قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: ziya

قاسىم سىدىق: پاكىت،مۇلاھېزە،بايانات

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

68

تېما

29

دوست

6 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 7039
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2606
تۆھپە : 17524
توردىكى ۋاقتى: 8097
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-16 16:58:03 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ziya تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-17 12:10  
qimantuppa يوللىغان ۋاقتى  2014-12-16 16:15
سىستىمىلىق ماارىپ تەربىيىسى كوگەنلەنى تۇكتا چىققان ،ق ...

قارا،يۇقۇرقى قەۋەتتىكىبېننۇ سىمىتنىڭ گەپلىرى بىلەن مېنىڭ ماۋۇ گېپىمنى سېلىشتۇرۇپ باق،مەن بۇ گەپنى 1997-يىلى قىلغان:


     مائارىپ ئومۇمەن بىرلىككە كەلگەن ئىدىيىلەرنى ئۆزىنىڭ ئومۇملاشتۇرۇش نىشانى قىلغاچقا، ئۇ ئۇمۇمىي جەھەتتىن بىر كونسىرىۋاتىپ سىستېما. باشلانغۇچ ۋە ئوتتۇرا دەرىجىلىك مائارىپ تىخىمۇ شۇنداق. بۇخىل كونسىرىۋاتىپلىق ئەلۋەتتە زۆرۈر ئەھمىيەتكە ئىگە ۋە مائارىپ بۇخىل خۇسۇسيىتىنى مۇئەييەن چەك ئىچىدە تەرىك ئەتمەسلىكى كېرەك. لېكىن بۇ دىگەنلىك، مائارىپ ئۆز بوسۇغىسىغا قەدەم قويغان ھەرقانداق "ئادەم" نى "ماشىنا"غا ئايلاندۇرۋەتسۇن دىگەنلىك ئەمەس.

     مائارىپنىڭ تۈپ مەقسىدى ۋە ئەڭ ئالىي نىشانى تەبىئى ئادەمنىڭ ئىجادىيەت ئىقتىدارى، تەسەۋۋۇرى، گۇمانلىنىش ئىقتىدارى ۋە پىداكارلىق روھى قاتارلىقلارنى ساقلاپ قېلىش ۋە ئىلھاملاندۇرۇش بولۇشى كېرەك. ئەگەر يۇقىرقى ئىقتىدار ۋە روھلار تۈپ نىشان قىلنماي، ئەكسىنچە چەكلىنىدىكەن ئۇ ھالدا ئىلم-پەن تارىخى كىرزىسكە يولۇقىدۇ. بىر دۆلەت، بىر مىللەتكە نىسىبەتەن بۇ تولىمۇ ئېغىر پاجىئە!

    ئېلېكتىرۇنلۇق ئوقۇتۇش بىزگە نۇرغۇن قولايلىقلارنى ئېلىپ كەلگەن بولسىمۇ، بىز مەسىلىگە دىيالىكتىكا نۇقتىسىدىن نەزەر تاشلىشىمىز كېرەك. ئېلېكتىرۇنلۇق ئوقوتۇشنىڭ يېتەكچى ئىدىيىسى ۋە مىتۇدى توغرا تاللانمىسا، تۆتىنجى ئادەم قاتلىمى مەيدانغا كېلەمدۇ. قانداق؟ بۇ ھەقتە چوڭقۇر پىكىر يۈرگۇزۇشكە توغرا كېلىدۇ. ئەگەر، "ماشىنا"، "ئىجىتمائىي ئادەم" دىن ئىگىلىگەن مىخانىك ئىقتىدارنى، يەنە بىر ئەۋلات "ئادەم"لەرگە ئۈگەتسە، تەبىئىي ھالدا، "تەبىئىي ئادەم" نىڭ ئىقتىدارى تەرىك قىلنىدۇ-دة، بىئولوگىيىلىك سۈپەتكە ھەم مىخانىك فۇنكىسيىگە ئىگە "ئادەم" (ماشىنا) لەر قاتلىمى مەيدانغا كېلىدۇ. بۇ بەلكىم مۇبالىغىدۇر، لېكىن بۇ نوقتىنى نەزەرگە ئىلىش بەكمۇ زۆرۇر.

     ئاپتۇرنىڭ بۇ ماقالىدا ئوتتۇرىغا قويماقچى بولغان تۈپ شۇئارى شۇكى، مائارىپنىڭ يۆنۈلۈشى ھەققىدە قايتا- قايتا ئويلىنىش لازىم. مائارىپنىڭ تۈپ نىشانىنى "تەبىئىي ئادەم" نىڭ بارلىق ئىجادىي ئىقتىدارلىرىنى يېتىلدۇرۇش، جارى قىلدۇرۇش ۋە ئىلھاملاندۇرۇشقا قارىتىش كېرەك. بۇ دۆلىتىمىزنىڭ ۋە مىللىتىمىزنىڭ ئىستىقبالى بىلەن مۇناسىۋەتلىك چوڭ مەسىلە.

مەنبە:
http://bbs.xjzjxh.com/forum.php?mod=viewthread&tid=1748

سەن 1997-يىلى قانچە ياشتىدىڭ؟!....
uyghuray

68

تېما

29

دوست

6 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 7039
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2606
تۆھپە : 17524
توردىكى ۋاقتى: 8097
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-16 17:24:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

كونا ئىدىيە يىڭى ئىدىيەنىڭ ئادىل باھالىغۇچىسى بولالمايدۇ

قاسىم سىدىق

ئىلىم-پەننىڭ تەرەققىيات تارىخىغا نەزەر سالساق ،بۇتارىخ كۇنا ئىدىيەلەرنىڭ ئاغدۇرۇلىشى ياكى ئىسلاھ قىلىنىشى،يىڭى ئىدىيەلەرنىڭ تىكلىنىشى ئارقىلىق بۈگۈنگە يىتىپ كەلگەن.كونىسى ئاغدۇرۇلمىسا ياكى ئىسلاھ قىلىنمىسا يىڭىسى مەيدانغا كەلمەيدۇ.

يىڭى ئىدىيە ھامان كۇنا ئىدىيەدە مەۋجۇت بولمىغان ھەتتا كۇنا ئىدىيەگە زىت بولغان تەركىپلەردىن تەشكىل تاپىدۇ.بۇ ھالدا ئۇمۇمەن ئىككى خىل مە سىلە كىلىپ چىقىدۇ:
1.كۇنا نەزەريەدە ئۈزىدە مەۋجۇت بولمىغان ئىدىيە-ئۇقۇملارنى باھالاش ئىقتىدارى ۋە ھۇقۇقى بولمىغان بولىدۇ.چۈنكى كونا نەزەريەدە يىڭى نەزەريەنى چۈشىنىش شەرىتلىرى ھازىرلانمىغان بولىدۇ.مەسىلەن نىيوتۇن ئالەملىك تارتىش كۈچى ئىدىيىسى ئېينىشتېيىن ماكان ئەگرى ئىدىيىسنى ئادىل باھالاش ئىقتىدارىغا ئىگە ئەمەس.
2.كۇنانەزەريە بىلەن  يىڭى نەزەريەنىڭ ئىدىيىلىرى ئۈز ئارا زىت،سىغىشمىغان بولىدۇ.مەسىلەن ئارىستوتىلنىڭ «ئىغىر جىسىم يەڭگىل جىسىمغا قارىغاندا يەرگە ئىلگىرى چۈشۇدۇ »ئىدىيىسى بىلەن ،گالىلىنىڭ «ئېغىر جىسىم بىلەن يەڭگىل جىسىمنىڭ ھەرئىككىسى يەگە تەڭ چۈشىدۇ»ئىدىيىسى.

بۇنداق ئەھۋالدا ئەڭ ئەقەللى،ئەڭ توغرا باھالاش ئۈلچىمى ۋە ئۇسۇلى نىمە؟
ئەلۋەتتە ئوبىكتىپ ئەمىليەت،ئىلمى تەجىربە،ھەر ئىككى نەزەريىنىڭ تەنقىتكە بەرداشلىق بىرىش ئىقتىدارى.يىڭى ئىدىيەنىڭ ئۇقۇم،ئىدىيەئاساسلىرىنىڭ پۇت تىرەپ تۇرۇش-تۇرالماسلىغىنى تەكشۈرۈش.

بۇ نۇقتا ھەممە ئادەمگە مەلۈم بولسىمۇ ،لىكىن كونكىرىت ئىشلاردا بىز داۋاملىق كونا ئىدىيە،نەزەريە ئارقىلىق  يىڭى ئىدىيەنى باھالاش ،تەقدىرىگە ھۈكۈم قىلىش خاتالىغىنى تەكرالاپ كىلىۋاتىمىز.

بۇ ئىدىيەياكى نەزەريە«پالانى ئىدىيە ياكى نەزەريىگە خىلاپ ئىكەن،شۇڭا ئۇنى قوبۇل قىلىشقا بولمايدۇ»دىگەندەك گەپلەرنى تولا ئاڭلايمىز.يىڭى ئىدىيە ۋە نەزەريەدىن تەجىرىبە ئىسپاتى ،ئۇقۇم-ئىدىيە ئاساسلىرى ۋە ياكى ھادىسلەرنى چۈشەندۈرۈپ بىرىشنى تەلەپ قىلىشلا ئەڭ توغرا ئۇسۇل.«پالانى ئىدىيە ياكى نەزەريىگە خىلاپ ياكى ئۇيغۇن»بولغانلىق يىڭى نەزەريىنىڭ توغرا -خاتالىغىنىڭ ئۈلچىمى بولالمايدۇ.



68

تېما

29

دوست

6 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 7039
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2606
تۆھپە : 17524
توردىكى ۋاقتى: 8097
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-16 20:52:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

0

تېما

0

دوست

95

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   31.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  25406
يازما سانى: 5
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 30
توردىكى ۋاقتى: 4
سائەت
ئاخىرقى: 2014-12-16
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-16 21:13:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۆزەڭنى  ئالىم چاغلاپ كەتكىنىڭدىن ئۆرگىلەي،قېرى تىجىمەل قاسىم ساراڭ… سەن دىگەن بىر سېسىق ئەۋرەز پاقىسى ئوساغاق قېرى
uyghuray

0

تېما

0

دوست

1014

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   1.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32407
يازما سانى: 102
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 304
توردىكى ۋاقتى: 41
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-10
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-16 21:38:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
kawulkasim يوللىغان ۋاقتى  2014-12-16 21:13
ئۆزەڭنى  ئالىم چاغلاپ كەتكىنىڭدىن ئۆرگىلەي،قېرى تىجىم ...

ئالىم دەيمىشما؟؟؟؟ قىزىق گەپ بولدى. ئىلىمى قىلىپ ئېيتقاندا ھەۋەسكار، قوپال قىلىپ ئېيتقاندا ساۋاتسىز.

68

تېما

29

دوست

6 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 7039
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2606
تۆھپە : 17524
توردىكى ۋاقتى: 8097
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 10:13:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

68

تېما

29

دوست

6 تۈمەن

جۇغلانما

دەلىللەنگەن ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4372
يازما سانى: 7039
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 2606
تۆھپە : 17524
توردىكى ۋاقتى: 8097
سائەت
ئاخىرقى: 2016-3-15
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 10:20:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
dostjan يوللىغان ۋاقتى  2014-12-16 21:38
ئالىم دەيمىشما؟؟؟؟ قىزىق گەپ بولدى. ئىلىمى قىلىپ ئېيت ...


ئالىم دەيمىشما؟؟؟؟ قىزىق گەپ بولدى. ئىلىمى قىلىپ ئېيتقاندا ھەۋەسكار، قوپال قىلىپ ئېيتقاندا ساۋاتسىز.
________________

پۈتۈن تور دۇنياسىنى ئاختۇرۇپ قاسىم سىدىقنىڭ ئۇزىنى ئالىم دىگەنلىگىگە ئائىت بىرەر ئىسپاتنى تېپىپ باقە!.ئېغىۋاگەرچىلىك قىلىشمىساڭ كۈنۈڭ ئۆتمەمدۇ ھەر قايسىڭنىڭ؟!.

0

تېما

0

دوست

269

جۇغلانما

يىڭى ئەزا

ئۆسۈش   89.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32695
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 80
توردىكى ۋاقتى: 10
سائەت
ئاخىرقى: 2015-1-8
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 10:35:07 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قارا،يۇقۇرقى قەۋەتتىكىبېننۇ سىمىتنىڭ گەپلىرى بىلەن مېنىڭ ماۋۇ گېپىمنى سېلىشتۇرۇپ باق،مەن بۇ گەپنى 1997-يىلى قىلغان:
........................................
ئاڭلىسام 97-يىللىرى ھاراققا دۇم چۇشكەن يىللىرىكەن
يالغان 30 يىل
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )