•      ئادەم ياشاشتا ۋاستىگە موھتاج. بۇ يەردە ۋاستە ماددىي ۋاستىمۇ، مەنىۋى ۋاستىمۇ بولشى مومكىن. ئىشقىلىپ ئۆلۈپلا قالماي تىرىك يۈرۈش مەخسەت قىلىنسا ، ئۇ ھالدا ماددى ۋاستە ئەڭ موھىم، شۇنداقلا بىردىنبىر ۋاستىگە ئايلىنىپ، مەنىۋى ۋاستىنىڭ ھىچقانداق قىممىتى قالمايدۇ. ئەمما ئادەم ماددىي ۋاستىنى بىردىنبىر تىرىكچىلىك ئاساسى قىلۋالسا، ئادەمنىڭ باشقا نەرسىدىن پەرقى نىمە؟ دىگەن سۇئالغا جاۋاپ تىپىشتا كىشى قىينىلىپ قالدۇ.

  •  غالىب بارات ئەرك

     « ئۇيغۇر » دىگەن بۇ نام دۇنيادا نوپۇسى سەككىز مىليوندىن ئارتۇق تۇركىي تىل سىېستىمىسىدا سوزلىشىدىغان، قەدىمكى مەدەنىيەتلىك شەرق خەلقىنىڭ نامى. ھازىر دۇنيادا 30 نەچچە دولەت ئالىملىرى ئۇيغۇر مىللىتىنى تەتقىق قىلماقتا. مانا ئۇيغۇرشۇناسلىقنىڭ ئالدىدا تۇرۇۋاتقىنى « ئۇيغۇر » نامى قانداق مەنىگە ئىگە؟ قاچاندىن بېرى قوللىنىلغان؟  دىگەندەك نۇرغۇن مەسىلىلەر تېخى جاۋابسىز، بىز توۋەندە بۇ ھەقتىكى مۇلاھىزىمىزنى ئوتتۇرىغا قويىمىز.

  •     blogbus  نى ئىشلىتىش جەريانىدا ئۇنىڭ utf-8 ئۆلچىمىنى ئىشلىتىشى، بلوگ كودىنى ئۆزىنىڭ ئىھتىياجىغا قاراپ خالىغانچە ئۆزگەرتىپ ئىشلەتكىلى بولدىغانلىقى شۇنداقلا بەزى ئوت يۈرەك تورداشلارنىڭ ئۇنىڭ بلوگ بەت يۈزىنى ئاللىقاچان ئۇيغۇرچىلاشتۇرۇپ ، ناھايىتى نورمال ئىشلىتىۋاتقانلىقىنى كۆرۈپ، مەندىمۇ بۇنى ئىشلىتىپ بىقىش ئىستىكى قوزغالدى ، شۇنىڭ بىلەن مەنمۇ blogbus دىن «ئابرال» نامىدا بىر بلوگ ئىلتىماس قىلىپ ھازىر ئىشلىتىۋاتقان ئۇشبۇ بلوگۇمنى قۇرۇپ چىقتىم . دەرۋەقە blogbus نى ئىشلىتىش جەريانىدا ئۇنىڭ سۈرئىتىنىڭ ھەقىقەتەن تىز، قوللىنىشچانلىقى ناھايىتى يوقۇرى بولۇشتەك ئارتوقچىلىقى مىنى بەكلا خوش قىلىۋەتتى.
  • ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﺟﺪﺍﺩﻟﯩﺮﻯ ﺋﯚﺯ ﺗﯩﻠﯩﻨﻰ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻗﯧﻠﯩﺶ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﯩﮕﻪ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﺯﻭﺭ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ. ﻫﻪﺗﺘﺎ ﺋﯘﻻﺭ ﻣﺎﻧﺠﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻳﯧﺰﺍ - ﻗﯩﺸﻼﻗﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﺎﭼﻘﺎﻥ ﻣﻪﺧﺴﯘﺱ ﺗﯩﻞ ﻣﻪﻛﺘﻪﺑﻠﯩﺮﯨﮕﯩﻤﯘ ﺑﺎﻟﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺑﯧﺮﯨﺸﻨﻰ ﺧﺎﻟﯩﻤﯩﻐﺎﻥ. ﺋﯘﻻﺭ ﻣﺎﻧﺠﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯ ﻣﻪﻛﺘﻪﺑﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﺋﯘ...
  • ئەھمەت زىيائى

    بىزگە مەلۇمكى ، دۇنيادا ھەر بىر مىللەتنىڭ شۇ مىللەتنى تارىخ بېتىدە ئەسلەتمە خاتىرە بەلگىلىرى بولغان . ئۇلار ئەنە شۇ خاتىرە بەلگىلىرى بىلەن زامان ئۆزگىرىشىنىڭ نەمەھۇ - ئىنتىزارلىق تۇمانلىرى ئاستىدا يوقىلىپ كەتمەي ، ئۆتمۈش ھايات...

ئارخىۋىم

  • زىيارەتچىلەر :