قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 20040|ئىنكاس: 348

ئۈمىد غېنى زادى نىمە دىمەكچى ؟

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

2

تېما

0

دوست

486

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   93%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  23782
يازما سانى: 31
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 14
تۆھپە : 152
توردىكى ۋاقتى: 5
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 17:59:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abida
ئۈمىد غېنى لېكسىيەسى  -رىياسەتچىلىكنى ئۆگىنىش كەتمەيدۇ







   بۈگۈن تور ئارلاۋىتىپ ئۈمىت غەنىنىڭ يىڭى سۈرەتكە ئالغان  لىكسىيە پىروگىراممىسىنى ئۇچرىتىپ قالدىم ،ئەزەلدىن مۇشۇنداق قۇرۇق گەپ بىلەن خۇشام يوق بولغاچقىمۇ ،كۆرمەيلا ئۆچۈرۋىتەي دەپ تۇرشمىغا ،بىر ئەر رىياسەتچى بالا ئىشتان يانچۇقىغا قولىنى سېلىپ گىدىيىپ تۇرۇپ ھەققىنى سۆزلەيدىغان رىياسەتچىمىز ئۈمىت غىنى دەپ تۇنۇشتۇرۋاتىدۇ.قارىغاندا  ئۈمىت غىنى ئىمان ئيىتىپ، ھەقنى سۆزلەيدىغان بولغان ئوخشايدۇ دەپ داۋام قىلىپ كۆردۈم  ،گەپنى باشلار باشلىمايلا،قاخشاشلار باشلاندى . يەن شۇ ھىلىقى قىلىپلىشىپ قاغچىراپ قالغان،ئۆزىمۇ بىراز بولغان«يۈرەكتىكى سۆز›› پىرگىراممىسىغا ئوخشاشلا ئۆزىنىڭ ئاقماس پەلسىپىسى،سىياسىتىنىي تەشۋىق قىلىغىلى تۇردى ، ئاڭلىغانسىرى مەزمۇنى باشقىچە تۇرىدۇ، ئاڭلاش جەريانىدا بۇ كىشىنىڭ تېلېۋىزىيە ئسىتانسىنىڭ رىياسەتچىلىرىگەقاتتق نارازى ئىكەنلىكىنى ،ھەتتا مەركىزىي تېلېۋىيە ئىستانسىغىمۇ،مەركىزىي تېلېۋېزىيە ئىستانسىسىدىكى نىغمەتنىڭ رىياسەتچىلىكىگە،بۇلۇپمۇ بۇ قىتىمقى رىياسەتچى مۇسابىقىسىدە بىزمۇ ھىس قىلىغان ۋەقەلىكلەرگە  ، مۇسابقىىگەقاتناشقان بىرسى ئىستانسىغا  ئورۇنلىشىپتۇ دىگەن ئاڭلىۋالغان گىپىنى دەپ تېلېۋىزىيە ئىستانسىى ئىچكى قىسىمدىكى چىرىكلىكلەرنى ۋە ئۆزىنىڭ قۇرساق كۆپىكىنى تازا چىقىرۋاپتۇ .
قىززىق نوقتا ھەققدە سۆھبەت پروگراممىسغا  دائىم تالىشىپ چىقىۋالىدىغان ،ئادەمنى بىزار قىلدىغان  شىنجاڭ ئۇنۋىرسىتىتىنىڭ ئاتالمىش پىروفسسورلىرىغا تىل تەككۈزۈپ.غولجىنىڭ شەھەر باشلىقى بىلەن بىر سورۇندا ئولتۇرغانلىقنى دەپ ئۇلگۈرۈپتۇ. ئاڭلىغانسىرى ئۇمىت غىنى ئەمدى تېلېۋىزىيە ئىكرانىغا رىياسەتچى بولمايدىغان ئوخشايدۇ دەپ قالىسز.
بۇ لىكسىيەنىڭ مەركىزى ئىدىيەسى نىمە؟ بۇ لىكسىيەدە ئۈمىت غەنى زادى نىمە دېمەكچى؟
ئاخىردا بىر قىز سورىغاندەك بۇ لىكسىيە نىمەزۆرۇريىتى بار؟ ئاڭلىغانسىرى بىشىم قايمىقىپ كەتتى ،بىردەم بۇ رىياسەتچى ئۇنداق دىسە ،بىردەم دىن بۇنداق ،بىردەم چەتئەل ئۇنداق ،ئىچكىرى مۇنداق دەپ قالايمىقانلا بىر نەرسىلەرنى دەۋاتىدۇ ،ئۇمىت غىنى ئاساسلىق دىمەكچى بولغىنىنى  رىياسەتچىلىكنىڭ بىر سەنئەتلا بولۇپ قالماي ،ئۇنۋىرسال ساپا تەلەپ قىلىنىدىغان ،تەپەككۇر ۋە مۇلاھىزىنىڭ دەرىجىسىگە كۆتۈرۈلگەن كەسىپ ،مۇھىمى  خەلق ئالدىدا مەسئۇلىيەت دىگەن نەرسىنىڭ موھىملىقىنى تەكىتلەش ئىددىيسى بار ئوخشايدۇ،تېلېۋۇزۇردىكى سەنئەت پىرگۇراممىرىىغا جەڭ ئېلان قىلپ پىكىر ئالماشتۇرماقچى دەپ خۇلاسلىدىم. سۆز ئارلىقىغا ئانچە مۇنچە ئارلىشىۋالغان خەنزۇچە گەپلەرگە قاراپ  ئۆزىگە  ختاپ قىلۋاتامدۇ يا دەپ قالدىم ..
بۇ لىكسىيەدىن شۇنى كۆرۋىلىشقا بولدىكى ،ئۈمىت غەنىنىڭ تېلېۋىزىيە رىياسەتچىلىكىگە بولغان كەلگۈسى ئارزۇ –ئارمانلىرىنى ۋە ئۆزىگە قويغان تەلەپى يۇقىرى ئىكەن ۋە بۇ كىشىنىڭ روھىيتىدىكى تەنقىتىزىمچى خاراكتىر مانا مەن دەپ چىقىپ تۇرۇپتۇ. ،بۇ ياخشى ئىش ،ئەمما ھەددىن ئىشىپ كەتسە بولماس،بولۇپمۇ باشقىلارنىڭ ئىسمىنى ئاتاپ ھاقارەت قىلىش ،باشقىنى بىسىپ ،ئۆزىنى كۆرسىتىشمۇ قانداق ؟ياكى ئۇلارتەربىيە قىلغانلىقمۇ؟ كەمچىلىكىنى كۆرسىتىپ بەرسەك بولىدۇ .ئەمما شۇنى قىلدىڭ دەپ ئۇ ئادەمنىڭ ئوبرازىنى قۇغدىمىساقمۇ بولماس ؟كاللىسى سىزدەك ئىشلىمىسىمۇ ،سىزنىڭ قىرىندىشىڭىز ئەمەسمۇ ؟ دۇنيادىكى نۇرغۇن ئىشلار سىز،بىزنىڭ خاھىشىمىز بويىچە بولىشى ناتايىن ، كەڭ قۇرساق بولۇپ ،شۇلارغىمۇ بىر ئۇگىنىش پۇرسىتى يارتىپ بەرسەك بولدىغۇ،ئەلۋەتتە نۇرغۇن رىياسەتچىلەر يىڭى ئىكران يۈزىگە چىققان ۋە يىڭىدىن ئۇگىنىۋاتقانلار بەلكىم بەزىلەر سەھنىگە چىقىپلا ھۇدۇققاندۇ، بەلكىم تىخى رىياسەتچىلىكنى سىزدەك  ئوقىمىغاندۇ .سىزگە ئوخشاش رىياسەتچىلىكتىن چىققان  پايلاسوپلار ئۇستاز بولۇپ ،بىلمىگەننى ئۈگەتمەمسىز؟
بۇ قىتىمقى  لىكسىيەدىكى نۇرغۇن نۇقتىنەزىرى ،كۆز قاراشلار پەقەت شۇ شەخسنىڭ ھسسى دۇنياسى.ئوقۇغان كىتاپلىرىنىدىن ئۈزۈندە ئىكەنلىكى ئىيتماي تۇرالمايمىز .قۇبۇل قىلىشقا تىگىشلىك ئىلغار تەرەپمۇ بار ،لىكىن ھەممىنى توغرا دىيىشكىمۇ بولمايدۇ ئەلۋەتتە.شۇ ئوقۇغان كىتاپ كىمنىڭ مەنپەتى ۋە دۇنيا قارشى ئاساسلىنىپ يىزىلغان دىققەت قىلىش كىرەك، دىن  ۋە تەرققيات ھەققىدە ناتىقلىق قىلىشتىن تىخى شۇ  شەخىسنىڭ بىلىمنىڭ خىلىلا كەمتۇك ئىكەنلكىنى ھىس قىلۋالغىلى بولىدۇ.بۇ لىكسىيەدە ئۈمىت غېنىى زورىغا سۆزلەنگەن، تەييارلىقسىز، چۇۋالچاق لىكسىيە بولۇپتۇ.
لىكسيە ئاخىردا مەركىزى نوقتى نەزەر يەنى «رىياسەتچىلىك ھەققىدە ›› لىكسىيگە مۇناسىۋەتسىز،رىياسەتچىلىك ئىلىمىغا ئائىت بولمىغان  ئومەرجان ئالىم ۋە ئابلاجاننى سۆھبەتلىرىنى كۆرۈپ ،تىمىدىن قاتتىق  چەتنەش، تەييارلىقنىڭ بوش ئىكەنلىكىنى ھىس قىلغىلى بولىدۇ .ئەلۋەتتە بۇ ئىككى ئادەم بار دىيلمىسە ئادەم توپلىماق تەسكە چۈشەر ھە قاچان.
لىكسىيە جەريانىدا دىيلگەندىكى سۆزلەرگە رەدىيە بەرگۈم كەلدى :

1- نىغمەت باشقىلارغا گازىر پۇلىغا 1000كوي بەردى.
نىغمەتنىڭ شەخسى كىرىمى كۆپ بولسا،ئىشلىگەن پىروگىراممسىسى قانداق مەغلۇپ بولىشى سىز بىلەن كۆپ مۇناسىۋىتى يوققۇ دەيمەن .


2- پەلسەپە تىخى يىڭى ئۇقۇم،
ماددا ۋە ئاڭنىڭ بىرلەمچىلىكى ۋە ئىككىلەمچىلىك تالاش تارتىشش يىڭىدىن پەيدا بولغانمۇ؟سىز پەلسىپىنى قاچان دىن باشلاپ ئۇگەنگەن،


3-لوككىرنىڭ جەمئىيەت كىلشىمنامىسى دىگەن كىتاپ ،ھازىرقى جەمئىيەتنى ۋە قانۇننى پەيدا قىلدى .
سىزچە شۇ كىتاپنى يازغان ئادەم مۇشۇ گەپنى ئاڭلىسا ،ئۆزى ئىتراپ قىلارمۇ؟دىمەك بىر ئادەمنىڭ ئىدىيسىكىتابى  پۇتۇن دۇنيا تۈزۇلمىسىنى ئۆزگەتتمۇ؟ سىز تىخى دۇنيانى تۇزۇلمىسىنى ئۆزگەرتكەن قۇرئاننىڭ قانداق تارىخى بارلىقىنى بىلمەيدىغان ئوخشايسىز.


4- ئۇيغۇرلارنىڭ تەرەققى قىلماسلىقتىكى ئىچكى سەۋەپ-99%تى ئىسلام بولۇشى ۋە چاۋشەنگە ئوخشاش بىكىنىۋىلىش.
بىزنىڭ 99% ئىسلام بولشى بىلەن چاۋشەننىڭ بىكىنمىچىلىكى ،تەرەققى قىلماسلىقى بىلەن ئوخشاشلا ئىشما.ئەجابا نىڭشاچۇ؟گۇنا ئىسلامدىمۇ؟


5-ئابدۇسالام دىگەن پاكىستانلىق كىشىنىڭ كىتابىنى ئارلاپ –ئارلاپ ئوقۇپ بۇ ئاددەمنىڭ ئىسلامنىڭ دۇشمىنى قىلىپ قۇيدىڭىز؟ئىلىم پەن بىلەن دىننى زىتلىك دەپ چۈشەنچە بەردىڭىز؟
بۇ كىشى ئەسلى ئۆزى مۇسۇلمان ،بۇ كىتاپنى تولۇق ئوقساقمۇ بۇنداق مەنا بەرمەيدۇغۇ.بۇ كىتاپ ئىسلامدىكى كىشلەرنى ئىلىم-پەنگە قىزىقتۇرۇش،دەۋەت قىلىش مەقسەت قىلىنغان.بۇنداق ئوقۇساق مەنا خاتالىقى چىقمامدۇ.ئىسلامدا فىزىكا چەكلەنگەن ،دەپلا ئاتلاپ ئۆتۇپ ئۇقۇپ قۇيسىڭىز ،ئاڭلىغان ئادەمنىڭ بىشىنى چۆرۈپ قۇيۇپ بەرگەندەك بىر ئىشقۇ.


6- ياۋرۇپا دىنندىن قۇتۇلۇپ تەرەققى قىلدى .
ياۋرۇپا دىندىن قاچان قۇتۇلۇپتۇ ؟پاكىتىچۇ؟پۇلى كۆپ دىگەنلىك تەرەققى قىلدى دىگەنلىكمۇ؟


(7)6 - ئەسىردە بارلىققا كەلگەن ئىسلام ئارستوتىل ۋە سوقرات نىڭ ئەسەرلىرىنى كۆچۈرۈپ كىلىپ تەرققى قىلغان.ئەمما سانائەت ئىنقىلابى قۇزغىلىپ ئىلغارلىق ياۋرۇپادا بولغان.
ئسلام مۇقەددەس قۇرئاننى ئاساس قىلىپ جەمئىيەت قۇردى ، قۇرئاندىكى كىشىلىك ۋە دۇنيا كۆز قارشى بويىچە ئىلغارلىققا ئىگە ،ھازىرمۇ دەل شۇنداق.ئەزەلدىن باشقىلارنىڭكىنى كۆچۈرگىنى يوق .


8- ئابلاجاننىغا ئوخشاش چولپانلارنىڭ تەقدىرى ،تۇرمۇش سەۋيىسى،جەميەتنىڭ تەرەققىياتىنى كۆرسىتىدۇ.
ئابلاجاننىڭ داچا ئالالماسلىقى ،تۇرمۇشۇنىڭ قانداق بولىشى ،پۇل خەجلىشى ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ تەرەققىياتى بىلەن كۆپ مۇناسىۋىتى يوق .


9-پەن بىلەن دىننىڭ زددىيىتى ھەل بولسا تەرەققيات بولىدۇ.
ھەق بىلەن باتىلنىڭ زىدديىتى زامان ئاخىرغىچە بولىدۇ،دىن بىلەن پەن زىددىيەتلىك ئەمەس.


10-  ئىچكىردىكى تېلېۋىزىيە ئىستانسى شەخسىلىشپ ،بازارلىشىشقا قاراپ ماڭدى.
پىرگۇرامما بازارلىشىپ كەتتىمۇ ياكى تېلېۋىزىيە ئىستانسىمۇ. جۇڭگۇدا قانچە شەخسى تېلۋىزىيە ئستانسى بار


دەپ كەلسەم بۇ لىكسىيەدە  يەنە نۇرغۇن نوقتىلار بەكلا ئىشىپ كىتىپتۇ.جۇملىدىن مەن خالىمىدىم.
لىكسىيەنىڭ ئەڭ باشتا سوئال سورىغان ئېگىز كەلگەن ئىنىمىز ناھايتى توغرا سۇئال سورىغان بولسىمۇ لىكسىيەدىكى ‹‹بۈزۈكۋار پىشۋالىرىمىز››ئۇ بالىغا قاتتىق تەگكەن،سۇئالىنى بۆلىۋەتكەن،ئەمما بۇ ئىنىمىز ئۆزنىڭ بىلىش دائىرسىدە ياخشى جاۋاب قايتۇرۇپتۇ،بۇ لىكسىيەنى ئۈمىد غەنى 30 يۈەندىن پۇلغا بېلەت سېتىپ باشقىلارغا سۆزلەپتۇ،ئەلۋەتتە 30 يۈەن ئالغۇچىنىڭ لىكسىيە سۆزلىگۈچىدىن سۇئال سورىغىنى بەرھەق دە؟خىلى چىڭ يەردىن تۇتىۋالدى ؟يەنە بىر قىز خىلى سالمقى بار سۇئال سورا ؟لىكىن ئەسكە ئالماق تەس دەپلا ،ئەگىپ ئۆتۇپ كەتتۇقمۇ قانداق؟
ئۇنداقتا  سىلەر دەپ بېقىڭلارچۇ، نۇپۇزۇم بار دەپ ، كىتاپ ئۇقۇدۇم دەپ سۆزلەۋېتىشكە بۇلامدۇ؟ قارىغاندا كىتاپ ئوقۇغان ،ئازراق نامى چىققان ئادەم سۆزلىسە بولىۋىرىدىغان ئوخشايدۇ.ئەمدى يىڭىلىققىلىمىز دەپ مۇشۇنداق پەلسەپە سۆزلەش دولقۇنى قۇزغىلامدۇ نىمە ؟.
مەن قۇسۇر ئىزدىمەكچى ئەمەس ،ئەلۋەتتە توغرائىددىيە كۆز قاراش ،لىكسىيەلەر بولسا  ،ھەممە قۇبۇل قىلىدۇ ،قىزغىن قارشى ئالىمىز.بۇنداق ھول پەلسەپەلەرنى نەگە ئاپىرىپ ساتسىا بولىۋىرىدۇ.



0

تېما

8

دوست

2153

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   5.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9068
يازما سانى: 196
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 49
تۆھپە : 630
توردىكى ۋاقتى: 346
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-29
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 18:10:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   amin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-1-11 18:14  

http://bbs.izdinix.com/thread-56648-1-1.html
بۇ يەدىمۇ مۇشۇ توغۇرلۇق مۇنازىرلەر بولۋېتىپتۇ.
قۇتلان تېلفۇنلىرى

5

تېما

0

دوست

4704

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   90.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1614
يازما سانى: 205
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 1104
تۆھپە : 683
توردىكى ۋاقتى: 83
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 18:28:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۈمىد غېنىنى ئۆتكەندە  يۈسۈپ خاس ھاجىپ نى ئالىم ، مۇتەپپەككۈر ئەمەس ، ئۇ بىر شائىر دىدى دەۋاتاتتى .  ئەمدى يەنە نىمە دەپتۇ ، بىر ئاڭلايلى قېنى

2

تېما

0

دوست

1295

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   29.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5862
يازما سانى: 51
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 285
تۆھپە : 199
توردىكى ۋاقتى: 236
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-17
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 18:33:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تېما ئىگىسى! مەركىزىي تېلىۋېزىيە ئىستانسىسىنى ئىنكار قىلدى دەپ قاخشاپ كەتكىنىڭىز كارامەتكەن. مەركىزىي تېلىۋىزىيە ئىستانسىسى دىننى تەرغىپ قىلىدىغان ئىستانسا ئەمەستۇ. بىر قاراپ دىنداردەك قىلىسىز، بىر قارىسام  قىپ قىزىل خوڭۋېيبىڭدەك قىلىسىز، سىز زادى قايسى؟ ئۈمىد غەنىنى پارتىيە مەركىزىي كومتىت بىلەن بىردەكلىكنى ساقلىمىدى دەپ تىللاۋاتمسىز ياكى ئۆزىڭىزنىڭ نىمە دېگىنىڭىزنى بىلمەي تىللاۋاتامسىز؟
ئۈمىدنىڭ گېپىنى چۈشەنمىگە قارىغاندا مېنىڭ بۇ گەپلىرىمنىمۇ چۈشەنمىدىڭىز ھەقىچان. شۇنداقتىمۇ دېمىسەم بولمىدى. سىزمۇ جاۋاب بېرىپ ئاۋارە بولماڭ. چۈنكى چۈشەنمىگەن سوئاللارغا جاۋاب بېرىش تېخىمۇ كۈلكىلىك.

0

تېما

9

دوست

7366

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   47.32%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8496
يازما سانى: 583
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 981
تۆھپە : 1586
توردىكى ۋاقتى: 906
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-7
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 18:51:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنچە سىز نېمە كۆرگەنلىگىڭىزنى ئەسلىيەلمەپسىز.   لېكسىيەدە بولۇنغان پىكىرلەردىكى چىنلىق ۋە چوڭقۇرلۇقنى تېخىمۇ ھېس قىلالماپسىز.

5

تېما

0

دوست

4704

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   90.13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1614
يازما سانى: 205
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى: 1104
تۆھپە : 683
توردىكى ۋاقتى: 83
سائەت
ئاخىرقى: 2014-1-24
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 18:58:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىر مەرىكىگە بېرىپ ئۇ توي مەركىسىمۇ ،سۈننەتمۇ ، نەزىرمۇ ، گۈلچايمۇ بىلەلمەي كەلگەن ، ماۋۇ لېكسىيەنى ئاڭلاپ ، بۇ زادى نىمە لىكسىيە ، قايسى تېمىدا ، نىمە دىمەكچى ئاڭقىرالماي بىر سائەت زايە بولدى .
    پەلسەپە توغۇرسىدا سۆزلەشكە ئۈمىد غېنى تېخى بالدۇر ، ھەم بۇ ئۆمرىدە بۇ توغرىسىدا سۆزلەشكە شارائىتى سەۋىيە يېتىشمەيدۇ .

0

تېما

0

دوست

357

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   28.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  24771
يازما سانى: 39
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 106
توردىكى ۋاقتى: 4
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 19:02:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن بۇ كېشنڭ  نمە دېمكەچې بولفتې تازا چۇشىەنمېد ېم

85

تېما

0

دوست

8414

جۇغلانما

بېكەت مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

ئۆسۈش   100%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1
يازما سانى: 197
نادىر تېمىسى: 24
مۇنبەر پۇلى: 1595
تۆھپە : 1555
توردىكى ۋاقتى: 2871
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 2014-1-11 19:06:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
          ‹ئۈمىد غېنى نىمە دىمەكچى › تېمىسىدىكى ماقالە باغداش تورىغا يوللىنىپ يېرىم سائەت ئۆتكەندىن كېيىىن ababakriimir نامىدىكى باغداش ئەزاسى مەزكور لېكسىيەگە قارىتا يەنە بىر يېڭى تېما يوللىغان ،  ئىككى تېمىنىڭ مەركىزى ئىدىيسى شۇنداقلا ئىككىلا تېما مۇشۇ لېكسىيەگە مۇناسىۋەتلىك بولغاچقا پىكىر چېچىلىپ كېتىشنىڭ ئالدىنى ئېلىش ئۈچۈن  ababakriimir نىڭ تېمىسى بۇ تېما ئاستىغا بېكىتىمىز تەرىپىدىن ئىنكاس شەكلىدە يوللاندى .  ababakriimir نىڭ ۋە تورداشلارنىڭ توغرا چۈشىنىشىنى ئۈمىد قىلىمىز

ئۈمىد غەنى ئەپەندىنىڭ تىزناپ مەكتىپىدە سۆزلىگەن‹‹رىياسەتچىلىك ھۈنەر ئەمەس››

ناملىق لېكسىيىسىگە بولغان كۆزقاراشلىرىم

ئابابەكرى ئىمىر


         نەچچە كۈن ئالدىدا ئۈمىد غەنى ئاكىمىزنىڭ شىنلاڭ مىكروبلوگىدا ھەمبەھرلەنگەن،كېيىن مىسرانىم تورى تەرىپىدىن تولۇق سۈرەتكە ئېلىنغان بۇپروگراممىنى باشتىن ئاخىرى تولۇق كۆرۈپ چىقتىم،پروگرامما قۇرۇلما جەھەتتىن بۇرۇنقى ‹‹كۆڭۈلدىكى سۆز››گە ئوخشاش ئىشخانا ئىچىدە ئالدىن تەييارلىنىپ كېيىن ئوپېراتورلار قايتا-قايتا قايچىلاپ قېلىپلىشىپ كەتكەن تۈزۈمدە ئەمەس،بەلكى يېڭىچەتەپەككۇر،يېڭىچە شەكىل ئاساسىدا،ئاممىبابلىقنى ئاساس قىلغان،نەق-مەيدانلىقى(互动性)كۈچلۈك،كىشىلەر ئەركىن پىكىر قىلالايدىغان سورۇن ھازىرلىغان بىر لېكسىيە.

            مەن بۇنداق لېكسىيىلەرنىڭ كۆپلەپ مەيدانغا كېلىشىنى،ئىلمىي تەتقىقات ،مۇھاكىمە سورۇنلىرىنىڭ كۆپىيىشىنى چىن دىلىمدىن ئۈمىد قىلىمەن.
نۇقسانسىز ئىش بولمىغانغا ئوخشاش ،نۇقسانسىزئادەممۇ بولمايدۇ ئەلۋەتتە،شۇڭا كۆپچىلىكنىڭ بۇ لېكسىيىدە كېتىپ قالغان تەرەپلەرنىڭ قايسى ئىكەنلىكى ھەم كېيىنكىلىرىنىڭ ياخشى ئىشلىنىشى ئۈچۈن،ئىمكانقەدەر خاتالىقتىن ساقلىنىشى ئۈچۈن تۆۋەندىكىدەك بەش تۈرلۈك يېتەرسىزلىكلەرنى خاتىرىلەپ چىقتىم،ئەگەرمەندە خاتالىقلار بولسا پىكرىڭلارنى قوبۇل قىلىش ئۈچۈن قولۇم كۆكسۈمدە.


        1.لېكسىيە ئەسلى رىياسەتچىلىك توغرىلىق باشلانغان(مىسرانىم تورىنىڭ رىياسەتچىسىمۇ بۇ لېكسىيىنىڭ رىياسەتچىلىك توغرىسىدائىكەنلىكىنى ئالاھىدە ئەسكەرتىپ ئۆتكەن)ئەمما بارا-بارا بۇ لېكسىيىدە ئىقتىسادىي مەسىلە(مەسىلەن مەركىزىي تېلېۋېزىيە ئىستانسىسىنىڭ قايسى رىياسەتچىسى رىياسەتچىلىكتىن قالدى...نېغمەت يىلىغا قانچىلىك كىرىم قىلىپ ئۇنىڭ پروگراممىسى قانچىلىكنى يەپ كەتتى قاتارلىق....)،تۇرمۇش مەسىلىسى(يەتتە كۈندە مال قايتۇرۇش..)زىيارەت (ئابلاجان ئاۋۇت ئايۇپ،ئۆمەرجان ئالىم...)قاتارلىق نۇرغۇن تەرەپلەرگە چېچىلىپ كەتكەن،دېمەك ئالدىن مۇكەممەل ،پۇختا تەييارلىق قىلىنمىغان،بۇنىڭدا ئۈمىد غەنى ئاكىمىز ئۆزى ئېيتقاندەك ئۈندىدار بىلەن بولۇپ كېتىپ مۇكەممەل تېزىس تۈزەلمىدىمۇ ياكى باشقا سەۋەبلەر تۈپەيلى ئالدىراش بولۇپ كەتتىمۇ مەزمۇن ناھايىتى چۇۋالچاق چىقىپ قالغان.
           2.بۇ ئەسلى ئىلمىيلىقى كۈچلۈك مەخسۇس رىياسەتچىلىك توغرىسىدا سۆزلەنگەن لېكسىيە ئىدى ،ئەمما كېيىنچە دىن-پەن دېگەندەك جەمئىيەتنىڭ نازۇك قاتلاملىرىغا بېرىپ تاقىشىدىغان لېكسىيە بولۇپ قېلىپ بەزى يەرلەردەھەتتا ئۈمىد غەنى ئاكىمىزنىمۇ ھالسىرىتىپ قويدى،دەل شۇنداق چاغلاردا ئۈمىدغەنى ئاكىمىز چاقچاق سەنئىتىمىز(غۇلجىلىق بولغاچقىمىكىن)نىمۇ بوش قويۇۋەتمەستىن ئارىسىغا ئېلىپ قىستۇرۇپ ،كىشىلەرنى كۈلدۈرۈش ئارقىلىق جاۋاب بېرىشكە ئامالسىزقالغان سوئاللىرىنى يېپىشقا مەجبۇر بولغان.
          3.دىن بىلەن پەن مۇناسىىۋىتى ھەرگىزمۇ ئىككى ئېغىز لېكسىيە بىلەن ھەل قىلىنىپ كېتىدىغان،ئاساسسىز قۇرۇق گەپلەر ئارقىلىق ئۆزئاراماسلىشىپ كېتىدىغان مۇناسىۋەت ئەمەس،كىشىلەرنىڭ ئىدىيىسىنىڭ بىرلا قېتىمدا ئېچىلىپ كېتىشىمۇ ئۇنچىۋالا ئاسان ئىش ئەمەس،مېنىڭچە بىرىنچى قېتىملىق لېكسىيىدىلا بۇنداق چوڭ مەسلىگە ئېسىلىۋېلىپ جاۋاب بېرەلمەي گەپ ئەپقاچىتىلىق ھۈنىرىنى ئىشقا سېلىش سورۇندىكى كىشىلەرنى قايىل قىلالىسىمۇ ئەمما ھەقىقىي ئىلىمي تەتقىقات مۇلاقەتچىلىك ئىشلىرى بىلەن شۇغۇللىنىدىغان كىشىلەرنىڭ كۆزىدىن قېچىپ قۇتۇلالمايدۇ.
         4.ئۈمىد غەنى ئاكىمىز شىنجاڭ تېلېۋىزىيەئىستانسىسىنىڭ ‹كۆڭۈلدىكى سۆز›پروگراممىسىنىڭ ئۇيغۇرچە رىياسەتچىسى بولغانىكەن بۇلېكسىيىنى ئۇيغۇرچە سۆزلىشى(نۇتۇق ئورىگىنالىنىمۇ ئۇيغۇرچە ئالدىن تەييارلاپ تۇرۇشى )،بەزى يېڭى ئاتالغۇلارنى ئالدىن تەرجىمە قىلىشى ياكى قوش تەرجىمىلىك ھالەتتە ئۇنى چۈشەندۈرۈپ تۇرۇشى كېرەك ئىدى ،ئەپسۇس ئۇيغۇر تىلىدا ئۇيۇشتۇرۇلغان بۇ لېكسىيىدە نۇرغۇنلىغان خەنزۇچە ئاتالغۇلارنىڭ شەرھلەنمەستىن ئۇدۇل ئەكىرىلىشى ئۇيغۇرساپ تىل رىياسەتچىلىكىنىڭ خىرىسقا دۇچ كېلىۋاتقىنىنىڭ بەلگىسى بولۇشى مۇمكىن.
         5.بۇنۇتۇقنىڭ ئالاھىدە كىشىنى خۇرسەن قىلىدىغان ۋە كىشىنىڭ دىققىتىنى تارتىدىتىغان قىسىمى ئاخىرىدا بىر ئوغۇل بىرقىزنىڭ بايانى بولۇشى مۇمكىن،ئوغۇل بالا تەكلىپ -پىكىرلىرىنى ناھايىتى ئىدىتلىق ،ئىسپاتلىق سۆزلەر ئارقىلىق ئوتتۇرىغا قويۇپ ئىسلام دىنىنىڭ ئىلىم-پەننى چەتكە قاقمايدىغانلىقى،ئىككىسىنىڭ بىر-بىرىنىڭ كەمچىلىكىلىرىنى تولۇقلىيالايدىغانلىقى توغرىسىدا مەلۇمات بېرىپ ئۆتىدۇ،ھەم سوئالىنى ئوتتۇرىغا قويىدۇدەل مۇشۇ پەيتتە ،ئەكسچە بۇ لېكسىيەگە شۇنچە‹‹ كۆڭۈل قويۇپ ئاڭلاۋاتقان››لار تۇيۇقسىز يىغىن جىمجىتلىقنى بۇزۇپ  غۇدۇراشقا،ھەتتا ئۇنىڭغا‹ئۇدۇل سوئالىڭنى دە!!!››دېگەندەك تەلەپپۇزلاردا كايىشقا باشلايدۇ،ئۇلار ئۈمىد غەنى ئاكىمىزنىڭ چۇۋالۋاق نۇتۇقىنىڭ ئارىسىدىكى ‹گەپ-ئەپقاچتى›چاقچاقلىرىغا كۈلۈپ ئولتۇرغان ئەمەسمىدى؟

          شۇنچىۋالا قۇرۇق گەپلەرنى ئاڭلىيالىغانلار يەنە نېمە ئۈچۈن براۋنىڭ پىكرىگە ھۆرمەت قىلماستىن بىكار غۇدرىشىدۇ؟؟؟بۇشۇنى چۈشەندۈرىدۇكى بۇ يەرگە كەلگەنلەر ئۈمىد غەنىنى ۋە ئاتاقلىق ياش ناخشىچى ئابلاجان ئاۋۇت ئايۇپنى كۆرگىلى كەلگەنلەر...شۇڭا لېكسىيىگە بۇنداق ئىلمىي پىكىرى،ئىلمىي پوزىتسىيىسى يوق ئاقنانچى كىشىلەر تەكلىپ قىلىنماسلىقى كېرەك دەپ قارايمەن.
          ھۆرمەتلىك باغداش مۇنبىرى  ،مۇمكىن بولسا ،بۇتەكلىپىمنى ئۈمىد غەنى ئاكىمىزغا يەتكۈزۈپ قويۇشىڭلارنى،تەكلىپ پىكىرلىرىڭلاربولسابېرىشىڭلارنى ئۈمىد قىلىمەن.


پىكىر بەرگۈچى:شىنلاڭ مىكروبلوگىدىن @AbabakriImir
باغداشقا باسقان قەدىمىڭىزدىن گۈل ئۈنسۇن!
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )