قولاي تىزىملىك
كۆرۈش: 531|ئىنكاس: 44

پەلسەپە تەتقىقاتىدىكى سېلىشتۇرما پەلسەپە مىتودى[ئەركيار-ت]

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

40

تېما

3

دوست

5071

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   1.42%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8600
يازما سانى: 203
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 963
تۆھپە : 924
توردىكى ۋاقتى: 371
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abida
پەلسەپە تەتقىقاتىدىكى سېلىشتۇرما پەلسەپە مىتودى
«جۇڭگو ئىجتىمائى پەنلەر گېزىتى»2012-يىل11-ئاينىڭ5-كۈنى375-سانىدىن
ئاپتۇرى:مو بو
(ئامېرىكا كالىفورنىيە شىتاتى سان-جوس شىتاتلىق ئۇنىۋېرسىتىتى پەلسەپە فاكولتىتىدىن)

تەرجىمە قىلغۇچى:مەقسۇت ئەمىن ئەركيار

تەرجىمە ھەققىدە ئىزاھات: ئەسلى ماقالىدىكى  پەۋقۇلئاددە مۇرەككەپ جۈملىلەر،ئابىستىراكىت يېڭى پىكىرلەر بۇ ماقالىنىڭ تەرجىمىسىگە قىيىنچىلىق ئېلىپ كەلدى.بۇ بىرجەھەتتىن ئاپتۇرنىڭ تەپەككۇرىدىكى چۇڭقۇرلۇقنى ئاشكارىلىسا،يەنە بىرجەھەتتىن ماقالە ئاپتۇرىنىڭ تىل ۋە تەپەككۇر مۇھىتىنى سەمىمىزگە سالىدۇ.ئۇيغۇرچىغا ئۆرۈش جەريانىدا   « مۇرەككەپلەشكەن تەپەككۇرنى ئاددىي، ئاممىباپ قىلىپ ئىپادىلەش»پىرىنسىپىدا تۇرۇپ ئويلاشقان بولساقمۇ ، قىسمەن جۈملىلەرنى تەرجىمىگە سادىقلىق بىلەن مۇرەككەپ تۈزۈشكە توغرا كەلدى.بۇ ھەقتە كەتكۈزگەن  تەرەپلەر بولۇشى مۇمكىن. ئۇستازلارنىڭ ۋە دوستلارنىڭ سەمىمىي تۈزىتىپ بېرىشىنى قارىشى ئالىمىز.

گەپنىڭ پوسكاللىسى مۇشۇ ئىكەن:
قىزىقارلىق،ئىجادىي ئەھمىيەتكە ئىگە سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى مۇنداق ئىككى قاتلامنى ئۆزئىچىگە ئالىدۇ.
بىرى،«ئۇبيېكىت ئىزدەش»قاتلىمى،
يەنە بىرى بولسا«مېتا پەلسەپە* ئۈستىدە ئىزدىنىش»قاتلىمى.


سېلىشتۇرما پەلسەپە دېگەن بۇ ئاتالغۇ تارمەنىدە، يەنە كەڭ مەنىدە قوللىنىلىدۇ.تارمەنىدە مۇنداق ئىككى تەرەپكە قارىتىلغان:بىرىنچى،ئىلگىرى بۇ سۆزپەقەت ئوخشىمىغان يىلتىزغا ئىگە مىللەتلەر،مەدەنىيەتلەر،جوغراپىيلىك رايۇن ئەنئەنىسى ئوخشاش بولمىغان ئىدىيە ئەنئەنىسى ياكى پەلسەپە ئەنئەنىسى(مەسىلەن:غەرب ئەنئەنىسى،جۇڭگو ئەنئەنىسى،ھىندىستان ئەنئەنىسى ۋەھاكازالار)دىكى ئوخشاش بولمىغان پىكىر يولى ۋە كۆزقاراشلارنى سېلىشتۇرۇپ تەتقىق قىلىشقا قارىتىلاتتى.ئىككىنىچى،سېلىشتۇرما پەلسەپە نامىدىكى خىزمەتلەر بەزىدە چۇڭقۇرلاپ پەلسەپىۋى پىكىر يۈرگۈزۈش ئەمەس،تارىخى تەسۋىرلەش خارەكتېرىدىكى تەكشۈرۈشلەر بىلەنلا چەكلىنەتتى.مىسالەن،تارىخى پاكىتلارنى تەسۋىرلەش خارەكتېرلىك سېلىشتۇرۇپ بىرقىسىم يۈزەكى ھادىسىلەردىكى پەرق ۋە ئوخشاشلىقنى بېكىتىشتە يا تېگىش قىلىنمايتتى،ۋە يا ئايىغى چىقمايتتى.بۇ ئەھۋال كۆپىنچە مەخسۇس خەنزۇشۇناسلىق،تارىخشۇناسلىق،دىنشۇناسلىق،ئەدەبىيات ياكى ئاسىيا تەتقىقاتىدىكى ئالىملارنىڭ«سېلىشتۇرما پەلسەپە»تەتقىقاتى خىزمىتىدە سادىر بولاتتى.يۇقىرىقى ئىككى نۇقتىنى باغلاپ تۇرىدىغىنى بولسا،جۇڭگو پەلسەپىسىنى تەتقىق قىلغاندا سېلىشتۇرما پەلسەپە جۇڭگو پەلسەپىسى تەتقىقاتىدا «قۇشۇمچە مەھسۇلات»دەپ قارىلاتتى.يەنى،بۇ تەتقىقات نەزەرىيسى بىلەن باشقا پەلسەپە ئەنئەنىلىرىدە ئوخشاش كۆزقاراشلار كۆرۈلسە«جۇڭگونىڭكىنى ئاساس»قىلىش مەيدانى بويىچە«سېلىشتۇرۇش»ئېلىپ بېرىلاتتى.بۇنداق كەڭ مەزمۇنغا قارىتا ئۇ خىلدىكى تارىخى تەسۋىرلەش خارەكتېرلىك ئۇزۇنىسىغا كۆزىتىش ئېلىپ بارغاندا، ئەدەبىيات،تارىخ،پەلسەپە،دىن ئارىلىشىپ كېلەتتى،پەلسەپىۋى يېشىمى ۋە پەلسەپە مەسلىسىنىڭ مەقسەت-تەلىپى ئاساس قىلىنماي،مۇناسىۋەتلىك پەلسەپە ماتېرىياللىرىغا چۇڭقۇرلاپ كۆزىتىش ئېلىپ بېرىلاتتى.
21-ئەسىرنىڭ باشلىرىدىن بۇيان،  پەلسەپىدە ئورۇنلۇق مىتود ئارقىلىق سېلىشتۇرما پەلسەپىنى چۈشىنىش ۋە ئۇنىڭ بىلەن شۇغۇللىنىش خەلقئارا پەلسەپە ساھەسىدە قەد كۆتىرىپ تەرەققىياتلارغا ئېرىشتى ۋە تۆۋەندىكى مەزمۇن مەنىسىدىن چىقىش قىلغاندا، ئۇمۇمىيلىققا ئىگە پەلسەپە ئىزدىنىشىدە ئالدىنقى قاتارغا ئۆتتى.يەنى،ئوخشاش بولمىغان پەلسەپە ئەنئەنىسى،ئوخشاش بولمىغان مىتودولوگىيلىك ئۇسلۇبقا يۆنەلگەن پىكىر يولى،ئۇسۇل،كۆزىتىش،كۆزقاراش ھەم ئۇقۇم خارەكتېرلىك،شەرھىي خارەكتېرلىك مەنبەلەر شۇنداقلا تەنقىدى ئويلىنىش ئارقىلىق ئۆز-ئارا ئۆگىنىش،پەلسەپىدىكى يۈرۈشلۈك قىزىقارلىق ۋە ئەھمىيەتلىك مەسلىلەردە بىر-بىرىنى تۇلۇقلىغان ھالدا ئىجادىي تۆھپىلەرنى قوشتى.بۇ مەنىدىكى سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى بىرجەھەتتىن تەنقىدنى ئويلاش ۋە ئۆز-ئۆزىنى تەنقىد قىلىشنى تەكىتلىسە،يەنە بىرجەھەتتىن بۇخىل مەقسەتنى تەكىتلەش ئارقىلىق ئۆز-ئارا ئۆگىنىش ھەم پەلسەپە ئىشلىرىغا بىرلىكتە تۆھپە قوشۇش ئۈچۈندۇر. تەنقىدنى ئويلىشىدىغان ۋە ئىجادىيلىقى بولغان سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقات سىتراتىگىيسىنى تەكىتلەپ يۇقىرىقى ئالاھىدىلىكلەرنى«ئىجادىيلىق ئېنگامىنتى»(ئۇچرىشىشچانلىق)سۆزى بىلەن بەلگىلىيەلەيمىز.بۇ خىل مەنىدىكى سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى، ئوخشاش بولىمىغان مىللىي مەدەنىيەت ئەنئەنىسى بىلەن باغلانغان ئوخشاش بولمىغان ئەنئەنىدىكى پىكىر-كۆزقاراشلار بىلەنلا چەكلەنمەستىن،ئوخشاش بولمىغان ئۇسلۇب،مىتودولوگىيە يۆنىلىشىنى بەلگە قىلغان پەلسەپە ئەنئەنىسىدىكى ئوخشاش بولمىغان پىكىر-كۆزقاراشلارنىمۇ ئۆزئىچىگە ئالىدۇ.كېيىنكىسى مىللىي مەدەنىيەت ئەنئەنىسىدىن ھالقىپ كېتىشى مۇمكىن. كەڭ دائىرىلىك چۈشەنچىدىكى ئانالىزپەلسەپىسى ۋە چوڭ قۇرۇقلۇق پەلسەپىسى ئارىسىدىكى سېلىشتۇرما تەتقىقات بۇنىڭغا مىسال بولالايدۇ. شۇڭا،بۇ خىل سېلىشتۇرما تەتقىقات تېخىمۇ ئۇمۇمىيلىققا ئىگە ھەم ئوخشاش بولمىغان مىللىي ئەنئەنىدىكى ئوخشاش بولمىغان پەلسەپىۋى ئىدىيەنى تەكشۈرۈش بىلەنلا چەكلەنمەيدىغان ۋە ئۆلۈك دەلىللەش ياكى نۇقۇل تارىخىي تەسۋىرلەش قەدىمىدىلا توختاپ قالمايدىغان بولۇپ، مەلۇم ئەنئەنىدىكى زىيادە تاردائىرىچىلىكنى كېڭەيتىشكە ياردىمى بولىدۇ. ئەمما،شۇنىڭ بىلەن بىرگە  ئەدەبىيات،تارىخ،پەلسەپە،دىنغا تەڭ ئېسىلىۋېلىشتىن چىقىپ  مەخسۇس پەلسەپە تەتقىقاتىغىلا كىرىشىشتەك بەزى زىيادە كەڭ دائىرىگە ئېسىلىۋالغان تەرەپلەرنى«تارايتىدۇ».يۇقىرىقى بايانلاردىكىدەك سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى سېلىشتۇرما دىنشۇناسلىق،سېلىشتۇرما تارىخشۇناسلىق ۋە سېلىشتۇرما ئەدەبىيات تەتقىقاتى بىلەن خارەكتېر،مەقسەت،مىتود جەھەتتىن ئوخشىمايدۇ ياكى پەرقلىنىدۇ.
     دىققەت قىلىشقا ئەرزىيدۇكى،بۇ خىل ئىجادىيلىققا ئىگە ئۇچرىشىشچان سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى تارىخى تەسۋىرلەش خىزمىتىدىكى مۇناسىۋەت ۋە زۆرۈرىيەتلەرنى ئىنكار قىلمايدۇ ياكى نەزەردىن ساقىت قىلمايدۇ،بۇ خىل تارىخى تەسۋىرلەش خىزمىتىنى سېلىشتۇرما تەتقىقاتنىڭ سىرتىغا قويمايدۇ ھەم تەتقىقاتچىنىڭ ئىلمىي قىزىقىشى،تەربىيلىنىش ئارقا كۆرۈنۈشى،تەتقىقات ۋەزىپىسىنىڭ خارەكتېرى قاتارلىق ئۆمۈرلۈك ياكى مەزگىللىك تارىخى ماتېرىيال توپلاش،تەسۋىرلەش ياكى تەھقىقلەش ئەھۋالاتلىرىنى ئىنكار قىلمايدۇ. بۇ خىزمەت بىرجەھەتتىن ئىزدىنىۋاتقان تۈرگە ماتېرىيال يىغىش خىزمىتى ياكى باسقۇچلۇق خىزمەت،سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى بىلەن مۇناسىۋەتلىك ۋە زۆرۈر.يەنە بىرجەھەتتىن،سېلىشتۇرما تەتقىقات ئۇمۇمىي گەۋدىسىدىن ياكى نۇقتىلىق مەسلىلەردىن ئېلىپ ئېيتقاندا، تارىخى تەسۋىرلەش بىلەنلا تۈگەللەنمەستىن ئوخشاش بولمىغان پىكىر يولى،كۆزقاراشلارئۈستىدە شەرھىيلەش ۋە پىكىر يۈرگۈزۈش،بۈگۈنىمىزدە يولۇققان پەلسەپىۋى مەسلىلەرنى چۈشەندۈرۈش ۋە قانداق بىرتەرەپ قىلىش ئۈچۈن ئاكتىۋال ئىجادىي تۆھپىلەرنى يارىتىدۇ.
ئۇمۇمەن ئېيتقاندا، قىزىقارلىق،ئىجادىي ئەھمىيەتكە ئىگە سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى مۇنداق ئىككى قاتلامنى ئۆزئىچىگە ئالىدۇ. بىرى،«ئۇبيېكىت ئىزدەش»قاتلىمى،
يەنە بىرى بولسا«مېتا پەلسەپە* ئۈستىدە ئىزدىنىش»قاتلىمى.
   ئۇبيېكىت ئىزدەش قاتلىمىدا،مەلۇم مەسلىدە مۇھاكىمىگە چېتىشلىق بىرقانچە ئوخشاش بولمىغان پىكىر،كۆزقاراشلارنى  ئورتاق مۇلاھىزە قىلىپ، كۆڭۈل بۆلۈۋاتقان پەلسەپە مەسلىسىدە قانداق قىلىپ ئۆز-ئارا بىر-بىرىنى تۇلۇقلاش ئاساسىدا يېشىمگە ئېرىشىپ ئىجادىي تۆھپە قوشۇش كېرەكلىكى ئۈستىدە ئىزدىنىش چىقىش نۇقتىسى بولىدۇ. قارىماققا ئەسلىدە مۇناسىۋەتسىز بولغان ئوخشىمىغان كۆزقاراشلاردىن مۇناسىۋەتلىك يەكۈنگە ئېرىشىلىپ،ئەينى پەلسەپە مەسلىسى ياكى تېمىسى ئۈستىدە كۆزقاراش،نۇقتىئىنەزەرلەردە ئۆتۈشۈش ئىشقا ئاشۇرۇلۇپ، مۇۋاپىق ئېلمىنتلار ئۈستىدە مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىپ مەقسەتكە يېتىش مۇمكىن.
   مېتا پەلسەپە ئۈستىدە ئىزدىنىشتە بولسا ،سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتى ئوخشاش بولمىغان ئەنئەنىدىكى پەلسەپە تەتقىقات ئۇسلۇب ياكى يۆنىلىشىدىكى ماھىيەتلىك نۇقتىئىنەزەر ياكى ئۇقۇم،شەرھىيلەش خارەكتېرلىك مەنبەلەر(ئوخشاش بولمىغان مەۋقەلەرمۇناسىۋىتىنىڭ مېتودولوگىيلىك يېتەكلەش پىرىنسىپى ھەم ئۇنىڭ مۇۋاپىقلىق شەرتىگە ئوخشاش) مۇناسىۋىتىگە چېتىشلىق مېتاپەلسەپە،مېتامىتودۇلوگىيە مەسلىلىرىگە قارىتا ئېنىق،ئۇمۇمىيەتلىك،سېستىمىلىق ھالدا كۆڭۈل بۆلىدۇ ۋە ئىزدىنىدۇ. پەلسەپە تەتقىقاتىدىكى سېلىشتۇرما پەلسەپە مېتودىنىڭ كۆڭۈل بۆلىدىغىنى ـــ يۇقىرىقى ئىككى قاتلامدىكى ئۇمۇمىيلىق مەنىسىدىكى پەلسەپىۋى مىتودقا ئىگە سېلىشتۇرما پەلسەپە تەتقىقاتىدۇر.
خەنزۇچە ئەسلى مەنبە ئۇلانمىسى:
http://www.csstoday.net/Item.aspx?id=30302

61

تېما

12

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   47.72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 2766
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2585
تۆھپە : 6886
توردىكى ۋاقتى: 4037
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پەلسەپە بىلمەي تۇرۇپ تەبىئەت ۋە ئىجتىمائىيەت پەنلىرىدە ئىدىيە ئىنقىلاۋى ئېلىپ بارغىلى بولمايدۇ.
قۇتلان تېلفۇنلىرى

قارام سوپى

8

تېما

3

دوست

3992

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   66.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  14014
يازما سانى: 438
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 172
تۆھپە : 1095
توردىكى ۋاقتى: 218
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-6
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىزدىنشقا كىرسەم يايمىچى پەلسەپەچى،قاسساپ پەلسەپەچى،ساختا تېۋىپ پەلسەپەچى،لەڭپۇڭچى پەلسەپەچى...يەنە ئاللىقانداقتۇر پەلسەپەچى بىلەن توشۇپ كىتىپتىكەن،ياقامنى تۇتۇپ ھەيران قاپتىكەنمەن.
ھازىرقى زاماندا پەيلاسوپ دىگەننىڭ نەرقى بەش تىيىنكەن.ئازراقلا غەلىتە گەپ قىلالايدىغانلارنىڭ ھەممىسى پەلسەپە دىگەننى يىرتىۋىتىدىكەن.ئۇ مۇنبەرگە توشىمۇدۇققۇ مانا...ھاھااھاھ...

9

تېما

0

دوست

715

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   43%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22174
يازما سانى: 16
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 23
تۆھپە : 212
توردىكى ۋاقتى: 50
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پەيلاسوپ ئۇنداق ئاسان قۇيۋالدىغان نام ئەمەس  ،پەلسەپە بىر مەزگىل چەتكە قېقىلىپ كەلدى ،بىرەسى بىر ئىش توغرىسىدا كۆپرەك سۆزلەپ كەتسە پەلسەپە ساتما دەيدىغان بۇلدۇق، بىراق ھازىرغىچە نۇرغۇنلىغان خاندانلىقلار قۇرۇلدى ،يىمىرلدى ،بۇلارنىڭ قانچىلىكىنى كىشلەر ئىسىدە تۇتالىدى ، ئەمما 2مىڭ يىللار ئىلگىرى ياشغان ،پەيلاسوپ ئارستوتېل ،ئەپلاتون ،قاتارلىقلارنى ھازىرمۇ ئەسلەپ تىما يازمىلاردا سۆزلىرىنى نەقىل ئېلۋاتىمىز ، ئسىڭلاردا بولسۇن ،ئالىكساندىر ماكىدونىسكىي(ئىسكەندەر زۇلقەرنەيىن ) ئارىستوتىلنىڭ بىلىمىنى ئۆزلەشتۈرۈپ جەڭدە تاكتىكا سۈپىتىدى ئىشلەتكەن ، پەلسەپە دانىشمەنلىكنى قوغلىشىدىغان ئەقىلنى سۆيۈشنى مەقسەت قىلىدىغان
پەن،
بۇرۇن بىركەنىتتە بىر پەيلاسوپ بۇلۇپ ئۇ ناھايىتى نامراتكەن كىشلەر بۇ پەيلاسوپقا قاراپ پەلسەپە ئۆگەنگەننىڭ پايدىسى يوقكەن پەلسەپەچىلەر ساپلا نامرات ئەخمەقلەر كەن دەپ ئۇلارنى تولمۇ كەم سۇندۇرۇپتۇ. شۇنىڭ بىلەن بۇ پەيلاسوپ جەميەتنى ئەتراپلىق كۈزتىپ كىلەر يىلى زەيتۇندىن مول-ھۇسۇل ئېلىندىغانلىقىنى ئالدىن پەرەز قىلپتۇ ،دە_جۇۋازا سېتىۋلىشقا باشلاپتۇ بىراق شۇ يىلى ھاۋا رايى ناچار بولغانلىقتىن زەيتۇندىن كىشلەرنىڭ رايى ناھايىتى قايىتقانىكەن،جۇۋازىچىلارمۇ جۇۋازىلىرنى سېتىۋېتىپ باشقا ئىش قىلشقا ئالدىرغاچقا بۇگاداي ئەخمەق پەيلاسوپقا ناھايىتى ئەرزان سېتىپتۇ دە ھەنىم بولسا ھازىر پۇل تاپمايۋاتقان بۇنەرسىنى سېتىپ پۇلغا ئايلاندۇرغانلىقىدىن خوشال بۇلۇشۇپتۇ، ئەمما قېرىشقاندەك كېلەر يىلى ھاۋا رايى ياخشى بۇلۇپ زەيتۇندىن مول ھۇسۇل ئېلىنىپ كىشلەر زەيتۇننى ماي تارتىپ سىرىتقا سېتىشقا باشلاپتۇ،بىراق بۇ ئەخمەق پەيلاسوپ ئەقىللىق جۇۋازچىلارغا نەچچە ھەسسە قىممەت باھادا سېتىپتۇ ،بۇھېكايە شۇنى ئىسپاتلاپتۇكى پەلسەپە كارغا كەلمەيدىغان نەرسە ئەمەس پەيلاسوپلارنىڭ نامراتلىقى ئۇلارنىڭ بايلىقنى قوغلاشمىغانلىقىدا. ھازىر بازار تېپىۋاتقان ،پىسخولوگىيە،جەمئيەتشۇناسلىق قاتارلىق پەنلەرمۇ دەل پەلسەپەدىن شاخ ئايرىپ چىققان.

61

تېما

12

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   47.72%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 2766
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2585
تۆھپە : 6886
توردىكى ۋاقتى: 4037
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پەلسەپە بارلىق پەنلەرنىڭ ئانىسى،ئۇنىڭ نۇرغۇن پاكىتلىرى بار.پەلسەپە ھازىرمۇ ئۆلۈك پەن ئەمەس،تېرىك پەن.پەقەت پەلسەپەلائەڭ قەدىمى پەن بولۇپ قالماي، مەڭگۈ ياش پەن بولالايدۇ.

0

تېما

0

دوست

64

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   21.33%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  23507
يازما سانى: 4
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 20
توردىكى ۋاقتى: 2
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-6
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   alipxir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-2-6 00:17  
burhanhoja يوللىغان ۋاقتى  2014-2-5 22:58
پەيلاسوپ ئۇنداق ئاسان قۇيۋالدىغان نام ئەمەس  ،پەلسەپە  ...

سىز يۇقارقى ھىكايىدە تەسۋىرلىگەن پەيلاسوپ قەدىمكى گىرىتسىيەدە يازما خاتىرىلەر مەيدانغا كەلگەندىن بۇيان خاتىرىلەنگەن تۈنجى پەيلاسوپ - تېلېس . تارىختا تۇنجخ بپلۇپ بىر يىلنىڭ 365 كۈن بولىدىغانلىقىنى خاتىرلىگۈچى ھەم بېكىتكۈچى ، ‹‹ گىرىتسىيەدىكى 7 دانىشمەننىڭ بېشى ›› . يوناندىكى تۇنجى پەلسەپىۋى ئىلمىي ئېقىم ‹‹ ئىيونىيە›› نىڭ ئاساسچىسى .  

باشقىلار يىيىش ئۈچۈن ياشايدۇ مەن ياشاش ئۈچۈن تاماق يەيمەن
                                                                  - تېلېس
       ئارىستوتېل ئۇنىڭ ئۈستىدە توختۇلۇپ ‹‹ پەيلاسوپلارنىڭ باي بولمىقى ئاسان، ئەمما ئۇلارنىڭ مەجسىدى پۇل ئەمەس›› دېگەن.
        ئۇ  بىپايان  كائىناتقا قاراپ خىيال سۇرگىنىچە كىتىۋېتىپ ئېھتىياتسىزلىقتىن ئازگالدىكى سۇغا چۈشۈپ كەتكەندە بىر دېدەك مەسخرە قىلىپ
- كوز ئالدىڭدىكى پاتقاقنى كۆرمەيسەنۇ، يىراقتىكى يۇلتۇزلارنىڭ سىرىنى ئاچماقچى بولىسەن - دەپ مەسخىرە قىلغاندا ئۇ ئىپادە بىلدۇرمىگەن . گېگىلنىڭ بۇ ۋەقە توغىرسىدىكى پىكرى ئۆزگىچە -
                     مەڭگۇ ئازگال ئىچىگە پېتىپ كۆككە قارىمايدىغان كىشىلەرلا ئازگالغا چۈشۈپ كىتىش خەۋىپىگە ئۇچىرىمايدۇ ››
      

                 تولۇقلاپ قويدۇم      ئۆزرىلىكمەن      

9

تېما

0

دوست

715

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   43%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  22174
يازما سانى: 16
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 23
تۆھپە : 212
توردىكى ۋاقتى: 50
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-9
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
alipxir يوللىغان ۋاقتى  2014-2-6 00:09
سىز يۇقارقى ھىكايىدە تەسۋىرلىگەن پەيلاسوپ قەدىمكى گى ...

ئىسمى ئىسىمدە قالماپتىكەن ئەتراپلىق تۇلۇقلاپسىز رەخمەت سىزگە!

0

تېما

6

دوست

1211

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   21.1%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21960
يازما سانى: 98
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 356
توردىكى ۋاقتى: 33
سائەت
ئاخىرقى: 2014-2-7
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
burhanhoja يوللىغان ۋاقتى  2014-2-5 22:58
پەيلاسوپ ئۇنداق ئاسان قۇيۋالدىغان نام ئەمەس  ،پەلسەپە  ...

قوللايمەن
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )