مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: توقماق

قوش تىللىق ئوقو -ئوقۇتۇش ئىلمي تەرەققىيات يولىدا مىڭىشى لازىم [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

شىنجاڭ سىرىقبۇي

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17444
يازما سانى: 765
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 14353
تۆھپە نۇمۇرى: 1120
توردا: 1833 سائەت
تىزىم: 2010-11-13
ئاخىرقى: 2013-6-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-27 01:03:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
vmvdwar-uyhur يوللىغان ۋاقتى  2012-6-26 03:22 PM
بېرىپ ئەرىز قىلىڭە شۇ بىچارە مۇئەللىمنى ،ھەقىچان ھازى ...

خەيىر بوپتۇ دىدىم  بالامنى باشقا سىنىپقا  ئالماشتۇرغۇزىۋەتتىم

سىز دىگەندەك دەيدۇ تىخى (  ئۇيغۇرچە  ساۋادىڭنى چىقار  دىگەنتىم ) 2 .يىللىققا  چىققاندا  يىتىشتۈرۋالاتتىم  دەپ

مېغىزى ، شاكىلى بار ، ھەر نەرسىنىڭ ،

شۇڭا سەنمۇ شۇنداق چۈشەن مىللەتنىمۇ .

مىللىتىڭ ئەتىسى پارلايدۇ شۇنداق ،

چۈشەنسە ئۆزىدىكى ئىللەتنىمۇ .

باشقىلارغا تەبە

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 1427
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8969
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 6375 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 03:44:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
شەپكىسىنى ئىلىپ كەپ دىسە بېشىنى ئىلىپ كىلىدىغان ئىش بىزنىڭ مائارىپتا بەك كۆپ.شەكىلۋازلىق يىلتىز تارتتى.....

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 2451
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10987
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2949 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 03:46:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
گەپ باشقا،ئەمەل باشقا بولىۋاتىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 80576
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3053
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 29 سائەت
تىزىم: 2012-5-24
ئاخىرقى: 2012-8-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 05:32:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇنداق لاۋزا تىېمىلار بىلەن يۇقۇرغا يامىشىپ ئۇنۋان ئېلىشقا،ھۇقوق ئۈستۈرۈشكە ئالدىراپ،كەلگۈسىمىزنى تەلتۈكۈس نابۇت قىلىشقا نىمانداق كۇچايدىغاندۇ قىلدىغان باشقا ئىششى يوقتەك.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6509
يازما سانى: 1017
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 14061
تۆھپە نۇمۇرى: 496
توردا: 6072 سائەت
تىزىم: 2010-8-16
ئاخىرقى: 2013-6-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 08:40:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوش تىل توغرىسا بۇندا گەپ چىقسىلا شۇنداق غەزىپىم كىلىدۇ...، ھەتتا ئوقۇتقۇچىلىقتىن ئىبارەت بۇ كەسىپتىن شۇنداق زىرىكىپ قالىمەن......
ئەمىلىيەتتە قوش تىل دەپ يوغان بىر قالپاقنى كىيگۈزۈپ قويىغىنى بىلەن دەرىسلەرنىڭ تاق تىلدا ئۇتىلىۋاتقىنى ھەممىگە ئايان دىسەم ئارتۇق كەتمەيدۇ......... سەبىي بالىلارنىڭ ئائىلىدە ئەمدى چۇچۇك تىللىرىنى تۈگۈتۈپ ، بالىلار باغچىسى ۋە باشلانغۇچ 1-يىللىقتا مۇلدۇرلەپ نىمنى ئۈگۈنۈپ نىمىنى قىلىشىنى بىلمەي ئارىسالدىلىق ئىچىدە ئۇيان بۇيانلارغا مۇلدۇرلەپ قاراشلىرىغا شۇنداق ئىچىم ئاغرىپ كىتىدۇ.......... تاپشۇرۇق مەزمۇنلىرىنى چۇشەنمەي ۋەياكى سورىغان سوئاللارغا خەنزۇ تىلىدا جاۋاپ بىرەلمىگەن شۇ سەبى بالىلىرىمىزنى قارىتىپ قويۇپلا «دۆت» ، «مۇشۇنىمۇ بىلمەمسەن »دەپ ۋارقىراپ تىللاپ سىلىشلاردىن.... شۇنداق نۇمۇس قىلىپ كىتىمەن........ ئەمىلىيەتتە ئۇ دۆت ئەمەس...............
ھەتتا بىرمۇنچە بىسىمنىڭ ئىچىدە بالىلار ئۆزىنىڭ قىززىقىشى، ئالاھىدىلىكىرلىنى جارىي قىلدۇرۇشنىمۇ ئۇنتۇپ قىلىۋاتقان بۇگۈنكى كۈندە ....... ئاتا-ئانىلارمۇ بالىلارنىڭ ئەڭ ئالدىنقى بىلىشنى خەنزۇ تىلى دەپ شەكىللەندۇرىۋالغان كۆزقارىشنىڭ  تۈپەيلىدىن........... قوللىرىدىن يۆتىلەپ بالىلىرىمىزنى خەنزۇ مەكتەپلەرگە ئاپرىپ بىرىشىمىز تۈپەيلىدىن.....مەكتەپلەرنىڭ ھىچ ئىككىلەنمەيلا نەچچە يىللىق ئەنئەنىۋى تارىغىنى ...شۇنداقلا مىللىي پۇرىقىنى بىردىنلا ھازىرقى زامان قوش تىللىق مائارىپىنىڭ تىز سۇرەتتە راۋاجلىنىشىنىڭ ئاساسى ئۈچۈ ن مەكتەپلەر قىتىلىپ كىتىش شەكىللەندى.......... ئانا تىلىمىزنىڭ نەچچە مىڭ يىللىق تارىخىنىڭ بىردىنلا ھازىرقى زاماننىڭ تەرەققىيەتى ئۈچۈن پاسىسىپ ئورۇندا چۇشۇپ قىلىشى ھەممىمىزنى چۇچىتكىدەك ئىش بولماقتا............. ئادەم ھەممە ئىشنى ئۆزىدىن باشلايدۇ .......... ئاۋال ئۆزى شۇ ئىشنىڭ ئاساسى بولىدۇ دەيدىغان بىر گەپ بار .شۇڭا ئۇيغۇر قىرىنداشلارنىڭ ئانا تىلىمىزنىڭ....سەبى گۈدەكلىكىمىزدىن شۇنداقلا نۇرغۇن نەرسىلەرنى ئويلاش ۋە ئىزدىنىش روھىنى بىزگە كۆرسەتكەن باشقا مىللەت تىلى ئەمەس بەلكى ئانا تىلىمىزنىڭ ئىكەنلىكىنى چوڭقۇر چۇشەنگەن ئاساستا ئادەتتىكى ئاممىۋى سورۇن ۋە ئۇيغۇر قىرىنداشلىرىمىز ئوتتۇرسىدا ئىشلىتىش تۇغرا كەلسىلا .......يەنە شۇ ئانا تىلىمىزنى قوللىنىشىمىزنى تەۋسىيە قىلىمەن........... تىللار يىزىقلار ئىچىدە تىلىنىڭ يىقىملىقلىقى ، يىزىقىنىڭ چىرايلىقلىقى ، تارىخىنىڭ ئۇزۇنلىقى ...........جەھەتتە ئالدىنقى قاتاردا تۇرىدىغان سۆيۇملۇق ، ئانا تىلىمىزنىڭ .... تۇغۇلۇپ تىلىمىزنى چىقارغان ... ۋەبىزنى مۇشۇ كۇنلەرگە ئىرىشكەن ، ئانا تىلىمىزنڭ قەدرىنى قىلىشنى ئۆزىمىزدىن باشلىساق.........بالىدىگەن ھامان بالىكەن ئۇ ھازىرقى گۈدەكلىكىدە ھىچنىمىنى چۇشەنمىگىنى بىلەن ئوقۇتقۇچى قانداق يىتەكىلسە بالىلار شۇ يولدا تەبىئىيلا تۇز قەدەملىرى بىلەن مىڭىشنى شۇنداق تىز ئۈ گىنىۋالىدىكەن....... چۇنكى 1-يىللىقنىڭ مىللىي ئوقۇغۇچىلار بار سىىنىپىغا بىرە خەنزۇ ئوقۇتقۇچىنى دەرس ئۆتۈشكە ئەكىرىپ قويسا بالىلار دەسلەپتە كۆنەلمەي مۇلدۇرلەپ قاراپ تۇرغىنى بىلەن ۋاقىتنىڭ ئۆتىشىگە ئەگىشىپ شۇنداق تىز ئەگىشىۋالىدىكەن.... بالا دىگەن دورامچى كىلىدۇ... بىلمەي چۇشەنمەي تۇرۇپمۇ دوراش ئارقىلىق سىزنى ھەيران قالدۇرغىدەك ئىشلارنى قىلالايدىكەن....كۆزئالدىمدا بولۇپ ئۆتكەن ئىشلارغا قاراپ مۇشۇ كۈنلەردە قوشۇلۇپ كەتكەن مىللىي مائارىپىنىڭ كەلگۈسىدىن ئەمەس بەلكى ئۆز قىرىنداشلىرىمىزنىڭ بالىلىرىنىڭ كەلگۈسىدىن ئەنسىرەيدىغان بۇلۇپ قالدىم.....چۇنكى ھايات ئاخىرقى باسقۇچقا يىتىپ بارغاندا سۆيۇملۇك ئانا تىلىمىزدا دەيدىغان گەپلەرنى دەلەلەرمىزمۇ ياكى مۇشۇنداق ئارلىشىپ نۇرغۇن نەرسىمىزنى يوقۇتۇپ قويارمىزمۇ دەپ ئويلاپ كىتىمەن بەزىدە....... قاينىساق ئىچىمىزدىكى دەرتلەر بىلەن مۇنبەر تۇشۇپ كىتىدىغان ئوخشايدۇ........ ئەممىگە قادىر ئاللانىڭ قەلب دىللىرىمىزنى ، ۋە نىيەتلىرىمىزنى خۇددى ئانا سۇتىدەك ئاڭ، ئانا تىلىدەك .......ئاق ۋە پاك قىلىشىنى ھەرۋاقىت تىلەيمەن.......... ......يۇقۇردىكى ماقالىدىكى مىنىڭ كۆڭلۇمدىكى گەپلىرىمنى دەۋىلىشىمىغا پۇرسەت يارتىپ بەرگەن تىما ئىگىسىگە كۆپ رەھمەت...............
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   sumaya0999 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-6-28 10:15 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 2451
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10987
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2949 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 10:16:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
sumaya0999 يوللىغان ۋاقتى  2012-6-28 08:40 PM
قوش تىل توغرىسا بۇندا گەپ چىقسىلا شۇنداق غەزىپىم كىلىد ...

بولىۋاتقان بەزى ئىشلار«مائارىپ»،«مىللى مائارىپ» نۇقتىسىدىن چۈشەندۈرگىلى بولمايدىغان يەرگە يەتتى....... بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   توقماق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-6-28 10:21 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1322
يازما سانى: 692
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10619
تۆھپە نۇمۇرى: 350
توردا: 2250 سائەت
تىزىم: 2010-5-29
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-28 10:41:12 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇ مائارىپ نازارىتىنىڭ باشلىقى ئاتالمىش ‹‹قوش تىل ››ئاتالغۇسىغا بىر توغرا ئىززاھات بېرىپ ئۆتسە بوپتىكەن .....مەن بۇ قوش تىلنى يەككە تىللىق مائارىپتىن ھېچ  ئايرىيالمىدىم .بىز ئوقۇغان قوش تىل سىنىپتا ئەدەبىياتتىن باشقا ھەممە پەننى خەن مۇئەللىملەر خەنچە ئۆتەتتى .مۇزىكا ،رەسىم ،تارىخ ،سىياسەتنىمۇ خەنچە ئۆگەنگەن .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 2451
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10987
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2949 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-29 12:59:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

قالاق مائارىپ تۈزۈلمىسى جۇڭگونىڭ تەرەققىياتىغا توسقۇنلۇق قىلىۋاتىدۇ


  [ئامېرىكا «ئاتلانتىك ئوكيان» ئايلىق ژۇرنىلى تور بېكىتىنىڭ 29-ئىيۇن ماقالىسى] جۇڭگو كەشپىياتچى ۋە كارخانىچىلارغا موھتاج بولسىمۇ، لېكىن داڭلىق ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان تۈزۈمىنى چۆرىدىگەن ئاساستا قۇرۇلغان جۇڭگو مەكتەپلىرى يەنىلا بىر قېلىپقا سېلىنغان ئىنژېنېر ۋە بوغالتىرلار تەربىيەلەش ئۈچۈن لايىھەلەنگەن.
    ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانى جۇڭگونىڭ قەد كۆتۈرگەنلىكىنىڭ سىمۋولى بولسىمۇ، لېكىن ئۇ يەنە ئېكسپورت تىپىدىكى ئىقتىسادتىن ئىچكى ئېھتىياج تىپىدىكى ئىقتىسادقا ئۆتۈش، مەھسۇلاتلارنى قۇراشتۇرۇشتىن مەھسۇلاتلارنى لايىھەلەشكە ئۆتۈش جەريانىدا، جۇڭگونىڭ يەنە كۆپ مۇساپىنى بېسىشىغا توغرا كېلىدىغانلىقىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ. جۇڭگونىڭ مائارىپ تۈزۈلمىسى ماتېماتىكا ۋە قۇرۇلۇش ئىلمىنى ئۆگىتىپ، جاپا-مۇشەققەتكە چىداش روھىنى يېتىلدۈرۈشكە ئۇيغۇن كېلىدىغان بولۇپ، بۇلار يەنىلا جۇڭگونىڭ قەد كۆتۈرۈشىگە پايدىلىق.   جۇڭگو رەھبەرلىرى داۋاملىق تەرەققىي قىلىش ئۈچۈن، جۇڭگونىڭ ئىگىلىك تىكلەش ۋە يېڭىلىق يارىتىشقا موھتاج ئىكەنلىكىنى ئېنىق چۈشىنىدۇ. لېكىن، تەقدىرنى بەلگىلەيدىغان ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانى بۇ ئىككى جەھەتتىن ئېلىنمايدۇ.
    ئىقتىسادىي تەرەققىياتتا ئاستىلاش ئالامەتلىرىنىڭ پەيدا بولۇشىغا ئەگىشىپ، جۇڭگو ھۆكۈمىتى يېڭىلىق يارىتىشقا تىرىشىپ تۈرتكە بولۇۋاتىدۇ.
      ئۇلار جۇڭگودىكى ئىشچىلارنىڭ زاۋۇتلار ياكى غەرب دۆلەتلىرى شىركەتلىرىنىڭ جۇڭگودىكى ئىشخانىلىرىدا ياللىنىپ ئىشلەپ يۈرمەي، ياخشى تەربىيە ئېلىپ، كارخانا قۇرۇپ،  دۆلەت ئىچى-سىرتىدىكى خېرىدارلارغا ئۆزلىرىنىڭ داڭلىق مەھسۇلاتلىرىنى ساتقانلىقىنى كۆرۈشنى ئۈمىد قىلىدۇ. ئۇلار دۆلەت ئىچىدىكى كۆرەرمەنلەرنىڭ غەربنىڭ داڭلىق فىلىملىرىنىڭ ئوغرىلىقچە نەشر قىلىنغان DVD پىلاستىكىلىرىنى سېتىۋالماسلىقىنى، چەت ئەللىك كۆرەرمەنلەرنى جۇڭگو فىلىملىرىگە قىزىقتۇرۇشنى ئۈمىد قىلىدۇ. لېكىن، جۇڭگونىڭ مائارىپ تۈزۈلمىسى بۇنىڭغا يۈزلىنىپ، كېيىنكى ئەۋلاد جۇڭگو ياشلىرىنى يېتىشتۈرۈپ بەرمەيلا قالماي،  بۇ تەرەققىياتقا توسقۇنلۇق قىلىۋاتقاندەك قىلىدۇ.
     جۇڭگو رەھبەرلىرى تېخىمۇ ئىجادىي ئىگىلىك بەرپا قىلىدىغان بىر ئەۋلاد كارخانىچىلارغا موھتاجلىقىنى چۈشىنىدۇ. لېكىن، يېقىندا ئېلان قىلىنغان دوكلاتتا، بۇلتۇر جۇڭگودىكى ئالىي مەكتەپنى پۈتكۈزگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ %1.6 ىنىڭلا ئۆز ئالدىغا ئىگىلىك تىكلىگەنلىكى، ئالدىنقى يىلىمۇ شۇنداق بولغانلىقى بايقالدى.
      جۇڭگونىڭ باشلانغۇچ مەكتەپ دەرسلىكلىرىدە جۇڭگودىكى تۆت چوڭ كەشپىيات ھەققىدىكى ھېكايىلەر بار. جۇڭگو ھۆكۈمىتى بۇ ھېكايىلەر ئارقىلىق ئىجادىي تەپەككۇرنىڭ جۇڭگودا بۇرۇنلا بارلىقىنى چۈشەندۈرمەكچى. جۇڭگودىكى مائارىپشۇناسلار قەغەزنى كەشىپ قىلغان سەي لۇندەك نۇرغۇن ياش كەشپىياتچىنىڭ بارلىققا كېلىشىنى ئۈمىد قىلىدۇ.

http://www.nur.cn/news/2012/06/73382.shtml

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   توقماق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-6-29 12:59 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 73321
يازما سانى: 2451
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10987
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 2949 سائەت
تىزىم: 2012-1-16
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-6-29 03:25:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
baytura يوللىغان ۋاقتى  2012-6-28 10:41 PM
مۇشۇ مائارىپ نازارىتىنىڭ باشلىقى ئاتالمىش ‹‹قوش تىل › ...

بۇ«مىللى مائارىپ»ئەمەس.

باشقىلارغا تەبە

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 1427
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8969
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 6375 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2013-6-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-14 02:17:49 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن ئالى مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ  مۇشۇ خىزمەتكە قاتناشقان 10يىلغىچە، سىنىپ مەسئۇلى بولۇپ باقمىدىم. مەكتىۋىمىزدە سىنىپ مەسئۇلى ئاساسەن تىل ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى. مەن ماتېماتكا دەرسى بېرىپ كىلىۋاتىمەن.ئارلىقتا ئۆزەمنىڭ رايۇنى ئۈرۈمچىدەبىر يىل،بېيجىڭدا بىر يىل تەربىيەلەندىم.ئۆزەمنىڭ خەنزۇتىلى سەۋيىسى بارغانچە ئاشتى.لىكىن مەن ھازىرقى ئوقۇتۇش ئۇسۇلىمىز توغرىسىدا ئويلىنىدىغان ،خىيال سۈرىدىغان بولۇپ قالدىم.ئاتا-ئانىلار ۋە جەمىيەتتىكى بىر قىسىم كىشىلەر بىلەن پاراڭلىشىدىغان بولۇپ قالدىم.مائارىپتكى يۇقىرنىڭ كۆزىنى بۇياپ يالغاندىن نەتىجە چىقىرىش،شەكىلگە خەنزۇچە سۆزلەپ دەرس ئۆتۈش بىر -بىرلەپ خىيالىمىدىن كەچتى.بۇ ئىشلارنى ئوقۇتقۇچىلار ئاساسەن بىلىدۇ.يۇقىردىكىلەرمۇ بىلىدۇ.مۇشۇنداق تورۇپ بىزنىڭ ئوقۇتىشىمىز قانداق يۈكسىلىدۇ؟ بىر قىسىم ئوقۇتقۇچىلار كاللىسىدا ئىددىيە توغرا بولمىغانلىغى ئۈچۈن ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم ئېلىش ئەركىنلىگىنى بىر يانغا قايرىپ قويۇپ، قارا قۇياق يات تىلدا سۆزلەپ بالىلارنى خاراپ قىلماقتا.مائارىپ تەتقىقات ئىشخانىسى ۋە مائارىپ ئىدارىسىدىكىلەر ئىشخانىدا ئولتۇرۇپ ئوقۇتۇشنىڭ ئالدىنقى سېپىدىكى ئىشلاردىن دىگەندەك خەۋەردار بۇلالمايۋاتىدۇ. مائارىپ ئۈچۈن ھەق سۆزلەيدىغان كىشىلەر ئازلاپ كىتىۋاتىدۇ.ئەسلىدە بىز بالىلارنىڭ ئەھۋالىغا ماس كەلگەن ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ماتىرياللارنى ئىشلەتسەك ياخش بۇلاتتى.

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش