مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: cholpan

ئۇيغۇرلارنىڭ" كۆزىنى توسىۋالغان چاپاقلار   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 71504
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3046
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 32 سائەت
تىزىم: 2011-12-23
ئاخىرقى: 2012-11-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 06:21:55 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىر قانچە پىكرىمنى ئوتتۇرغا قويۇپ باقاي .
بىرسى : مىسال كەلتۈرگەن نورۇزنى ، بۈرە تۇتېمىنى بىدئەت ، كوفۇرلۇق دەپ ئاتاش ، ئۆرپ ئادەتنى ئىسلاھ قىلىش .
مېنىڭچە ، بىزنىڭ نورۇز ئۆتكۈزۈشىمىزنىڭ كېلىپ چىقىشى ، پارسىلار زەردۇشت دىنى مۇناسىۋتى بىلەن ئۇلاردىن بىزگە تارقالغانمۇ ياكى بىز تۈركىي مىللەتلەردىن ئۇلارغا تارقالغانمۇ ؟ ئېنىق ، ۋاقتى بىلەن ئىسپاتلاپ بېرلەمسىز ؟  نورۇز ، باھارنىڭ باشلىنىشى، يىڭى يىل بىلەن ئوخشاش ، مەن نورۇزنىڭ بىر جۇغراپىيلىك مۇھىت بىلەن مۇناۋسىۋەتلىك پەسىل بايرىمى دەپلا چۈشىنىمەن ، قەدىمكى پارسىلارنىڭ نىمە قىلغانلىقىغا قىزىقمايمەن، مەن ھەم زەردۇشت ئەمەس ، ئۆزەم قالىغان ئوتقا تازىم قىلدىغان ساراڭ ئەمەسمەن . بىلدىغىنىم نورۇز 3 - ئاينىڭ 21 - كۈنى ، ئەتىيازلىق كۈن تۈن تەڭلەشكەن ، قوياش نۇرى ئېكۋاتۇرغا تىك چۈشكەن كۈن ، زىمىستان كىتىپ باھارنىڭ باشلىنىشى ، يېڭى يىل دىمەك ، نورۇز پائالىيتىمىز بىلەن زەردۇشتنىڭ مۇناسىۋتىنى دەپ قايىل قىلاسىڭىز كېچەي بولدى نورۇزدىن ئېتىقاد ئۈچۈن . مىللىي بايرامنىڭ پارىسلارنىڭ زودرۇشت دىنى بىلەن مەلۇم ئاي كۈنى ئوخشاپ قالغاندا مەن نورۇز ئۆتكۈزگەنگە ئۆزەمنى زەردۇشت ھېسابلىمايمەن .
بۈرە ، قەدىمدە بۈرىنى خۇدا بىلگەن ئىش يوق ، شۇنداق دىسىڭىز ئىسپاتىڭىز لازىم ؟ ئاندىن قايىل بولاي . مىنىڭ چۈشەنچەمدە ، تۈركىي تىللار دىۋانىدا ، تۇتېىمنى ئۇران دەپ ئاتايدۇ ، بۇ قەدىمكى ئۇيغۇر تىلىدا خۇدا چۈشەنچىسى بىلەن مۇناسىۋەتسىز ، ئۇران دېگىنى بىرەر قەبىلە ، توپنىڭ بەلگىسى ، سىمۋول خارەكتىرىگە ئىگە .
بۈرىنى خۇدا بىلدى دىگەنگە ئىسپاتىڭىز بارمۇ ؟ خۇدا بىلمىگەنگە مەن بىر ئىسپاتلاپ بىرەي ، شۇ چاغدا ، بۆرىنى تۇتىم قىلغاندا ، قەدىمكى ئۇيغۇرلار شامان دىنىغا ئېتىقاد قىلىۋاتقان ، شامان دىنىدا بۈرىنى خۇدا دىمەيدۇ ، ئەكسىچە ، شۇ چاغدا بىر تەڭرىگە ئىشەنگەنلىكىمىز ئىسپاتلانماقتا . كۆكتەڭرى ، يەنى خۇدا ئاسماندا تۇردۇ ، ئۇ بىردۇر دىمەكچى .
ئاندىن سىز نىمىنى ئىسلاھ قىلماقچى بولىسىز ؟ بىز 2000 يىلدىن ئۇزۇن تارىخقا ئىگە مىللەت ، ئۆرپ ئادىتىمىز بار ، بۇ بىزنىڭ خاسلىقىمىز ھىساپلىنىدۇ ، سىز بەكرەك ئىسلاھ قلىۋەتمەكچىدەك تۇرىسىز ، ئاللاھ ھەر قەۋم ، ئۇرۇق قىلىپ ياراتقانكەن ، چۇقۇم ئۇنىڭ خاسلىقىمۇ بۇلدۇ ، ئىسلامغا كىردۇق ، ئەلۋەتتە ئۆرپ ئادىتىمىزنى ماسلاشتۇرىمىز ، بىراق كىرگىلى ئالدى 1000 يىل ، كەينى 600 يىل بولدى ، ماسلىشىپ ئىسلاھ قىلىپمۇ بولدۇق . ماسلاشمىغان يېرى بولسا بەك ئاز چىقا . ئايرىغان بىدەئتلىرىڭىز بولسا ئالدرىماي دىيىشەيلى .
سەنئەت . بۇ يەردە دىيىلىۋاتقىنى ناخشا ئۇسۇل . بۇنى دىن نوقتىسىدىن خاتا دىيىشكە سىزنىڭ تەرتىڭىز بالدۇر ، سىزسىزمۇ دۇنيا ئىسلام ئالىملىرىنىڭ بۇ جەھەتتە قانداق تالاش تارتىش قىلىشىۋاتقانلىقى ، بۇلۇپمۇ كۇپۇرلۇققا ، شەھۋانى ھەۋەسكە باشلىمايدىغان پاكىز ناخشا ئۇسۇلنىڭ خاتا ئەمەسلكىنى مۇئەييەنلەشتۈرۈۋاتقانلىقىنى تورلاردىن كۈرۋاتىمىز ، سەنئەت مىللەتنىڭ تەرەققىياتىغا پۇتلىشىدۇ ، دەپ قارامسىز ؟ بىتخوۋىن گېرمانيلىك ، موزات ئىتالىيلىك ، مايكول جېكسون ئامېرىكىلىق ، بۇلار تەرەققىي قىلالماپتۇما ؟ ماددىي ئېھتىياج بىلەن مەنىۋى ئېھتىياجنى پەن ، ئىشلەپچىقىرش ۋە سەنئەت بىلەن قاندۇرىمىز . ئىشلەڭ ، ھارسىڭىز ئېتىكاپتا ئولتۇرۇڭ ، ئاندىن ئۇخلاڭ دىسىڭىز ، ئۇ توپتا ئازادە تەپەككۇر بولمايدۇ ، پەن نەتىجىلىرىمۇ بولمايدۇ .
سىز غەرپتىن ئۆگەنگەننى چەتكە قاقمايمەن دىگىڭىزدە پەن تېخنىكىسىنى كۆزدە تۇتتىڭىز دەپ قاردىم ئىنكاس تېمىلىرىڭىزدىن ، لىكىن مەدىنيىتىگە قارشى ، مەنچە بىزگە تەسرى قىلۋاتقىنى ئۇ مەدىنيەت ئەمەس ، بىر قىسىم ھادىسە ، بىزنىڭ نىمىنى قوبۇل قىلىشىمىزدا . سىز بۇ يەردە ئامېرىكا كىنولىرىدىكى كەچلىك تاماق يييىشكەن پېتى كارۋاتقا چىكەتكەنلىرىنى كۆز ئالدىڭىزغا كەلتۈرۋالغىنىڭىز بىلەن ، ئامېرىكىلىق ئاياللارنىڭمۇ ئەمىليەتتە كارامەت چىڭمىش . تەرەققىي قىلمىساق ، ھامان باشقىلارنىڭ بىزگە تەسرى قىلدۇ ، تەرەققىي قىلىش ئۈچۈن دىمۇكراتىك تۈزۈم ، ئازادە تەپەككۇر ، ئەركىنلىك كېرەك .
گۈلەننىڭ ئىنكاسىنى چۈشەنمەپسىز ، ئۇ ئۈمىتسىز ئادەم ئەمەس ، مەنچە ، پەقەت سىزگە ئەھۋالىڭىزنى تونۇڭ دىمەكچى .
سىز تىمىڭىزدا ئۇيغۇر دەپ تىلغا ئېلىپ كۆيۈنگەندەك گەپ قىلغان بىلەن ، مەنچە ، يازمىڭىز ئۇيغۇرغا زىيانلىق ، ئىتىقا بلەن مىللەت ئوتتۇرسىغا زىددىيەت تېرىشتىن باشقا گەپ ئەمەس .
گۈلەن مۇنبەردىكى ئەڭ جاپاكەش ئەزا ، ھەر بىرىمىزگە ، رادىكال مىللەتچى بىلەن رادىكال دىنچىنىڭ پىكرىنى يىغىپ ئىتتىپاق قىلالمايۋاتقان جاپاكەش تورداش . سىز بىلەن بىز زىددىيەت چاچقۇچى .
ھېس قىلىشىمچە ، رادىكال مىللەتچىنىڭ مۇنبەر مۇنازىرسىدىكى خاتالىقى ، شەخسنىڭ خاتالىقىنى دىنغا ئارتىش ، دىننى قالاقلىق ، مۇستەبىتلىك ، چىرىكلىكنىڭ مەنبەسى دەپ قارىۋېلىش .
دىنچىلارنىڭ خاتالىقى : ئېدىئالىزىمغا بەك بىرىلىش ، ھىسسىياتقا بەك تاينىش ،  تارىخىنى ئىنكار قىلىش يەنى نەچچە مىڭ يىللىق مىللەت تارىخىنى نەچچە يۈز يىللىق مىللەت دىن تارىخىغا قىسقارتىۋېتىش ، ئەمىليەتكە تەدبىقلىماسلىق ، دوگمىلىشىش ، تەپەككۇردا يۈزەكىيلىك قىلىش . ئېتىقاد شەخسىي ئەركىنلىك بولۇشى كېرەك ئىدى ، ھامان بىر ئادەم بىرەر توپ ئادەمنى جەننەتكە سۆرەپ كىرەلمەيدۇ ، ئۆزى كىرالايدۇ شۇ .
دىنچىلارنىڭ ئارتۇقچىلىلىقى ، بولۇپمۇ ئەرلەرنىڭ ئۇيغۇر دوپپىسى كىيىشى ئومۇملاشقان ، مىللەتچىلەر ناماز چۈشۈرگەن ، نەزىرگە بارغانلاردا كىيىدۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57840
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4213
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-9-24
ئاخىرقى: 2012-11-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 09:24:02 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
uguzhan76 يوللىغان ۋاقتى  2012-11-16 06:21 AM
بىر قانچە پىكرىمنى ئوتتۇرغا قويۇپ باقاي .
بىرسى : مىسال  ...

بولدى باشقا گەپلىرىڭزگە بىر نەچچە جۈملە بىلەن يىتەرلىك جاۋاپ بىرەلمىگۈدەكمەن،سىزمۇ مۇسۇلمان دىگەن ئۇقۇمنى بەك تار دائىردە چۈشىنىدىكەنسىز، مۇنداقچە ئىيىتقاندا بۇ توغىردا كۆپرەك ئىزدەنسىڭىز بولغىدەك.
سىز مىللەت تارىخى نەچچە مىڭ يىل، دىن تارىخى نەچچە يۈز يىل دەپسىز، مۇشۇ سۇئالغا سۇئال قايتۇراي،جاۋاپ بىرىپ بېقىڭ: ئاۋال ئادەم ئاتا يارتىلىپ ئاللاھتىن دۇئا ئۆگىنىپ ئىبادەت قىلدىمۇ؟ ياكى ئاۋال  مىللەت بارلىققا كەلدىمۇ؟مۇھەممەت سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم پەقەت ئەڭ ئاخىرقى پەيغەمبەر، ئىسلام پەقەت بىزنىڭ پەيغەمبىرىمىزدىنلا باشلانغىنى يوق. مەن تىمىدا  ناخشا ئاڭلىما،ئوقۇما ،ھەممىسى گۇناھ دەپ يازغان يىرىم بارمىكەن؟ بۇنىڭغا پەتىۋا چىقىرىشقا تەرتىم بوشلىقىنى سىزدىن ئوبدان بىلىمەن، تىمىدىكى،زىيادە ...كۆپ دىگەن يەرلىرىگە يەنە بىر قارىۋەتسىڭىز .نورۇز توغىرسىدا ھىلىمۇ مۇنازىرلەرئاز بولمىدى ،شۇ چاغدىكى تىمىلاردا قايىل بولمىغان بولسىڭىز مەن سىزنى قايىل قىلىمەن دەپ ئاۋارە بولمايمەن. ئەمدى توتىم توغىرسىدا توختالسام، بىز كۆكبۆرە ئەۋلادى،ئەجدادىمىز كۆكبۆرە دىگەن سۆزلەرنى ماڭا چۈشەندۈرۈپ بىرىپ بېقىڭ.

نەسىىھەت ئاچچىق،مىۋىسى تاتلىق،قېنى مەرھەمەت
http://www.awlat.net/?p=2858

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57840
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4213
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-9-24
ئاخىرقى: 2012-11-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 09:26:58 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قارىخان يوللىغان ۋاقتى  2012-11-15 10:58 PM
تورداشلا ، مەن مەلۇم بىرسىگە ئىنكاس يازماقچى بولسام قا ...

شۇ كىشنىڭ ئىنكاسىنىڭ ئاستىدىكى سېرىق خەتلىك ئىنكاس دىگەن خەتنى چەكسىڭىز يېڭى بىر كۆزنەك ئېچىلىدۇ ،شۇ يەرگە ئىنكاسنى يىزىپ بولۇپ، قاتنىشىشى،ئىنكاس يىزىش دىگەن يەرنى چېكىپ مۇقىملاشتۇرىسىز.

نەسىىھەت ئاچچىق،مىۋىسى تاتلىق،قېنى مەرھەمەت
http://www.awlat.net/?p=2858

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 58154
يازما سانى: 701
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5975
تۆھپە نۇمۇرى: 338
توردا: 167 سائەت
تىزىم: 2011-9-27
ئاخىرقى: 2012-11-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 12:23:15 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قارىخان يوللىغان ۋاقتى  2012-11-15 02:58 AM
تورداشلا ، مەن مەلۇم بىرسىگە ئىنكاس يازماقچى بولسام قا ...

سىز ئىنكاس يازماقچى بولغان ئادەمنىڭ ئىنكاسىنىڭ ئاستىغا قارىسڭىز «ئىنكاس»دەپ بىر خەت با شۇ خەتنى بىسىپ ئىنكاس قايتۇرسىڭىز بولىدۇ

سەنمۇ قويساڭ ئۈمۈدۈڭنى نەۋرىگە
  مەنمۇ قويسام ئۈمۈدۈمنى نەۋرىگە
  نەۋرىلەردىن نەۋرىلەرگە يۈكلىنىپ
  كۆمۈلمەمدۇ ئۈمۈدىمىز قەبرىگە ?

  

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87238
يازما سانى: 7
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 42
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 2 سائەت
تىزىم: 2012-11-15
ئاخىرقى: 2012-11-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 12:45:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھ ئەجىرىڭىزنى بەرسۇن رەخمەت سىزگە

ئۈچ مىىر چوڭقۇرلىقتىكى سۇ

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76177
يازما سانى: 336
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6828
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 155 سائەت
تىزىم: 2012-2-18
ئاخىرقى: 2012-11-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 01:00:18 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سەنئەتنى قوللىمايدىغانلار   يۈزىمىزنى تۆكەۋاتقان سەنئەت مىساللىرىنى مىسال قىپتىيۇ ياخشى ئىش قىلىۋاتقان سەتئەتچىلەرنى،سەنئەت مىساللىرىنى نەزەردىن ساقىت قىپتۇ.

سەنئەتنى قوللايدىغانلار  بولسا يۇقىردىكىنىڭ دەل ئەكىسچە يىزىپتۇ.

غەرىپ مەدەنىيىتىنى قوللىمايدىغانلار  پادىچى ئىشتاننى مىسال قىپتىيۇ ئۇلاردىن بىزگە كىرگەن نۇرغۇن پايدىلىق بىلىم-تەرەققىياتنى قايرىپ قوياپتۇ.

قوللايدىغانلار تەرەققىياتىنى دەپتىيۇ پادىچى ئىشتان دىگەندەك كۆزگە ئىلمىغان بىلەن كۆرگۈلۈكىمىزنى كۆرسىتىدىغان يەنە نۇرغۇن زىيانلىق تەرەپلەرنى دىمەپتۇ.


يىغىپ كەلسەك ئانى قوللايدىغانلارغىمۇ مىسال جىق ، مانى قوللايدىغانلارغىمۇ مىسال جىق. ياخشى تەرىپىنى قىلىشقىمۇ مىسال جىق ، يامان تەرىپىنى قىلىشقىمۇ مىسال جىق.

دىمەك .........مەلۇم بىر ئىللەت ۋە شەرەپ  بىزگە ئورتاق ئەمەس دىگەن گەپ. مەلۇم بىر بىر ئىللەت ھەم شەرەپ ھەممە مىللەتتىن ئۇچرايدۇ.


تەرەققىياتنى ئويلىساق ھەرگىزمۇ سەنئەت  ۋە ياكى زىيانلىقى ئىنىق بولغان  ھاراق  شاراپ   دىبا  جۇبا دىگەندەك ئاتالغۇلارنى لۇغەتتىن چىقىرىۋىتەلمەيمىز. بۇنىڭغا راسلام ئامال يوق بۇلار تەرەققىياتقا ماس قەدەمدە چاپلىشىپ ماڭغىنى ماڭغان. ئويلاپ باقتىم، ھاراق،تاماكا دىبا جۇبا   دىگەنلەر قەيەردە ئازكىن دىسەك تەرەققى قىلىمىغان يەرلەردە ئازكەن. چەت جايلاردىن تاپماق تەسكەن. بۇنداق دىگىنىم قوللىغانلىق ئەمەس. دىمەكچى بولغىنىم ئاشۇ نىجىسلەر تەرەققىيات بىلەن قوشكىزەككتەكلام زادى.  


گەپ ئۆزىمىزنىڭ تەڭشىشىدە ۋە ياكى كونتىرول قىلىشىمىزدا ۋە ياكى ئايرىشىمىزدا ۋە ياكى ھەممەيلەننىڭ ئۆزىمىزنىڭ ئىلغىۋىلىشىمىزدا.

مىسال  : تاماق خۇرۇچلارنىڭ ھەممىسى بولغان  بار بولغان نۇرۇز ئىشى دەيلى.

سامساق يىمەيدىغانلار قازانغا سامساق سالمايلى دىمەستىن قاچىمىزغا چىققاندا سامساقنى ئىلغىۋەتسەك بولىدۇ.<<شۇنداق ئىش ئۆزىمىزگە يولۇققاندا ھەممەيلەن ئۆزىمىزگە ئىگە بولايلى>>  قىزىلمۇچ يىمەيدىغانلار  قازانغا قىزىلمۇچ سالمايلى دىمەستىن  قاچىمىزغا چىققاندا ئىلغىۋىتەيلى. ھەرگىزمۇ قىزىلمۇچ زىيانلىق دەپلام ئىسىلىۋالمايلى.پىياز  يىمەيدىغان  يەيدىغان، ياغ يىمەيدىغان يەيدىغان ،  چۈنكى قان بىسىمى بارلار
مىسال  لازا پىياز پايدىلىق دەيدۇ، يىتەرلىك مىسالى بار. تىرە كىسىلى بارلار  ئاچچىقتىن، غىدىقلىغۇچى يىمەكلىكتىن ،يەل پەيدا قىلىدىغان يىمەكلىكتىن قورقىدۇ.

يۇقۇردىكى تاماق توغۇرلۇق مىسالىم ھەرگىزمۇ ھاراق شاراپ دىگەندەكلەرنى ئوخشىتىپ يازغان مىسالىم ئەمەس بەلكى غەرىپ مەدەنىيىتىنى قوبۇل قىلىشتىكى مىسالىم. ھاراق شاراپقا كەلسەك ھەممەيلەن ئۆزىمىزگە ئىگە بولساق ھىچكىم ئۇنى زورلىمىدى، ئۆزىمىزدىن باشلىساق بولدى. لىكىن ئۆزىمىز پۇلغا ئىلىپ ئىچىپ،زىيان چىققاندا ساتقاندىن، كەشىپ قىلغاندىن ئىشىقىلىپ باشقىلاردىن كۆرسەك بولا يىرىمىز مۇشۇ بولىدۇ شۇ.

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   زاغرا تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-11-16 01:20 PM  


ئۈچ مىتىر چوڭقۇرلىقتىكى سۇ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57840
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4213
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-9-24
ئاخىرقى: 2012-11-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 02:27:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
زاغرا يوللىغان ۋاقتى  2012-11-16 01:00 PM
سەنئەتنى قوللىمايدىغانلار   يۈزىمىزنى تۆكەۋاتقان سەنئ ...

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم قېرىندىشىم زاغرا،
دىگەن گەپلىرىڭىزنىڭ ھەقىقەتەن ئاساسى بار، دۇنيادا ئىنسان قىلىدىغان ئىشلار ئىچىدە پۈتۈنلەي مۇكەممەللىككە ئىگە ئىش بولمايدۇ.ھەر ئىشنىڭ ياخشى تەرىپى ۋە يامان تەرىپى بولىدۇ، ئەگەر بىز ئىنسانلارغا قويۇپ بەرسە ،كۆپىنچىمىز ئۇنى ياكى يامانغا چىقىرىۋىتىمىز،ياكى پۈتۈنلەي ياخىشغا چىقىرىۋىتىمىز.ئۇنىڭ پايدا زىينىنى بىز بىلىپ يىتىپ بولالمايمىز، بەزى نەرسىلەرنى تاللاش ياكى شاللاش قاچىدىكى كۆكتاتنى تاللىغاندەك ئاسان ئىش ئەمەس. شۇنىڭ ئۈچۈن بىر ئۆلچەملىك تاراز،توغرا دۇنيا كۆز قارىشى بولىشى كېرەك. بۇ دۇنيا قارىشى دەل ئىسلامدۇر. بەزىلەر ئىسلام دىنىنى ئەمەلىيەتتىن يىراق،مۇسۇلمانلارنى خيالى، غايىۋى دەپ قارايدىكەن. ئەمما ھەقىقەتكە ،رىئاللىققا ئىسلامىيەتتىنمۇ يېقىن ھىچ كۆز قاراشنى، ھەقىقى مۇسۇلمان كىشىدىنمۇ بەكرەك رىئاللىققا ھۆرمەت قىلىدىغان كىشىنى تېپىش مومكىن ئەمەس. ئىنكاسىڭىزنىڭ ئەڭ ئاخىردا ھاراق شاراپ توغىرسىدا سۆزلەپسىز ،ئۇنداقتا بىز ھاراقنى مىسال ئالايلى، بەزىلەر ئۇنى ياماندىن يامانغا سېلىپ تىللاپ ئۇنىڭدا ھىچ ياخشلىق يوق دىيىشى مومكىن. بەزىلەر ئۇنى ماختاپ كۆككە كۆتۈرىشى مومكىن، ئۇنداقتا ئۆلچەم قەيەردە؟ بۇ يەردە،يەنى ئۇلۇغ كىتاپتا. ئاللاھنىڭ ھاراق توغىرسىدا پەيغەمبىرىمىزگە بىلدۈرۈپ چۈشۈرگەن ئايىتىگە قارىساق:

(ظى مۇهةممةد!) سةندىن هاراق ۋة قىمار توغرىسىدا سورىشىدۇ،  سةن ظۇلارغا: «بۇنىث هةر ظىككىسىدة چوث گۇناھ ۋة كىشىلةرگة (ظازغىنا ماددى) پايدىمۇ  بار، لكىن ظذلاردىكى گۇناھ پايدىغا قارىغاندا تىخىمۇ چوث دىگىن، .....سۈرە بەقەرە 219-ئايەتنىڭ بىر قىسمى.
ئىسلام ئۇنىڭ ياخشى تەرىپىنى يوشۇرۇپ يامان تەرىپىنى دىگىنى ياكى يامان تەرىپىنى يوشۇرۇپ ياخشى تەرىپىنى دىگىنى يوق. قىلچە كۆپتۈرمە يوق، نەئۇزۇبىللاھ.....
ھاراقتىن ئىبارەت بۇ نەرسە ئۇنى ئىچكەن كىشىنىڭ  يۈرىكىنى ۋاقىتلىق چوڭايتىش،ئەمەلدارلار سورۇنلىرىدىن قالماي ،شۇ كىشىنىڭ ئەمىلىنى ئۆستۈرىشى ئىشلىرىنى ھەل قىلىشى ئۈچۈن پايدىلىقلار بولىشى مومكىن.ئەمما ئۇنىڭدا تېخىمۇ زور زىيانلار بارلىقىنى قۇرئان بايان قىلدى. ئاللاھ بەندىلىرىنىڭ ئىككى دۇنيالىق مەنپەئەتى ئۈچۈن ئۇنى ھارام قىلدى ،كۆرۈپ تۇرۇپتىمىز  ھاراق كىشىلەرنىڭ ئۆيلىرىنى ۋەيران قىلىۋاتىدۇ. باشقىلار ئالدىدىكى ئوبرازلىرىنى يەرگە ئۇرۇۋاتىدۇ،ھەتتا بىرقىسىم كىشىلەر ھاراقتىن ئىبارەت بۇ قورالنى مۇسۇلمانلار ئېتقادىنى ئاجىزلاشتۇرىدغان ئالتۇن ئاچقۇچ سۈپىتىدە ئىشلەتمەكتە.بىزنى توغرا يولغا ھىدايەت قىلغۇچى ئاللاھقا ھەمدۇ سانالار بولسۇن.

نەسىىھەت ئاچچىق،مىۋىسى تاتلىق،قېنى مەرھەمەت
http://www.awlat.net/?p=2858

ئۈچ مىىر چوڭقۇرلىقتىكى سۇ

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76177
يازما سانى: 336
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6828
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 155 سائەت
تىزىم: 2012-2-18
ئاخىرقى: 2012-11-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 02:32:05 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
cholpan يوللىغان ۋاقتى  2012-11-16 02:27 PM
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم قېرىندىشىم زاغرا،
دىگەن گەپلىرىڭ ...

ئىنكاسىمنىڭ ئەڭ ئاخىرقى ئابزاسىنى قايتا ئوقوڭ. يۇقىردىكى تاماق توغۇرلۇق مىسالىم ھاراق شاراپ دىگەنلەرنى ئوخشىتىپ يازغىنىم ئەمەس دەپ ئىنىق يىزىقلىق.

ئۈچ مىتىر چوڭقۇرلىقتىكى سۇ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57840
يازما سانى: 425
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4213
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 444 سائەت
تىزىم: 2011-9-24
ئاخىرقى: 2012-11-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 02:36:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇنى چۈشەندىم،لىكىن مەن پەقەت بىر  مىسال ئالماقچى .................سىزنىڭ ئىنكاسىڭىزنىڭ ئاخىرى بىلەن ياكى تاماق توغىرسىدىكى مىسالىڭىز بىلەن مۇناسىۋىتى يوق .ئۇنى ئۇنتۇپ تۇرۇپ،ئىنكاسىمنى............
سەنئەتنى قوللىمايدىغانلار   يۈزىمىزنى تۆكەۋاتقان سەنئەت مىساللىرىنى مىسال قىپتىيۇ ياخشى ئىش قىلىۋاتقان سەتئەتچىلەرنى،سەنئەت مىساللىرىنى نەزەردىن ساقىت قىپتۇ.

سەنئەتنى قوللايدىغانلار  بولسا يۇقىردىكىنىڭ دەل ئەكىسچە يىزىپتۇ. .........
مۇشۇ كۆز قارىشىڭىز ئاساسىدا ئوقۇپ چىقىسىڭىز نىم دىمەكچى ئىكەنلىكىم ئايان بولىدۇ.

نەسىىھەت ئاچچىق،مىۋىسى تاتلىق،قېنى مەرھەمەت
http://www.awlat.net/?p=2858

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85587
يازما سانى: 70
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 166
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 19 سائەت
تىزىم: 2012-10-1
ئاخىرقى: 2012-11-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-11-16 02:41:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مىساللار چىن تۇرمۇشتىن ئېلىنىپتۇ

كۈلۇپ ياشاشنىڭ ئۆزى بىر بەخىتكەن......
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش