مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: پادىشاھ

سانلىق مەلۇماتلاردىن ئۆزىمىزگە نەزەر [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94936
يازما سانى: 148
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1154
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 288 سائەت
تىزىم: 2013-4-16
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 06:28:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
qilanqi8 يوللىغان ۋاقتى  2013-6-18 06:18 PM
ھازىر نۇرغۇنلىغان ئاتا-ئانىلار پەرزەنتلىىرىنى دىن بى ...

گەپكە ئۇستىكەنسىز؟

باش رەسىمى نىقابلانغان

سۆز چەكلەندى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 95252
يازما سانى: 105
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 483
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 213 سائەت
تىزىم: 2013-4-23
ئاخىرقى: 2013-8-30
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 06:38:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
توردىمۇ كاتىپىڭىز بار بولدى... katipim.com

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93747
يازما سانى: 40
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 225
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 37 سائەت
تىزىم: 2013-3-22
ئاخىرقى: 2013-9-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 06:49:10 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
       خېلى ئويلىنىپ بېقىشقا تېگىشلىك تىما ئىكەن .بەزى ئەھۋاللار ھەقەتەنمۇ  مەۋجۇت مەسىللەر .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 92979
يازما سانى: 424
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1309
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 414 سائەت
تىزىم: 2013-3-9
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 08:29:13 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نىمىشقا ئىنكاسقا قارىتا ئىنكاس يازغىلى بولمايدۇ؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 92979
يازما سانى: 424
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1309
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 414 سائەت
تىزىم: 2013-3-9
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 08:45:09 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
توۋاااا ،مۇشۇ تىمىغا جەۋھەر تامغىسى بىسىلغان بولسا ،بۇ مىسرانىم باھالىغۇچىللىرى چىرىكلەشكەن ئوخشىمامدۇ؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87914
يازما سانى: 41
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 328
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 134 سائەت
تىزىم: 2012-11-30
ئاخىرقى: 2013-8-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 09:06:09 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
52arslan يوللىغان ۋاقتى  2013-6-18 12:44 PM
مۇلاھىزە ھىسياتچان ھەم بىر قەدەر يۈزەكى يېزىلغان ، لىك ...

ئەسسالامۇئەلەيكۇم قېرندىشىم،شۇنچە يوغان تىمىنى ۋە شۇنچە كۆپ ئىنكاسلاردىن پەقەت سىزنىڭ مۇشۇ يازغان ئىنكاسىڭىز ھەقىقەتكە لايىق بولغانلىقتىن سىزنى ۋە پىكىرىڭىزنى قوللايمەن!بىر ئوقوتقۇچى بولۇش سۈپتىم بىلەن شۇندا دىيەلەيمەنكى بۇ يەردىكى مەسلە ھەرگىزمۇ ئاتا-ئانىدا ياكى ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ ئىلىم-مەرىپەتنى سۆيمەسلىكىدە ئەمەس!سەۋەب_ دەل بىزنىڭ مائارىپ تۈزىلمىمىزدە،باشقۇرغۇچىلاردا!مائارىپ تۈزىلمىمىزدە ئىنسانى ئەقىل ئىدراكىنى ئويغاتقۇچى،ئىلىم-مەرىپەتنى سۆيۈشنى چىن يۈرەككە سىڭدۈرگۈچى دىنىمىز ئىسلام ئۇياقتا تۇرسۇن،ئاددىغىنىسى مىللى ئۆرىپ-ئادەتلىرمىزنىڭ بىر قىسمى بولغان كىيىم-كىچەكلىرىمىزگە چەك قويۇپلا قالماي،ھازىر قوش تىل مائارىپى ئەندىزىسىنى قوللىنىپ ئەسلىدىنلا تەپەككۇر شەكىللەندۈرۈش باسقۇچىدا تۇرۋاتقان بالىلىرمىزغا يات بىر تىلدا تەپەككۇر قىلىش تەلپىنى  قويۇپ ئۇلارنىڭ تەپپەككۇر قۇرۇلمىسىنىڭ يىتلىشىگە زور توسالغۇ پەيدا قىلغاننى ئاز دەپ،ئۇلارنىڭ پىسخىكىسىدا ئۆگەنسەممۇ ئۆگنەلمەيمەن پىسخىكىسىنى شەكىللەندۈرۈپ مائارىپتىن،مەكتەپتىن زىركىش تۇيغىسىنى شەكىللەندۈردۇق،ھەتتا بەزى يىزا قىشلاقلىرىمىزدىكى ئوقوغۇچىلار باشلانغۇچىنى پۈتكۈزىپمۇ ساۋاتسىز ھالەتتە تۇرماقتا!مەن خەنزۇلارنىڭ بىر كۆپ قىسملىق تىلۋىزىيە تىياتىرنىڭ بىر قىسمىنى توردىن چۈشۈرۈپ ساقلىۋالغانمەن ،مەزكۇر قىسمىدا بىر ئايال جەڭچى بىر پىداكار،تۆھپكار كومارتىيە جەڭچىسىدىن ئۇرۇش ئاياغلاشسا سىز نىمە ئىش قىلسىز دەپ سورغاندا ئۇ جەڭچى ،(我回去东北当中文老师شەرقى شىمالغا قايتىپ خەنزۇچە دەرس ئۆتدىغان موئەللىم بولىمەن)،دېگنىدە ئۇ ئايال نىمە ئۈچۈن ؟سىز گومىنداڭدا خىزمەت قىلىڭ ۋە ياكى  كومپارتىيەدە خىزمەت قىلىڭ چوقۇم ئەڭ ئەتۋارلىنىپ  ئىشلىتىلىدىغان  گىنرال بولالايسىز دېگىنىدە مىنىڭ يۇرتۇم شەرقى شىمال ئۇ يەرلەرنى ياپۇنلار ئىگەللەپ  ياپۇن تىلىدا دەرس ئۆتۈپ سەبى بالىلىرمىزنى ئانا تىلىدىن مەھرۇم قىلماقتا دەپ جاۋاب بىرىدۇ!دىمەك بىر مىللەتنىڭ ئوقوتقۇچىلىرى شۇ مىللەت كىشلىرى ئىچىدىكى مىللەت ئۈچۈن پۇل-مېلىنى،ياشلىق باھارىنى بېغشلىيالايدىغانلا ئەمەس بەلكى شۇ مىللەت ئۈچۈن ئۆزنىڭ  ئەڭ قىممەتلىك بولغان ھاياتىنى تەقدىم ئىتەلەيدىغان بولغاندا ئۇنىڭدىن كىيىن بۇ مىللەتنىڭ مائارىپ ئىشلىرى تەرەققى قىلىدۇ،يەنى بۇ مىللەتكەپەرزەنتلىرنى توققۇز تىللىق مائارىپ قۇربانلىرىغا ئايلاندۇرۇشقا بەل باغلايدىغان ئاتىلاردىن كۆرە مىللەت ئۈچۈن ئۆز بەختى ،تەختى،ھەتتا ھاياتنى ئىككى قوللاپ ئېلىپ چىقالايدىغان مەمتلى ئەپەندىدەك،ئابدۇخالىق ئۇيغۇردەك ھەقىقى ئەزمەت،ھەقىقى ئۇستازلار كىرەك،ئەنە شۇ خەنزۇ جەڭچىدەك ئۆز تىلىنىقوغداپ شۇ تىلدا دەرس سۆزلەشنىڭ موھىملىقىنى تونۇپ يىتەلەيدىغان قان كىچىپ جەڭ قىلىش روھىغا ئىگە پالۋانلار كىرەك!ھە ئۇنداق بولسا بىز بىزنىڭ ئۇيغۇر مائارىپىمىزدىكى ئوقوتقۇچىلار قوشۇنىنى كۆز ئالدىمىزغا كەلتۈرۈپ باقايلى،ئۇلار ئەنە شۇنداق روھلار بىلەن تەربىلەنگەنمۇ؟ئۇلاردا شۇ خىل ئاڭ،ئىديەنىڭ چۈچىلىسى بارمۇ؟يوق بولسا نەگە كەتتى؟رىيانلىق شۇكى بىزنىڭ ئۇ خىل روھقا ئەمەس،ھەتتا ياخشى ئوقغان،بىلىملىك ياشلىرمىز ئوقوتقۇچىلىق كەسپىنى ياختۇرمايلا قالماي،ھەتتا يىرگىنىدىغان،قاچىدىغانلارمۇ يوق ئەمەس،ئۇلارنىڭ كاللىسىدا پەقەت ھۆكمەت خادىمى بولۇش،كۆپ پۇل تېپىش،ماشىنا ئېلىش ،يوغان ئۆي سېتۋېلىش،بىر ئۆي بولسا يەنە بىرنى سېتۋېلىش، مۇئاۋىن ئىدارە باشلىقى بولسا باش ئىدارە باشلىقى بولۇش ۋەھاكازالار،ئۇنداقتا مائارىپتىچۇ؟ئاساسى جەھەتتىن ئامال يوق ،خىزمەت تاپالماي ئىمتاھانغا قاتنىشىپ ئۆتۈپ قالغانلار بىلەن،ھەتتا مائارىپ سىپىمىزدە ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆرگىنىمدەك جالاپ پاھىشىلىك قىلدىغانلار ھەم نان تېپىپ يىمەكتە،ئۇنداقتا بۇ خىل ئوقوتقۇچىلار قوشۇنى قانچىلىك ئىش قىلىپ بىرەلە؟ھە ئوقوتقۇچىلار ئىسىل دەپمۇ تۇرايلى مەكتەپتىكى ئوقتۇش ئاتمۇسفىراسىنى بىر ئويلاپ كۆرمەيمىزمۇ،ئوقوتقۇچىلار ۋە ئوقوغۇچىلار مەكتەپكە كەلسە قاق سەھەردە ئۆگىنىشتىن سۆز ئېچىش ئەمەس،بەلكى يىغىندىن سۆز ئېچىش شۇنچە تەبى،ئۇنى ئاز دەپ دەرس تەييارلىقىدىن باشقىلا ئوقوتقىچىلارنىڭ توشقىزىشىنى كۈتۈپ تۇرغان يەتتە سەككىز دەپتەر بارلىقى بار،ئۇنى توشقىزمىسىڭىز جەرىمانە تەنقىدلىرىڭىز مەكتەپ مودرىڭىزنىڭ يانچۇقىدا چەپ-چەستەي قاتلاغلىق،ھە پىچقتى ئېچىلمىغانلىرى كۆپ تېخى!بۇنى ئاز كەلدى دەپ ناھيە،ئوبلاست،ئاپتوتونۇم رايۇن دېگەن ناملاردا كىلدىغان تەكشۈرىشلەرنىڭ كۆپلىكىدىن ئوقوتۇش ئىشلىردىن زىركىپ تۇرغان ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەردى نەچچە ھەسسىلەپ ئاشتى، بۇ تەكشۈرىشلەر ھەپتە ھەتتا بىر ئاي ئىلگىرلا خەۋەر قىلىنىدىغان بولغانلىقتىن شۇ بىر ئىككى ھەپتە مەخسۇس شۇلارنى قانداق كۈتۈش،ئوقوغۇچىلار ئۇلار كەلسە نىمە دىيىش كىرەكلىكى،نىمە دىمەسلىكى،مەكتەپ قورۇسىنىڭ ئىچىدىكى قايسى بىر ئېرىقلارنىڭ بەكلا سەت ئىكەنلىكى شۇڭا ئۇ يەرلەرنى ئوقوتقۇچىلار ئۆز قوللىرى بىلەن  سۇۋاش كىرەكلىكى قاتارلىق نورغۇن ئىشلار بىلەن ئۇلار ھەم چارچاپ دەرس ئۆتۈش ئەمەس مەكتەپ دىسە ھۆ دەيدىغان تۇيغۇ،شۇ سەۋەبلىك ئوقوتقۇچىلىق كەسپىدىن ۋاز كىچىپ چىقىپ كىتىشلەر!بۇنىسى يالغان ئەمەس،بىزنىڭ مەكتەپتىكى تەينجىندە ئوقۇپ كەلگەن مەن ئەل ئۆمرۈمدە چىن دىلىمدىن قايىل بولغان بىر دوستۇممۇ مۇشۇ سەۋەبلەر تۈپەيلىدىن شۇنچە بەدەل تۆلەپ تاللىغان ئوقۇتقۇچىلىق كەسپىنى تاللاپ مەمۇرى خادىم بولۇپ كەتتى.ئەھۋانىڭ مۇشۇنداق بولغانلىقىدىن ئاتا-ئانىلار بالىلىرنى مەكتەپكە ئەۋەتمەس بولدى،ئەگەر ئۇنداق بولمىسا ئىدى ئۇلار ھەم ئۆز پەرزەنتىنى سۆيمەسمۇ؟ مەن شۇنچە ھەيرانمەنكى ئاشۇ ئاتا-ئانىلار بالىلىرنى يەنە مەكتەپكە ئەۋاتىۋاتىدۇ،ئاشۇ قەدىرلىك بالىلىلىرنى مەسئۇليەتسىزلىكنىڭ،شەكىلۋازلىقنىڭ،داغۋازلىقنىڭ ئۇۋۇسىغا ئايلانغان شۇ جايغا ئەۋەتىۋاتىدۇ،مەن ئويلايمەنكى بىزنىڭ مائارىپىمىز مۇشۇ بوينچە كىتىۋىردىغان بولسا ئاخىردا بېرىپ مەكتەپ دېگەن سۆزگە لۇغەتلىرمىزدە باشقىچە بىر ئىنقلىما بىرشكە توغرا كىلىدۇ،ئەلۋەتتە بۇ يەردە تىلغا ئالغانلىرمىز مەسلىنىڭ بەزى-بىر ھالقىلىق تەرەپلىرى بولسىمۇ،لېكىن ماھيەتلىك تەرەپلىرى ۇەنلا بەزى سەۋەبلەر تۈپەيلى چوڭقۇرلاپ ئوتتۇرغا قويۇلمىدى،ئاخىردا بىز ئاۋۇ ئىلىم-مەرىپەت بىلەن گۈللىنىمىز دېگەنلەرگە شۇنى دەپ قويماقچىمىزكى ئىسلام ۋە ھەقىقەتتىن يىراق ھالەتتىكى بۇ خىل مائارىپ ئۇيغۇرلارغا ھىچ بىر تەرەققىيات ئېلىپ كىلەلمەيدۇ!بۇ توغرىسىدا قۇرئاندا ئاشۇنداق ھالەتنى سەلنىڭ كۆپكىگە ئوخشاتقان بولۇپ ، ئۇ كۆپۈك ھامان يوقلۇپ ھىچ نەرسىسى قالمايدۇ،پەقەت قالدىغىنى ئەڭ ئاخىردا سۇ بولىدۇ،شۇنىڭغا ئوخشاش ئەڭ ئاخىردا ھەممە باتىل،تاغۇت يوقلىپ ھەقىقەت زاھىر بولىدۇ!شۇڭا بۇ مائارىپ بىلەن ئۆزمىزنى كۈچلەندۈرمىز دىيىش بۇ بىر ئەخمەقلىق بولسا كىرەك!ئەگەر ھەقىقەتنمۇ شۇنداق تەرەققى قىلىشنى ئويلىسىڭىز ئەنە شۇ خەنزۇ جەڭچىسىدەك ئۆز مائارپىڭىزنى ئۆز قولىڭىزغا ئالسىڭىز ئاندىن تەرەققى قىلشتىن ئېغىز ئېچىش مۇمكىن!

ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
owqi555 + 10 مەنمۇ بىر يېزا باشلان.

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 10   باھا خاتىرىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87914
يازما سانى: 41
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 328
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 134 سائەت
تىزىم: 2012-11-30
ئاخىرقى: 2013-8-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 09:07:16 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kokboraa يوللىغان ۋاقتى  2013-6-18 08:45 PM
توۋاااا ،مۇشۇ تىمىغا جەۋھەر تامغىسى بىسىلغان بولسا ،ب ...

راس دەيسىز!ماۋۇ گەپ جايدا!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87914
يازما سانى: 41
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 328
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 134 سائەت
تىزىم: 2012-11-30
ئاخىرقى: 2013-8-21
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 09:07:33 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
kokboraa يوللىغان ۋاقتى  2013-6-18 08:45 PM
توۋاااا ،مۇشۇ تىمىغا جەۋھەر تامغىسى بىسىلغان بولسا ،ب ...

راس دەيسىز!ماۋۇ گەپ جايدا!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 90534
يازما سانى: 437
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5923
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 830 سائەت
تىزىم: 2013-1-24
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 10:34:33 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قېرىندىشىم پادىشاھ!  خەلقىمىزدىن تولا ئاغرىنىۋەرمەي، باشقىلار ئۇيغۇر مائارىپىغا قانداق باھا بىرىپتۇ بۇنى ئوقۇپ بېقىڭ!
 ئۇيغۇر مائارپىغا نەزەر

مەنبەسى :http://www.akademiye.org/ug/?p=209
ئالىم، پىسخولوگ جىك ھونتېر (ئامېرىكا)

مۇقەددىمە

مەن ئۇيغۇر نامى بىلەن ئاتالغان ئەلدە خېلى ئۇزۇن تەلىم ئالدىم. لېكىن مەندە قالغان تەسرات شۇ بولدۇكى، ئۇ يەردە ھەقىقى مەنادىكى مائارىپ تېخى شەكىللەنمەپتۇ. ۋەتەنگە ۋاقتىدا قايتىپ كەلمىگەن بولسام، مەنمۇ تەربىيىسىز قالاركەنمەن. زاۋۇتتىن چىققان خىشتەك، بىر خىللا ئىدىيىلىك، بىر قىلىپتىكى ئادەملەرنى تەربىيىلەپ چىقىشنى مەقسەت قىلغان ئۇ سىستېما ھەققىدە بەك كۆپ توختالغۇم يوق. ئۇلار تېخى ئۆزلىرىچە مائارىپتا ئىسلاھ ئىلىپ بېرىۋاتىمىز، دەپ قارايدىكەن. ئۇلار ئىسلاھات دەپ چۈشەنگەن ئىشنىڭ ماھىيىتىنى قىسقىلا قىلىپ ئۈچ نوقتىغا يىغىش مۇمكىن.
1- باب. ئۇيغۇر مائارىپىدىكى «ئىسلاھات» قا ئىزاھات
ئۇلار بىز ئىسلاھات ئىلىپ بېرىۋاتقىلى يىگىرمە نەچچە يىل بولدى دەپ ماختىنىدىكەن، ئەمىلىيەتتە ئۇيغۇر مائارىپىدا ئەزەلدىن ئىسلاھات بولۇپ باقماپتۇ. بىر زاماندا روسلارنىڭ ئەندىزىسى بىلەن شەكىللەنگەن مائارىپىدىن پەخىرلەنگەن ئىكەن. مانا ئەمدى خەنزۇ مائارىپىنىڭ كۆچۈرۈلمىسىدىن ماختىنىپ يۈرۈپتۇ. بۇ خىل كۆچۈرۈلمە ئەندىزىسىمۇ يىل ساناپ ئۆزگىرىپ تۇرىدىكەن. بۇ يىل نىشانلىق ئوقۇتۇش دېگەن شۇئارنى كۆتۈرۈپ چىقسا، كېلەر يىلى ساپا مائارىپى دېگەن گەپنى ئوتتۇرىغا قويىدىكەن، ھازىر «ئېمتىھان مائارىپى» دېگەن ئۇقۇمنى پەيدا قىلسا، ئەتە تۇرۇپلا ئامېرىكىنىڭ 20- ئەسىرنىڭ 70- يىلىلىرىدىكى پېداگوكى بۆلۈمىنىڭ نەزەرىيسىنى بازارغا سالىدىكەن. مەھمۇت قەشقىرى، نىزامىدىن ئەلشىر ناۋايى … قاتارلىق يىتۈك ئۆلىما ئۇستازلىرى ياراتقان تەربىيىلەش تەجرىبىلىرىنى تەتقىق قىلىپ كۆرمەي، چەتئەلنىڭ سۇخۇلمىنىسكى، كۇڭزى كەبى پېداگوكلىرىنىڭ ئۆزلىرىگە ماس كەلمىگەن تەشەببۇسلىرىغا ئېسىلىۋالىدىكەن. ئىسلاھات دەپ كۈچىگەنسېرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسلىك كىتابلىرى كۆپىيىپ كېتىدىكەن، ئۇ دەرسلىكلەر ئەمەلىيەتتىن ئايرىلغان بولۇپ، ئۇنى ئوقۇپ چىققانلار رېئاللىققا، تۇرمۇشقا زادىلا ماسلىشالمايدىكەن. ئەقەللىيسى، فىزىكا ئوقۇغانلار ھەمىشە كۆرۈپ تۇرغان شال بىلەن بۇغداي مايسىسىنى پەرىقلەندۈرەلمەيدىكەن. باشلىق كۆپەيتىش – ئۇلار دېگەن ئىسلاھاتنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمى ئىكەن. «ئادەم كۆپ بولسا ئىش كۆپ بولىدۇ» دېگەن گەپ ئۇلارنىڭ دەستۇرى سانىلىدىكەن. ئادىمى يۈزگىمۇ يەتمەيدىغان مەكتەپنىڭ 8-10 نەپەر مۇدىرى بولىدىكەن. بۆلۈم، گۇرۇپپا مەسئۇللىرى، سىياسى خىزمەتچىلەر… دېگەنلىرىنى قوشقاندا مەكتەپ خادىمىنىڭ 40-0 پىرسەنتىنى باشلىقلار تەشكىل قىلىدىكەن.
باشلىقلار كۆپىيىپ تۇرغىنى بىلەن «ئىخچاملاش» نى ئېغىزدىن چۈشەرمەسلىك ئۇلارغا ئورتاق ئۇدۇم ئىكەن. ئىخچاملىدۇق دەپ بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتسىز بىر تالاي مەكتەپلەرنى زورمۇ-زور بىرلەشتۈرۈپ قويۇپتۇ. بۇنىڭ بىلەن ئاپپارات كېلەڭسىزلىشىپ ئادەم تېخىمۇ كۆپىيىپ كېتىپتۇ. «شىتات قىسقارتىمىز» دېگەن گەپ شۇنىڭدىن چىقىپتۇ. ئۇلار شىتات قىسقارتىشنى ئۈنۈملۈك ئېلىپ بېرىش ئۈچۈن جاي-جايلاردا «شىتات قىسقارتىشقا رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى» دەيدىغان مەخسۇس شىتاتلىق ئورگاننى كۆپەيتىپتۇ.
ئۇلارنىڭ «ئىسلاھات» دەپ چۈشىنىدىغان يەنە بىر ئىشى — ئۆز تىلىدا ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئۆزلەشتۈرۈپ بولالمايۋاتقان ئوقۇغۇچىلارغا باشقا تىلدا دەرس ئۆتۈش ئىكەن …
قىسقىسى، ئۇيغۇرلارنىڭ خاس مائارىپ ئەندىزىسى يوق ئىكەن. ھازىرقى شارائىتتا ئۇلارنىڭ مائارىپىدا ئىسلاھاتنىڭ بولىشىمۇ مۇمكىن ئەمەس ئىكەن. ئەگەر يېڭىلىق بار دېيىلسە ئۇ خورىتىش ۋە قورقىتىش ئىكەن!
2- باب. خورىتىش
ئىنسانىيەتنى ئۈزلۈكسىز ئىسلاھات ئېلىپ بېرىشىدىكى تۈپ مەقسەت — ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنى ئازاد قىلىش.
بۇ ئاز ئىشلەپ، كۆپ ئۈنۈم ھاسىل قىلىش ئۈستىدە ئىزدىنىش دېگەنلىك. لېكىن ئۇيغۇر مائارىپى بۇنىڭ ئەكسىگە قاراپ تەرەققى قىلىۋېتىپتۇ. ئۇلار «ئىسلاھات» دېگەن بۇ ئۇقۇمنى «كۆپ ئىشلىتىش، كۆپ باشقۇرۇش، كۆپ چارچىتىش» دەپ چۈشىنىدىكەن. ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنى قانداق قىلغاندا ئىشتىن باش كۆتۈرەلمەيدىغان قىلغىلى بولىدۇ، دېگەن مەسىلە ھەققىدە ئىزدىنىش ئەڭ چوڭ ئىسلاھات سانلىدىكەن. شۇڭا ھەر قانداق مەكتەپ مۇدىرى ۋەزىپىگە تەيىنلەنگەن ھامان مۇشۇ توغۇرلۇق باش قاتۇرىدىكەن. كىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئىش تېپىپ بېرەلىسە، يېڭىدىن يېڭى ئۈنۈمسىز ۋەزىپىلەرنى ئارتالىسا، شۇ ئىقتىدارلىق مۇدىر ھېسابلىنىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىسى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئاشۇرۇش كويىدا پالاقلايدىكەن. بىر مۇدىر دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى قايسى ئۇسۇلدا ھاردۇرۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدەپ، ئون، ئونبەش خىل قوللانما تۈزسە، يەنە بىر مۇدىر ئۇنىڭدىن قالماسلىق ئۈچۈن، كېچە-كۈندۈز باش قاتۇرۇپ يۈرۈپ، سىنىپ تەربىيىچىلىرىنى جازالاش ھەققىدە 20-25 تۈرلۈك مەخسۇس قوللانما تۈزۈپ چىقىدىكەن. ئۈچۈنچى بىرسى ئۇنىڭدىن ئېشىپ چۈشىدىغان بىمەنىلىكلەرنى ئويلاپ تاپىدىكەن …
ئوقۇتقۇچىلار كېچە-كۈندۈز ئارام ئالماي، تۈرلۈك ئەھمىيەتسىز جەدىۋەل، قوللانمىلارنى تولدۇرۇپ ھالىدىن كېتىدىكەن. ئۇلارغا ئارام خۇدا دەرس تەييارلىغۇدەكمۇ ۋاقىت بېرىلمەيدىكەن. ئۇنىڭ ئۈستىگە دەرسلىك ئۆزگەرمىگەن ئەھۋال ئاستىدىمۇ بۇ يىلقى تۈزگەن كونسىپىكنى كېلەر يىلى ئىشلىتىشكە بولمايدىكەن.
ئۇلارنىڭ «گۇرۇپپا باشلىقى» دەپ ئاتىلىدىغان دۇنيادىكى ئەڭ كىچىك باشلىقى كونسىپىكنى قايتا-قايتا كۆچۈرتۈپ ئۇنىڭ ئاخىرىغا سەت خەتلەر بىلەن ئىسمىنى يېزىۋالمىسا ئۇنىمايدىكەن. ئاڭلىسام، ئۇلارنىڭ ئىشى مۇشۇ ئىشتىن ئۆسىدىكەن. شۇڭا، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى دەرسلىكتىن كونسىپىككە، پايدىلىنىش ماتېرىيالىدىن دەپتەرگە، دەپتەردىن دەپتەرگە، دەپتەردىن يېڭى دەپتەرگە كۆچۈرۈش بىلەن ئۆتىدىكەن …
مەكتەپ باشلىقلىرىنىڭ دەرسلەرنى باھالاش ئۇسۇلىمۇ غەلىتە ئىكەن. ئۇلار ئالدىن بېكىتىۋالغان مەڭگۈ ئۆزگەرمەيدىغان باھالاش ئۆلچىمىنى مەخسۇس دەپتەر قىلىپ باستۇرۇپ، ھەممە ئوقۇتقۇچىغا بىردىن تارقىتىپ بېرىدىكەن. بارلىق ئوقۇتقۇچى مۇشۇ دەپتەر بويىچە دەرس ئۆتۈشى كېرەك ئىكەن، يەنە كېلىپ ئوقۇتۇشنىڭ ھەر بىر باسقۇچىغا مۇقىم ۋاقىت بېكىتىلگەن بولۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەمەلى ئەھۋالىغا قاراپ ۋاقىت چىكىنى بۇزۇشقا ھەرگىز بولمايدىكەن، دەرس ئۆزلەشسۇن، ئۆزلەشمىسۇن مۇشۇ ۋاقىت بويىچە قىلىپقا چۈشۈرۈپ دەرس ئۆتۈپ بەرگەن ئوقۇتقۇچى مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچى بولۇپ باھالىنىدىكەن. سەل چوڭقۇرلاپ كەتكىنى بېكىتىلگەن ئۆلچىمىگە چۈشمەي قالىدىكەن – دە، لاياقەتسىز باھالىنىدىكەن. شۇڭا ھەممە ئوقۇتقۇچى بىر ئادەمدەك دەرس ئۆتىدىكەن. ھىچقايسىسى قائىدىدىن چىقىپ كەتمەيدىكەن. تېخىمۇ قىزىق بولغىنى ئوقۇتۇشتىن ئىبارەت سوبېيكتىپ جەريان قېلىپلاشقان، مىخانىك پائالىيەتكە ئايلىنىپ قاپتۇ.
يىل بويى ئارام ئالماسلىق، ئۇلارنىڭ نەزەرىدىكى يەنە بىر ئىسلاھات ئىكەن. مەكتەپلەر ئوقۇتقۇچىلارنى قىشۇ-ياز تەتىلگە قويۇپ بەرمەي، تۈرلۈك ئۆگىنىشلەرگە سالىدىكەن. شەنبە-يەكشەنبىلەرمۇ ئىشلەۋېرىدىكەن. قانۇنىيەتكە خىلاپ بۇ ئادەت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ئاسانلا كاردىن چىقىرىدىكەن. شۇنداق بولغانلىقتىن ئۇلارنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى گومۇش، يىراقنى كۆرەلمەس … قاتارلىق كېسەللەر بىلەن، ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆپكە، يۈرەك، بۆرەك … دېگەندەك رەئىس ئەزالار كېسىلى بىلەن ئاغرىيدىكەن. مەن بۇ ئەلدىكى ئىلى، ئاقسۇ، قەشقەر، خوتەن قاتارلىق يەرلەرنى ئارىلاپ يۈرگەنلىرىمدە تالاي ئوقۇتقۇچىلارنى شۇ خىلدىكى كېسەلگە گىرىپتار بولۇپ كەتكەنلىكىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆردۈم.
ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكى ئىنتايىن ئېغىر ئىكەن، مەكتەپ مۇدىرلىرى دەل موشۇ ئىشتىن پەخىرلىنىدىكەن. ئوقۇتقۇچىلارنى قانچىكى كۆپ قاقشاتسا، قانچە كۆپ ئۈنۈمسىز ئىشلارغا مەلىكە قىلالىسا بۇ ئىسلاھات ھېسابلىنىدىكەن. دوكتور، يازغۇچى، تەتقىقاتچى … دېگەندەك كەم تېپىلىدىغان ئىقتىساس ئىگىلىرى بولغان ھالەتتىمۇ تۈرلۈك شەكىلۋازلىقلىرىغا كۆنۈشى كېرەك ئىكەن. بۇ شەكىلۋازلىققا چىداپ ئىشلىگەنلىرى بولسا بەش-ئالتە يىلغا بارمايلا بەلگىلەنگەن قېلىپ بويىچە ئۆلچەملىك دەرس ئۆتۈشتىن باشقىغا يارىمايدىغان ئادەتتىكى «مۇئەللىم» گە ئايلىنىدىكەن. بۇ نېمە دېگەن ئېغىر پاجىئە – ھە!؟
شۇڭا دەيمەن، ئۇلاردا ھەقىقى مائارىپ يوق، ئىسلاھات يوق، قەستەن خورىتىشلا بار ئىكەن!
«دۇنياۋى مەتبۇئاتتا كىملەرنىڭ گېپى» ناملىق ماقالىلار توپلىمىدىن ئېلىندى

ئارسلاندەك ياشا

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17211
يازما سانى: 1133
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 22621
تۆھپە نۇمۇرى: 1338
توردا: 3329 سائەت
تىزىم: 2010-11-11
ئاخىرقى: 2013-9-8
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-18 10:38:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
mptfe يوللىغان ۋاقتى  2013-6-18 09:06 PM
ئەسسالامۇئەلەيكۇم قېرندىشىم،شۇنچە يوغان تىمىنى ۋە ش ...

رەھمەت مۇئەللىم ، مەن ۋاقىت سەۋەبلىك قىسقىلا يازغان ئىنكاسىمنى سىز مەسئۇلىيەتچانلىق بىلەن تەپسىلىي ئىزاھلاپ بىرىپسىز !

ھەربىر ئادەمنىڭ قىلغان - ئەتكىنى شۇ ئادەمنىڭ پەزىلىتىنى ئەكىس ئەتتۈرۈپ  بىرىدۇ!
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش