قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: umun

پىكىر ئەركىنلىكى ۋە يىڭى ئىدىيە(ئۇمۇن)

  [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

0

تېما

2

دوست

1629

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئۆسۈش   62.9%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  30188
يازما سانى: 156
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5
تۆھپە : 476
توردىكى ۋاقتى: 131
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-17
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
turkan0997 يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 23:18
ئىلىگىرىكى ماقالىللىرىگە قارىغاندا مەزكۇر ماقالىدە ئ ...

مەقسەت ئاساسەن شۇ ،شەكىلدە ئازراق ئۆزگىرىش بوپتۇ ،بىراقلا تۈكنى تەتۈر تارىسا بولمايدىغانلىقىنى بىلپ قىلىپ ئەمدى ۋاستىسىنى ئۆزگەرتىپ ،ئاۋال ئاسىتا-ئاستا كۆڭلىگە يىقىۋىلىپ ،ئاندىن ئۆز قارشىنى ماقالىغا ئۇستىلىق بىلەن سىڭدۈرۈش،سۆز ھەركەتتە سىلىق بولۇش ،ئاساسى مەقسىدى يوشۇرۇن،ئەمما مۇقىم بولۇش

0

تېما

0

دوست

852

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   70.4%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  33176
يازما سانى: 78
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 258
توردىكى ۋاقتى: 71
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 5 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
sheydai يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 14:30
ئۇمۇن ئەپەندى يەنە بىر ياخشى تېمىنى ئېلىپ كەپتۇ. ئەجرى ...

     مەن سىزنىڭ ئىنكاسىڭىزنى ئوقۇپ ، سىزنىڭ ئىنكاسىڭىز ئۇمۇن ئەپەندىنىڭ تېمىسىنىڭ مەركىزى ئىدىيەسىنى تېخىمۇ يورۇتۇپ بېرىپتۇ -دەپ قارىدىم .
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

7

تېما

4

دوست

2380

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   12.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  32925
يازما سانى: 239
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 19
تۆھپە : 694
توردىكى ۋاقتى: 163
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۆھتىرەم باشقۇرغۇچىلار قىممەتلىك ۋاتىڭلار يار بەرسە تېمىلىرىمىزنى تەستىقلاپ قويۇڭلار. ئۇنداق قىلماي.

0

تېما

0

دوست

326

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34391
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 99
توردىكى ۋاقتى: 60
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
Algol1991 يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 21:42
ماختىغۇچىلىكى بار تېمىنى ماختايمىز بىزمۇ ، سىزنى بىئا ...

مۇستاپا ئ‍ۇغۇز باشكا گەپ قىلماپتىغۇ،سىزمۇ ئ‍ەھۋالدىن قارىغاندا ئ‍ۇمۇنغا ئ‍وخشاشلا دىنسىزلىق يولىنى تاللىۋاپسىزدە،بولمىسا مۇستاپا ئ‍ۇغۇزنىڭ ئ‍ىنكاسىنى ئ‍ىلىۋالمايتتىڭىز،شوركا بوفساقمۇ خۇدايىم بەرگەن كاللىنى ئ‍ىشلىتىشنى ئ‍ۆگىنەيلى…

0

تېما

0

دوست

326

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئۆسۈش   13%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  34391
يازما سانى: 29
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 99
توردىكى ۋاقتى: 60
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
yoloqi822 يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 23:01
بۇرادەر، ئادەمگە بولغان نارازىلىقىڭىزنى يازمىغا ئار ...

ئ‍ىلغار ئ‍ىدىيە دىگەن بىرلىك،ئ‍ۆملۈك دىگەننىڭ ئ‍ۆزى شۇ،بىرلىكنى بوزىدىغان ھەر قانداق ئ‍ىدىيە ناچار ئ‍ىدىيە،جۈملىدىن ئ‍ۇمۇندەكلەرنىڭ ئ‍ىدىيەسى پوق ئ‍ىدىيە،قۇبۇل قىلىنماسلىكى كىرەك…

12

تېما

17

دوست

3160

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   38.67%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21614
يازما سانى: 155
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى: 39
تۆھپە : 1012
توردىكى ۋاقتى: 259
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەك ئارتۇق ئويلاپ كىتىپسىز.مىنىڭ ئىدىيىرىم دىنغا قارشى ئەمەس.مەن پەقەت رىئال پوزىتسىيە بىلەن روھانىي پوزىتسىيەنى ئارلاشتۇرۋالمايلى دىگەن ئىدىيىنى ياقلىغۇچى.دىننىڭ ئىنسانىيەت تەرەققىياتىدا ئوينىغان ئىجابىي رولىنى جەمىيەتشۇناسلىق نۇقتىسىدىن ئىزاھلىدىم.بىراق چۈشىنەلىگەن ئىنسان ئىنتايىن ئاز.دىننىڭ ئىجابىي رولىنى ئاخىرغىچە تەكىتلەيمەن.بىراق رىئال مەسىلىلەرگە رىئال پوزىتسىيە تۇتۇش تەشەببۇسۇم.
ئىغار ئىدىيە ھەققىدە ماقالىدە توختالدىم.مەسىلىلەرگە رىئال پوزىتسىيە تۇتۇش ئىلغار ئىدىيىنىڭ تەشەببۇسى.توغرا ئۇچۇر ئىلغار ئىدىيىنىڭ مەنبەسى.ئوخشىمىغان پىكىرلەرگە بولغان ھۆرمەت ئىلغار ئىدىيىنىڭ ئىپادىلىنىشى.توغرا پوزىتسىيە،پاكىت ئالدىدىكى ھۆرمەت ئىلغار ئىدىيىنىڭ مىتودى.دوگما ۋە ھىسسى بايانلارغا بولغان سالماقلىق ئىلغار ئىدىيىنىڭ يادرۇسى دەپ قارايمەن.ئىلغار ئىدىيە مانداق بولىشى كىرەك دەيدىغان بىر شەرىت بولمايدۇ.ئۆلچەم بىكىتسەك بۇ ئىدىيە مۇستەبىتلىكى بولىدۇ ۋە بۇ ئۆلچەم ئىلغار ئىدىيىگە مۇخالىپ بولىدۇ.شۇنۇڭ ئۈچۈن ئىلغار ئىدىيىنىڭ ئەڭ ئاساسى پىرىنسىپلىرىنىلا سۆزلەيمىز كىشىلەر شۇ پىرىنسىپلاردىن ئىلغار ئىدىيە يارىتىدۇ.

0

تېما

0

دوست

540

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26563
يازما سانى: 30
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 170
توردىكى ۋاقتى: 41
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   mustafaoguz تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-15 02:20  
yoloqi822 يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 23:01
بۇرادەر، ئادەمگە بولغان نارازىلىقىڭىزنى يازمىغا ئار ...

بۇرادىرىم دىگەن كەلىمىڭىز ئالگو1991 قىرىندىشىمىزنىڭ ئىشلەتكەن سۆز-ئىبارىلىرىگە سىلىشتۇرغاندا تىخىمۇ يىقىنلىق ھەم تەربىيە كۆرگەنلىك ، ئەتراپلىق تۇيغۇ بەرگەنلىكى ئۈچۈن سىزگە جاۋاپ يىزىشىنى لايىق تاپتىم. ئالگو1991 قىرىندىشىم رازى بولارسىز.
مەن شەخىسكە نىسبەتەن نارازىلىقىم يوق، بۇ مىنى قىزىقتۇردىغان نۇقتا ئەمەس. ھەمدە شەخىسكە نىسبەتەن بولغان نارازىلىق سەۋەبىدىن ئۇنىڭ ئەمگىكىگە بىھۆرمەتسىزلىك خاھىشى تىخىمۇ يوق. مەن پەقەت ئۇنىڭ ئىدىيە سودىسىغا، يەنى زورلاپ سېتىشىغا،تېڭىشىغا قارشى خالاس. ئەلۋەتتە، نۇرغۇنلىرىڭلار ئومۇننىڭ « ئىلغار ئىدىيە، يىڭى ئىدىيە، پىكىر ئەركىنلىكى، تەنقىدىي پوزىتسىيە، تەرەققىيات» دىگەندەك ئابىستىراكىت سۆزلۈكلىرىگە مايىل بولۇپ، ماختىغان بولدۇڭلار. مەنمۇ ئۇنى مۇئەييەنلەشتۇرىمەن ، ئەمما مەركىزىي ئىدىيەگە سەل قارىدىڭلار دەپ قارايمەن. ئالدىرىماڭ قىرىندىشىم، مەن قورۇق گەپ بىلەن تۆھمەت چاپلاشنى ياقتۇرمايمەن. ئەمىسە تۆۋەندىكىلەرنى چۈشىنىپ ئوقۇڭ !
ئومۇننىڭ ماقالىسىدىن ئۈزۈندە:

  قانداق ئۇسۇلدا توغرا ئۇچۇرغا ئېرىشىمىز
    ئىنسانىيەت نەچچە مىڭ يىللىق تەرەققىياتىدا ئۇچۇرنىڭ توغرىلىقى ،مەنبەسىنىڭ ھەقىقىيلىقى  ۋە ئۇچۇر توپلاش مېتودلىرى  ئۈستىدە ئىزدەندى.بۈگۈنكى كۈندە  ئاگۇست كونىت تەرىپىدىن كونكرېتلاشقان  پوزىتىۋىزىم نەزەرىيەسى  پوزىتىپ پەنلەردە قوللىنىدىغان ئاساسلىق ئۇچۇر توپلاش مېتودىدۇر. پوزىتىۋىزىم،تەجرىبىچىلىك،دەلىلچىلىك دېگەندەك ئۇچۇر قوبۇل قىلىش ھەققىدىكى مېتودلار شەيئىلەرنى مەسىلىلەرگە ئوبيېكتىپ ۋە رېئال قاراشقا رىغبەتلەندۈرىدۇ.

بۇ يەردە بىز مەركىزىي ئىدىيەنىڭ يورۇتۇلغانلىقىنى بىلىمىز. بىز بۇ يەرنى تىگىدىن چۈشىنىش ئۈچۈن ئاۋۋال ئومۇن تىلغا ئالغان پوزىتىۋىزم(Positivism)، يەنى دەلىلچىلىك نەزىرىيىسىنىڭ نىمە ئىكەنلىكىنى بىلىشىمىزگە توغرا كىلىدۇ. يۇقارقى جۈملىدە ئومۇن ئىككى كەلىمىنى ئايرىم قىلىپ ئارتۇق ئىپادىلەپ قويغان. دەلىلچىلىك 19-ئەسىرنىڭ 30- يىللىرى پەيدا بولغان ، جەمئىيەتنى پاكىتنى ئاساس قىلىپ كۆزىتىش ۋە ئىلمىي مىتۇد بۇ نەزەرىيىنىڭ ئاساسىدۇر. بۇ نەزىرىيىنىڭ ئاتىسى فىرانسىيىلىك ئاۋگوستى كومىت بولۇپ، ئۇ جەمئىيەتشۇناسلىقنى باشلامچى پەن ئورنىغا قويىدۇ. كىروتتىينىڭ ئىيتقىنىدەك بۇ نەزەرىيە مىتافىزىكا، ئېتىكا، ئىستىتىكا ھەم دىننى پاكىتسىز ئىدىلوگىيە دائىرىسىدە ساناپ بۇلارنى تەتقىق قىلىشنىڭ ھەم جەمئىيەتكە تەدبىقلاشنىڭ ھىچقانداق ئەھمىيىتى ھەم مەنىسى يوق دەپ قارايدۇ. ئومۇنمۇ شۇ قاراشتىدۇر( « دىن ھەققىدە پەننىي ساۋات» ئىزدىنىش مۇنبىرىگە قاراڭ ). شۇنىڭ سەۋەبتىن بۇ نەزەرىيە جەمئىيەتكە چىتىلغان دىنىي ئەخلاق، ئۆرپ-ئادەتلەرنى سۆكىدۇ. يىقىنقى يىللاردا « دەلىلنى ئاساس قىلغان پىسخولۇگىيە» (Positive Psychology) دەپ يىڭى بىر پىسخولۇگىيە تۈرى بارلىققا كەلدى. بۇ تۈر پەن ئامىرىكا يالى ئۇنۋىرسىتىدا پىراكتىكا تەرىقىسىدە ئۆتىلگەن بولۇپ، مەن چۈشىنىپ بىقىش مەقسىتىدە توردىن ئون نەچچە دەرسلىكىنى ئاڭلىدىم.

ئومۇننىڭ ماقالىسىدىن ئۈزۈندە:
جەمئىيەتنىڭ كېسىلىنى جەمئىيەتشۇناسلىق  تاپىدۇ.جەمئىيەتشۇناسلىقنىڭ  مەركىزىدە ئىقتىساد ياتىدۇ.ئىقتىسادى پۇرسەتكە تولغان جەمئىيەتتە توغرا ئىدىيەگە ئىگە بولمايدىكەنمىز شاللىنىش دېگەن كەلىمە گەجگىمىزگە مىنىدۇ.


ماقالىنىڭ بۇ يەرىدە ئاجايىپ بىر «ئىلغار ئىدىيە» ياتىدۇ. يەنى ياخشى-يامانلىق،ھالال-ھاراملىقنىڭ ئورنىغا پايدا-زىياننى دەسسىتىشتەك «ئىلغارلىق» ھۆكۈم سۈرمەكتە. ئىقتىسادنى ئەڭ مۇھىم كۆرۈش ئىدىيەسىنى ئىپادىلەپ تۇرۇپتۇ. دىنىي ئەخلاق تېرمىنىلىرىمىزنى قاتلاپ قويۇپ تۇرۇپ، بىزنى «ئەمەلىيەتچان»«ئىلغار ئىدىيەلىك» بولۇشقا، ئىقتىساد يوللىرىمىزنى تۈرلەندۇرۇشكە يول كۆرسىتىپ ئۆتۈپتۇ،بۇ نۇقتىنى چۈشىنىشتە سىز بۇ جۈملىنىڭ ئالدى-كەينىگە دىل كۆزىڭىز بىلەن قارىشىڭىز كىرەك ! بولسا قايتىدىن ئوبدان ئوقۇپ چىقىڭ.

بۇ يەردە شۇنداق بىر رىۋايەت ئىسىمگە كەلدى. مۇسا پەيغەمبەرنىڭ ئالدىغا كۈنلەرنىڭ بىرى شەيتان كىلىپ «ساڭا نەسىھەت قىلىمەن» دەيدىكەن، موسا پەيغەمبەر ھەيران بولۇپ « ئىي، ياراتقۇچى ئىگەم، شەيتان ماڭا نەسىھەت قىلىمەن دەۋاتىدۇ، قانداق قىلاي؟» دىگىنىدە، « سەن ئاڭلا، ئازدۇرۇشقا باشلىغاندا مەن توساپ قويىمەن» دەپ نىدا كىلىدىكەن. شەيتان ئۈچ تۈرلۈك نەسىھەتنى ناھايىتى توغرا بىرىدىكەن، تۆتىنجى قىتىملىققا كەلگەندە ئازدۇراي دىيىشىگە توساپ قويىلىدىكەن. دىمەكچى بولغىنىم، خاتا ئىدىيە پۈتۈنلەي خاتا بولغانلىقتىن ئازدۇرمايدۇ، بەلكى ئارىسىغا توغرا پىكىرلەرنى مۇجەسسىگەنلىكى ئۈچۈن ئالدايدۇ.
مەن بۇ يەردە ئومۇن تورداشنىڭ پىكرىگە ياكى ئۆزىگە قارشى ئەمەس، ھەرقانداق ئادەمنىڭ پىكىر ئەركىنلىكى بولىدۇ، ئەمما قارشى يەرىم ئۆز پىكرىنى ئىدىيولۇگىيىلىك بىر جەمئىيەتكە تاڭغىنى، زورلاپ «ئىلغار ئىدىيە» دەپ ساتقىنىغا قارشى. ھەتتا يۇقارقى پىكىرلىرىمنى ھەربىرەيلەنگە تاڭمايمەن. چۈنكى تېڭىش توغرا ئەمەستۇر. دۆلەت قانۇندىمۇ پۇقرلارنىڭ دىنغا ئىشىنىش،ئىشەنمەسلىك ئەركىنلىكى بار،ئەمما باشقىلارنى ئىشىنىشكە ياكى ئىشەنمەسلىككە مەجبۇرلاش ھوقۇقى بولمايدۇ دىيىلگەن. شۇڭا مەن ئىدىيەرىمنى كىشىگە تاڭمايمەن، شۇڭا ئومۇننىڭمۇ ئىشەنمەسلىكنى تېڭىش ھوقۇقى يوق دەپ ئويلايمەن. ئومۇننىڭ بۇندىن كىيىنكى يازمىلىرىدا ئاممىنىڭ ئىدىلۇگىيىسىگە زىت كىلىدىغان پايدىسىز ماقالىلەردىن بەكرەك ھەقىقىي ئىلغار ئىدىيەلىك يازمىلارنى ئايىماي سۇنۇپ تۇرىشىنى تۆۋەنچىلىك بىلەن سورايمەن .

0

تېما

0

دوست

540

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   8%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  26563
يازما سانى: 30
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 170
توردىكى ۋاقتى: 41
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-19
يوللىغان ۋاقتى 4 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
yoloqi822 يوللىغان ۋاقتى  2015-3-14 23:01
بۇرادەر، ئادەمگە بولغان نارازىلىقىڭىزنى يازمىغا ئار ...

ۋاقىت مۇناسىۋىتى بىلەن مەن مۇشۇنچىلىك دەلىل كەلتۇرۇپ تۇراي، قالغان يەرلىرىنى ئۆزەڭلار ئىزدىنىپ كۆرەرسىلەر...
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )