللىق باھا ئۆزگىرىش ئەھۋالى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 100933
يازما سانى: 1193
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5112
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1891 سائەت
تىزىم: 2013-12-16
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-10 12:07:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
WWW.UYHQT.COM يوللىغان ۋاقتى  2014-6-9 07:29 PM
بىزنىڭ ئەكسىمىزچە  خەنلەرنىڭ  قاشتېشى  مەدەنىيەت كۆز  ...

ھە .بوپتۇ ئاشۇنداق خەن مەدىنىيىتىنىڭ قاش تاش كۆزقارىشى كۈچىيىپ ،تاشنىڭ ئاساسى نوقتا بولىشىنى كۈتۈپ تۇرايلى .

دۇنيادىكى ئەڭ خۇشپۇراق ئەتېر-مىھنەتتىن چىققان تەرنىڭ پۇرىقىدۇر!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98045
يازما سانى: 94
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1152
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 67 سائەت
تىزىم: 2013-9-21
ئاخىرقى: 2015-1-23
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-10 12:17:53 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قاشتېشى ئاتالمىسىنى قاش دەپ ئېلىشنىڭ ئۆزىلا تىلچىلىقىمىزدىكى يىڭى بىر تەرەققىيات بولىدۇ. مەيلى قايسى كاتتا تاشچى ھاجىنىڭ قاشتېشى دەپ ئاتىشى قاشتېشىنىڭ قاش دەپ ئېلىنىشىنىڭ توغرا ئەمەسلىكىگە دەلىل بولالمايدۇ.  تىلىمىزنى قەدىرلىمەسلىك بولمايدۇ. ئېغزاركى تىلىمىزدا قاشتېشى دەپ ئاتاۋەرسەك بولۇۋېرىدۇ. ئەمما، يېزىق تىلىمىزدا قاش دەپ ئاتاشنىڭ ئۆزىلا بىزگە نىسبەتەن قارشى ئېلىشقا تېگىشلىك ياخشى ئىشتۇر. بۇ ئىشتا ئاۋۋال تىلشۇناسلىقتىن ئانچە-مۇنچە خەۋەردار بولۇپ ئاندىن سۆز ياساش تىلىمىزنى تېخىمۇ ياخشى قەدىرلەش بولىدۇ. مەن قەلەم ئىگىسىگە رەھمەت ئېيتىمەن

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2872
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3711 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-10 08:45:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
asking يوللىغان ۋاقتى  2014-6-10 12:17 PM
قاشتېشى ئاتالمىسىنى قاش دەپ ئېلىشنىڭ ئۆزىلا تىلچىلىقى ...

قوللىغىنىڭىزغا رەھمەت قېرىندىشىم!

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2872
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3711 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-10 08:51:18 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sardor0908 يوللىغان ۋاقتى  2014-6-10 12:07 PM
ھە .بوپتۇ ئاشۇنداق خەن مەدىنىيىتىنىڭ قاش تاش كۆزقارىش ...

بىزنىڭمۇ قاشتېشى مەدەنىيىتى ھەققىدىكى كۆز قارىشىمىز كۈچەيسە بولاتتى.چۈنكى بۇ مەدەنىيەت ئۇيغۇر مەدەنىيىتىنىڭ ئايرىلماس بىر قىسىمى،ئەجدات ئەقىل-پاراسىتىنىڭ نامايەندىسى ،ئۇزاق ئەسىرلىك تارىخنىڭ شاھىدى ئىدى.

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

the wolf , he used to be

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1579
يازما سانى: 2350
نادىر تېمىسى: 3
مۇنبەر پۇلى : 355822
تۆھپە نۇمۇرى: 626
توردا: 3048 سائەت
تىزىم: 2010-5-30
ئاخىرقى: 2015-4-7
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-12 03:21:24 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مېنىڭچە يەردىن چىققان نەرسىنى تېرىپ ئېلىپ ساتقان ئادەمگە گەر دېگەن قوشۇمچە ئارتۇق كېتىدۇ . چى دېگەن قوشۇمچە يېتىپ ئاشىدۇ . گەر دېگەن ھۈنەر كەسىپنىڭ ئەھلىگە ئىشلىتىلىدىغان سۆز قوشۇمچىسى .
سىلەر يۇقىرىدا ئاللىقانداقتۇر كەمىنە فەقىر ئاڭلاپ باقمىغان بىر سۆزلەرنى دەپ نادانلارنىڭ كاللىسىنى قايمۇقتۇرۇپ ئۆزۈڭلارنىڭ روھىنى مەستخۇش قىلىپ يۈرۈپسىلەر .
قەشقەرنىڭ نامى ھەرگىزمۇ تاش ھۈنەر سەنئىتىنى دۇنياغا تارقاتقاچقا قەشقەر دەپ ئاتالغان ئەمەس . بۇنداق گەپنى تاھارەتنى چىڭىتىپ كېلىپ ئاندىن دېگۈلۈك . قەشقەرنىڭ ئەسلى نامى ئۇيغۇرچە سۇلۇغ ( سۇلىۋ ، سۇلىغ دەپ ئېغىزچە ئاتىلىدۇ ، مەنىسى سۇ بار يەر ، بوستانلىق ) . ئەسلى ئورنى ھازىرقى قەشقەر شەھىرىنىڭ شەرىقى شىمالى قىسىمىدىكى خانئۆي تۈزلەڭلىكى ۋە شۇنىڭغا يانداشقان چاقماق دەرياسىنىڭ جەنۇبىي ۋادىسى . لېكىن ئۇزۇن يىللىق بىتەرتىپ ئېچىلىش ، ئولتۇراقلىشىش ۋە ئېكولوگىيەلىك ئۆزگىرىشلەر سەۋەبىدىن ، چاقماق دەرياسى ( ئەسلى سۇلىغ دەرياسى ) سۈيى تارتىلىپ ، شەھەرنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالمىغاچقا ، شەھەر ئورنى تەدرىجىي غەربكە كۆچۈپ ھازىرقى قەشقەر شەھىرى ئورنى ۋە كونىشەھەر ناھىيەسىنىڭ شەرىقى قىسىملىرىغىچە بولغان .
قەشقەر دېگەن نام سۇلىغ دېگەن نامدىن كېيىن مەيدانغا كەلگەن بولۇپ ، تاش سودىسى بولىدىغان جاي ياكى تاش بازىرى دېگەن مەنىدە بولۇشىنى دەلىللىگىلى بولىدۇ . لېكىن ھەرگىزمۇ خوتەننىڭ ئاتالمىش قاشگەرلىكىنى دۇنياغا تونۇتۇش ئۈچۈن شۇنداق ئاتالغان دېيىشكە بولمايدۇ .
ئەمدى قاشتېشى مەسىلىسىگە كەلسەك ، قاشتېشى تېخى ئۇيغۇرلاردا تېخى تولۇق مەدەنىيەت باسقۇچىغا كىرىپ بولالمىغان . بۇنداق دېسەم مەن بىلەن سوقۇشىدىغانلار كۆپ . لېكىن تەخىر قىلىپ مەدەنىيەت دېگەن سۆزنىڭ ئۆزىنى چۈشىنىپ بېقىڭ . مەدەنىيەت ( 文明 (, بۇ 文化بىلەن ئوخشىمايدۇ . مەدەنىيەت دېگىنىمىز ماددىي بۇيۇملارنىڭ كۆپلەپ ئىجتىمائىي تۇرمۇشتا قوللىنىلىشىنى ئۆزىگە ئىسپات قىلىدۇ . يەنى تاش قوراللار دەۋرى مەدەنىيىتى ، تۇچ قوراللار دەۋرى مەدەنىيىتى ، مىس قوراللار دەۋرى مەدەنىيىتى ، تۆمۈر قوراللار دەۋرى مەدەنىيىتى دېگەندەك . قاشتېشى سودىسى گۈللىنىشتىن بۇرۇن ئىزچىل ئوتتۇرا تۈزلەڭلىككە توشۇلۇپ سېتىلغان ياكى تارىم بويلىرىدىكى قارام ھاكىمىيەتلەر غوجىلىرىغا ئولپان شەكلىدە تاپشۇرغان . ئۇيغۇرلاردا قاشتېشى بۇيۇملىرى ئىشلەپچىقىرىش ، ئىش قوشۇش دېگەندەك ھۈنەر-سەنئەت راۋاجلانمىغان . بۇنىڭ ئاساسى سەۋەبى قاشتېشى سودىسى گۈللەنگەندىن بۇيان ئۇيغۇرلار مەنىۋىي جەھەتتە ئىزچىل ئىسلام ھازارىتى ( بۇنىڭغىمۇ دىققەت قىلىڭ ، مانا بۇ 文化 ) كاتېگورىيىسىدە بولۇپ كەلگەن . لېكىن ئوتتۇرا تۈزلەڭلىكتە ئاللىبۇرۇن خوتەن قاشتېشىنىڭ نامى تارقالغان بولۇپ ، بۇنىڭدىن ياسالغان ھۈنەر-سەنئەت بۇيۇملىرى ( كۆپىنچىسى بۇددا دىنى بۇيۇملىرى ) ناھايىتى زور قىممەت ياراتقان . بۇ خىل ئەھۋال قاشتېشىنىڭ تېخىمۇ زور تۈركۈمدە خوتەن دەريالىرى ۋادىلىرىدىن ئوتتۇرا تۈزلەڭلىككە ئېقىشىنى تېزلەتكەن . بۇ تارىخ جەريانىدا ، يەنى تاكى ھازىرغا قەدەر ئۇيغۇرلار قاشتېشىغا ئىش قوشۇپ بۇد ھەيكەل ياكى شۇنىڭغا ئوخشاش باشقا نەرسىلەرنى ياساپ ئۆز خەلقىگە ساتمىغان ، ئىجتىمائىي تۇرمۇشقىمۇ بۇ بۇيۇملار سىڭىپ كىرمىگەن ، قوللىنىلمىغان . شۇڭا ئۇيغۇرلاردىكى قاشتېشىغا كەلسەك ، بۇ يەردە پەقەت ئۈچ ئىپتىدائىي ئۇقۇملا بار ، يەنى تېرىش ، ئېلىش ، سېتىش ، يەنە كېلىپ كۆپ قىسىمى خام ماتېرىيال . دەۋر ئۆزگىرىپ ھازىرقى زامان تاشچىلىرى ھەرقانچە ھاجىم ، قارىھاجىم ، داموللاھاجىم ، ئايىتۇللاھاجىم ياكى شەيخۇل ئىسلام بولۇپ كەتسۇن ، يۈز بېرىۋاتقىنى پەقەت مۇشۇ . قولغا پۇل كىرگەندىن كېيىن ئاتالمىش «مەدەنىيەت» ئۇقۇمىنى زورلاپ چاپلايتتىم دېيىش نادانلىق .

سۈف !

مېنى مەجنۇن دەيدۇ بەزىلەر ، لەيلىسى باردەك تېخى . مېنى كەتتى دەيدۇ بەزىلەر ، كەتكۈسى باردەك تېخى .

بۇلاق سالونى

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 35251
يازما سانى: 108
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3659
تۆھپە نۇمۇرى: 155
توردا: 367 سائەت
تىزىم: 2011-3-26
ئاخىرقى: 2015-3-22
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-12 03:51:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يا ئاللا قاش تېشى نىمانداق قىممەت

بۇلاق سالونىنى قوشۇۋېلىڭ
ئىزدەش نومۇرى:xjbulak

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2872
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3711 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-12 08:47:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Azizan يوللىغان ۋاقتى  2014-6-12 03:21 PM
مېنىڭچە يەردىن چىققان نەرسىنى تېرىپ ئېلىپ ساتقان ئادە ...

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم قېرىندىشىم!

http://www.uyhqt.com/uy/forum.php?mod=viewthread&tid=397
مۇۋاپىق كۆرسىڭىز بۇ ئۇلىنىشتىكى ماقالىنى كۆرۇپ باقارسىز.ئۆزبىڭ ئالىملىرىنىڭ ئۇيغۇر ئاكادىمىيىسىگە سۇنغان ئۇيغۇر قاشتېشى مەدەنىيىتى ھەققىدىكى بىر ماقالىسىمۇ بار ئىدى.دەماللىققا ئۇلىنىش ئادىرىسىنى تاپالماي قالدىم.

بىزنىڭ بىر نوپۇزلۇق تەتقىقاتچىمىزنىڭ  قاشتېشى ۋە قاشتېشى مەدەنىيىتى ھەققىدە يېزىلغان بىر كىتابى نەشىرگە تەييارلىنىۋاتىدۇ.(پىكىر ئېلىش باسقۇچىدىن ئۈتۈپ بولدى) ئاللا بۇ كىتاپنى كۈرۈش نىسىپ بولسا سىز ئوتتۇرغا قويغان بۇ مەسىلىلەرنىڭ ھەممىسىنىڭ جاۋابىغا ئىرىشەلەيسىز.(تىلىمىزنىڭ سۆز ياساش ئادىتى،قەشقەر دىگەن نام....دىگەنلەرنىڭ جاۋابىمۇ بار)
قېرىندىشىم بىز ئىسلام دىنىغا ئېتىقاد قىلغىلى 1000يىل بولغان بولسا قاشتېشىنىڭ بايقىلىشى ۋە بۇ مەدەنىيەتكە 10000يىلدىن ئاشتى.بۇنى دۇنيا ۋە ئېلىمىزنىڭ تاھارەت ئالغان تەتقىقاتچى،ئالىملىرى ئىسپاتلاپ بۇلۇغلۇق.
پىكىر قىلغاندا سەل سوغاققان بولساقمىكىن.خالىسىڭىز تاھارەتنى بىرگە ئالايلى.چۈنكى سىز مەيلى تىللاڭ مەيلى ماختاڭ قېرىندىشىم-ئۇيغۇرۇم بولغىنىڭىز ئۈچۈن قۇلۇم كۆكسۈمدە!
سىزنىڭ كۆزقارىشىڭىزغا بىر-ئىككى جۈملە سۆز بىلەن جاۋاپ بىرىپ تۈگەتكىلى بولمىغاچقا كىتاپنىڭ ئۇچۇرىنى چىقىرىپ قالدىم.شۇ كىتاپنى كۈرۈش نىسىپ بولغاندىن كىيىن مۇنداق پىكىر قىلمايدىغانلىقىڭىزغا ئىشىنىمەن. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   WWW.UYHQT.COM تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-6-12 08:48 PM  


ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2872
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3711 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-12 09:19:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Azizan يوللىغان ۋاقتى  2014-6-12 03:21 PM
مېنىڭچە يەردىن چىققان نەرسىنى تېرىپ ئېلىپ ساتقان ئادە ...

ئىنكاسىڭىزنىڭ ئاخىرقى جۈملىسىنى ئۇقۇپ قايسىدۇ بىر توردا ئوقۇۋالغان مۇنۇ بىر كۇبلىت شىئېر ئىسىمگە كىلىپ قالدى.

باشقىلارنى نادان دىگىنىڭ،
‹مەن ناداننىڭ بوۋىسى ›دىگىنىڭ.
نەگە كەتتى ئاتا-بوۋاڭنىڭ،
ئاش-تۇزىنى ھالال يىگىنىڭ؟

بۇ شىئېرنى ئوقۇغان ۋاقتىمدا ‹مەزمۇنى بولىدىكەن،لېكىن سۆز-جۈملىلىرى تازا چۈشمەپتىمۇ نېمە؟› دەپ ئويلاپ قالغان ئىدىم .سىزچىمۇ شۇنداقمۇ قانداق؟

ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98447
يازما سانى: 581
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 2872
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3711 سائەت
تىزىم: 2013-10-5
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-13 08:05:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Azizan يوللىغان ۋاقتى  2014-6-12 03:21 PM
مېنىڭچە يەردىن چىققان نەرسىنى تېرىپ ئېلىپ ساتقان ئادە ...

قەدىمكى ئۇيغۇر دىيارى ۋە چىن ئارخولوگىيەسى

1.jpg


2.jpg



3.jpg



4.jpg



5.jpg



6.jpg


ماقالىنىڭ ئەسلى مەنبەسى:بوزقىر تورى


قېرىندىشىم،سەمىڭىزدە بولسۇنكى!
بىلمەسلىك ئەيىپ ئەمەس،ئۆگەنمەسلىك ئەيىپتۇر.
بىلمەي تۇرۇپ قارىسىغا سۆزلەش سىز بىلەن بىزگە مەڭگۈ ياراشمايدۇ.
سىزنىڭ بۇ ھەقتە تېخىمۇ ئىنچىكى پىكىر قىلىشىڭىزغا تىلەكتاشىمىز!

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   WWW.UYHQT.COM تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-6-13 08:10 PM  


ئەقىدە قاشگەرلىكى-ئۇيغۇر قاشتېشى تورى WWW.UYHQT.COM

ھايات بىر شام ئۇ

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 60842
يازما سانى: 717
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4139
تۆھپە نۇمۇرى: 688
توردا: 432 سائەت
تىزىم: 2011-10-17
ئاخىرقى: 2015-4-3
يوللىغان ۋاقتى 2014-6-14 12:38:26 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تاشنى   قۇشىۋالمىسىمۇ  بولىدۇ  ئەمەسمۇ  ،قاش  دىسە  چىرايلىق    ئاڭلىندۇ  ئەمەسمۇ.  ما تورداشلارنى.  ئورۇندۇقنى  جوزا  چىراقنى  پوزا دەپ  خەنچە  ئاتىسا  ھېچ كىمنىڭ  كارى  يوق،  قاش دىگەن  سۆز ياكى  باشقا   مىللەتنىڭ  سۆزى ئەمەس  مەنمۇ  ئەزەلدىنلا  قاش  دەيمەن،  ئۇنىڭغا تاشنى  قۇشۇپ  قويمىسا  نىم بوپتۇ.

ئۆتكەن كۈنۈڭ  جەبرىنى،  يالغۇزلۇقنىڭ دەردىنى، مەن تاتلىقنىڭ قەدرىنى ، بىل
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش