بالدۇرقىغا ئوخشىماس

بالدۇرقىغا ئوخشىماس

ئىمىن تۇرسۇن

باھاسى:8.00

2005-يىل 11-ئاي 1-نەشرى

2005-يىل 11-ئاي 1-بېسىلىشى

تىراژى:1-2000

‘Isbn:7537152853

قەدىردان ئوقۇرمەنگە

ئەسسالامۇئەلەيكۇم!

قولىڭىزدىكى بۇ گۈلدەستىگە ئالدىنقى ئەسىرىمىزنىڭ 90-ئۆدىدە ۋە يېڭى ئەسىر كىرگەندە يېزىلغان بىر بۆلۈك شېئىرلىرىم جەملەنگەن . دەرۋەقە ، شېئىرىيەت مىزانىغا سېلىنسا ،جىڭغا ئولتۇرمايدىغانلىرى تولا . ئەمما ، شېئىر – ھېس – تۇيغۇلاردىن تۇغۇلغان تەپەككۇر مېۋىلىرىدۇر . ئۇنىڭغا ھېسسىي خاسلىق سىڭگەن . شۇڭا بۇ يازمىلىرىمنى ئۆزۈمچە شېئىر ھېسابلاپ ئوقۇرمەنلەرگە قايتا سۇنغۇم كەلدى . ئوقۇشنى لايىق كۆرگەنلەر ئوقۇپ بېقىپ ، بىرەر چۈشەنچە ھاسىل قىلالىسا ، مەن بىلەن ئورتاق ھېسسىياتقا ئىگە بوپتۇ ، دەپ سۈيىنىمەن .

ھەر زاماننىڭ ئەدەبىياتىغا قويۇلغان ئۆلچەملىرى بولىدىغانلىقى ئوقۇرمەنلەرگە ئايان . زامان ئەھلى ، بولۇپمۇ قەلەمكەشلەر بىلىپ تۇرۇپ ئەنە شۇ ئۆلچەمدىن چەتنەپ كېتەلمەيدۇ . زاماننىڭ رېئاللىقى ئەينەن تەسەۋۋۇر ئەينىكىدە كۆرسىتىلسە ، ئۇ ناتۇرالىستىك تەسۋىر بولىدۇ ؛ ئىقبال – ئىستەك خاھىشى بىلەن يۈكسەلدۈرۈلسە ، ئۇ رومانتىكىلىق سۈرەت بولىدۇ . ھەر قانداق شائىرنىڭ قەلىمى بۇ ئىككى جەھەتتىن خالىي يۇلالمايدۇ . ئەمما ، شۇ نەرسە مۇھىمكى ، ئەدىب ئۆز خەلقىنى ئۆزگىگە تونۇتۇش ئۈچۈن يازىدۇ ؛ خەلقىنى ئۆزگىگە تونۇتۇش ئۈچۈن ، ئالدى بىلەن ، ئۆزى ئوبدان تونۇمىقى شەرت . بەزىلىرىمىز خەلقىمىزنى شەكلەن تونۇيمىز ، قەلبەن تونۇپ يېتەلمەيمىز – دە ، يۈزەكى ھادىسىلەرنى ماھىيەتلىك پاكىت قىلىپ قويىمىز . مەيلى ھادىسىلەرنى ساتىرا ئوقىغا تۇتۇپ جازالايلى ، ياكى مۇبالىغە لۇغىتى بىلەن ماختايلى ، بۇنىڭ بىرى ، ئاچچىق سۆز بىلەن كايىش ؛ يەنە بىرى ، تاتلىق گەپ بىلەن بەزلەش . ئىككىلىسىدىن مەقسەت – ھادىسىلەرنىڭ تۈگۈنىنى تېپىش ۋە ئۇنى يېيىشكە ئىنتىلىشتىن ، بۇنىڭ بىلەن ئىقبالنى كۆزلەش ۋە سۆزلەشتىن ئىبارەت.

شېئىرىيىتىمىزدە ھازىر ئىلگىرىلەش ۋە يۈكسىلىش بار . شېئىرىيەت سېپى ، بالدۇر چىققان قۇلاقتىن كېيىن چىققان مۈڭگۈز ئېشىپ چۈشۈش قانۇنىيىتى بۇيىچە ، ئىقتىدارلىق ، ھوسۇللۇق ياش شائىرلار بىلەن ئۇلغىيىۋاتىدۇ . بىر مىللەتتە شائىر قانچە كۆپ بولسا ، ئۇ مىللەت شۇنچە ھېسسىياتچان ، تەرەققىيات مۇساپىسىدە ئۈمىدۋار ، تىل – پاساھەت سورۇنىدا سەنئەتكار بولىدۇ .

دەرۋەقە خاماننى تەمسىل قىلساق ، خامانغا توشۇلغىنى «ئەنجۈ» ئىكەن ، چەش ھالىتىگە كەلگۈچىگە ، ئۇ پاخالدىن خالاس بولمايدۇ . شۇڭا پاخالدىن قېچىپ ، چەشتىن ۋاز كېچەلمەيمىز . بەرىبىر يانجىلىپ – سورۇلۇپ ، «ئۈنچە» لىرى ئايرىلىپ چىقىدۇ . خەلقىمىزنىڭ كۈتىدىغىنى ئەنە شۇنداق «ئۈنچە» . كۆپلىگەن شائىرلىرىمىز شۇنىڭ ئۈچۈن يۈرەك قانلىرىنى سەرپ قىلىۋاتىدۇ . ئۇلارنىڭ ئەجرى بىكارغا كەتمەي ، ئەقلى زاكاۋىتى ، مۇھەببىتى قۇدرىتىدىن خەلقىمىز كۈتكەن «ئۈنچە» دۆۋىلىنىۋېرىدۇ . ھەقىقىي ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ «خامىنى» ھاسىل بولىدۇ . بۇ – ئۇيغۇر خەلقىنىڭ بارلىقى ۋە بايلىقىنىڭ بىر سىمۋولى . مەنمۇ شۇ خامانغا بىرەر باغ «ئەنجۈ» قوشتۇم . پاخىلىدىن ئايرىلسا ، بىر قانچە دانە «ئۈنچە» چىقىپ قالار ، دېگەن ئۈمىدتە ۋە بەختىيارلىق تۇيغۇسىدا بولۇرمەن .

تەشەككۈرلىرىم بىلەن :

ئىمىن تۇرسۇن

 

تۈرى :ئۇيغۇرچە كىتابلار | خەتكۈچ :,

بۇ كىتابلارنىمۇ كۆرۈپ بېقىڭ :

قۇتادغۇبىلىك ۋە قانۇن قۇتادغۇبىلىك ۋە قانۇن
مەمتىمىن ھوشۇر ئەسەرلىرى مەمتىمىن ھوشۇر ئەسەرلىرى
شىنجاڭ سودا - بازار تارىخى توغرىسىدا تەتقىقات شىنجاڭ سودا – بازار تارىخى توغرىسىدا تەتقىقات
«قۇرئان كەرىم»نىڭ ئۇيغۇرچە تەرجىمىسى 8فورمات «قۇرئان كەرىم»نىڭ ئۇيغۇرچە تەرجىمىسى 8فورمات
شىنجاڭ يېقىنقى زامان تارىخىدىكى مەشھۇر شەخسلەر شىنجاڭ يېقىنقى زامان تارىخىدىكى مەشھۇر شەخسلەر

تورداشلارنىڭ ئىنكاسى

  1. ھازىرچە ئىنكاس يوق

  1. ھازىرچە نەقىل ئۇقتۇرىشى يوق.