نۇھ ئەدەبىيات بلوگى
مەمتىمىن ھوشۇر ئادىمىيەت پەنلىرى ئىنىستوتېدا لېكسىيەدە

مەمتىمىن ھوشۇر ئادىمىيەت پەنلىرى ئىنىستوتېدا لېكسىيەدە

ۋاقتى: 2013-يىلى 20-مارت | ئاپتورى: | سەھىپە: دەرسخانا, يېڭىلىق | ئىنكاس: 3 پارچە | زىيارەت: 124 قېتىم


مەمتىمىن ھوشۇرنىڭ ئىجادىيەت يولى ئۇيغۇر ئەنئەنىۋىي پروزىچىلىقى بىلەن يىلتىزداش، ئۇ ئۇيغۇر تىلىنىڭ كۆپ قاتلاملىق، مۇرەككەپ ئېستېتىك گۈزەللىكىنى قوغلىشىدۇ، تىلنىڭ ئېستېتىك كەڭلىكى ۋە مەنا چوڭقۇرلۇقىنى ۋايىغا يەتكۈزۈپ ئىپادىلەيدۇ، ھىچقانداق ئىزىم ۋە ئېقىملارغا تەقلىد قىلماستىن ئۆز مىللىي مەدەنىيىتى ۋە ئەدەبىياتىنىڭ دۇنيا سەھنىسىدە جەۋلان قىلىشىغا يېتەرلىك ئىچكى ئېنىرگىيەسى بارلىقىغا مۇتلەق ئىشىنىدۇ.

[ تەپسىلاتى ]

«بۈگۈنكى زامان ئەدەبىياتى»نىڭ ئالاھىدىلىكى ۋە ئەڭ دەسلەپ بۈگۈنكى زامان ئەدەبىياتى تارىخىنىڭ شەكىللىنىشى

«بۈگۈنكى زامان ئەدەبىياتى»نىڭ ئالاھىدىلىكى ۋە ئەڭ دەسلەپ بۈگۈنكى زامان ئەدەبىياتى تارىخىنىڭ شەكىللىنىشى

ۋاقتى: 2013-يىلى 27-يانۋار | ئاپتورى: | سەھىپە: خەنزۇ ئەدەبىياتى | ئىنكاس: يوق | زىيارەت: 175 قېتىم


« ھازىرقى زامان ئەدەبىياتى » ۋە « كىلاسسىك ئەدەبىيات »قاتارلىق ئاتالغۇلارغا ئوخشىمايدىغىنى بۈگۈنكى زامان ئەدەبىياتى پەقەت ئەدەبىيات مەسىلىلىرىگە بولغان تارىخىي تەسۋىرنىلا كۆرسەتمەيدۇ، بەلكى يەنە «غايىۋىي» ئەدەبىيات فورمىسىغا نىسبەتەن ېلىپ بېرىلىدىغان سىناقنىمۇ ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.

[ تەپسىلاتى ]

ھېكايە سۆزلىگۇچى

ھېكايە سۆزلىگۇچى

ۋاقتى: 2012-يىلى 12-دېكابىر | ئاپتورى: | سەھىپە: خەنزۇ ئەدەبىياتى, نادىر ئەسەرلەر | ئىنكاس: يوق | زىيارەت: 390 قېتىم


مەن ئەڭ پۇشايمان قىلدىغان بىر ئش ،ئاپام بىلەن يېسۋىلەك ساتقىلى چىققاندا ،دىققەت قىلماي بىر بوۋايدىن بىر مو پۇلنى كۆپ ئاپتىمەن.پۇلنى ھساپلاپ بولۇپلا مەكتەپكە مېڭىپتىمەن.مەكتەپتىن قايتىپ ئۆيگە كىلىپ ناھايتى ئاز يىغلايدىغان ئاپامنىڭ تارام-تارام يىغلاپ ئولتۇرغانلىقىنى كۆردۇم،ئاپام مىنى تىللىمىدى،پەقەت بوشقىنا قىلىپ،ئوغلۇم،سەن ئاپاڭنىڭ يۇزىنى يەرگە قاراتتىڭ-دىدى.

[ تەپسىلاتى ]

پويىزدا يېزىلغان يازمىلار

پويىزدا يېزىلغان يازمىلار

ۋاقتى: 2012-يىلى 21-نويابىر | ئاپتورى: | سەھىپە: قەلب تىۋىشلىرى | ئىنكاس: 1 پارچە | زىيارەت: 406 قېتىم


يېشىل ئۆگۈزدىن ئۆتكەندە،
ئويلىدىم قەشقەردىكى قۇرغاقچىلىقنى.
قايتىپ كەلدىم قەلبىمگە.

[ تەپسىلاتى ]

«شىنجاڭ بۈگۈنكى زامان پروزا ئىجادىيىتى ئىلمىي مۇھاكىمە يىغىنى» ئىچىلدى

«شىنجاڭ بۈگۈنكى زامان پروزا ئىجادىيىتى ئىلمىي مۇھاكىمە يىغىنى» ئىچىلدى

ۋاقتى: 2012-يىلى 26-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: يېڭىلىق | ئىنكاس: يوق | زىيارەت: 731 قېتىم


« شىنجاڭ بۈگۈنكى زامان پىرۇزا ئىجادىيەت ئىلمىي مۇھاكىمە يىغىنى» 2012-يىلى 5-ئاينىڭ 26-كۈنى شىنجاڭ پىداگوگىكا ئۇنىۋىرستېتى خەلىقئارا مائارىپ سارىيى 3-قەۋەت ئىلمىي دوكىلات يېغىن زالىدا غەلىبىلىك ئۆتكۈزۈلدى.

[ تەپسىلاتى ]

شىنجاڭ ئونۋېرسىتېتى 2012 - يىللىق ئۆزلىكىدىن ئۈگەنگۈچىلەر ماقالە تېمىلىرى ئېلان قىلىندى

شىنجاڭ ئونۋېرسىتېتى 2012 – يىللىق ئۆزلىكىدىن ئۈگەنگۈچىلەر ماقالە تېمىلىرى ئېلان قىلىندى

ۋاقتى: 2012-يىلى 22-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: دەرسخانا, يېڭىلىق | ئىنكاس: 3 پارچە | زىيارەت: 1,165 قېتىم


شىنجاڭ ئونۋېرسىتېتى فىلىلوگىيە ئىنىستوتى ئۆزلىكىدىن ئۈگەنگۈچىلەر 2012- يىللىق دېسىرتاتسىيە تېمىلىرى ئېلان قىلىندى. بۇ يىلقى تېمىلار ئۆتكەن يىللاردىكىدەك كىتاپ قىلىپ ھەرقايسى رايونلاردىكى مائارىپ ئىدارىلىرى ئۆزلىكىدىن ئۈگىنىش ئىشخانىلىرىغا تارقىتىلمايدۇ. بۇ يىل تېمىلار شىنجاڭ ئونۋېرسىتى مەكتەپ تورىدىلا ئېلان قىلىندى.

[ تەپسىلاتى ]

«ئۇيغۇر رومان ئىجادىيەت مۇھاكېمە يىغىنى» ئۆتكۈزىلىدۇ

«ئۇيغۇر رومان ئىجادىيەت مۇھاكېمە يىغىنى» ئۆتكۈزىلىدۇ

ۋاقتى: 2012-يىلى 21-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: يېڭىلىق | ئىنكاس: 1 پارچە | زىيارەت: 651 قېتىم


2012-يىلى 5-ئاينىڭ 26-كۈنى (شەنبە) شىنجاڭ پىداگوگىكا ئۇنىۋىرسىتېتىدا ئەدەبىيات ئىنېستېتۇتىدىكى پروفېسسۇرلارنىڭ يىتەكچىلىكىدە «ئۇيغۇر رومان ئىجادىيەت يىغىنى» ئۆتكۈزىلىدىكەن. بۇ يىغىن 2010-يىلى 10-ئايدا مەزكۇر مەكتەپتە ئۆتكۈزۈلگەن «شىنجاڭ ئازسانلىق مىللەتلەر ھازىرقى زامان ئەدەبىيات نەزەرىيىسى ۋە ئۇيغۇر ئەدەبىي تەنقىدچىلىگى» ھەققىدىكى يىغىندىن كېيىن بۇ مەكتەپتە ئۆتكۈزۈلمەكچى بولغان ئىككىنچى قىتىملىق ئاپتۇنۇم رايۇن دەرىجىلىك چوڭ يىغىن بولۇپ، يىغىنغا شىنجاڭنىڭ ھەرقايسى جايلىرىدىن كېلىدىغان يازغۇچى، شائىر، ئوبزۇرچى ۋە ھەرساھە تەتقىقاتچلىرى قاتنىشىدىكەن.

[ تەپسىلاتى ]

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (3)

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (3)

ۋاقتى: 2012-يىلى 19-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: ئەدەبىي تەنقىد, ماقالىلىرىم | ئىنكاس: ئىنكاس چەكلىۋېتىلگەن | زىيارەت: 564 قېتىم


بۇغدا ئابدۇللانىڭ لىرىك شېئىرلىرى تۇرمۇش كۆرۈنۈشلىرى، تارىخ، رىۋايەت، مىللىي كۈلتۈرەل تېمىلارنى مەنبە قىلغان، ئەنئەنىۋىي شېئىرلار ۋە يېڭىچە شېئىرلارنىڭ بەدىئى ئىپادىلەش ئۇسۇللىرىرىدىن تەڭ بەھر ئېلىپ، ھىسسىيات ۋە ئەقلىلىكنىڭ، ئۆزلۈك ۋە ئىنسانىيەت كۈلتۈر ئېڭىنىڭ بىرلىشىشى ئارقىلىق شېئىرىيەتنىڭ يېڭى بەدىئى مەنزىلى ھەققىدىكى ئىزدىنىشىنى رىئاللىققا ئايلاندۇردى.

[ تەپسىلاتى ]

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (2)

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (2)

ۋاقتى: 2012-يىلى 17-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: ئەدەبىي تەنقىد | ئىنكاس: يوق | زىيارەت: 572 قېتىم


شائىرنىڭ بۇ خىل رىۋايەت تۈسىدىكى تېمىلىرى ماكان- زامانسىزلاشتۇرۇلغان، شېئىرىي پىكىر يوشۇرۇن ۋە غۇۋا، ناھايىتى زور شېئىرىي بوشلۇق قالدۇرۇلغان بولۇپ، كىتاپخاننى ئۆتمۈش رىۋايەتلىرى ئارقىلىق ئىنسان تەقدىرى ۋە ئىنسانىيەتنىڭ تەجرىبىلىرى ھەققىدە چوڭقۇر تەپەككۈرگە يېتەكلەيدۇ.

[ تەپسىلاتى ]

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (1)

بۇغدا ئابدۇللانىڭ ئۆزلىكى (1)

ۋاقتى: 2012-يىلى 7-ماي | ئاپتورى: | سەھىپە: ئەدەبىي تەنقىد | ئىنكاس: 1 پارچە | زىيارەت: 721 قېتىم


شائىر بۇغدا ئابدۇللا شېئىرلىرى شائىر ئۆزلىكىنىڭ ئېچىلىشىدىن ئىبارەت. بۇغدا ئابدۇللا زامانىمىزدىكى ساناقلىق لىرىك شائىرلارنىڭ بىرى. ئۇ لىرىك شېئىر ئىجادىيىتىدە ئۆزىگە خاس ئىجادىيەت يولى بەرپا قىلغان بولۇپ، ئۇنىڭ لىرىك شېئىرلىرى ئالاھىدە خاسلىققا ۋە ئارتۇقچىلىقلارغا ئىگە.

[ تەپسىلاتى ]

لۇتپۇللا مۇتەللىپ شېئىرلىرىنىڭ مەدەنىيەت مەنبەسى ۋە بەدىئى داۋانلىرى

لۇتپۇللا مۇتەللىپ شېئىرلىرىنىڭ مەدەنىيەت مەنبەسى ۋە بەدىئى داۋانلىرى

ۋاقتى: 2012-يىلى 9-ئاپرېل | ئاپتورى: | سەھىپە: دەرسخانا | ئىنكاس: 1 پارچە | زىيارەت: 1,511 قېتىم


ئىجادىيەت ئۇسلۇبى جەھەتتە مەنە جەھەتتىن ئوچۇقلۇق، كەسكىنلىك، چوڭقۇرلۇق، بەدىئىلىك جەھەتتىن نەپىس، گۈزەللىككە قاراپ تەرەققى قىلدى. شائىرنىڭ بۇ چاغدىكى شېئىرلىرىدا لىرىك تۇيغۇ ناھايىتى كۈچلۈك بولۇپ، شائىر شېئىرلىردىكى لىرىك قەھرىمان دەۋرنىڭ تاشقى كۈرەش چاقىرىقلىرىغا قىزغىن ئىشتىراك قىلغۇچىدىن، دەۋر روھىنى لىرىك مەننىڭ چىن ھىسسىياتى ۋە ئېستېتىك ئىگەللىشىدىن ئىبارەت ئىجادىيەت مۇساپىسىنى ئۇتۇقلۇق تاماملىدى.

[ تەپسىلاتى ]

بۇ سۇئاللارغا جاۋاپ كېرەك

بۇ سۇئاللارغا جاۋاپ كېرەك

ۋاقتى: 2012-يىلى 5-ئاپرېل | ئاپتورى: | سەھىپە: مۈجىمەل پىكىرلەر | ئىنكاس: 7 پارچە | زىيارەت: 1,258 قېتىم


ئابدۇكېرىم راخمان بۇچى، ئارسلان ئابدۇللا تەھۇر، ئەسەت سۇلايمان ئۇيغار، راھىلە داۋۇت ئېلچىن قاتارلىق كىشى ئىسىملىرىدىكى ئۈچۈنچى سۆز فامىلە ( تەگئات ) مۇدۇر؟ ئەگەر فامىلە بولسا، كىملىك ياكى نوپۇستا يېزىلغانمۇ ياكى پەقەتلا مەتبۇئاتلاردا ئېلان قىلىنغان ئەسەرلىرىدە ۋە يېقىنلىرى ئارىسىدا ئىشلىتىپ، فامىلە قوللىنىش ھەققىدە قانۇنىي ئاساس بولمىغاچ نوپۇسقا يېزىلمىغانمۇ؟

[ تەپسىلاتى ]

  • سىز تۇرۇشلۇق بەت: 1 | جەمئىي بەت: 6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • >