قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: arkim

خېنەندىكى ئۇيغۇرلار-ئەدەبىي ئاخبارات (ئەركىم)

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

118

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   39.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25973
يازما سانى: 16
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 34
توردىكى ۋاقتى: 0
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-15 17:02:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كەسپىم ؛ تىجارەتچى يەنى :  ئەنگىلىيە ، ئاۋىستىرالىيە ، گىرمان ، روسيە قاتارلىق دۆلەتلەر يۇقىرى تىخنىكىدا بىرلىشىپ ئىشلەپ چىقارغان  :‹‹  خەلقىم رازى ›› سۈۋەرەك تازلاش دورىسىنىڭ جوڭگۇ شىنجاڭدىكى باش ۋاكالەتچىسى

تىجارەت ۋە مۇلازىمەت دائىرەم : سۈۋەرەك دورىسىنى تاللا بازىرىغا تارقىتىش ۋە رىستۇران ، ئاشخانا ، يىمەك -ئىشمەك كارخانىلىرىغا سۈۋەرەك دورا چىچىپ سۈۋەرەكنى پاكىز يۇقۇتۇپ خەلىققە ھەقىقى پايدىلىق مۇلازىمەت قىلىش ....ئىسمى جىسمىغا لايىق بۇ خەلقىم رازى دىگەن دورىنى ھەممە خەلىققە تونۇتۇش ئۈچۈن تۇختىماي تىرىشىۋاتىمەن

دورىنى قىسقىچە تونۇشتۇرۋىتەي  : بۇ دورا دورا ئادەملەرگە نىسپەتەن پۇراقسىز زىيانسىز ئەكىس تەسىرى يۇق قويۇق مەلھەم دورا ،
دورا ئۈنۈمىي :  2 يىل
بۇ دورىنى رىستۇران ئاشخانا ، يىمەك -ئىشمەك كارخانلىرىغا ئاۋال ھەقسىز بىكارغا چىچىپ بىرىمەن سۈۋەرەك تۈگەپ رازى بولغاندىن كىيىن پۇل ئالىمەن دونيادا مەندەك سەمىمىي تىجارەتچى سەمىيمى مۇلازىمەتتىچىدىن يەنە بارمىدۇ ؟ئىمىن روسيە خەلقىم رازى سۈۋەرەك تازلاش دورىسىنى راستنلام ئاۋال ئىشلىتىپ ئۈنۈمىنى كۆرۈپ رازى بولغاندىن كىيىن پۇل تۆلىسىڭىزمۇ بۇلىدۇ ...‹‹ ئۆزەمنى ماختاپ قويدۇم ھە ...››  بۇ دورىغا ھەر قايسى جايلاردىن ساتقۇچى خىرىدار ئىزدەيمەن پايدىسى ياخشى بەك سەمىمىي تىجارەت قىلىشقا ماس كىلىدۇ پەقەت يالغان گەپ  قىلمايسىز ... سۈۋەرەكنىڭ ئاۋارچىلىقىدىن قوتۇلماقچى بۇلسىڭىز مىنى ئىزدەڭ  13999950943  ئاۋال ئىشلىتىپ رازى بولغاندىن كىيىن پۇل تۆلىسىڭىزمۇ بۇلىدۇ ....

ئېسىل تور ناملىرى بىلەن تەمىنل

0

تېما

2

دوست

6756

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   35.12%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14118
يازما سانى: 759
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 74
تۆھپە : 1935
توردىكى ۋاقتى: 252
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-16 04:03:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ۋاي داد..............................قېنى سىلە باشقۇرغۇچىلا ....يوقىتىڭلا ماۋۇ روسىيە سۈۋەرەك دىگەن ئاۋارە سۈۋەرەكنى...........قارىسام ھەممىلا تېمىنى پوخلاپ بوپتىغۇ بۇ سۈۋەرەك
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

60

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   20%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26009
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 18
توردىكى ۋاقتى: 1
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-17 00:54:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قەلەم ئىگىسىگە كۆپ تەشەككۇر، قىممەتلىك ماتىرياللار بىلەن تەمىنلەپسىز. مەن تورداشلارنىڭ ئىنكاسلىرىنى كۆرۈپ تولىمۇ خۇشال بولدۇم ھە ئاشۇ مىللەت تەركىۋى ئۆزگىرىپ كەتكەن قىرىنداشلارغا ئىچىم ئاچچىق بولدى يۇقىردا ئىيىتقاندەك، ‹يىنجاتاڭ ئۇيغۇر كەنتىنىڭ تەشۋىقات تاختىسىغا يېزىلغان خەتلەر يۈرىكىمنى لەرزىگە سالدى. ھەتتا ئاشۇ قۇرلارنى مۇشۇ يازمىنىڭ جېنى دېيىشكىمۇ بولىدىكەن›،‹ـ بىز ئۇيغۇرلار ئىنتايىن بۈيۈك مىللەتتۇرمىز، ئۇزاق تارىخنىڭ ئازاپ-ئوقۇبەتلىك جەريانىدا توختىماي ئالغا بېسىپ، توختاۋسىز زورىيىپ قۇدىرەت تېپىپ، دۆلىتىمىزدىكى ئەڭ كۆپ نوپۇسلۇق مىللەتلەر قاتارىدىن ئورۇن ئالدۇق.بۇنىڭدىكى يۆلەنچۈكىمىز ۋە روھىي تۆۋرۈكىمىز نىمە؟ تايانغان كۈچىمىزنىڭ ئاساسى نىمە؟ ئۇ بولسىمۇ ئىتتىپاقلىق! ئىتتىپاقلىق دېگەن نىمە؟ ئىتتىپاقلىق قانداقتۇر بىرتوپ كىشىلەرنىڭ توپلىشىشىنى كۆرسەتمەيدۇ. ئىتتىپاقلىق كىشىلەر قەلبىنىڭ بىر يەرگە زىچ ئۇيۇشىشىنى كۆرسىتىدۇ. دۆلەت قۇدىرىتىنىڭ چوڭ ۋە كىچىكلىكى يوق،مىللەت قۇدىرىتىنى كۈچىنىڭ ئاز كۆپلىكى بەلگىلىمەيدۇ...شۇنىڭ ئۈچۈن ئۇيغۇرلار ئۆزىنى«ئۇيغۇر»دەپ ئاتىغان. بۇ ئىتتىپاقلىق مەنىسىدىكى سۆزنى ئۆز مىللىتىنىڭ نامى قىلىپ تاللىغان!...›

2

تېما

0

دوست

881

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   76.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  18202
يازما سانى: 52
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 260
توردىكى ۋاقتى: 41
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-17 02:38:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچەھەم ئويغۇرلۇقنىڭ مۇقىم ھەم بىرلىككە كەلگەن چىراي ئۆلچىمى يوق، پەقەت ئەڭ ئاۋۋال ئوتتەك كۈيىدىغان غۇرۇر ھەم مۇھەببەت ،مىللى ئىپتىخار بولسىلا بولدى، ئورتاق تىل بىرمىللەتنىڭ مىللىي بەلگىسى، ئەمما، ئۇ بىردىنبىر بەلگىسى ئەمەس، دىنىي ئەقىدىمۇ زۈرۈر، لېكىن، ئۇمۇ بىردىنبىر بەلگىسى ئەمەس، (بىرمىللەت بىرنەچچە دىنغا ئېتىقاد قىلىدىغان ئەھۋال بارغۇ)ئورتاق تېرىتورىيىمۇ مۇھىم ئەمما، ئەمما، ئۇمۇ بىردىنبىر ھەم بولمىسا بولمايدىغان بەلگىسى ئەمەس، مەنچە، مىللەت پەقەت ئورتاق ئىپتىخار تۇيغۇسى ۋە ئورتاق مەنپەئەت تۇيغۇسىغا ئىگە بولغان، يەنى ئورتاق كۈلۈپ ئورتاق يىغلىيالايدىغان كىشىلەر توپىدۇر.
مەنچە، خېنەندىكى بۇ ليۇ فامىلىلىك ياكى جيەن فامىلىلىك ئويغۇرلار بولسۇن، مەيلى خۇنەندىكىلەر بولسۇن، ئىشقىلىپ،  ھەقىقەتەن ئۇلار يۈكسەك دەرىجىدىكى قەھرىمان ئىنساننىڭ پەرزەنتلىرىكەن، دۇنيادىكى سىڭىشىش ئىقتىدارى ئەڭ تۈۋەن بولغان يەھۇدىيلارنىمۇ سىڭدۈرۈۋەتكەن(يەھۇدىلارنىڭ قەد كۈتۈرۈش تارىخى دىگەن كىتابقا قاراڭ) بىر زىمىندا شۇنچە ئاز نۇپۇس بىلەن ئون ئەسىرگە يېقىن مىللىي كىملىكىنى ساقلاپ قېلىش ئۇنچە ئاددىي ئىش بولمىسا كېرەك. مەن ئۇلارغا راستلا قايىلمەن!

167

تېما

12

دوست

3 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   63.37%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  255
يازما سانى: 1765
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 6590
تۆھپە : 6609
توردىكى ۋاقتى: 1557
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-17 11:15:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
xarik يوللىغان ۋاقتى  2014-2-16 04:03
ۋاي داد..............................قېنى سىلە باشقۇرغۇچىلا ....يوقىت ...

سۈۋەرەكتەك ھەممە بەتلەرنى بۇلغاپ بوپتۇ .

0

تېما

0

دوست

965

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   93%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25830
يازما سانى: 80
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 280
توردىكى ۋاقتى: 62
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-18 22:19:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   sulcuz تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-2-18 22:22  

ئەجرىڭىزگە تەشەككۈر ئەركىم ئەپەندىم سىلەردەك جان كۆيەرلەر بولغاچقا مەۋجۇتلىغىمىز قىسمەن بولسىمۇ ساقلىنىۋاتىدۇ. بىز خەقتىن ھەممە ئىقلىم تېپىلىدىكەن. ئىشقىلىپ باغداشقا تېما يوللاپ بىرەر ئېغىزمۇ سېسىق گەپ ئاڭلىمىغان ئاپتۇرنى بەكمۇ ئاز كۆردۈم. ھەممە تېمىلاردا جىدەل قايناپ تۇرۇدىكەن.
مەن ئۆتكەن يىلى خېنەن لوياڭلىق بىر خەلق ئىشچىسى بىلەن پاراڭلىشىپ قالغان. ئۇنىڭ دىيىشىچە لوياڭدا ئابلەت مەمەت ئىسىملىك بىر خوتەن قارا قاشلىق كىشى بولۇپ 1940 يىللاردا ئاكا -ئىنى تۆتەيلەن ئىشەك مىنگەن پېتى يۇرتىدىن چىقىپ كىتىپ لوياڭدا ئولتۇراقلىشىپ قاپتىكەن. ھازىر ئۇلارنىڭ 600 دىن ئوشۇق نوپۇسى بولۇپ ئابلەت مەمەت باشلىق ياشانغانلار (بۇ كىشىنى 80 ياشلارغا كىرىپ قالدى دىدى) ئانا تىلىدا سۆزلىيەلەيدىكەن. پەرزەنتلىرى خەنزۇچە سۆزلەيدىكەن. ئابلەت مەمەتنىڭ 3 بالىسى ئالى مەلۇمەتلىق بولۇپ ۋۇخەندىكى قايسى بىر ئالى مەكتەپنى پۇتتۇرۇپتۇ. چوڭ ئوغلى لوياڭ شەھەرلىك كومتىتتا دەمدۇ ،ھۆكۈمەتتە دەمدۇ ئىشخانا مۇدىرىكەن.
  ئەبلەت مەمەتنىڭ 4000 مو ئەتراپىدا يېرى ۋە 2 سۈت پىرمىسى بار ئىكەن. ئۇ بەزى ئاجىز يىتىم يورۇقلارنى يۆلىگەچكە ھەممەيلەن ئۇنى ھۆرمەت قىلىدىكەن.
  قايسى بىر يىلى ئۇلارنىڭ مەسچىتى يۇقۇرى سۈرئەتلىك يولغا توغرا كەپ قالغاندا ،ئابلەت مەمەت بېيجىڭغا بېرىپ 3 ئايدا مەسىلىنى ھەل قىلىپ كەپتۇ. مەسچىت چېقىلماپتۇ  ،يۇقۇرى سۈرئەتلىك يولنىڭ ئىككى يول بۆلىكى مەسچىتنىڭ ئىككى تەرىپىدىن ئايلىنىپ ئۆتۈپ مەسچىت ئۇدۇلىغا ئىستىرولۇق كۆۋرۈك سېلىنىپتۇ.
خەنزۇلارغا ئوخشاش فامىلە قوللۇنۇش خەۋپىگە دۇچ كەلگەچكە ئۇلار باللىرىنىڭ ھەممىسىگە ئالدىغا «ئا» ھەرىپى كىلىدىغان ئىسىملارنى قوللۇنۇپتۇ. مەسىلەن: ئەبلەت، ئايشەم ،ئابلىز، ئيوپ........................ دىگەندەك.
ئاشۇ يەرلەردە نىمىشقا ئۇلارنىڭ مەسچىتلىرى شۇنداق چېقىلمايدۇ. بىزنىڭ بۇ يەردە بولسا قانداق بولاتتى..................

0

تېما

0

دوست

178

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   59.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  20837
يازما سانى: 6
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 42
توردىكى ۋاقتى: 6
سائەت
ئاخىرقى: 2014-11-27
يوللىغان ۋاقتى 2014-2-21 22:08:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

0

تېما

0

دوست

20

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   6.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26542
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 6
توردىكى ۋاقتى: 0
سائەت
ئاخىرقى: 2014-3-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-3-1 18:23:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
2008-10-26 00:41 湖南的维吾尔族与河南的犹太人 湖南的维吾尔族与河南的犹太人

作者陌生

记 得中学语文有一篇课文《内蒙访古》,作者是著名的历史学家,曾任北大副校长的翦伯赞先 生。当时听到老师介绍翦先生是维吾尔族人,不免吃了一惊,心想一个维族人,地处边陲,居然能对中原历史感兴趣并成为大家,真是难能可贵。那时一听说维族 人,自然就想到新疆。可是书本上又明明介绍翦先生是湖南省桃源县人,不免犯了糊涂,不知道维吾尔族怎么跑到湖南去了。后来看了一些介绍,才知道在湖南省桃 源县,这个陶渊明笔下的世外桃源,确确实实生活着一些翦姓维族人,而翦伯赞先生是他们当中的杰出代表。


那么维吾尔族人何时何因跑到湖南去的呢?又是如何姓起“翦”这个罕见的姓氏的呢?这话说起来可就长了。翦伯赞先生在《我的姓氏,我的故乡》一文中说:“我的姓氏,不见于中国史乘,亦不见于历代所撰的氏族谱,¼¼但是我查我的族谱,我的氏姓与周礼翦氏之官,毫无关系,而是明代皇帝的赐姓。我的族人,也并不是所谓‘黄帝’的子孙,或是大汉族的一个宗族,而是来自新疆,所谓西夷之人也”, “这原住在新疆的一个姓哈的氏族,被历史上两阵狂风接力吹送,变成了湖南的翦氏”。故事要从元朝的高昌维吾尔人开始说起。古高昌在今天的吐鲁番,哈密一 带,住着包括维吾尔族人在内的多个西域民族。湖南维吾尔族的祖先是一位叫哈勒的高昌国将军,因为不满当时高昌宗主国西辽的强制民族同化政策,起兵叛辽而归 顺了当时正如日中天的成吉思汗。此后哈勒跟随成吉思汗南征北战,立下赫赫战功,被封为折冲将军。他的后代就在元朝世袭做官。这便是翦伯赞先生所说的第一阵 历史狂风,把维吾尔哈勒家族从新疆吹到北京。


一百多年后,元朝衰败,哈勒将军的后裔哈勒·八十降明,被封为燕京总兵,又象他的祖先一样为朱元璋东讨西伐,开疆拓土,立下了汗马功劳。明洪武四年(西元1372年),朱元璋为了嘉奖哈勒·八十,特赐他姓“翦”,以表彰剪除顽敌有功,并将哈勒·八十的“八十”改为“八士”。从此,哈勒家族的姓氏就变成了“翦”姓。次年,朱元璋出于防范和“以夷制夷”的考虑晋封哈勒·八士为“荆襄都督府都督”“镇南定国将军”,加太子太保衔,率所部“翦字营”镇守辰州常德一带,平定南方少数民族的暴乱。十年后,也就是明洪武十六年(西元1383年),朱元璋念哈勒·八 士镇土有功,再次晋封其为太子太傅,授光禄大夫,世袭爵位。再过五年,八士战死疆场,其次子承袭父职,出征湖广云贵,不久也不幸战死云南。此后,他们的后 裔就在常德桃源一带落籍定居(翦伯赞先生就出生于桃源县枫树维吾尔族回族乡回维村),再也没回到故土新疆。这便是翦伯赞先生所说的第二阵历史狂风,将哈勒 家族从燕京吹到湖南。算起来他们在湖南繁衍生息至今,已有六百多年历史了。第五次人口普查显示湖南省已有维族一万多人,是中国境内除新疆之外的最大维吾尔 族群。而中国所有姓“翦”的人都是湖南维吾尔族人的后裔。

  

斗 转星移,六百多年间湖南维族人与外族(主要是回族)的通婚,已经使他们的维族外表特征 所剩无几,绝大部分人看起来和本地湖南人已经没有什么区别。远离故土和族群,深入汉文化地域,也使他们失去了自己的语言和文字,而通用汉语和汉文。但是他 们仍然信奉伊斯兰教,坚持礼拜祷告和穆斯林的一些生活习俗,比如不吃猪肉及其他伊斯兰教信仰禁忌的食物,这也是他们为什么主要和回族通婚的原因。他们平时 所穿的服饰与当地汉族相同,但每逢节日或宗教活动时,偶尔也会穿戴民族服饰。


由 此我想到了与湖南维吾尔族人有着相似但又不那么“幸运”的河南犹太人。唐朝开始,就有 大批犹太人从遥远的两河流域经丝绸之路迁徙到中原各地定居,到宋朝时达到高潮,尤其是在开封(当时的首都),形成了一个颇具规模的犹太社区。目前在开封还 能找到一些当年犹太人留下的文化遗存。历经千年风霜后,由于没有湖南维族人那样显赫单一的祖先,河南犹太人的家谱记载和文献记录都比较缺乏和分散,使得要 完整地回溯他们的历史就困难重重。同时,居住在开封这样的“国际大都市”而不是湖南维吾尔族人那样聚居的相对封闭的环境,还有犹太人流动经商等传统,也使 犹太人被汉化的速度大大加快。湖南维族人至今信奉伊斯兰教,可是开封犹太人的后裔已经没有人懂犹太教义和宗教仪式了,其他生活习俗也已经消失殆尽。无论是 从语言,长相,衣着,习俗等等方面来看,当年的犹太人已经被彻底汉化。所以加入中国籍的美裔著名犹太学者沙博理先生说:“在中国,作为一个民族的犹太人和 作为宗教的犹太教已不复存在”。就这样,一个号称世界上最难被同化的民族悄无声息地消逝在中国的历史长河里。


历 史上,湖南的翦姓族人和河南的犹 太人后裔都曾被误认为是回族,后来才逐渐被“正名”。但不同的是,湖南的翦姓族人的“民族”被更正为维吾尔族,而河南的犹太人后裔却仍只能是“后裔”,不 是犹太族。其实两者汉化的程度都很严重,湖南“翦”姓族人比河南犹太人后裔“幸运”的原因是因为中国境内还有新疆维族,官方56个民族之一,否则他们的“身份”恐怕也至多是维吾尔族人后裔,而不是维吾尔族了。河南犹太人后裔在中国没有一个大的纯正的犹太族作为依托,就只能有“后裔”的名分了。人口普查时,犹太人后裔可以在汉族和回族之间选择,大部分人因为自己的生活习惯与回族接近,就选择了回族。


不 过有意思的是,无论是湖南维吾尔人还是河南犹太人后裔,随着经济的发展,近年来都显示 出对他们祖先文化的极大兴趣。湖南维吾尔人热衷于学习古兰经和维吾尔语,而一些河南犹太人后裔也积极学习犹太教和希伯来语,甚至在生活习俗和装束上也有恢 复各自传统的趋势。看来人类寻根的愿望是永恒的。


主要参考文献:

1,翦林华,陈志军,“湖南枫树和枫树维吾尔族的传说”。

2,热依汗·卡德尔,“湖南维吾尔族文化认同调查侧记”。

3,启洋,“湖南维吾尔族村落向我们走来”。

4,佚名,“揭秘河南犹太人后裔 至今仍存两大争议”。
#Biliwiling  
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )