يېڭى يىل ۋە كىملىك كىرزىسى

ئابدۇلئەھەد ئابدۇرەشىد بەرقى          1 ۋەتەندىكى ۋاقتىمدا ئۈچ خىل كالىندار ئارىسىدا تېڭىرقاپ قالغان چاغلىرىم بولغان ئىدى. كىچىك چېغىمدىن باشلاپلا  مىلادىيە كالىندارى بويىچە يىل ھىساپلاپ ،يېڭى يىل ۋە باشقا بايراملارنى تەبرىكلەپ يۈرۈپ مىلادىيە كالىندارىغا ئادەتلىنىپ كەتكەن ئىدىم. گەرچە ماڭا دۇنيا ھەققىدە مەنىلىك گەپلەرنى دەپ بېرىدىغان بوۋام  ھىجىرىيە كالىندارى ئىچىدە ياشىسىمۇ مەن بىلەن پاراڭلاشقاندا مىلادىيە كالىندارى بويىچە پىكىر قىلىشقا تىرىشاتتى.لېكىن مېنى ھەيران قالدۇرىدىغان بىر ئىش،  ئەينى چاغلاردا بوۋامنىڭ يا ھۆكۈمەت بېسىپ تارقاتقان كالىندار ياكى بۇ ھەقتىكى باشقا

داۋامى

تۈركىيەدىكى بەزى ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلار نېمە ئۈچۈن چۈشكىچە ئۇخلايدۇ؟

  -تۈركىيەدىكى ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىللەتلىرىگە تەھلىل مۇتەللىپ ئىقبال     تۈركىيەدە بەزى ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارنىڭ چۈشكىچە ئۇخلايدىغانلىقى ھەممىمىزگە ئىنىق. بۇ ھۆكۈمگە پاكىت توپلاشنىڭ ھېچقانداق ھاجىتى يوق. تۈركىيەدىكى ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارلا كۆپ ئۇخلىماستىن، تۈركلەرنىڭ ئۆزىمۇ كۆپ ئۇخلايدۇ. ئەمەلىيەتتە، ھەقىقىي گەپنى قىلساق، ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارنىڭ تۇلا ئۇخلىشىنىڭ ئاساسلىق سەۋەبىنى  تۈركلەرگە بولغان دورامچىلىق ۋە تۈركىيەدىكى ھۇرۇنلۇق پىسىخىكىسىنىڭ تەرەققى قىلىشى، دەپ چۈشەنسەك بۇلىدۇ. دۇنيانىڭ ھەممە يىرىدىكى جانلىقلار ئۇخلايدۇ. ھاشارەتلەر تېخى قىشىلىق ئۆچەككە كىرىدۇ. ئەمما، تۈركىيەدىكى بەزى ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلار بەزى جانلىقلاردىن خىلى ئوزۇن

داۋامى

ئىجتىمائىي بىلىمنىڭ يەرلىك خۇسۇسىيتى

  مۇتەللىپ ئىقبال ھەرقانداق جەمئىيەتنىڭ ئۈزىگە خاس مەۋجۇت بولۇش تەرتىپى بار بولۇپ، بۇ تەرتىپ جەمئىيەتلەرنىڭ ئوخشىماسلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقارغان. مەسىلەن، ياپۇنىيە جەمئىيتى بىلەن چاۋشىيەن پۈتۈنلەي بىر-بىرىگە ئوخشىمايدىغان جەمئىيەت. بۇ ئىككى جەمئىيەتنىڭ مەۋجۇت بولۇپ تەرتىپى ۋە قانۇنىيتىمۇ بىر-بىرىدىن پەرقلىنىدۇ. بۇ ئىككى جەمئىيەت ھەققىدە ئىشلەپچىقىرىلغان بىلىممۇ بىر-بىرىدىن پەرقلىنىدۇ. ئىجتىمائىي پەنلەرنىڭ بۇ خىل يەرلىك خۇسۇسىيتى ئىجتىمائىي پەنچىلەرنىڭ ئۆزى ياشىغان ئىجتىمائىي تۇرمۇشقا چۆكۈش ئارقىلىق بىلىم ئىشلەپچىقىرىشىنى تەقەززا قىلىدۇ. ئىقتىساد، سىياسەت ۋە مەدەنىيەت قۇرۇلمىلىرى بىر-بىرىگە پۈتۈنلەي ئوخشىمغان جەمئىيەتلەردە ئىجتىمائىي پەن بىلىملىرى

داۋامى

تەتقىقاتتىكى ئەخلاق مەسىلىسى

مۇتەللىپ ئىقبال جەمئىيەت تەتقىقاتى ياكى مەلۇم بىر ساھەدە تەتقىقات ئېلىپ بېرىش ماھىيەت جەھەتتىن ئېلىپ ئېيتقاندا، باشقىلارنىڭ تۇرمۇشىغا ئارىلىشىشتىن ئىبارەت. تەتقىقاتچى ئەمەلىي تەكشۈرۈش ماتېرىياللىرىغا ئىرىشىش ئۈچۈن دائىم باشقىلار بىلەن مۇناسىۋەت قىلىدۇ. ئۇلارنىڭ تۇرمۇشىغا كىرىپ كىلىدۇ ۋە تەتقىقات ئوبىكىتىنىڭ بىر پارچىسى بۇلىدۇ. بۇ سەۋەپتىن، ئەمەلىي تەتقىقات نەتىجىسىگە ئىرىشىش ئۈچۈن تەتقىقاتچى زىيارەتچى سۈپىتىدە باشقىلارنىڭ ئىشىكىنى چىكىشى، ئۇبىكىتلار بىلەن سۆھبەتلىشىشى ياكى تەكشۈرۈش سۇئاللىرىنى زىيارەت قىلىنغۇچىنىڭ ئىشىك ئالدىغىچە ئاپىرىشى كىرەك. بۇ خىل پائالىيەتلەرنىڭ ھەممىسىدە زىيارەت قىلىنغۇچى ھېچقانداق تەلەپنى ئوتتۇرىغا قۇيالمايدۇ

داۋامى