مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: qurighar

قۇرئانى كەرىمدىكى 45-ئايەتلەر   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

مېنىڭ بارلىقىم ئ

ئاكتىپ ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 40676
يازما سانى: 736
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6346
تۆھپە نۇمۇرى: 110
توردا: 1239 سائەت
تىزىم: 2011-5-14
ئاخىرقى: 2012-5-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-12 01:46:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
‹‹ ئىنسان ئەتە ئۆزىگە نېمە بولىدىغانلىقىنى بىلمەيدۇ . ›› دېيىلگەنلىكىنى بىلىدىكەنمەن ، بۇنى سىزمۇ ئوبدان بىلىسىز . ئۇنداقتا سىز بۇ ھەدىسنىڭ ئالدىغا ئۆتۈپ ھېلىغۇ ئەتىكەن نەچچە يىل كىيىن بولىدىغان ئىشنى قانداق بىلدىڭىز ؟؟؟ مەن سىزنىڭ گەپنىڭ مېغىزىنىلا دىيىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن .

ج: مەن بۇ خىل ئىلىمنى قۇرىغارغا ئوخشاش سان - سىفىر فورمىلاسىنى تەتقىق قىلىش بىلەن ئەمەس بەلكى قۇرئاندىكى ئىنتايىن كەڭ ۋە ئىنتايىن تار بولغان بەزى ئىلىمىي فورمۇلاغا سېلىپ تۇرۇپ ئاندىن يەكۈنلىدىم . مېنىڭ بۇ يەكۈنىم ھەرگىزمۇ ‹‹ پالانى ۋاقتىدا بولىدۇ ›› دەپ كەسكىنىم ئەمەس ، بەلكى بىر ئايرۇپىلان ئەسلى باشقۇرغۇچىلىرى تەرىپىدىن مەلۇم بىر جايغا قاراپ يولغا چىققانلىقىنى كۆرۈپ ، ئۇنىڭ ئاقىۋېتى توغرىسىدا ئۇنى بەزى تەرەپلىك تەكشۈرۈش جەريانىدىن ئۇ پالانى يەرگە بۇنچىلىك سۈرئەتتە ماڭسا ، مۇنچىلىك ۋاقىتتا بېرىشى مۇمكىن دېگەنكى يەكۈندۇر !
ئەلۋەتتە ، بۇ خىل فورمىلالارغا سانلىق ، ماتېماتىكىلىق ھېسابلىنىشمۇ قىسمەن ئارلاشقاندۇر . مەنمۇ ئىلگىرى قۇرىغاردەك يۇلتۇز ئىلمىسىگە بۇنچە ئىچكىرى كىرمىسەممۇ ، ئەمما قىسقا ۋاقىت ئىچىدە بۇ قېلىپتىن چىقىپ كەتكەن . شۇ ۋەجىدىن مۇشىنىڭدەك تەرەپ - تەرەپتىن قوراشتۇرىلىدىغان پارچە يۇرۇق ( يۇلتۇز ) ئىلىملەرنىڭ توپلانغىنىدەك كىتابچىلارنى ۋە شۇ كىتاب بېرىلگەنلەرنى كۆپىنچە كىشىلەر نېمىلەرنى دېسۇن ، مەن ۋە بىز شەكسىز قولايمىز ۋە ئۇلارنىڭ تېخىمۇ يۇقىرىلىقا چىقىپ ھېكمەتكە ۋە ئۇنىڭدىن كىيىنكى ماقامغا يەتمەك ياكى شۇ خىل ئىلىم ئەھلىلىرىگە ئەگەشمەكلەرگە مۇمكىن بولسا قولىمىزدىن كەلسە بارچە كۈچىمىز بىلەن ياردەمدە بولىمىز . شۇڭا مەن بۇ يولنى ئىلگىرى بىر بېسىپ ئۆتكەنلىكتىن بۇ خىل مەۋقەلەرنى چاپسانلا چۈشىنەلەيمەن ۋە ئۇلارنى تېخىمۇ قوللاپ قۇۋۋەتلىيەلەيمەن . ‹‹ ئى كىتاب بېرىلگەنلەر جامائەسى ، داۋاملىق ئالغا ! ››
فورمىلا پەقەت سان - سىفىر جەھەتتىلا ئەمەس بەلكى بىر بۆلۈك دەۋرلىك يۆلىنىشىنى بىردەك ئاتاقتا ھەجىملەشمۇ ئۆزىگە خاس فورمىلاغا چۈشۈرىلىدۇ ! ھەر بىر دەۋرنىڭ ئۆزلىرىگە خاس ئىش ئورنى ، شۇ ئىشنىڭ ئەھلىلىرى ، ئۇلارغا ئەگەشكۈچى ۋە قارشى تۇرغۇچى كۈچلىرى بولىدۇ . بۇلارنىڭ قايسىلىرىنىڭ قانداق ۋاقىتتا ئاجىز كېلىپ قېلىشى ياكى ئۈستۈنلۈككە چىقىشى ۋە ئۇلارنىڭ ئاخىرقى بېكىتى بىردەك يەكۈنلىنىپ ، گەرچە ئۇنىڭ دەل ۋاقتى ، يەنى پالانى يىل ، پالانى ئەي ۋە كۈننى چىقىرالمىغان بىلەن بەندە ، ئۇنىڭ ئاقىۋېتىنىڭ چىقىرىلىغانلىقىغا جەزمەن ئىشىنەلەيدۇ . بولۇپمۇ مۆئمىنلەر . رۇسۇللاھ شۇنداق دېگەن  ‹‹ ئىش شۇ ئىشنىڭ ئەھلىگە بېرىلمىگەندە قىيامەتنى كۈتسەڭ بولىدۇ ›› دېگەن ! بۇ يەردىكى كۈتۈش يۇرتنى تاشلاپ بايلار ئەرەبكە ، بىلىمدارلار ئامىرىكىغا ، ئۇرۇشخۇمارلار ئافغانىستانغا چىقىپ كېتىپ كۆر دىگەنلىك ئەمەس . بەلكى رۇسۇللاھ ۋە ئۇنىڭ يېنىدىكى ئەبۇبەكرىدەك ، مۇسا ۋە ئۇنىڭغا ئەگەشكەن بەنىي ئىسرائىلدەك تاكى قوغلانغانغا قەدەر ئېغىرچىلىقلارغا سەۋىر قىلىشتەك جىھادتا تۇرۇشتىكى قىممەتتە تۇرۇشنى بىلدۈرىدۇ . شۇڭا رۇسۇللاھ بىزگە شۇ كۈن كېلىشتىن ئىلگىرى يۇرتنا تاشلاپ بېلىقنىڭ ساھىبىگە ئوخشاش قېچىپ چىقىپ كېتىشنى ئۆگەتكىنى يوق بەلكى ئۆز ئەمەلىيىتىدە شۇنىڭدەك كۈن كەلگۈچە جارا قىلىپ تۇرۇپ كۆرسەتكەن ۋە ئۆگەتكەن . شۇڭا مەدىنىدىن ئىلگىركى كىتابلارنى ئىنكار قىلىدىغان قاتتىق قوللۇقلار بۇ خىل سەۋىرلىك جىھادتىن خالىي !ھەتتە ئۇلار بۇ خىل جىھادتىكىلەرنى كاپىرغا ، مۇشرىكقا ۋە دىندىن چەتنەپ چىقىپ كەتكەنلەرگە ئوخشۇتۇپ بىزنى ئاللاھقا ۋە رۇسۇللاھقا ئۆزلىرى ئاسىي بولغاندەك بولۇشقا قۇترىتىدۇ . مانا بۇ دەججالنىڭ پىتنىسى ! تېمىدا ‹‹ 40 ›› نىڭ گېپى چىقتىمۇ ؟ ھەدىستە دەججال قانچىلىك ۋاقىت تۇراتتى ؟ ‹‹ 40 ›› تۇرامتى ؟
دەججال بىر قولىغا جەننەتنىڭ ، يەنە بىر قولىغا دوزاخنىڭ شەكلىنى ئېلىپ كېلىدۇ . ئۇنىڭ سۇ دېگىنى قىززىق ئوتتۇر ، ئوت دېگىنى ئەمەلىيەتتە سوغۇق سۇدۇر ! بۇ خىل دەججاللار ئىلگىرى بارلىق زامانىي ئاخىرىغا كەلگەندە  بارلىققا كەلتۈرۈلگەن . ئۇلار ھامان بىر كۆزلۈكلەر بولۇپ ، ئىشنىڭ بىر ماھىيىتىنى كۆرۈپلا ، ئۇنىڭ ھەقىقىي ئىچكى ماھىيىتىنى كۆرۈشتىن قارغۇ بولۇش بىلەن بارغانلىكى يەردە پىتنە تارقىتىش بىلەن ھەققە قارشى قۇسۇر تېپىشقان ۋە كىشىلەرنى شۇ خىل سەۋىرلىك جىھادتىن توسۇپ ، ئۆزلىرىنىڭ قولىدىن ھەم كەلمەيدىغان ئىشلارغا بۇيرۇپ ئاقىۋەتتە ئۇلارنى ھالاكەت مەۋقەسىگە ئاپىرىپ قويغان .
ئەمەلىيەتتە ، جىھاد توغرىسىدىكى ئايەت بار سۈرە ‹‹ ئەنكابۇت ›› مەككىدە چۈشۈرۈلگەن . ئەمما شۇ ئايەتلىك سۈرە نازىل بولغاندا شۇ كۈندىكى ساھابىيلەر ھەقىقەتنىڭ ماھىيىتىنى چۈشەنمىگەنلىكتىن رۇسۇللاھدىن قېلىچ كۆتۈرۈپ جىھاد قىلىشقا ئەمىر بىرىشكە قىستاشقان ئىدى . ئەمما ئاللاھ رۇسۇللاھنى كۈچى يەتمەيدىغان ئىشقا تەكلىپ قىلماي ، ئۇنى سەۋىرلىك بولۇشتىكى جىھادنى قىلىشقا قىستىغان ئىدى . ئەگەر ئۇ ئاللاھنىڭ جەتابىغا ئەمەس شۇ كىشىلەرنىڭ مۇددىئاسىغا قارىتا ئۇرۇش قىلغان بولسا ، ئۇ ھەقىقىي پەيغەمبەر بولمايتتى ۋە ئاللاھنىڭ ئەلچىسى بولمايتتى دە ، شۇ خىل ئاچچىقلارنى قوزغايدىغان ئىشلار بىلەن تەڭ رۇسۇللاھ قۇرەيشلەرگە قارشى قېلىچ كۆتۈرۈپ جىھادقا چىقىپ قالاتتى . ئۇ ۋاقىتتا ئىش قانداق بولاتتى ؟ ئۇ بىزگە ئۈلگە بولاتتىكى ، بىزمۇ ھەم كۈچىمىز يەتمەيدىغان ، سەۋىرلىكتىكى جىھادنى چۈشەنمەيدىغان بىر كۆپتەڭگىلاردىن بولاتتۇق . كىملەركى ھەر ۋاقىت ئاللاھ دەيدىكەن ، بۇنىڭدەك پەت - پات چىقىپ تۇرىدىغان دەججاللار تەرىپىدىكى پىتنىلەردىن ئۆزى ساقلايدۇ . ئۇ ھەتتە تىلىنى گۈزەللەشتۈرۈپ ۋە سەتلەشتۈرۈپ ئېچىتىپ - سېسىتىپ دىگەندەك بارلىق پىتنىلەرگە قارىتا ئۆزىنىڭ توغرا تېپىپ كەرىگەن دېپىنى چېلىش ئارقىلىق باشقىلارنى ئۇسسۇلغا چۈشۈرۈشكە ئۇرۇنىدۇ . ئىبرەت ئالغۇچىلار بارمۇ ؟ ‹‹ ئى ئاللاھ ! بىزنى توغرا يولۇڭغا ئەگەشكەنلەر قاتارىدىن قىلغىن ! ››
شۇنىڭدەك ، قىيامەتنى ( يەنى ، بىر تىرىكنىڭ ، قانۇننىڭ ، ھۆكۈمراننىڭ بېشىغا كەلگەندىكى ئۆلتۈرۈلۈش ، يوقۇتۇلۇش ، ئەمەلدىن قالدۇرۇلۇش ، بوغۇزلىنىشلارنى ) بەندە ۋاقتىنى دەلىللىيەلمىگەن بىلەن ، ئەمما ئۇنىڭ شۇنىڭدەك قىسمىتىنىڭ يېقىنلىشىپ قالغانلىقىنى ھىس قىلالايدۇ ، پەرەز قىلالايدۇ . نەچچە يۈز يىللار مابەينىدە بىز مىللەتنى ماتىرىيالىزىمچىلار قاپلاپ كەتكەنلىكتىن ، ھىسسىي ئىلمىسىدىكىلەر كۆپلەپ چىقىپ بولالمىغان ۋە بۇ تەرەپ تازا تەرەققىي قىلىپ بولالمىغان ئىدى . ئەمدى بۇ ھىسسىي ئىلىملەرنىڭمۇ باش كۆتىرىدىغان ۋاقتى كەلدى . چۈنكى تەرەققىيات ماتىرىيالىزىمچىلىق بىلەن قولغا كەلسىمۇ ، ئەمما يېڭىلىق ماتىرىياللار ئارقىلىق كەلمەيدۇ بەلكى شۇ ماتىرىياللارنى قۇل قىلىپ تۇرۇپ ، ھىسسىي ئىلىمدە ئۇنىڭ ئۈستىگە چىققاندىلا ئاندىن روياپقا چىقالايدۇ ، بۇ خىل تەرەققىيەت ئالىمىي ئاندىن ئۈزلۈكسىز داۋان ئاشالايدۇ . ھىسسىي ئىلىمگە ئىگە بولالمىغان كىشىلەر پەقەت تاۋۇشنى ئاڭلايدۇ ، ئەمما ئۇنىڭ ئىچكى قىسمىغا چۆكەلمەيدۇ ، مەنىسىنى بىلمەيدۇ . بۇ خىل ئىلىم قانچىكى يۇقىرى بولىدىكەن ، ئۇنىڭ داۋىنى شۇنچە تىزلىشىدۇ ۋە ئۇنىڭ قەلبى ئىسلامغا شۇنچە ئېچىلىدۇ . بۇ خىل ھىسسىي ئىلىمگە قانداق قىلغاندا ئېرىشكىلى ۋە ئۇنى تېخىمۇ كۈچەيتكىلى بولىدۇ ؟ بۇ دەل ئاللاھنىڭ رەھمىتىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ‹‹ كەھف ›› تىن ئىبارەت ‹‹ غارى ›› غا كىرىشىمىز كېرەك بولىدۇ . مېنىڭ دەۋەتقىنىم قۇرىغارنىڭ تىلغا ئالغان تۇرپاندىكى ماددىي كەھف دەپ ئاتالغان ئورۇنغا كىرىپ يېتىۋېلىش ئەمەس بەلكى ئۇنىڭ قۇرئاندىكى ئەسلى قىممىتىدىكى كەھفلىك غارى بوشلۇقىغا كىرىشنى كۆزدە تۇتىۋاتقىنىمدۇر !
رۇسۇللاھ بىزنى ، دەججال چىققان ۋاقىتتا ياشىغان كىشىلەرنى ، ئۆز نۆۋىتىدە سۈرە كەھفنىڭ بېشىنى ئوقۇشقا بۇيرىغان . ۋەھالەنكى ، ھەممە بۈگۈنلۈكتە پىتنىنىڭ ، ئۇرۇش - جودانىڭ ھەر تەرەپلىمىلىك كۆتۈرۈلۈپ كەتكەنلىكىكنى بىلىشىدۇ . ئەمما كونىلارنىڭ دەججالنى رۇسۇللاھنىڭ شەرھىيسىگە ئاسىي بولغان ھاللاردا ، رۇسۇللاھ ئۇنى ‹‹ مەن ئۇنى خۇددى قەتادەنىڭ ئوغلى ئابدۇلئۇززاغا ئوخشىتىمەن ›› دەپ تۇرسىمۇ ، يەنىلا بۇ خىل مەۋقەدىن غاپىل ھاللاردا ئۇنى ئاجايىب چوڭ بىر مەخلۇققا ، ئۇنىڭ ھەقىقەتەن يەز يۈزىدە پەيدا بولۇپ ئۆزىنى خۇدالىق ئورنىغا قويىدىغانلىقىغا ۋە ئۇنىڭ بىر كۆزىنىڭ قارغۇ بولۇپ ، پېشانىسىنىڭ ئوتتۇرسىدا ‹‹ ك ، پ ر ›› دەپ يېزىلغانلىقىغا ، ئۇ جەننەت بىلەن دوزاخنى ئېلىپ كېلىدىغانلىقىغا ئىشارە قىلىپ ، ئۇنى ماددىيلاشتۇرۇغان ۋە شۇ يۇسۇندا كىتابچىلار بىزگە يەتكەن ئىدى . ئەمما ھىسسىي ئىلمىسى بولمىغان كىشىلەر بۇ خىل ئاگاھلاندۇرۇشلارنى مەنىۋى جەھەتتىن ئەمەس بەلكى ماددىي جەھەتتىن چۈشىنىۋالغانلىقىدەك ۋە چۈشەندۈرگىنىدەك بالىلىق خىيالىۋى دۇنياغا كىرىپ كەتكەن ئىدى . ئەمەلىيەتتە دەججال تۇغۇلمايدۇ . بەلكى مەسىھلىنىدۇ . يەنى يۇقىدۇ ، شۇ خىل پىتنىگە ھامىلدار بولىدۇ ، چاپلاندى بولىدۇ . كىملەركى بۇ يۇقۇندىلاردىن تەۋبە قىلسا كەچۈرۈمگە ئېرىشىدۇ . ئەمما تەكەببۇرلۇق قىلسا جازالىنىدۇ . قۇرئاندا تىلغا ئېلىنغان ‹‹ مەريەم ›› بولسا ، پەقەت تارىختىكى مەريەم ئەلەيھىسسالام بولماستىن ، ئۇ بىزگە مىسالدۇر ! دەلىلدۇر ! كىملەركى ئاللاھنىڭ ئىلمىسىگە يەتكەن ئىكەن ، ئۇ شۇ ئىلىمگە ئىگە كىشىسى بولۇپ ، ئاللاھنىڭ ئىلمىسى كۈچلۈكلۈككە قارىتىلغان ‹‹ ئوغۇل ›› مەسەللىك ئىلىم بولۇپ ، نۆۋىتىدە مەناسىدا ‹‹ مەريەم ئوغلى ئىسا ››  دېگەنكى ئۇقۇمغا ئوخشاش ، مۇھەممەد ئەلەيھىسسالامنى شەرھىيلەشتە ‹‹ مەريەم ئوغلى مۇھەممەد ›› يەنى ، مۇھەممەدلىك ئىلمىسى شۇ ئاللاھنىڭ كالامىنى ، روھىنى ، نۇرىنى قۇبۇل قىلغۇچى ، ھامىلدار بولغۇچى كىشىگە كىشى دەل قۇرئاندىكى ‹‹ مەريەم ›› ئاتىلىدۇ . ئۇنىڭغا بېرىلگەن ئىلىم ‹‹ ئوغۇل ›› مەسەللىك بولۇپ ، ( قۇرئاندا ئوغۇل چۈشەنچىسى  كۈچلۈك ، ھەقىقەتلىك ، ئىشەنچىلىك ، ياراملىق كېلىدۇ ) كىملەرگە ئاللاھ ئۆز رەھمىتى بىلەن كالامىنى بىلدۈرىدىكەن ، ئۇ مەيلى قايسى ساھەدە بولسۇن ‹‹ مەريەم ئوغلى نىيۇتۇن ›› ، ‹‹ مەريەم ئوغلى قۇرىغار ›› ‹‹ مەرىيەم ئوغلى پالانى - پۇكۇنى ›› دېگەندەك دىنىي ئاتالغۇسىدا كېلىدۇ . بۇ خىل ئىلىملەرنى ھىسسىي ۋە مەنا جەھەتتىكى ئىلىملەردە كۈچلۈك ئىمتىيازغا يەتمىگەن ئىكەن ، ئۇلار ھىس قىلالمايدۇ ، چۈشىنەلمەيدۇ . شۇنىڭ ئۈچۈن بىز ئاللاھنىڭ پەزلىگە يىتەلەيدىغان يولغا مېڭىشىمىز كېرەك . شۇڭا بىز تەۋسىيە قىلىمىزكى ، رۇسۇللاھ مانا دەل بۈگۈنكىدەك پىتنە يامرىغان بىر ۋاقىتتا سۈرە كەھفنىڭ بېشىنى ئوقۇشقا بۇيرىغان ۋە تەكلىپ قىلغان . نۆۋەتتە بىز كەھف سۈرىسىدىكى بەزى ئالاھىدە قاراتمىلارغا كېلىمىز !
ئالدى بىلەن بىز رۇسۇللاھنىڭ بىر ھەدىسىگە كېلىمىزكى ، ئۇ ئېيتقان . ‹‹ سىلەر كىيىن قەدەممۇ قەدەم ئىلگىركىلەرنىڭ يولىغا ئەگىشىسىلەر ، ھەتتا بىر كەلەينىڭ ئۇۋىسى چاغلىق يەرنىمۇ ئالا قويمان ئاقتۇرىسىلەر ›› دېگەن . شۇ ۋاقىتتىكى كىشىلەرنىڭ ۋە كىيىنكىلەرنىڭ كۆپىنچىسى بۇ ھەدىسنى ئۆز زامانىدىكى ۋە بۈگۈنكى زاماندىكى يەھۇدىي - ناسارالارغا نىسبەت بېرىپ سورىغانكى : ‹‹ يا رۇسۇللاھ ! سەن يەھۇدىي - ناسارالارنى كۆزدە تۇتىۋاتامسەن ؟ ›› دېگەندە ‹‹ شۇلار بولماي يەنە كىملەر بولاتتى ؟ ›› دېگەن . چۈنكى قۇرئاننىڭ كۆپىنچە قىممىتى ، ئورنى تارىختىكى شۇلارنىڭ قىسسىسىنى تىلغا ئالغاندۇر ۋە بىزلەرگە ھېپزى ئۈچۈن تارىخنى رېتىمى بويىچە تىزىلدۇرۇپ ئىبرەت ۋە ئۈلگە ئېلىشىمىزغا ۋە شۇ خىل رەۋىشتە يول تەيىن قىلىشىمىزغا تەكلىپ قىلغاندۇر . بىز ئەنە شۇ تارىخنى قۇرئانغا باغلاشتۇرۇپ ۋە قۇرئاندىن بۈگۈنكى شۇلارنىڭ ئېلمىنتى تەرەپلىك قىممىتىنى ئىسلامىي تەرەپلىك يۆنىلىشتىكى قورغانىدىن تەتقىق قىلىپ ، قانداقلىكى كامار بولسا شۇ يەردىن تېپىپ چىقىپ ئىلگىركىلەرنىڭ ئۆز نۆۋىتىدىكى ئاللاھ ئۆز زامانىغا خاس قىلغان تاقىتى يېتىدىغان ئىشلارغا بۇيرىغانكى قىممىتىنى تېپىپ چىقىمىز . بۇ تېپىپ چىقىشتا بۈگۈن ھەتتە ئىلگىركى كىتابنىلا ئەمەس بەلكى قۇرئاننىڭ مەككىدىكى ۋە مەدىنىدىكى نازىل قىلىنغانكى ، مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام پەيغەمبەر بولۇشتىن ئىلگىركى ۋاقتىدىن تارتىپ ھەممىنى بىردەك تەتقىق قىلىپ ، رۇسۇللاھ قۇرەيشلەردىن قېچىپ كىرگەن كامارنىمۇ ھەم نېمە ئۈچۈن كىرىپ قالىدۇ ؟ نېمە ئۈچۈن خۇددى مەريەم ئەلەيھىسسالامدەك ، ئۆيىنىڭ شەرق تەرىپىدىكى غارغا بارىدۇ ؟ كىيىنكى تەتقىقاتچىلار ۋە شۇ خىل يولنى تىلىگۈچىلەر ھەم ئۆز نۆۋىتىدە شۇنىڭدەك ئۆيىنىڭ شەرىق تەرىپىدىكى بىر ئورۇنغا ، ياكى مەسجىدكە ، ۋە ياكى باشقا بىر جىمجىتلىق ھۆكۈم سۈرگەن ، ئاللاھ چۈشتە ۋە باشقا يوللاردا خىتاب قىلغان تەرەپكە يول ئالىدىغانلىقىدەك ......جىمى ئىلىملەرنى بىرمۇ بىر تەتقىق قىلىمىز . ۋەھالەنكى ، رۇسۇللاھقا مەريەم ئەلەيھىسسالامنىڭ قىسسىسى نازىل قىلىنىشتىن ئىلگىرى ئۇنىڭ ئۆيىنىڭ شەرق تەرەپتىكى بىر غارغا بېرىپ ئىستىقامەت ئېلىپ بارغانلىقى تارىختا قەيت قىلىنىدۇ . ئەمما ئاللاھ ئۇنىڭ بۇ خىل قىسمىتىنى كىيىن قۇرئاندا ئىلگىرىمۇ مەريەم ئەلەيھىسسالاممۇ ئاللاھنىڭ ئىسالىق بالىسى روھىغا ھامىلدار بولۇش ئۈچۈن پىنھان يۇشۇرۇنۇش قىلغانلىقتىكى قىسسىنى نازىل قىلىپ ، رۇسۇللاھنىڭ ئىلگىركى شۇ خىل قىسمەتلىرىنىڭ پەقەت ئاللاھ تەرەپتىن ئىكەنلىكىنى چۈشەندۈرۈشتىن ئىبارەتتۇر ! شۇنىڭدەك ، ئاللاھ بىر كىمنى ئاگاھلاندۇرغۇچىلىققا تاللاپ بەندىسىنى بىر جايغا قىستاپ ئەكەلگەندە ، خۇددى سۈرە تاھادەك ، ‹‹ ئۆز ۋاقتىدا سەن مۇنداق - مۇنداق ئىشلارنى قىلىپ ، پالانىي يەرگە باردىڭ ۋە مۇنداق قىسمەتلەرگە يولۇقتۇڭ . ۋە بىزنىڭ ئىزنىمىز بىلەن بۇ يەرگە كەلدىڭ ›› دېگەنكى ئايەتلەرگە تەتقىق قىلدۇرۇش بىلەن ئاللاھ شۇ خىل بەندىلىرىنىڭ دىلىنى تېخىمۇ قارار تاپقۇزۇش ئۈچۈن ئۇنىڭ تارىخىنى ئەسلىتىدۇ . شۇڭا قۇرئن پۈتۈنلەي تارىخ ئەمەس ! پۈتۈنلەي بۈخۈنمۇ ھەم ئەمەس . ئەمما ئاللاھ قۇرئاننى ئۆزىگە خاس ئاجايىپ ئۇسلۇبتا نازىل قىلغانكى ، ئاللاھ شۇ بەندىلىرىگە ھەر بىر ئىلمىلىرىنى بىلدۈرمىسە ، ھېچ كىشى ئۇنىڭ سىرلىرىنى چۈشىنەلمەيدۇ . شۇڭا بەزى ئايەتلەرنىڭ مەنىسى ئۆز نۆۋىتى ۋە ئۆز نۆۋىتىگە قارىتا ئىش ئىگىسى كەلمىگىچە ھېچ كىشى ئۇنىڭ قىممىتىگە يېتەلمەيدۇ ، ئاچقۇچىنى قولىغا كەلتۈرۈپ شۇ خىل ئامبارنىڭ ئىشىكىنى ئاچالمايدۇ . شۇنىڭ ئۈچۈن قۇرئان پۈتۈن زاماننىڭ تىگىشلىك قىممىتىگە ئىگە قۇرئاندۇر . ھەر بىز زامانلاردا ئۇنىڭ تىگىشلىك بولغان قىممەتلىرى ئاشكارا ئاتتۇرىلىدۇ !


بۇ يەردىكى تەتقىق قىلىش پۈتۈن ئىنسانىيەتكە ئۇمۇمىي ئەمەس بەلكى ھەر بىر مىللەتنىڭ ، قەۋمنىڭ ئىزدەنگۈچى ، ئىجتىھاتچىلىرىغا خاستۇر . ھەممىنىڭ تىگىشلىك قىممەتتە ئورنى ، سۈپىتى بولىدۇ . تەتقىق قىلىشقا ھەممە چىقىۋالسا ، ئەسلى ئىگىلىرى بولمىغان كىشىلەر ھامان پاسات تارقىتىدۇ . بۇ خىل پاساتچىلەر مەيلى قەيەردە يۇپۇرىلىدىكەن ، ھەقىقەتچىلەر ئۇلارغا ئورۇن بوشايتىپ بېرىدۇ . ئۇلارنىڭ قىيامىتىنى كۈتىدۇ شۇ ! گەپكە كەلگەندە سەت سۆز بولسىمۇ ئېيتماي بولمىدى ، دېھقان ئەردۇر ، يەر زېمىندۇر . ئىشلىگۈچى ئەردۇر ، ئىشلەنگۈچى ئايالدۇر . ئەگەر ئايال كىشى ئەرنىڭ ئۈستىگە چىقىۋېلىپ مىڭ يىل ھەپىلىشىدىكەن ، گەرچە ھەر ئىككىلا تەرەپتىن شەھۋەت كەلگەن تەقدىردىمۇ ، ئايال كىشى ھېچ ھامىلدار بولالمايدۇ ۋە ئىككىلىسى ھېچ پەرزەنتلىك بولالمايدۇ . شۇنىڭ ئۈچۈن ھەر ئىش ئۆز يولىدا بولىشى كېرەكتۇر !
شۇنىڭدەك ، ھەر ئىشتا تىگىشلىك ئىلىم ئەھلىلىرى باردۇر ۋە ئۇلار ئەگەشتۈرگۈچىلەر چىقىرىپ بەرگەن نەتىجە ئۇرۇقنى ئۇلارغا ئەگەشكۈچى ئىلىم ، ئىش ئىگىلىرى ئۆزىگە قۇبۇل قىلىۋېلىپ ، شۇ نەتىجىنى تېخىمۇ مۇكەممەل ھالەتكە كەلتۈرىدۇ . خۇددى ، مۇسا ئەلەيھىسسالام ئىجتىھاتچى ، ھارۇن ئەلەيھىسسالام ئۇنىڭ ئىجتىھاتىنى تېخىمۇ يارقىنلاشتۇرۇپ بەرگۈچى ! مۇسا ئەلەيھىسسالام تۆمۈرچى ، ھارۇن ئەلەيھىسسالام زىننەت بەرگۈچى ! ‹‹ مۇسا ›› لار قاسساپتۇركى كاللا كېسەر ، ‹‹ ھارۇنلار ›› پوكانچىدۇركى كاللىسى كېسىلگەن مالنىڭ تېرىسىنى ، گۆشىنى ۋە بارلىق تەرەپلىرىنى بىر تەرەپ قىلىپ ئايرىغۇچىدۇر ! شۇنىڭدەك ، ئاللاھ ھەر ۋاقىت ‹‹ ئادەم ›› لەرنى يارتىدۇ . ئۇلاردىن ‹‹ ھەۋۋا ›› لارنى يارتىدۇ . ئۇلاردىن ‹‹ پەرزەنت ›› لەرنى كۆپەيتىدۇ ! بۇ خىل دەلىل قىلىنىش بارلىق ساھەلەرگە ئۇمۇمىيدۇر ! بۇلارغا قارشىلىق قىلغۇچىلار ، ئاللاھنىڭ بۇ خىل شەكلىنى ئۆزگەرتكۈچىلەر زالىمدۇر ! شۇنىڭ ئۈچۈن ئىلىمگە ئىگە بولۇپ ، شۇ ئىلىمنىڭ ماھىيىتىنى چۈشىنىشتە شۇ ئىلىمنىڭ ھېكمىتى - ئۇرۇنلاشتۇرۇلىشى ، سەپلىنىشى ، جايى - جايىغا كەلتۈرىلىشىدىكى قىممەتكە يەتمەيدىكەن ، ئۇ ھۆكۈما - موللا بولىۋالىدىكەن ، ھامان تىگىشلىك توغرا شەكىلنى ئۆزگەرتكۈچى زالىم بولۇپ قالىدۇ . بۇ خىل ھېكمەتنىڭ ئەسلى قىممىتىگە يەتكەندە ، ئۇنىڭ قايسى ئورۇندىن چىقىرىلغانلىقىدەك جاينى ئىزلەشكە ئۆتىدۇ . نەق جايىنى تاپقاندا ئاللاھنىڭ ‹‹ ئادەم ›› لىرىگە دۇچار بولىدۇ .

گەپ يەنە ئۇزىراپ كەتتى ھە . ۋاقىت مۇناسىۋېتى بىلەن مۇشۇ يەردە توختىتاي .
داۋامىي بار !
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   koznak تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-4-12 01:55 PM  


سۆزلىرىمنى چۈشەنمىسىڭىز چاپسانلا ئىنكار قىلماڭ . بىر بۇلۇڭغا قويۇڭكى ، بىر ۋاقىتلاردا پايدىسى تىگىدۇ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78576
يازما سانى: 10
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 23
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 4 سائەت
تىزىم: 2012-4-9
ئاخىرقى: 2012-6-6
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-12 01:49:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن'

كۆزۈڭنى يۇم ! كۆز

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6219
يازما سانى: 375
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4869
تۆھپە نۇمۇرى: 299
توردا: 5971 سائەت
تىزىم: 2010-8-13
ئاخىرقى: 2012-5-31
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-12 05:05:00 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كۆزنەك ئەپەندىم ئاخىرىنى ساقلاۋاتىمەن ، كۆپ نەرسىلەرنى بىلىۋالدىم ، ئاللاھ سىزنى ئوشۇق ، ئارتۇقچە گۇماندىن ساقلىسۇن ! ھە داۋاملىق..........

بەس مۇنازىرە كۆپىنچە ھاللاردا كىشىلەرنى بىر-بىرىدىن ئايرېۋىتىدۇ . (جالالىددىن رۇمى)

كۆزۈڭنى يۇم ! كۆز

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6219
يازما سانى: 375
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4869
تۆھپە نۇمۇرى: 299
توردا: 5971 سائەت
تىزىم: 2010-8-13
ئاخىرقى: 2012-5-31
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-12 05:20:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلامىي ئوقۇ-ئوقۇتۇش قاتتىق جانلانغان زاماندا ياشاۋاتقاندىكىن كىشىلەرنىڭ ئىسلامغا بولغان چۈشەنچىسى تولۇقلىنىپ بولالماي بەزى گەپلەرنى چىقىرىپ قويىشىنى توغرا چۈشىنىڭ ، سىزگە قارشى گەپ قىلغان ئادەم بولسا ئاۋۇ يازمىڭىزدا ئېيىتقاندەك ئارتۇقچە گۇمان قىلىپ كەتمەڭ سىزمۇ . ئاللاھنىڭ پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامغا : ‹‹ ئەگەر سەن قوپال ، تېرىككەك بولغان بولساڭ كىشىلەر ئەتراپىڭىدىن تاراپ كەتكەن بولاتتى ....›› دېگىنىنى ئويلاڭ ، سىز تېخىمۇ يۇمشاق سۆز بولۇڭ ، سەۋر قىلىڭ . تەنە ، سېسېق گەپلەردىن ھەممە ئادەم بىزار ، گەرچە ئايرىملىرى مەدھىيەلىنىپ كەتسىمۇ . سىزنىڭ يازمىلىرىڭىزغا ئاشۇنداق گەپلەر كۆپ ئارلىشىپ قالىدىغان بولۇپ قالدى ، شۇنداق گەپ ئارلاشتىمۇ سۆزىڭىزنىڭ قىممىتىنى قارشى پىكىردىلەرنىڭ ئالدىدا نۆل قىلىپ قويىسىز ، سىزنىڭ قانداق ئويلايدىغىنىڭىزنى بىلمەيمەن ، پەقەت كىچىككىنە تەكلىپ !
پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام دېگەن : ‹‹مۇسۇلماننىڭ ئەيىپىنى ئاچماڭلار›› دەپ . بولۇپمۇ مۇشۇنداق ئاممىۋى سورۇندا .

بەس مۇنازىرە كۆپىنچە ھاللاردا كىشىلەرنى بىر-بىرىدىن ئايرېۋىتىدۇ . (جالالىددىن رۇمى)

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 49348
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2485
تۆھپە نۇمۇرى: 447
توردا: 1419 سائەت
تىزىم: 2011-7-27
ئاخىرقى: 2012-6-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-12 06:47:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللا رەھمەت قىلسۇن قىرىندىشىم

ئىشىنىڭ جازاسى ۋە مۇكاپاتى تولۇق بېرىلىدىغان، ئۇلارغا (ئازابنى زىيادە قىلىۋېتىش ياكى ساۋابىنى كېمەيتىۋېتىش بىلەن) زۇلۇم قىلىنمايدىغان شۇ چاغدا (ئۇلارنىڭ ھالى) قانداق بولىدۇ؟

مېنىڭ بارلىقىم ئ

ئاكتىپ ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 40676
يازما سانى: 736
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6346
تۆھپە نۇمۇرى: 110
توردا: 1239 سائەت
تىزىم: 2011-5-14
ئاخىرقى: 2012-5-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 11:55:19 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىسلامىي ئوقۇ-ئوقۇتۇش قاتتىق جانلانغان زاماندا ياشاۋاتقاندىكىن كىشىلەرنىڭ ئىسلامغا بولغان چۈشەنچىسى تولۇقلىنىپ بولالماي بەزى گەپلەرنى چىقىرىپ قويىشىنى توغرا چۈشىنىڭ ، سىزگە قارشى گەپ قىلغان ئادەم بولسا ئاۋۇ يازمىڭىزدا ئېيىتقاندەك ئارتۇقچە گۇمان قىلىپ كەتمەڭ سىزمۇ . ئاللاھنىڭ پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامغا : ‹‹ ئەگەر سەن قوپال ، تېرىككەك بولغان بولساڭ كىشىلەر ئەتراپىڭىدىن تاراپ كەتكەن بولاتتى ....›› دېگىنىنى ئويلاڭ ،

ج :  مەنمۇ شۇلارنى ئويلاۋاتىمەن . چۈنكى ئۇلار بەكلا جانلىنىپ كەتتى . شۇ سەۋەبتىن ئۇلارغا ھەقىقەتەن بەزى جانلىق سۆزلەر لايىق بولۇپ قالدى .
مېنىڭ ئىلىم بايان قىلىشىم كىشىلەرنى ئۆزەمگە لايىقلاشتۇرۇش ئەمەس بەلكى بۈگۈنكى ئىش ئۈستىدىكىلەرگە ئۇلاشتۇرۇش ۋە پەقەت شۇنىلا تىلەش .


سىز تېخىمۇ يۇمشاق سۆز بولۇڭ ، سەۋر قىلىڭ . تەنە ، سېسېق گەپلەردىن ھەممە ئادەم بىزار ، گەرچە ئايرىملىرى مەدھىيەلىنىپ كەتسىمۇ . سىزنىڭ يازمىلىرىڭىزغا ئاشۇنداق گەپلەر كۆپ ئارلىشىپ قالىدىغان بولۇپ قالدى ،

ج :  ئىش ئۈستىدىكىلەر تىلىنى قانچە يۇمشاق قىلسا ، كىشىلەرگە ، ھەتتە كاپىرلارغا ، ھەتتە پىرئەۋىنلەرگە ياخشىدۇر . ئەمما مەن شۇلار ئىش ئۈستىدىكىلەر ئۈچۈن كەتمەن چاپىدىغىنى ، شۇلارنى تېخىمۇ توغرا چۈشەندۈرۈشنى تىلىگۈچى . كۆپىنچە ياخشى كىشىلەرگە پىتنىنىڭ دولقۇنى كەڭ ۋە چىڭ دولقۇنلار تەرىپىدىن سېلىنىپ كەتتى . بۇلارغا شۇنىڭغا لايىق رىىشتە چىڭ سۆزلەر ۋە دولقۇنلۇق سۆزلەر ئەڭ مۇۋاپىق بولدى . شۇ ۋەجىدىن مەن بۈگۈن مۇشت بىلەن ، يەنى چىڭ سۆز بىلەن ۋەزىپەمنى ئادا قىلىمەن . ناگاھان ، ئەتىكى كۈندىكى دولقۇن بۇنىڭدىن مۇستەسنا ، قۇرئاندىكى مۇشۇ ئايەت تەرىپىنى بىلىدىغانلار توغرا چۈشىنىدۇ . ھەممە توغرا چۈشەنگۈچىەلەردىن بولىشىنى ئۈمىد قىلىمەن . زىلزىلە توغرىسدا يەنە باشقىچە توختالسام بولغۇدەك  .


شۇنداق گەپ ئارلاشتىمۇ سۆزىڭىزنىڭ قىممىتىنى قارشى پىكىردىلەرنىڭ ئالدىدا نۆل قىلىپ قويىسىز ،

ج: بۇ ھۆكۈم توغرا بولماي قالدى . قارشى پىكىردىكىلەر پەقەت ئەل قىساسىغا قالغاندىلا ئاندىن مۇشىنچىلىك قىسمەتتىكى سۆزلەردىن يامانلاپ ئۆز يولىنى داۋاملاشتۇرىدۇ . ئۇلارغا مەيلى يۇمشاق - قاتتىق سۆز بەرىبىر . مەن پەقەت ھەقىقەتنى چۈشىنەلىگۈدەك قىممىتىنى ساقلاپ قالالىغانلارغىلا ئاڭلىتالايمەن ، چۈشەندۈرۈلەيمەن .


سىزنىڭ قانداق ئويلايدىغىنىڭىزنى بىلمەيمەن ، پەقەت كىچىككىنە تەكلىپ !
پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالام دېگەن : ‹‹مۇسۇلماننىڭ ئەيىپىنى ئاچماڭلار›› دەپ . بولۇپمۇ مۇشۇنداق ئاممىۋى سورۇندا .

مەن مۇسۇلمانلارنىڭ ئەيىۋىنى ئاچقىنىم ئەمەس . بەلكى ئۇلارمۇ پەقەت ئۆزىنىڭكىنىلا راست قىلىپ تۇرىۋېلىپ ، باشقا خىل جىھادتىكىلەرنى مۇشرىكقا ، كاپىرغا چىقىرىپ ئاقىۋەتتە ئۆزىگە قېتىپ باشقىلارنى ھەققە قەرشىلىق قىلىپ قويۇشتىن ساقلانسۇن . ئىختىلاپ بۈگۈن كۆپىنچە كىشىلەرنى سەل قاشاڭلاشتۇرىۋاتتى . شۇڭا مېنىڭ قاتتىغاراق سۆزلىرىمنى توغرا چۈشىنىڭلەر !
ئەل قىساسى مىنەل ھەق توغرىسىدا بايانا بەرگەن ئىدىم . تۈنۈگۈندىن بۇيان سەل ئالدىراش بولۇپ قېلىپ داۋاملاشتۇرالماي قالدىم . بۈگۈن جۈمە ، يەنىلا ۋاقىت سەل قىس . شۇ ۋەجىدىن كەچكە ياكى ئەتىگە قالدى . تۆۋەندىكى تېمىنى كۆرۈپ تۇرۇڭلەر .
http://bbs.qolpanlar.cn/read.php?tid=8224

سۆزلىرىمنى چۈشەنمىسىڭىز چاپسانلا ئىنكار قىلماڭ . بىر بۇلۇڭغا قويۇڭكى ، بىر ۋاقىتلاردا پايدىسى تىگىدۇ !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77920
يازما سانى: 207
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 4051
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 109 سائەت
تىزىم: 2012-3-25
ئاخىرقى: 2012-5-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 08:38:14 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قۇتادغۇ بىلىك توغرىسىدىن سۆز ئچىپ قاپسىز، ، ئۇ پەقەتلا ئىنساننىڭ يازمىسى، قۇرئانى كەرىمنى ھىلىغۇ يۈسۈپ خاس ھاجىپكەن، پۈتكۈل دۇنيادىكى ھەممە ئىنسۇ-جىن شىرىكلىشىپ پۈتكۈل كومپۇتىرلارنى ھەركەتلەندۈرپ ھەممە ئىقتىدارىنى سەرىپ قىلىپمۇ  ئۇنىڭ بىر سۈرە ئوخشىىشىنى كەلتۈرەلمەيدۇ، ئۇلۇق ئاللاھ بۇ دوئىلنى ئىلان قىلغىلى 1433 يىلدىن ئاشتى، ھازىر ھازىر بولۇپ جاۋاپ بىرەلىسىمۇ قۇرئانى كەرىم دوئىلغا تەييار!...مۈمكىنچىلىكىڭىز بولسا قۇرئانى كەرىمنى تاھارەت ئىلىپ بىر ئوقۇپ كۆرەرسىز، رەھمەت.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 57928
يازما سانى: 1233
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1647
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 393 سائەت
تىزىم: 2011-9-25
ئاخىرقى: 2012-6-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 08:49:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
xahmardan يوللىغان ۋاقتى  2012-4-11 01:01 PM
ئاللاھ ھەقىقەتەن  شۇ كۇندىن(يەنى قەلەمنى ياراتقان كۇند ...

`ياخشىمۇ سىز سوز قالدۇرغان ۋاختىڭىزدا كورمەپتىمەن كەچۈرۈڭ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77920
يازما سانى: 207
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 4051
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 109 سائەت
تىزىم: 2012-3-25
ئاخىرقى: 2012-5-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 09:35:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كىرەك يوق!...ھازىر جاۋاپ قايتۇرسىڭىزمۇ يەنىلا تىز تاپشۇرۇۋىلىپتىمەن...بوۋىلىرىمىز 6 ئايدا تاپشۇرۇۋالاتتىكەن...رەھمەت. ئامان بولۇڭ.

قان ئىچدە قان ......

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 68484
يازما سانى: 349
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1073
تۆھپە نۇمۇرى: 100
توردا: 123 سائەت
تىزىم: 2011-12-4
ئاخىرقى: 2012-6-1
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-13 09:38:33 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قالايمىغان داۋراڭ سالماڭلار !

كەتكەنلەردىن كەلگەنلەر يوق ، كەتمىگەندىن كەتمىگەنلەر !
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش