saltanat lutun elan berig
«4344454647»Pages: 46/47     Go
بۇ تېما 134736 قېتىم كۆرۈلدى
nusret
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10898
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 11
شۆھرەت: 55 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 55 سوم
تۆھپە: 33 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 33 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 23(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-10-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-17
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئۇيغۇر مەكتەپلىرىدە ئانا تىلنى چەكلەش توغرىسىدا ھۈججەت چۈشۈرمىگەنلىكى ئېنىق، بۇ ھەم مۇمكىن ئەمەس . قانداقمۇ قانۇنسىز ھۈججەت چۈشۈرۈپ ئۆز قۇيرۇقىنى تۇتقۇزۇپ قويىدىغان ئىشنى قىلسۇن؟! ئەمما يەنىلا شۇ قۇيرۇق كۆرسىتىپ ئۆپكە سېتىش ھىيلىسى، خۇددى ئۆتمۈشتىكى كوممۇنىستلارنىڭ يەر ئاستى خىزمىتىدەك خۇپيانە ئېلىپ بېرىلىۋاتقان ئىش بۇ ! ۋەزىپە، بۇيرۇقلارنىڭ ھەممىسى يۇقرىدىن تۆۋەنگە قەغەز يۈزىدىكى ھۈججەت شەكىلىدە ئەمەس بەلكى، قۇلاققا تۈكۈرۈلگەن شەكىلدە چۈشۈشى مۇمكىن . ئىككى توك-توك ئەقلى گەجگىسىگە ئۆتۈپ قالغان پۇرسەتپەرەس، جانباقتى كىشىلىرىمىزنى دەستەك قىلىپ،<< قوش تىلنى خەلق ئاممىسىنىڭ ، ئاتا-ئانىلارنىڭ ئارزۇسى بويىچە يولغا قويدۇق>> دىيىشىدۇ.
چوققا [495 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 16:18 |
hoxhawar
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 8181
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 30
شۆھرەت: 150 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 150 سوم
تۆھپە: 90 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 90 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 89(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-06-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ ئىش ئەمدى ھالقىلىق يەرگە كەلدى .
ھەممىمىز قانۇنىي يولنىڭ ئەتىراپىدا ئۈمىد ۋە ئىشەنچ،سەزگۈرلۈك بىلەن ئۇيۇشۇپ تۇرىشىمىز كېرەك.
lutun
چوققا [496 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 16:33 |
kokbura
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 6658
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 64
شۆھرەت: 333 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 334 سوم
تۆھپە: 199 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 200 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 74(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-04-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ ئىشلارنىڭ بالدۇرراق روياپقا چىقىشىنى ئاللاھدىن تىلەيمەن قېرىندىشىم ، بىز سىزدەك زىيالىلارغا مۇھتاج، بىز ھەممىمىز سىز بىلەن ھەرقاچان بىرگە
چوققا [497 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 17:21 |
dilsoz
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7024
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 62
شۆھرەت: 315 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 315 سوم
تۆھپە: 189 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 189 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 27(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-04-22
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەنمۇ بۇ يوليۇرۇقنى ھىس قىلغىنىمچە  دەپ باقاي ،خاتا چۈشىنىۋالغان بولسام  توغرىسىنى ئورتاقلىشارمىز :
1-ھەرقانداق ئىشنىڭ ئىككى تەرىپى بولغىنىدەك، ھەممىگە ماس مائارىپ شەكلىمۇ بولمايدۇ. (قوللايمىز )
2-تاللاش ۋازكىچىشتىن دىرەك بىرىدۇ.  يوقارقى 465-قەۋەتتىكى تورداشنىڭ ئىنكاسىدىن كۆرىۋېلىشقا بولۇدۇكى ئەسلى مائارىپ ئانا تىل ئۈگىنىش بىلەن باشلىنىپ، باشقىلارنىڭ تىلىنى ئۈگىنش بىلەن تاكامۇللاشسا بولاتتى ،شۇنداق بولغاندا بىز ھەم ۋارىسلىق قىلىش ئاساسىدا يېڭى ئىلغار مەدەنىيەت بىلىملىرىنى قۇبۇل قىلىپ  مائارىپنى كەڭ دائىرلىك  تەرەققى قىلدۇرالايتتۇق ،ئەمدى  تاللاش ۋە ياكى ۋاز كېچىشتىن ئىبارەت ئىككى قۇتۇپلۇق بولغىنىمىزدا ھازىرقى شارائىتتا  بىزگە  قايسى تىلنى تاللاپ قايسى تىلدىن ۋاز كېچىشىمىز  تەشەببۇس قىلىنىۋاتىدۇ ،بۇنداق ئۇنىڭدىن ۋاز كېچىپ بۇنىڭغا ئىنتىلىشىمىزنىڭ كۆپ مىللەتتىن تەركىپ تاپقان مەملىكىتىمىزدە قانچىلىك ئىجابى ئەھمىيىتى بولار ؟
3-سىزنىڭچە قوش تىل مارىپى زىيانلىقمىدۇ؟ زىيانلىق ئەمەس ،پەقەت
(ئانا تىل ئۈگىنىش بىلەن باشلىنىدۇ، باشقىلارنىڭ تىلىنى ئۈگىنش بىلەن تاكامۇللىشىدۇ)دىگەندەك بولسا ئەھمىيىتى  زور بولاتتى
4- بىر تىلنى ئارتۇق بىلىش بىر پۇرسەتنىڭ ئارتۇق بولغىنى ‏ئەمەسمۇ؟  
ھەمىمىز پۇرسەت بولسا بىر ئىككى تىللا ئەمەس ،بەلكى ئۇنىڭدىن كۆپرەك تىلنى بىلسەك ،تېخىمۇ كۆپرەك پۇرسەتلەرگە ئېرىشسەك دەپ ئۈمۈت قىلىمىز .
[ بۇ يازمىنىdilsozدە2012-10-16 18:12قايتا تەھرىرلىد ]
istanbol
چوققا [498 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 18:06 |
birsi
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10539
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 17
شۆھرەت: 100 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 100 سوم
تۆھپە: 57 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 57 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 41(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-09-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ا

جۇڭخۇا خەلق جۇمھىرىيىتىمىزنىڭ قانۇنى ئادىلدۇر
[ بۇ يازمىنىbirsiدە2012-10-16 18:21قايتا تەھرىرلىدى ]
simfoniya
چوققا [499 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 18:13 |
iltebir107
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 9801
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 175
شۆھرەت: 888 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 889 سوم
تۆھپە: 531 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 532 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 197(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-08-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىشلىتىش
بۇ مەزمۇن 498قەۋەتتىكى dilsozدە2012-10-16 18:06يوللىغان يازمىسىغا نەقىل  :
مەنمۇ بۇ يوليۇرۇقنى ھىس قىلغىنىمچە  دەپ باقاي ،خاتا چۈشىنىۋالغان بولسام  توغرىسىنى ئورتاقلىشارمىز :
1-ھەرقانداق ئىشنىڭ ئىككى تەرىپى بولغىنىدەك، ھەممىگە ماس مائارىپ شەكلىمۇ بولمايدۇ. (قوللايمىز )
2-تاللاش ۋازكىچىشتىن دىرەك بىرىدۇ.  يوقارقى 465-قەۋەتتىكى تورداشنىڭ ئىنكاسىدىن كۆرىۋېلىشقا بولۇدۇكى ئەسلى مائارىپ ئانا تىل ئۈگىنىش بىلەن باشلىنىپ، باشقىلارنىڭ تىلىنى ئۈگىنش بىلەن تاكامۇللاشسا بولاتتى ،شۇنداق بولغاندا بىز ھەم ۋارىسلىق قىلىش ئاساسىدا يېڭى ئىلغار مەدەنىيەت بىلىملىرىنى قۇبۇل قىلىپ  مائارىپنى كەڭ دائىرلىك  تەرەققى قىلدۇرالايتتۇق ،ئەمدى  تاللاش ۋە ياكى ۋاز كېچىشتىن ئىبارەت ئىككى قۇتۇپلۇق بولغىنىمىزدا ھازىرقى شارائىتتا  بىزگە  قايسى تىلنى تاللاپ قايسى تىلدىن ۋاز كېچىشىمىز  تەشەببۇس قىلىنىۋاتىدۇ ،بۇنداق ئۇنىڭدىن ۋاز كېچىپ بۇنىڭغا ئىنتىلىشىمىزنىڭ كۆپ مىللەتتىن تەركىپ تاپقان مەملىكىتىمىزدە قانچىلىك ئىجابى ئەھمىيىتى بولار ؟
3-سىزنىڭچە قوش تىل مارىپى زىيانلىقمىدۇ؟ زىيانلىق ئەمەس ،پەقەت
(ئانا تىل ئۈگىنىش بىلەن باشلىنىدۇ، باشقىلارنىڭ تىلىنى ئۈگىنش بىلەن تاكامۇللىشىدۇ)دىگەندەك بولسا ئەھمىيىتى  زور بولاتتى
.......

مەن سىزنىڭ پىكىرىڭىزنى قوللايمەن. سىزنىڭ  چۈشەندۈرشىڭىز دەل بىز ئويلغان يېرىمىزدىن چىقىپتۇ.
lutun
چوققا [500 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 19:47 |
kukkaptar
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10293
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 107
شۆھرەت: 535 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 535 سوم
تۆھپە: 321 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 321 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 127(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-09-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھەجەپ تەسكە توختا ۋاتىدا      ھەرگىز بەلقۇيۋەت مەڭ      قانۇن يۇلى ئەپەندى
simfoniya
ئىلەت تۈزەلمى گۈچە مىلەت تۈزەلمەس
چوققا [501 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 20:48 |
aqel
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10913
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 3
شۆھرەت: 15 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 15 سوم
تۆھپە: 9 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 9 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 0(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-10-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

,!!!!!!!!!!!!!   Sizni kollaymiz.  Dawamlik  kuzutup. Turimiz
istanbol
چوققا [502 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 20:49 |
dilsoz
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 7024
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 62
شۆھرەت: 315 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 315 سوم
تۆھپە: 189 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 189 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 27(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-04-22
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

4- بىر تىلنى ئارتۇق بىلىش بىر پۇرسەتنىڭ ئارتۇق بولغىنى ‏ئەمەسمۇ؟  
ھەمىمىز پۇرسەت بولسا بىر ئىككى تىللا ئەمەس ،بەلكى ئۇنىڭدىن كۆپرەك تىلنى بىلسەك ،تېخىمۇ كۆپرەك پۇرسەتلەرگە ئېرىشسەك دەپ ئۈمۈت قىلىمىز .لېكىن ئۆز ئانا تىلىمىز ،مىللىي مەدىنىيىتىمىزنى داۋاملاشتۇرۇش ،ۋە تەرەققىي قىلدۇرۇش ئاساسىدا  شۇنىڭدا بىز لاياقەتلىك پۇخرا بولغىنىمىزدىن تېخىمۇ سۆيۈنگەن ھەم پەخىرلەنگەن ئاساستا ھازىرقىدىنمۇ بەكرەك ئىزدىنىپ تىرىشىپ ئۈگىنەتتۇق .
چوققا [503 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 22:42 |
taklimakan9216
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10098
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 52
شۆھرەت: 280 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 280 سوم
تۆھپە: 164 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 164 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 84(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-09-03
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-17
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىشلىتىش
بۇ مەزمۇن 471قەۋەتتىكى gulenmenدە2012-10-15 18:54يوللىغان يازمىسىغا نەقىل  :
بۇ باشلىقنىڭ ھەممىگە ماس مائارىپ بولمايدۇ دېگىنى نېمە دېگىنى، قانداقسىگە تاللاش ۋاز كېچىشتىن دېرەك بەرگۈدەك؟ بۇ قانداق مەنتىقە ئەمدى؟ ئۇيغۇر تىلىدا دەرس ئۆتىلىدىغان مەكتەپ، خەنسۇچىنى بىر دەرس سۈپىتىدە ئۆتىدىغان مەكتەپ قانۇنلۇققۇ؟ بىزنىڭ بۇنى تاللاش ھوقۇقىمىز بولۇش ئۈچۈن شۇنداق مەكتەپ بولۇشى كېرەك، بۇنداق مەكتەپلەرنى تۈرلۈك رىغبەتسىز قويۇش، شاللانغان ئوقۇتقۇچىلارغا تاشلاپ قويۇش، شاللانغان ئوقۇغۇچىلارنى يىغىپ قويۇش يولى بىلەن خاراپ قىلىپ، ئازايتىپ ھەممىنى ئاتالمىش قوش تىللىق مەكتەپ قىلىپ بولۇپ كەينىدىن خەنسۇچە بىلەن ئاتالمىش قوش تىللىقنىڭ بىرىنى تاللا دېسە بۇ بىزنىڭ مائارىپ شەكلىنى تاللىغىنىمىز بولامدىكەن؟ تاللاش ئەركىمىز بار بولۇش ئۈچۈن بىز تاللىغۇدەك مائارىپ شەكىللىرى تولۇق بولۇش كېرەكقۇ؟
ھۆرمەتلىك نازىر، رايۇنىمىز ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايۇنى بولمىغان بولسا سىزدەك ئۇيغۇر باشلىقلارغا ھوقۇق بېرىلەمتى؟ سىزلەرنى ئۇيغۇرنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىىنى قوغۇداش بەدىلىگە مۇقىىم شىنجاڭ قۇرۇشقا تۆھپە قوشسۇن دېمىسە كومپارتىيە ھوقۇق بېرىپ نېمە قىلىدۇ؟
شۇنى بىلىشڭلار كېرەككى جاندىن كەچسەم كېچىمەنكى ئانا تىلدا تەربىيەلىنىش ھوقۇقۇمدىن كەچمەيمەن.


مەن گۈلەن ئەپەندىنىڭ  بۇ پىكىرىگە تۇلۇق قوشۇلىمەن. ھازىر  ئۇيغۇر مەكتەپلەر  سىز دىگەندەك  شاللانغان ئوقۇتقۇچىلارغا تاشلاپ قويۇش، شاللانغان ئوقۇغۇچىلارنى يىغىپ قويۇش  قاتارلىق نۇرغۇن  يوللار ئارقىلىق كەڭ ئۇيغۇر ئاممىسىنى  بالىلىرىنى مەجبۇرى ياكى ئۈزى خالىغان ھالدا  خەنسۇچە مائارىپتا  ئۇقۇشقا  قىستاۋاتىدۇ. مەكتەپلەردىلا ئەمەس جەمىئەتكە چىققاندىن كىيىنىمۇ  ھەرقايسى ئىدارە ئورگان ،ھۆكۈمەت ئورۇنلىرىدا  ئۇيغۇر تىلىنى ۋە ئۇيغۇر يېزىقىنى  ئۇچۇق ئاشكارە چەتكە قېقىش بۇئارقىلىق  ئۇيغۇرچىنىڭ تەسىر دائىرسىنى تارايتىشقاتارلىقلار  . مەسىلەن :سىز ھازىر ھەرقانداق بىر ئۇرۇندا ،مەيلى ھۆكۈمەت ئورگىنىدا  بولسۇن ۋەياكى  شىركەت كارخانىلاردا  بولسۇن  (  بىرقىسىم مىللى كارخانىلاردىن  باشقا    ) ئۇيغۇرچىنى ئىشلەتمەيدۇ ھەم ئىشلىمەيدۇ. ھۆكۈمەتنىڭ يۇقۇرى قاتلىمىدىن تارتىپ ئاساسى قاتلامغىچە ھەتتا بىرمۇ خەنزۇ بولمىغان  يېزا-كەنت ،ئاھالە كومتىتى  قاتارلىق  ئۇرۇنلارغا  يەتكۈزىدىغان  ئۇچۇر ھۆججەتلەرنىڭ  ھەممىسى  خەنزۇچە،  ھەرقانداق خىزمەت بىجىرىش ئۈچۈنمۇ  چۇقۇم خەنزۇچە  ئىشلىتىسىز، ئۇيغۇرچە  ئۆتمەيدۇ، ھەتتا بانكا ،پوچتىخانا  قاتارلىق  ئاممىنىڭ  كۈندىلىك تۇرمۇشىغا زىچ مۇناسىرەتلىك ئۇرۇنلاردىمۇ  ئۇيغۇررچە ئۆتمەيدۇ. ئىشقىلىپ  ھازىر ئۇيغۇرچە ئاساسى جەھەتتىن  پۇقراۋى تىل-يېزىققا  ئايلىنىپ قالدى . بۇخىل  ئەھۋال بىلەن بىۋاستە ئۇچۇرىشىۋاتقان ھەم ئۈز بېشىدىن  كەچۈرىۋاتقان  بىرقىسىم ياش ئاتا- ئانىلار نىڭ   ئويلانمايلا  بالىلىرنى خەنزۇچە مائارىپتا  ئۇقۇتۇش يۇلىنى تاللىشىغا   ئاساسلىق سەۋەپ بۇلىۋاتىدۇ. بۇلار  باللىرىنىڭ كەلگۈسىنى ،ياخشى خىزمەت تېپىشىنى ئويلايىدىيۇ  مىللىتىنىڭ  تەقدىرى بىلەن ھېسابلاشمىدى، ئۆز  ئانا تىلىدىن  ۋاز كىچىش بەدىلىگە پەرزەنتلىرىنىڭ  ئاتالمىش كەلگۈسىنى ئويلىشىشى  ئۆزلۈك ئېڭى بار ھەرقانداق بىر  جان ئىگىسىنى   قاتتىق ئويغا سالىدۇ. ئەجىبا خەنزۇچىنى پۇختا  ئۈگۈنۈش بىردىن-بىر  تاللاشمۇ؟ باشقا بىر ئۇسۇل ،باشقا بىر يول بىلەن  بالىلىرىمىز نىڭ  كەلگۈسىنى  يارىتىشىغا  بولماسمۇ؟   تىل ئۆگۈنۈش  ياخشى ئىش  ،قانچە كۆ پ  تىل  بىلسەك  ئۈگەنسەك   بۇندىن كىيىنكى  تۇرمۇش ۋە باشقا جەھەتلەردە بىزگە نۇرغۇنلىغان قۇلايلىقلارنى  ۋەم تەرەققىياتلارنى ئېلىپ كىلىشى مۇمكىن،  ئەمما  ئانا تىلنى  پىششىق بىلمەسلىك ئۇنى خارلاش  ئېغىر جىنايەت. بۇ مەسىلىنى ھەربىر  ئۇيغۇر ئاتالغانلار  جىددى ئويلاشمىساق  بولمايدۇ. 
چوققا [504 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 23:08 |
judun0903
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 10487
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 8
شۆھرەت: 40 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 40 سوم
تۆھپە: 24 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 24 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 9(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2012-09-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2012-10-16
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

  ئەگەر بۇ ئىش مۇۋاپىقىيەتلىك بولسا بەك ياخشى بۇلاتتى، يەنە نۇرغۇن تۇسالغۇلارغا ئۇچۇرشىڭىز مۇمكىن ، بىز سىز بىلەن بىرگە ، ھەرگىز بەل قۇيۋەتمەيلى!
چوققا [505 - قەۋەت] ۋاقتى : 2012-10-16 23:56 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«4344454647»Pages: 46/47     Go
Bagdax bbs » بەس بەس مۇنازىرە