مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: gulen

ئۇيغۇردا كەمسىتىش ۋە كەمسىنىش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84881
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 66
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 34 سائەت
تىزىم: 2012-9-9
ئاخىرقى: 2012-10-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 11:05:13 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
minglak0999 يوللىغان ۋاقتى  2012-9-12 12:59 AM
سىز ئىېيتقان ئابدۇرەشىتخان موڭغۇل ئەمەس بەلكى ئسل ...


‹‹ ئىسلاملاشقان موڭغۇل››؟

بىلىم دىگەن باركەن جۇمۇ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84881
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 66
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 34 سائەت
تىزىم: 2012-9-9
ئاخىرقى: 2012-10-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 11:22:43 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

‹‹ ئۇيغۇر ئاشقۇنلۇقى ›› دىن كېيىنكى يەنە بىر تولىمۇ ئاشۇرىۋېتىلگەن،

بىر تەرەپلىمە يېزىلغان تېما!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17785
يازما سانى: 166
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6480
تۆھپە نۇمۇرى: 300
توردا: 54 سائەت
تىزىم: 2010-11-16
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 12:00:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ تىما ناھايتى ياخشى يوللىنىپتۇ بەزىبىر مەسىللەرنى ئويلىنىپ بېقىشقا ئەرزىيدۇ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82272
يازما سانى: 761
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4224
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 248 سائەت
تىزىم: 2012-6-29
ئاخىرقى: 2012-10-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 12:03:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىرە ئورگانلارغا بارسا ئۇيغۇرنىڭ گىپى ئۆتمەيدۇ شۇنداق بولغاندىن كىيىن يىنىدا بىرە خىتتاي بولسا ۋاختى كەگەندە تەڭ گەپ قىلسا دەپ ئويلايدىغاندۇ

ئامالسىز قالغاندا سۈكۈت ئەڭ ياخشى جاۋاپ،سۈكۈت دەل سەۋىر

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84908
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 53
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 12 سائەت
تىزىم: 2012-9-10
ئاخىرقى: 2012-9-30
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 12:04:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1298
يازما سانى: 1533
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9790
تۆھپە نۇمۇرى: 630
توردا: 4606 سائەت
تىزىم: 2010-5-29
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 12:23:55 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىر قەۋىملا ئەمەس بىر ئادەم ئۆزىگە -ئۆزى جىنايەتچىدەك مۇئامىلە قىلسا باشقىلارمۇ شۇنداق قىلىدۇ،بىخۇتلىقىتا يۈرۈشمۇ ياخشى ئەمەس،ئىشقىلىپ ھەر قانداق ئادەم ياكى قەۋىم ،ئۆزنىڭ ھەققى ئورننى بىلۋىلىش كىرەك ،ئورنى تۆۋەن ،تەرەققىياتى كەينىدە بولسا ،ئۆزنى كەمسىتىپ يۈرمەي ئالغا ئىلگىرلەشنىڭ پىلاننى تۈزۈش كىرەك ،تەرەققىياتنىڭ يۇقىرراق ئىكەنلىكىگە كۆزى يەتسە ئورنىنى ساقلاپ قىلىشقا تىرشىشى كىرەك زىيادە كەمسىتىش ،ۋە زىيادە مەنمەنچىلىكنىڭ ھىقايسسى پايدا بەرمەيدىغۇ ...............

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81119
يازما سانى: 608
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7178
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 244 سائەت
تىزىم: 2012-6-5
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 01:29:58 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسسالام ئەلەيكۇم ! ھۆرمەتلىك ئابدۇۋەلى ئايۇپ ئەپەندى....مەن ئۇزۇندىن بېرى سىزنىڭ بىزگە مىننەتسىز ئەجىر سۈپىتىدە تەقدىم ئىتىۋاتقان يازمىلىرىڭىزنى زور قىزىقىش ئىچىدە ئوقۇپ كىلىۋاتىمەن. مەن سىزنىڭ ئۇشبۇ يازمىڭىزنى كۆرگەندىن كىيىن يازمىدا بايان قىلىنغان ئىسلامغا ئالاقىدار بەزى بايانلارنىڭ يازمىنىڭ ئومۇمى نوقتىنەزىرى بىلەن ئازراق ماس كەلمىگەنلىكىنى،ئۆزىڭىزنىڭ بۇ ھەقتە يەڭگىلتەكلىك بىلەن پىكىر يۈرگۈزۈپ قالغانلىقىڭىزنى بايقىدىم. [بەلكىم مەن خاتالاشقاندىمەن]. مەن يازمىنڭ تۆۋەندىكى نوقتىسىغا باشقىچە قاراشتا... يۇرتىمىز ۋە چەتئەللەردە دىن ئوقۇغان گاھى زىيالىلار ئۆزىدىكى دىنىي بىلىم ئەۋزەللىكى ۋە ئىجتىمائىي ئورۇندىكى ئىمتىيازنى مەنىۋىي دەستەك قىلىپ ئۇيغۇر مۇسۇلمان ئاۋامنى كەمسىتىدۇ. ئۇلارنىڭ مەرەپ، نەزىر ۋە خەتمە قۇرئان (قۇرئان تۈگەللىمە) قاتارلىق سورۇنلىرى بار. ئۇلارنىڭ قىلىدىغان ئىشى ئۇيغۇر ئۆرپ ئادەتلىرىنى بىدئەتكە چىقىرىش، مەۋجۇد دىنىي يوسۇنلارنى ئىسلاھ قىلىشتۇر. مەسىلەن 80-يىللارنىڭ ئاخىرلىرىدىن باشلانغان دوپپىسىز ناماز ئوقۇش تەرغىباتى، ئامىننى ۋارقىراپ دېيىش تەلىماتى، تاراۋى نامىزىنى سەككىز رەكەت ئوقۇش تەشۋىقاتى...قاتارلىق ھىچ بىر ئەمەلىي ئەھمىيىتى ۋە تەخىرسىز زۆرۈرىيىتى يوق مەسىلىلەردىن ئىبارەت.مەن يۇقىرقى قۇرلارنى ئۇقىۋېتىپ بەكلا بىئارام بولدۇم. سىز ئەمەلىي ئەھمىيتى ۋە تەخىرسىز زۆرۈرىيىتى يوق مەسىىلىلەر دەپ ئوتتۇرغا قويغان يۇقىردىكى بىر قانچە تۈرلۈك ئىشلار شۇ ۋاقىتلاردىكى ئۇيغۇر جەمىيتىنى ئىسلامنى ئاساس قىلغان ھالدا ئىسلاھ قىلىش ھەركىتىنىڭ دەسلەپكى باسقۇچتىكى ئىپادىسى ئىدى. سىز دىگەندەك دوپپىسىز ناماز ئوقۇش،ئامىننى ئۈنلۈك دىيىش....قاتارلىق مەسىللەر ھەرگىز نەزەر دائىرىسى كەڭ دىنى ئالىملىرىمىزنىڭ تەشۋىقات يۈنىلىشىدىكى ئاساسلىق مەسىللەر ئەمەس ئىدى. بۇ ئىشلارنىڭ جەمىيەتتە ئوتتۇرغا چىقىشى ۋە ئاز بولمىغان غۇلغۇلىلارنى پەيدا قىلىشى بەزى مۇتەئەسسىپلەرنىڭ دىنى مەسىللەرگە نىسبەتەن قىزىققانلىق بىلەن مۇئامىلە قىلىدىغان ياشلىرىمىزغا  تۇتقان پوزىتسىيسىنىڭ شۇ ياشلارغا ئەكىس تەسىر كۆرسەتكەنلىكىنىڭ نەتىجىسى خالاس. سىز بۇ ئىشلارنى 80-يىللارنىڭ ئاخىرلىرىدىن باشلانغان ئىسلام ئەندىزىسى ئاساسىدىكى ئويغۇتىش ھەركىتىنىڭ ئاساسلىق تەركىبى قىسمى دەپ چۈشىنىۋالغان بولسىڭىز سەل خاتالاشقان بۇلىسىز. {بەلكىم مەن بۇ نۇقتىدا سىزنىڭ ئاساسلىق مەقسىتىڭىزنى چۈشىنەلمەي قالغاندىمەن}.. ئەمىليەتتە شۇ ۋاقىتلاردىكى قەلبى ئويغاق،نەزەر دائىرىسى كەڭ دىنى ئالىملىرىمىزنىڭ ئاساسلىق تەشۋىقاتى ئۇيغۇرۇمنىڭ تەقدىرىنى ئۆزگەرتىشكە بېرىپ تاقىلىدىغان مۇھىم مەسىللەر ئىدى. ئەپسۇس ئۇ ھەركەتلەرمۇ ئۇجۇقتۇرۋېتىلدى....   قىسقىسى  بەزى يازمىلىرىڭىزدا ئوتتۇرغا قويماقچى بولغان مەقسىتىڭىز بىلەن مەقسەتنى ئىپادىلەشتە قوللانغان ئىپادىلەش ئۇسلۇبىڭىز ئوتتۇرسىدا قىسمەن ماس كەلمەسلىك بارمۇ قانداق؟ . مەسىلەن مەن سىزنىڭ ئاخشام يازغان تۈركىيەدە شۇنداق ،ئۇيغۇردىمۇ شۇ دىگەن تېمىڭىزدا  ئوتتۇرغا قويماقچى بولغان مەقسەت بىلەن مەقسەتنى ئىپادىلەش ئۇسلۇبىڭىزنىڭ بىر-بىرىگە تازا ماس كەلمىگەنلىكىنى، يازمىنى يېزىش ئارقىلىق يۇرۇتىلماقچى بولغان ئاساسى مەركىزى ئىدىيەنىڭ ناھايىتى گۇڭگا بۇلۇپ قالغانلىقىنى بايقىدىم. ئىنسان خاتالىقلاردىن خالىي بۇلالمايدۇ ئەلۋەتتە، شۇڭا ئۇ تېما توغرىسىدا سىزگە قارشى مەيداندا تۇرۇپ ئىنكاس يېزىشنى لايىق كۆرمىگەن ئىدىم.ئەمما سىزنىڭ ئۇشبۇ يازمىڭىزنى كۈرۈپ بەزى بايانلارنىڭ بەكلا ئارتۇقچە يېزىلىپ قالغانلىقىنى، بەزى نۇقتىلارنى ئىسپاتلاشتا ئۆزىڭىزنىڭ بىلىم دائىرىسىدىن سەل چەتنەپ كەتكەنلىكىڭىزنى ھىس قىلدىم.بىلىملىك بولسۇن  ياكى بىلىمسىز بولسۇن ھەر قانداق ئادەمنىڭ خاتالىقلاردىن خالىي بۇلالمايدىغانلىقى ھەممىمىزگە ناھايىتى ئېنىق.... شۇ تۈپەيلى ئاقساقالىق بولسىمۇ بۇ ئىنكاسنى يېزىشنى لايىق كۆردۈم.  ئەلۋەتتە مەن سىزنى ئەيىپلىگۈدەك ئۇنچىلىك بىلىملىكمۇ ئەمەس. مىنڭ بۇ ئىنكاسىمنى ئەيىپلەش تۈسىدىكى ئىنكاس دەپ چۈشەنمەستىن بەلكى ئوقۇغۇچىنىڭ ئۆزىگە بىلىم بەرگەن ئوقۇتقۇچى ئوتتۇرغا قويغان مەلۇم بىر مەسىلىگە قارىتا ئوقۇتقۇچىغا ئوخشىمايدىغان پىكىر يۈرگۈزىش ئارقىلىق ئوقۇتقۇچىنىڭ شۇ مەسىلىگە بولغان قارىشىنى تېخىمۇ ئېنىق بىلىۋېلىشنى ئۈمىد قىلغانلىقى ئىپادىلەنگەن ئاددىغىنە بىر ئىنكاس دەپ چۈشىنىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن.
ئەگەر مەزكۇر ئىنكاستا مەقسىتىڭىزنى چۈشەنمىگەنلىكتىن ئورۇنسىز گەپلەرنى قىلىپ قويغان بولسام، مىنى ئىنىڭىز ئورنىدا كۈرۈپ تۈزىتىش بىرىپ قۇيىشىڭىزنى، مەن چۈشەنمىگەن نۇقتىلارنى سەمىيمىيلىك بىلەن  چۈشەندۈرۈپ قۇيىشىڭىزنى تۆۋەنچىلىك بىلەن سورايمەن.
يازمىنىڭ باشقا تەرەپلىرى ئىنتايىن ئورۇنلۇق چىقىپتۇ....  



بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   islamogli1566 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-12 04:48 PM  


ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84161
يازما سانى: 20
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 47
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 11 سائەت
تىزىم: 2012-8-20
ئاخىرقى: 2012-9-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-14 11:43:12 AM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
izdinish يوللىغان ۋاقتى  2012-9-11 05:14 PM
يۇرتىمىز ۋە چەتئەللەردە دىن ئوقۇغان گاھى زىيالىلار ئۆ ...

hasanaka bak jwni ba yezipla juma!!!" hazirki bidatqilarnig yuriginig yurigiga takkida.hahhahahahaa

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49461
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3051
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 113 سائەت
تىزىم: 2011-7-28
ئاخىرقى: 2012-10-16
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-16 12:24:31 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇ ھالەت ئۇزاق داۋاملاشمايدۇ.بىزمۇ كەمسىتىلىشتىن قۇتۇلىمىز.خۇدايىم بۇيرىسا

ئۆلۈم -ئەڭ يېتەر

يىـڭى ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 51936
يازما سانى: 52
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5375
تۆھپە نۇمۇرى: 190
توردا: 127 سائەت
تىزىم: 2011-8-17
ئاخىرقى: 2012-10-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-16 01:45:03 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
gulen يوللىغان ۋاقتى  2012-9-11 06:22 PM
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم
يەتتە نەزىر، ئۈچ نەزىر، قىرىق نەز ...

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم .گۈلەن ئەپەندى.بايىلا ئىزدىنىشتە ‹ئاللاھقا قايتقان دادام›نى ئوقۇپ بەك تەسىرلەندىم.رەببىمىز دادىڭىزنىڭ گۇناھلىرىدىن ئۆتكەي.قەبرىسى جەننەت باغچىلىرىدىن بىر باغچا بولغاي.
‹ئۇيغۇردا كەمسىتىش ۋە كەمسىنىش › دىگەن تېمىڭىزغا ئىزدىنىشتا قىسقا ئاگاھلاندۇرۇش بەرگەن ئىدىم.
ئەمما سىز ئىسلام ھەققىدە چالا ساۋاتسىزلىقىڭىزغا باقماي ھەدەپ ماقالىلىرىڭىزدا دىن ھەققىدە بىلجىرلاۋاتىسىز.
سىزنىڭ نوپوزىڭىز ۋە بىلىملىك زىيالى بولۇش شەرىپىڭىز بىلەن نۇرغۇن ئۇقۇرمەنلەرئىسلام ھەققىدىكى بەزى خاتا تەسىراتلىرىڭىزنىڭ ئۇۋالىغا قالسا سىز ئۆزىڭىزگە زۇلۇم قىلغۇچى بولۇشقا  رازى بولۇپ ياشاۋېرەمسىز؟
سىز ھەر بىر دىن ھەققىدىكى يازمىلىرىڭىزنى نوپۇزلۇق ئىسلام ئالىملىرىغا ياكى دىندا ئوقۇغان ئائىشەدەك،دىلارادەك تورداشلارغا كۆرسىتىپ ئاندىن ئېلان قىلسىڭىز ئۈنۈمى ياخشى بولاتتى.ياكى ئۆزىڭىز دىن ھەققىدە ئەتراپلىق ئىزدىنىپ باققان بولسىڭىز گۈلىگە گۈل كەلگەندەك ئىش بولاتتى.
بەزى يازمىلىرىڭىزدىن مىللەتنى دىندىن يۇقىرى ئورۇنغا قويۇپ ئۇيغۇرنى ئىسلامغا ئەمەس، ئىسلامنى ئۇيغۇرغا ماسلاشتۇرماقچى بولغاندەك پۇراق چىقىدىكەن.بىز ئۇيغۇرنى سۆيۈشىمىز ،ئەمما ئۇيغۇرنى
ئىسلامغا ھەقىقى يىتەكلىشىمىز ،مەدەنىيەت باھانىسىدىكى ئىسلامغا خىلاپ ئەنئەنە ياكى ئۆرپ -ئادەتلەردىن تەلتۈكۈس ئادا- جۇدا بولۇشقا دەۋەت قىلىشىمىز كېرەك.چۈنكى پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەم:‹‹كىمكى كاپىر قەۋملەرگە ئوخشاش بىر ئەمەلنى قىلسا ئۇ كىشى شۇ كىشىلەردىن بولىدۇ›› دىگەن.
شەخسەن مەن ئۇيغۇرنى سۆيىمەن.ئەمما مېنىڭ نەزىرىمدە بىر خەنزۇ مۇسۇلمان ،بىر ئۇيغۇر كاپىردىن
مىڭ -مىڭ ئەلا.بۇ ماڭا قۇرئان ئۆگەتكەن تەلىمات.ئىسلام مىللەتنى چەتكە قاقمايدۇ.ئەمما مىللەتچىلىكنى چەتكە قاقىدۇ.ئۇيغۇر مۇسۇلمان قەۋمىگە اللە ئۆزى  ياردەم قىلسۇن. بۇنىڭ ئۈچۈن ئۇيغۇر مۇسۇلمان قەۋمى اللەغا تەقۋادارلىق قىلىشى،ئىسلامغا زىت ،باتىل ،بىدئەت ئەنئەنىلىرىدىن
كەسكىن كېچىشى كېرەك.
1.نەزىر ھەققىدىكى بايانىڭىزغا كەلسەك ئۇيغۇر ئۆتكۈزۋاتقان نەزىر ئوقۇمى ئەلۋەتتە قۇرئاندىكى نەزىر ئوقۇمى بىلەن بىر ئەمەس.ئەمما بىزنىڭ ئۇيغۇرلىرىمىز ئۇنىڭغا ئىسلامى چاپان كەيگۈزگەن.شۇڭا
ئۇنى ئۆتكۈزۈش ئوخشاشلا ھارام.
نەزىر دىگەنلىك ئەھدە قىلىش ياكى نىيەت قىلىش دىگەنلىك مەنىسىدە بولۇپ،نەزىرنىڭ قانداق ئىكەنلىكى توغرىلىق اللە مۇنداق دىگەن ‹‹ئۆز ۋاقتىدا ئىمراننىڭ ئايالى ئېيتتى:پەرۋەردىگارىم مەن قورسىقىمدىكى پەرزەنتىمنى (دۇنيا ئىشلىرىدىن )ئازات قىلىنغان ھالدا چوققۇم سېنىڭ خىزمىتىڭگە ئاتىدىم.بۇ نەزىرىمنى قوبۇل قىلغىن.سەن ھەقىقەتەن ئاڭلاپ تۇرغۇچىسەن،بىلىپ تۇرغۇچىسەن››سۈرە ئال ئىمران 35-ئايەت.
نەزىر دىگەن يۇقارقىغا ئوخشاش ياخشى ئىشلارغا نىيەت قىلىش .ئەھدىگە ئەمەل قىلىش،ئۇنى ئىشقا ئاشۇرۇش نەزىر دېيىلىدۇ.اللە رازىلىقى ئۈچۈن مىسكىنلەرگە تاماق بېرىشمۇ نەزىر بولىدۇ .قۇرئاندا مىسكىنلەرگە اللە رازىلىقى ئۈچۈن تاماق بېرىپ (نەزىر)قىلغان كىشىلەر ھەققىدە ئايەت بار .
ئەمما بىز نەزىرنى مىسكىنگە ئەمەس توققا بېرىۋاتقانلىقىمىز،نەزىردە ئىسراپچىلىق قىلۋاتقانلىقىمىز ،ھەشەمەتلىك قىلۋاتقانقانلىقىمىز،پەرزئەمەللەرنى قايرىپ قويۇپ قەرز ئېلىپ يۈرۈپ نەزىر قىلۋاتقانلىقىمىز
ھەممىسى ئىسلامغا خىلاپ ئىشلاردۇر.پەيغەمبەر ئەلەيھىسالام يەنە ‹‹نەزىر دىگەن تەقدىرنى ئۆزگەرتەلمەيدۇ.پەقەت بېخىللارنى بېخىللىقتىن قۇتقۇزىدۇ››دىگەن.
ئۆلۈكلەرگە ئاتاپ نەزىر بېرىش،ئاق باغلاپ قارا تۇتۇش 3-7-40-ۋە يىلى دىگەن ئاتالغۇلار بىلەن نەزىر بېرىش بۇددا دىنىنىڭ ئادىتى.بىزگە بۇددا دىنىدىن قالغان ،بىز ئىسلامى چاپان كەيگۈزۋالغان.
شۇڭا ئۇ كەسكىن ھارام .قىلساق ئىسلامغا ئۇيغۇن قىلالىساق بولىدۇ.
2-ئامىننى ئۈنلۈك دېيىش،تەراۋىنى سەككىز رەكەت ئوقۇش ....قاتارلىقلار پەيغەمبەر ئەلەيھىسالامنىڭ
كۈچلۈك سۈننەتلىرى.ئۇنى ئىنكار قىلغان ئادەم ئەبۇ لەھەبنىڭ قاتارىدا قوپىدۇ.
سىزنىڭ ئۇلارغا تەشۋىقاتى،تەلىماتى دىگەندەك كەمسىتىش مەنىسدىكى سۆزلەرنى ئىشلىتىش سالاھىيتىڭىز
يوق.ئۇ ھەم سىز دىگەندەك ئەھمىيىتى يوق،قىممىتى يوق ئىش ئەمەس،ياكى مەشرەپنىڭ گېپى ئەمەس،
ئىسانىيەتنىڭ ئەڭ بۈيۈك ئەپەندىسى،اللەنىڭ ئەلچىسى،سۆيۈملۈك پەيغەمبىرىمىز سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسەللەمنىڭ مۇبارەك ۋۇجۇدى بىلەن ئورۇنلىغان ئەمەللىرى.سۈننەتكە ئەگىشىش مۇسۇلماننىڭ بۇرچى.ھەقنى سۆزلەش پىتنە تاپقانلىق ئەمەس .دىيارىمىزدا شۇ قاتارلىق بەزى  سۈننەتلەر ئەمەلىيلەشمىگەن .شۇڭا ئامىننى مەخپى دىيىشنى،تەراۋىينى 20 رەكەت ئوقۇشنى (ئەلۋەتتە بۇنىڭمۇ ئاساسى بار) باشقا بۆ ك كىيىپ ناماز ئوقۇشنى سىلىق ھالدا،چىرايلىقچە دىسە بولىدۇ.ئەكسىچە ئۇلارنى
بەزى جاھىل ئىمام،مەزىنلەردەك قوغلىسا،ۋاقىرايدىغان ئىشەكتەك،سىيدىغان ئىشەكتەك دەپ تىللىسا
ئىختىلاپنى شۇلار تېرىغان بولىدۇ.مەسچىدكە كىرمەيۋاتقان ئادەم بىلەن كارى يوق ،مەسچىدكە كىرىپ ناماز ئوقۇغان ئادەمنى تىللاش ،كەمسىتىش نە ۋەجىدىن؟ ئەمدى سۈننەتنى جارى قىلدۇرۇش ئۈچۈن
شۇنداق قىلۋاتقانلارنى مەسچىدتىكى مەدەنىيەت ئىنقىلاۋىدا مەسچىد چاققان ،قۇرئان كۆيدۈرگەن كېيىن مۇئەززىن بولىۋالغانلار،ياكى مەزھەپنى سۈننەتنىڭ ئۈستىگە قويىۋالغانلار تىللاپ ئاز كەلگەندەك سىز قالدىڭىزمۇ ئەمدى پالان-پوستان دەيدىغانغا گۈلەن ئەپەندى.
ماقالىڭىزدا كەمسىتىشنى سۆكۈپ تۇرۇپ ئۆزىڭىز سۈننەتنى كەمسىتىپ ،دىن ئەھلىنى كەمسىتىپ ،بۇ يازمىلىرىڭىزنى بىر قانچە يەرگە چاپلاپ ئۆزىڭىزگە قانداق زۇلۇم قىلۋاتقانلىقىڭىزنى بىلمەيۋاتامسىز گۈلەن ئەپەندى؟
يالاڭباش ناماز ئوقۇشقا كەلسەك ھەنەفى مەزھىپىنىڭ ‹‹مەختەسەر ۋىقايە››كىتابىدا يالاڭباش ناماز ئوقۇش مەكرۇھ،ئەمما كىبىر قىلماي يالاڭباش ئوقۇسا مەكرۇھ ئەمەس دەپ يىزىلغان.بەزىلەر بۇنى مۇستەھەپ دەپ قارايدۇ.پەيغەمبەر ئەلەيھىسالام نىڭ بەزى چاغلاردا يالاڭباش ناماز ئوقۇغانلىقى ھەدىس كىتابلىرىدا ئېنىق توغرا خاتىرلەنگەن سەھىھ ھەدىسلەر بار.دىمەك يالاڭباش ناماز ئوقۇغان ئادەمنى بەزىلەر كاپىرغا چىقارغان،ياكى سۆككەن ئۇلار مۇ بەزى دەللىللەرنى قويغان.ئەلۋەتتە بۇ نى
تالىشىپ ئىختىلاپ قىلىش خاتا.لېكىن سىلىق بولۇش،سەۋەبىنى بىلىش،سۈننەتنى سۆكمەسلىك ئاساسىدا بولۇشى كېرەك.
گۈلەن ئەپەندى كېيىن سۆھبەتلىشەرمىز.

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش