قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: marip

2015-يىلدا مۇنداق كىتابلارنى ئوقۇڭ

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

0

دوست

296

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   98.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32068
يازما سانى: 20
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 92
توردىكى ۋاقتى: 7
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-10 21:24:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭ  كىچىككىنە  بىر  تەلىۋىم:كىتاب  ئۇقۇغاندا  مەزمون  قوغلىشىپ  ئۇقۇماي  چۈشۈنۈپ  ئۇقۇشىنى  ئۈمۈت  قىلىمەن.

0

تېما

0

دوست

296

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   98.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32068
يازما سانى: 20
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 92
توردىكى ۋاقتى: 7
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-10 21:27:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
yaxlan يوللىغان ۋاقتى  2014-12-9 11:03
يەنە تەۋسىيە  ‹‹ياغاچ مىدال›› تارىخى رومان ،ئاپتۇرى مۇ ...

سەمەندەر  دڭەەن  كىتابمۇ  بەك  ئىسىل  يېزىلغان .
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

16

تېما

9

دوست

4787

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   92.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  7463
يازما سانى: 453
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 45
تۆھپە : 1410
توردىكى ۋاقتى: 180
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-10 23:31:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
otnaalam يوللىغان ۋاقتى  2014-12-10 21:22
‹‹خالىدە  ئىسرائىل ››نىڭ  ‹‹كەچمىش  ››دىگەن  كىتابى بەك ...

ئىنكاسىڭىزنى كۆرۈپ يىغلىۋەتمىدىم،لىكىن ئۇنىڭ بىرسى بولدۇم !
خالىدە خانىمنى نۇرغۇن ئوقۇرمەنلەر تولۇق تونىمايدۇ ،تونىسىمۇ بەكلا يۈزەكى.مەنمۇ بەك كىچىكىپ تونۇغان ،بارلىق ئەسەرلىرىنى ئوقۇپ ئۇيغۇر چاغداش ئەدەبىياتىمىزدا دۇنياۋى يازغۇچىدىن بىرسى چىقىپتۇ دەپ شۇنداق سۆيۈنگەن ئىدىم .ھازىرغىچە تورردا ،مەتبۇئاتلاردا بارلىق ئەسەرلەرنى ئوقۇپ چىقتىم ،ھەتتا ئادەتتىكى يازغان بىر پارچە ئىنكاسىنىمۇ(خالىدە خانىمغا مۇناسىۋەتلىك) نەچچە قىتىم ئوقۇيمەن .ئاللاھ تىنىنى ئامان قىلسۇن ...دۇئالىرىمدا ھەر ۋاقىت ئەسلەگلىك....
خالىدە خانىمدىن بىر كىچىككىنە ئۈمۈدۈم بار .ئورخان پامۇك ئۆزىنىڭ «ئىستامبۇل» دىگەن ئەسىرى ئارقىلىق ئىستانبۇلدەك تارىخى مەدەنىيەتلىك شەھەرنى دۇنياغا تونۇتقان بولسا ،دۇنيادىكى باشقا ئالىم-يازغۇچى،شائىرلار ئۆز ۋەتىنىنى ،تۇغۇلغان يۇرتنى قەلەمگە ئىلىپ پۈتۈن دۇنياغا تونۇتقان .قەشقەر ئۇيغۇرغىلا ئەمەس ،پۈتكۈل دۇنياغا مەشھۇر شەھەر ،بۇنى ئىسپاتلاش بىھاجەت.مۇشۇنداق تارىخى ئۇزۇن بىر مەدەنىيەتلىك شەھەرنى ،بولۇپمۇ ئۇنىڭ رىۋايەت كەبى ئۇزۇن-ئۇزۇن كوچىلىرىنى يازغۇچىلىرىمىز رومان دەرىجىسگە كۆتۈرۈپ باقمىدى (تۆشۈك مۇنچاقتىن باشقا).شۇڭا كەچمىشنى ئوقۇغاندىن كىيىن خالىدە ھەدەمگە مۇشۇ بىر تىلىكم ،ئۈمۈدۈم تۇغۇلدى .ئاللاھ خالىسا مۇشۇ تىلىگىم ئەمەلگە ئاشسا دەپ تىلايمەن .
بىرسىنى ماختاش ،بولۇپمۇ زىيادا كۆپتۈرىۋىتىش ياخشى ئەمەس .بىراق خالىدە خانىم ھەقىقەتەن ماختالغۇدەك ،باشقا ئىلىپ كۆتۈرگىدەك ئىسىل يازغۇچىلىرىمىزدىن بىرى.قەدىرىگە يەتسەك بولاتتى.....

3

تېما

0

دوست

341

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   20.5%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32611
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 11
تۆھپە : 94
توردىكى ۋاقتى: 17
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-11 00:35:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بولسا ئىلىم چىييدەك ئەھمىيەتلىك يىغىلىشلارنى كۆپلەپ ئىلىپ بارساق تىخىمۇ ياخشى بولاتتى ،ھازىر ئىلىم چىيىى جەمئىيەتتىكى بىر قانچىلىغان زىيالىيلارنىڭ ئىشى بوپقالدى ،كىڭەيسە بولاتتى

0

تېما

0

دوست

1260

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   26%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  23855
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 394
توردىكى ۋاقتى: 105
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-17
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-11 13:20:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئاپتور تەۋسىيە قىلغان تۆۋەندىكى كىتابلارنى ئوقۇمىغان ياخشى:

گۆر ئاغزىدىن يانغانلار»   ( سۇلايمان ئابدۇرىھىم )
-«ئىلى دولقۇنلىرى»         ( ئابدۇراخمان   قاھار)
-«تاغ جۇدۇنلىرى »               ( جالالىدىن بەھرام)
-«مۇئەللىم ئۆكۈنمەيدۇ»           ( ئوسمان ھاجى ئابدۇراخمان)
«كۈن شەرقتىن چىقىدۇ»         ( مالىك

كۆڭلۈمدىكىدەك گەپ قىپسىز،ئوقۇشقا تىگىشلىك كىتاپ بىلەن.ئوقۇشقا تىگىشلىك بولمىغان كىتاپنى ئايرىش كىرەك،بولمىسا ئەقىل بۇلغىنىدۇ،بۇ يەدە ئۈمۇت غەنى ئاكىمىزنىڭ خاتا كىتاپ ئوقۇش جىنايەت دىگەن گىپىنى قىستاغۇم كەپ قالدى،

0

تېما

0

دوست

390

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   45%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32153
يازما سانى: 12
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 82
توردىكى ۋاقتى: 13
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-1
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-12 00:00:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كۆپ رەھمەت،ئىسىل كىتاپلار ئىكەن

150

تېما

0

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   12%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8737
يازما سانى: 604
نادىر تېمىسى: 19
مۇنبەر پۇلى: 1157
تۆھپە : 4141
توردىكى ۋاقتى: 1550
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-12 12:03:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىلاۋە:
بۇنىڭدىن بىر ھەپتە بۇرۇن تورلاردا 2015-يىلىنى ئۇيغۇرلارنىڭ «كىتاپ ئوقۇش يىلى» قىلىش ھەققىدىكى بىر تەشەببۇس ئوتتۇرىغا قويۇلغاندىن كېيىن، قانداق كىتابلارنى ئوقۇش كېرەكلىكى مەسىلىسى تورلاردىكى بىر قىزىق مۇزاكىرە تېمىسىغا ئايلاندى.  ئاشۇنداق مۇزاكىرلەرگە ماسلاشقان ھالدا مەمەتتۇرسۇن زۇنۇن ئوقيا ئۇكىمىز تۆۋەندىكى تېكىستنى كومپيۇتېرغا ئۇرۇپ كىرگۈزۈپ، ئۇنى فېيىسبۇكتا دوستلىرىنىڭ پايدىلىنىشىغا سۇنۇپتۇ.  فېيىسبۇكنى ئاچالمايدىغان قېرىنداشلارنىڭمۇ ئوقۇپ پايدىلىنىشى ئۈچۈن، مەن مەمەتتۇرسۇن ئۇكىمىزدىن ئىجازىت ئېلىپ، ئاشۇ مەزمۇننى بۇ يەرگە كۆچۈرۈپ چىقىرىپ قويدۇم.

= ============== =

كىتاب دېڭىزى ۋە غەۋۋاسلىق ماھارىتى

ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئىمىن

دەۋرىمىزدە كىتاب شۇ قەدەر كۆپەيدىكى، ئۇنى رەقەم بىلەن ئىپادىلەشمۇ مۈشكۈل بولدى. ئەمما ھېلىمۇ كىتاب يۈزىگە چىقمىغان بوشلۇقلار ناھايىتى نۇرغۇن. دەرۋەقە، «كىتابنى ئاچسىلا مەنپەئەت بېرىدۇ». ئەمما، كىتاب دېڭىزىدا قانداق جاۋاھىرات يىغىدىغان غەۋۋاس بولۇش، بۇ مۇھىم ماھارەت.

كىتابلارنى دېڭىز قىلىۋەتكەن نەرسە، ئەسلىي مەنبە، ئاساسىي نەزەرىيە مۇتەپەككۇرانە مۇھاكىمە قىلغۇچى كىتابلارنىڭ كۆپلۈكى بولماستىن، بەلكى، تارقاقلاتما، يەشمە، ۋەقە بايان، ئىچ پۇشۇقى، قۇراشتۇرما كىتابلارنىڭ كىتاب بازىرىغا كەلكۈندەك كىرىپ كېلىشىدىن بولدى. بۇ ھال ھەر بىر ئەقىل ئىگىسىدىن كىتاب پەرق ئېتىش ۋە كىتاب تاللاش ئىقتىدارىغا ئىگە بولۇشنى تەلەپ قىلىدۇ. ئېيتىش كېرەككى، ھەقىقىي دانىشمەنلەر كىتابنى ھەممىدىن كۆپ كۆرگەن كىشىلەر بولۇشى ناتايىن، ھەقىقىي ئالىملارلا ئەڭ نۇرغۇن كىتاب يازغان كىشىلەر بولۇشىمۇ شەرت ئەمەس. بۇ بىزدە خۇددى سۇغا تاشلانغان نەرسىلەرنىڭ چۆكۈشى ياكى لەيلىشى، ماكان ۋە زامان جەھەتتە بىردەك بولمايدىغانلىقىغا ئوخشاش بىر ھەقىقەتنى يەنى، كىتابلار بىر قانچە سىزىق ۋە قاتلام، تۈر ۋە قىممەتكە بۆلۈنىدىغانلىقىنى ئۇقتۇرىدۇ.

كىتاب ئوقۇغۇچى كىشى ئۈچۈن ئومومەن ۋەزىيەت ۋە سىياسەتكە دائىر كىتاب–ماتېرىياللاردىن تاشقىرى، ئۈچ خىل كىتاب ئوقۇش تەۋسىيە قىلىنىدۇ:

بىرىنچى، ئاساسىي بىلىم كىتابلىرى. بۇ خىل كىتابلار ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ. ئۇ، چوقۇم ئالىي مەلۇماتلىق سەۋىيىگە ئېرىشىش ئۈچۈن شەرت–بالداق بولغان كىتابلار بىلەن مەلۇم ساھە بويىچە ئىزدىنىش، تەتقىقات ئېلىپ بېرىش ئۈچۈن لازىم بولغان كىتاب–ماتېرىياللاردىن ئىبارەت.

ئىككىنچى، بىلىم قۇرۇلمىسىنى بېيتقۇچى كىتابلار. بۇ خۇددى ئاۋىئاماتكىغا يانداش يۈرگەن پاراخوت–كېمىلەرگە ئوخشاش ئالاقىدار ئوبيېكتلاردىن بىلىم ۋە ئۇچۇر بېغىشلىغۇچى كىتابلار بولۇپ، ئۇ ئاساسىي بىلىم كىتابلىرىنىڭ تاشقى پوستىنى تەشكىل قىلىدۇ.

ئۈچىنچى، بەدىئىي لەززەت بېغىشلىغۇچى كىتابلار. بۇ خىل كىتابلارغا ئەدەبىيات–سەنئەتكە دائىر ئەسەر ياكى ئويۇن–كۆرگەزمىلەر، كىشىلىك تۇرمۇشقا ئائىت ئۆرنەك، قوللانما، مەسلىھەت بەرگۈچى كىتابلار كىرىدۇ.

مېنىڭچە، كىتابلارنى تاللاپ كۆرۈش بىلەن ئۇدۇل كەلگىنىچە كۆرۈش، قاتلام، نۇقتا، چەمبەر تۈزۈلمىسىگە ئايرىپ كۆرۈش بىلەن خالىغانچە كۆرۈشنىڭ كىتاب كۆرگۈچىگە بولىدىغان تەسىرى، بولۇپمۇ نەچچە ئون يىلدا مۇنتىزىم ئوقۇتۇپ ئىختىساس ئىگىلىرىنى تەربىيەلەپ چىقىشقا سېلىشتۇرغاندا ھاسىل قىلىدىغان ئۈنۈمى ئوخشاش بولمايدۇ.

كىتاب كۆرۈش ئېغىر زېھنىي ئەمگەك. شۇنىڭدەك يەنە كۆڭۈللۈك ساياھەت. ھەرخىل كىتابلارغا بولغان كىتاب كۆرۈش تەلىپى ۋە ئۇسۇلى بىردەك بولمايدۇ. بىر قۇر كۆرۈپ قويىدىغان، مەلۇم باب ۋە سەھىپىلىرىنى تاللاپ كۆرىدىغان، تەپسىلىي كۆرىدىغان، تەكرار كۆرىدىغان كىتابلار بولىدۇ. بەزى كىتابلارنىڭ پەقەت مۇندەرىجىلىرىنى ۋاراقلاپلا، ئۇنىڭ ئاپتورىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسىنى نەزەرە تۇتۇپ قويۇپ قويۇلىدۇ. ئومومەن تەپسىلىي ۋە تەكرار كۆرۈلىدىغان كىتابلار ئۈچۈن مەخسۇس ۋاقىت، قەلەم–خاتىرە ھازىرلىنىدۇ. ئۇنداق كىتابلارنىڭ بىر قانچىسىنى بىر يۈرۈش قىلىپ، سىستېمىلىق كۆرگەن ياخشى. شەخسەن مەن بۇنداق كىتابلارنى رەڭدار قەلەم بىلەن خەت، بەلگە، سىزىق قويۇپ بويۇۋېتىشنى ياخشى كۆرىمەن. بۇ خۇددى يالقۇندىن ئوت تۇتاشتۇرغاندەك بىر ئىش. بۇ خىل كىتابلاردا چۈشىنىشلىك بولمىغان ئاتالغۇ، مۇھاكىمە ۋە تەدبىرلەرنىڭ ئۇچرىشى ناھايىتى ياخشى ئەھۋال. بۇ، كىتاب كۆرگۈچىنىڭ ئۆزىدە يوق يېڭى بىلىمگە دۇچ كېلىشى بولۇپ، بۇنداق ئەھۋاللاردا لۇغەت–قوللانمىلارنىڭ ياردىمى بىلەن بۇ بىلىمنى ئۆزلەشتۈرۈۋېلىش لازىم. سەن ھەمىشە ئاممىباب، گېزىت سەۋىيەسىدىكى چۈشىنىشلىك ماتېرىياللارنى ياخشى كۆرسەڭ، مەڭگۈ ئۆز ئىزىڭغا سەكرەپ قېلىۋېرىسەن. مېنىڭچە، تۈگمەنگە ئوخشاش خۇسۇسىيەتكە ئىگە بولۇپ قالغان ياخشى ئەھۋال ئەمەس، لۇغەت ئاختۇرۇشقا مەجبۇر بولغىنىڭدا ھورۇنلۇق بىلەن كايىماي يېڭى بىر بالداق كۆتۈرۈلۈش ئالدىدا تۇرغاندەك روھلان!

مۇئەييەن مەدەنىيەت سەۋىيەسىگە ئىگە بىر زىيالىي ئۈچۈن كىتاب ئوقۇش ئالدىدا «ئېھتىمال مېنىڭ خاتا بولۇشى مۈمكىن» دېگەن قاراشتا بولۇشنىڭ پايدىسى ناھايىتى چوڭ بولىدۇ. ئەكسى ھالدا ئوقۇغاندا بۇ كىتابتىن ھېچنەرسە يۇقماسلىقى، ھەتتا «بۇ ئەرزىمەس ئەسەر ئىكەن» دېگەن قاراش تۇغۇلۇشى مۈمكىن.

(«ئۇيغۇرلاردا ئىسلام مەدەنىيىتى» كىتابىنىڭ 86–بېتىدىن ئېلىندى)

0

تېما

0

دوست

370

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   35%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  28925
يازما سانى: 46
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 108
توردىكى ۋاقتى: 3
سائەت
ئاخىرقى: 2015-2-25
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-14 22:11:11 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياناچۇ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )